Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
A więc sprawa następująca... zaczęło się od przekładki skrzyni biegów z "czwórki" na ""piątkę" wykonanej przez poprzedniego właściciela... jednak poszło coś nie tak i pedał sprzęgła ciężko chodzi, ale co dziwniejsze ma bardzo mały zakres pracy... jest bliżej podłogi, można go wcisnąć tylko na kilka cm... i tu pytanie... co to może być?
Z tego co wiem tarcza sprzęgła została akurat wymieniona razem ze skrzynią... linka wygląda w porządku..
Z tego co wiem tarcza sprzęgła została akurat wymieniona razem ze skrzynią... linka wygląda w porządku..
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
barteKKK03, podejrzewam, że dźwignia na frezie ośki wychodzącej ze skrzyni jest przestawiona. Mogła być źle ustawiona, lub jest nie dokręcona
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
ta pod pokrywą piątego biegu? - mało prawdopodobne bo ona jest nasadzana tylko w jednym położeniu.pitru pisze:barteKKK03, podejrzewam, że dźwignia na frezie ośki wychodzącej ze skrzyni jest przestawiona. Mogła być źle ustawiona, lub jest nie dokręcona
Ostatnio miałem taki przypadek, że awaria docisku powodowałą, że trzeba było użyć bardzo dużej siły aby wcisnąć sprzęgło. Docisk wyglądał normalnie, nie zauważyłem, zeby coś z nim było nie a mimo wszystko wciskało się na maska ciężko. Nie wiem co to było ale wymiana sprzęgła pomogła. Wiem, że to niewiele wnosi do sprawy ale może u Ciebie problem też leży w uszkodzonym docisku.
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
No tak tylko taka sprawa że to 1.6 diesel... a więc tutaj docisk jest przy silniku tak jakby. Więc czy mógł się w jakiś sposób uszkodzić?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
ja właśnie o takim docisku przykręcanym do koła zamachowego (a koło do wału korbowego) mówiłem. Zdaję sobie sprawę o czym rozmawiamy
Wiem, ze dźwignia wysprzęglika wchodzi w obudowę blisko koła, idzie przez całą skrzynię i za pośrednictwem takiego długiego pręta popycha tarczę wysprzęglika dopiero.
Wiem, ze dźwignia wysprzęglika wchodzi w obudowę blisko koła, idzie przez całą skrzynię i za pośrednictwem takiego długiego pręta popycha tarczę wysprzęglika dopiero.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
mój temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=343946" onclick="window.open(this.href);return false;
barteKKK03 skrzynia taka jak w tym temacie?
A moze skrzęgło do skrzyni 4b i 5b jest inne?? Moze inna jest długość tego pręta wysprzęglającego?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=343946" onclick="window.open(this.href);return false;
barteKKK03 skrzynia taka jak w tym temacie?
A moze skrzęgło do skrzyni 4b i 5b jest inne?? Moze inna jest długość tego pręta wysprzęglającego?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
jak widzisz u mnie na tyle ciężko sie wciskało sprzęgło, że doporawdziło to do zerwania się tej dźwigni popychającej. Zaczęła się obracać na wieloklinie.
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
Sprzęgło jest takie samo... ostatnio patrzyłem w katalogach.
Opcja uszkodzonego docisku również odpada... nie pisałem jeszcze, ale ostatnimi czasy został zmieniony cały silnik wraz z tym dociskiem. A w aucie z którego silnika był wyciągany działało dobrze.
Podczas sekcji przyjrzałem się tarczy sprzęgła... faktycznie była nowa, jednak rzuciła mi się na oczy pewna różnica... mianowicie ten kołnierz z frezem wchodzącym na wałek był wyższy niż w poprzednim sprzęgle. Więc wrzuciłem stare sprzęgło i inny silnik wraz z tą skrzynią która była tzn piątka... i nic to nie dało.
Więc docisk i tarcza ok... coś musi być w skrzyni nie tak. Chyba trzeba wrócić do oryginalnej czwórki...
Tylko obecnie kolejnym problemem są opory złomka przed odpalaniem... raz ładnie odpalił i się totalnie zbuntował.
Opcja uszkodzonego docisku również odpada... nie pisałem jeszcze, ale ostatnimi czasy został zmieniony cały silnik wraz z tym dociskiem. A w aucie z którego silnika był wyciągany działało dobrze.
Podczas sekcji przyjrzałem się tarczy sprzęgła... faktycznie była nowa, jednak rzuciła mi się na oczy pewna różnica... mianowicie ten kołnierz z frezem wchodzącym na wałek był wyższy niż w poprzednim sprzęgle. Więc wrzuciłem stare sprzęgło i inny silnik wraz z tą skrzynią która była tzn piątka... i nic to nie dało.
Więc docisk i tarcza ok... coś musi być w skrzyni nie tak. Chyba trzeba wrócić do oryginalnej czwórki...
Tylko obecnie kolejnym problemem są opory złomka przed odpalaniem... raz ładnie odpalił i się totalnie zbuntował.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
ponieważ mój problem był podobny to zacząłem myśleć tak jak Ty, tzn ze to pewnie skrzynia.barteKKK03 pisze:coś musi być w skrzyni nie tak.
Przeanalizowałem całą sytuację i doszedłem do wniosku, że nie ma opcji żeby to coś ze skrzynią. Przecież mechanizm wysprzęglania jest tutaj zupełnie osobno, można by rzec, ze poza skrzynią. Jedynie pręt wysprzęglika przechodzi przez skrzynię i na tym wspólne elementy się kończą.
Być może sama dźwignia jest inna (krótsza/dłuższa) w skrzyniach 4b i 5b.? Sprawdzałeś to ? To by dawało zmianę skoku i siły.
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
Powiedzmy że rzuciłem okiem... ale możliwe że to będzie przyczyna. Nie mniej jednak i tak trzeba teraz zrzucić skrzynię i przyjrzeć się dokładniej prętowi wysprzęglika.sas_gti pisze:Być może sama dźwignia jest inna (krótsza/dłuższa) w skrzyniach 4b i 5b.? Sprawdzałeś to ?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.
chodziło mi o dźwignię pod którą poczepia sie linke.
na http://www.brokevw.com" onclick="window.open(this.href);return false; są niezłe fotki jak się tam dostać.
wystarczy, że odkręcisz pokrywę piatego biegu od stronu koła., skrzyni nie trzeba zrzucać. Tak dostaniesz się do całego mechanizmiu wysprzęglającego bez potrzeby zrzucania skrzyni. To musi być coś ze sprzęgłem ale z nim.barteKKK03 pisze:Nie mniej jednak i tak trzeba teraz zrzucić skrzynię i przyjrzeć się dokładniej prętowi wysprzęglika.
na http://www.brokevw.com" onclick="window.open(this.href);return false; są niezłe fotki jak się tam dostać.
Ostatnio zmieniony pn wrz 20, 2010 20:10 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości