TDI Ogromny problem z rozruchem-dwumas?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
TDI Ogromny problem z rozruchem-dwumas?
witam ,jak już pisałem wcześniej posiadam GOLFA IV 1.9 TDI ALH z którym mam problem z odpaleniem,czasem odpali normalnie ( choć już teraz bardzo rzadko) teraz odpala za 3 razem-przy pierwszej próbie odpalenia coś zaurgota-zagruchocze ( jak by zęby o zęby )bujnie silnikiem i klops.
Dziś byłem u mechanika bo podejrzenie padło na rozrusznik- został wymontowany i jest sprawny, podejrzenie padło na koło dwu masowe bo mechanik stwierdził ze ma za duże luzy- o jakieś 3.5 ząbka gdzie max może być podobno 2 ząbki.
i teraz moje pytania do Was kieruję, co ma wspólnego uruchomienie silnika ze sprzęgłem dwu masowym?
Dzwoniłem do innego mechanika to powiedział mi ze nie trzeba wymieniać dwumasu tylko jakaś koronkę w sprzęgle? która może być wyrobiona i dlatego takie problemy z odpalaniem ale i tak trzeba ściągać skrzynię.
Proszę o radę bo jutro jeszcze jeden mechanik ma to zobaczyć. a ja zgłupiałem bo zasoby portfela są już na wyczerpaniu.
przejechane ma auto 228 tyś przy 150 było wymieniane sprzęgło( na firmy LUK)
Dziekuję
Dziś byłem u mechanika bo podejrzenie padło na rozrusznik- został wymontowany i jest sprawny, podejrzenie padło na koło dwu masowe bo mechanik stwierdził ze ma za duże luzy- o jakieś 3.5 ząbka gdzie max może być podobno 2 ząbki.
i teraz moje pytania do Was kieruję, co ma wspólnego uruchomienie silnika ze sprzęgłem dwu masowym?
Dzwoniłem do innego mechanika to powiedział mi ze nie trzeba wymieniać dwumasu tylko jakaś koronkę w sprzęgle? która może być wyrobiona i dlatego takie problemy z odpalaniem ale i tak trzeba ściągać skrzynię.
Proszę o radę bo jutro jeszcze jeden mechanik ma to zobaczyć. a ja zgłupiałem bo zasoby portfela są już na wyczerpaniu.
przejechane ma auto 228 tyś przy 150 było wymieniane sprzęgło( na firmy LUK)
Dziekuję
Ostatnio zmieniony wt wrz 21, 2010 18:50 przez Lampart, łącznie zmieniany 1 raz.
oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
[MK4]Wymiana Dumasowego sprzegła?
hmm. Tytul tematu to chyba powinien wygladac nieco inaczej ale napewno jakis mod to skoryguje.
Jesli chodzi o odpalanie z wychlastanym dwumasem to tak to prawda iz moze wplywac w takim stopniu duzym ze nawet nie bedzie mozna odpalic auta. Poprostu zakluca moment rozruchu. Z drugiej strony nie wiem kto ci naopowiadal ze luz 3,5 zabka to juz duzo bo np unas w ASO opla w TISie pisze jak byk powyzej 8 zabkow i dwumas do wymiany chyba ze jest duzy luz osiowy to tez ale nie pamietam ile moze wynosci ale chyba nie wiecej jak 2 czy 3 mm. A swoja droga to jak sprawdzal ten luz mechanik?? Bo nie pamietam czy w TDI VP jest dojscie by to zaobserwowac.
O odpalaniu jest spro tematow i mam nadzieje ze je poczytales i sprawdzales jak odpala z odpiea wtyczka od czujnika temp cieczy chlodzacej.
Jesli chodzi o odpalanie z wychlastanym dwumasem to tak to prawda iz moze wplywac w takim stopniu duzym ze nawet nie bedzie mozna odpalic auta. Poprostu zakluca moment rozruchu. Z drugiej strony nie wiem kto ci naopowiadal ze luz 3,5 zabka to juz duzo bo np unas w ASO opla w TISie pisze jak byk powyzej 8 zabkow i dwumas do wymiany chyba ze jest duzy luz osiowy to tez ale nie pamietam ile moze wynosci ale chyba nie wiecej jak 2 czy 3 mm. A swoja droga to jak sprawdzal ten luz mechanik?? Bo nie pamietam czy w TDI VP jest dojscie by to zaobserwowac.
O odpalaniu jest spro tematow i mam nadzieje ze je poczytales i sprawdzales jak odpala z odpiea wtyczka od czujnika temp cieczy chlodzacej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[MK4]Wymiana Dumasowego sprzegła?
jeśli chodzi o koronkę to zapewne mechanik miał namyśli wieniec zębaty na dwu-masowym kole zamachowym Ten wieniec współpracuje z kołem zębatym rozrusznika. Odnośnie uszkodzonego dwumasu, to najczęstsze to: stukot/telepanie silnika podczas rozruchu /gaszenia oraz wibracje podczas gwałtownego przyspieszania- szczególnie dynamicznego na wysokich biegach przy niskiej prędkości obrotowej- drgania wyczuwalne podczas pracy sinika na biegu jałowym.
Warto jednak sprawdzić dwumasowe koło zamachowe, kiedy i tak skrzynia będzie zrzucona.
Z tego opisu najbardziej prawdopodobna diagnoza to uszkodzenie wieńca na dwumasowym kole zamachowym- skoro rozrusznik zdrowy, a o innych przypadłościach nie wspomniałeś.Lampart pisze:teraz odpala za 3 razem-przy pierwszej próbie odpalenia coś zaurgota-zagruchocze ( jak by zęby o zęby )bujnie silnikiem i klops
Warto jednak sprawdzić dwumasowe koło zamachowe, kiedy i tak skrzynia będzie zrzucona.
[MK4]Wymiana Dumasowego sprzegła?
Czytałem dużo zamieszczonych tu tematów, ale żadnego odpięta wtyczką cieczy chłodzącej.poszukam i takiego wątku a jak powinien wyglądac prawidłowo temat?:)
Ps: czy Skoda Fabia 1.9 TDI 100 Km ma koło dwu masowe?
Ps: czy Skoda Fabia 1.9 TDI 100 Km ma koło dwu masowe?
oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
[MK4 TDI} Ogromny problem z rozruchem-dwumas?
Witam tego nie wiem ale golf 4 tdi axr ma ten sam silnik i posiada koło dwumasowe wiec pewnie posiada
[MK4 TDI} Ogromny problem z rozruchem-dwumas?
dziś dzwonił do mnie mechanik mówi ze luz jest na 9 zębów.
I mówi ze wieniec jest ok ale za duży luz- zamówiłem kompletne koło dwu masowe firmy SASCH za 1220 zl. we wtorek będę miał wymieniane.
a tak na marginesie- dziś odebrałem auto od mechanika- pali idealnie za każdym razem( specjalnie gasiłem i odpalałem) zobaczymy jak będzie jutro
I mówi ze wieniec jest ok ale za duży luz- zamówiłem kompletne koło dwu masowe firmy SASCH za 1220 zl. we wtorek będę miał wymieniane.
a tak na marginesie- dziś odebrałem auto od mechanika- pali idealnie za każdym razem( specjalnie gasiłem i odpalałem) zobaczymy jak będzie jutro
oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
TDI Ogromny problem z rozruchem-dwumas?
A ciekawi mnie czy jest jakieś zabezpeiczenie przed uszkodzeniem koła dwumasowego podczas rozruchu w przyadku gdy rozrusznik kręci za wolno i prędkość obrotowa jest za mała. Ponoć niektóre silniki mają takie zabezpieczenia (gdy silnik za wolno kręci się to nie odpali), ciekawe czy to prawda.
TDI Ogromny problem z rozruchem-dwumas?
mam jeszcze jedno pytanie-czy w sprzęgłach z dwumasem gdy jest ono w kiepskim stanie technicznym( duży luz) może wystąpić efekt ślizgania się sprzęgła? czy to tylko w sprzęgłach jedno masowych
oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości