Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: Shmatan » czw sty 27, 2011 16:51

Ja zmieniłem zaraz przed 200 000km, z powodu uszkodzenia łapy wyciskowej - sprzęgło było już troche zmolestowane, ale ani poślizgów, ani innych dolegliwości nie było (troche cięzko chodził pedał, i czasem dwumas sie odzywał)



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: tomassss24 » pt sty 28, 2011 19:51

Ja u siebie tez mam do wymiany dwumas mam drgania na wolnych obrotach w kabinie i słychac na zewnatrz jak sie stoi przy silniku ze go rzuca nierowno pracuje na wskzniku nie widac tego ale słychac jak dwumas go obciaza . a przebieg jaki mam to orginalny 135 tys km i niech nikt nie mowi ze był krecony bo wszystko było sprawdzone sprzegło tez chodzi bardzo dobrze tylko wiadomo koło dwumasowe siada szybciej niz zwykłe sprzegło i to jest wada niestety nowych silników :) . Oczywiscie wymieniam cały zestaw komplet sachs 1100zł . Po wymianie napisze co sie zmieniło .



Awatar użytkownika
kemer85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 14, 2010 19:32
Lokalizacja: Iłża

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: kemer85 » ndz sty 30, 2011 13:32

Witam!
Po co tak naprawdę jest nam potrzebne koło zamachowe dwumasowe, jeżeli jest ono tak awaryjne? Otóż koło dwumasowe tłumi drgania skrętne pochodzące z silnika a jest tam ich nie mało. Gdyby go nie było drgania te z silnika przenosiły by się na karoserię auta. Po co takie rozwiązanie jak wcześniej były sztywne koła zamachowe a to na tarczy sprzęgłowej był element tłumiący te drgania? Otóż po to aby oddzielić te drgania od skrzyni biegów a pozostawić je na silniku i kole dwumasowym. Przez co można stosować mniej wytrzymalsze skrzynie biegów a co za tym idzie lżejsze, bo to tarcza sprzęgła ma rowek wieloklinowy i osadzona jest na wałku wchodzącym do skrzyni biegów. Jeżeli koło dwumasowe tłumi drgania z silnika to na tarczy sprzęgła nie ma już elementów tłumiących przez co tarcza sprzęgła ma mniejszą bezwładność i jest łagodniejsza zmiana biegów. Jak sama nazwa mówi koło dwumasowe składa się, można to nazwać, z dwóch mas. Jedna z nich (jedno z kół) jest przekręcona bezpośrednio do wału korbowego a drugie oddzielone jest zestawem sprężyn umieszczonych obwodowo, z nim też już bez drgań współpracuje sprzęgło.
Takie rozwiązania jak najbardziej są przydatne w silnikach TDI, gdzie występuje znacznie wyższy moment obrotowy i trzeba go płynnie przekazać na koła.

Postanowiłem pokazać zużyty zestaw sprzęgła jaki byłem zmuszony wymienić. Auto w jakim wymieniałem to VW Golf 1.9 TDI 90 KM 210 Nm, oznaczenie silnika ALH:
Oto cały stary zestaw sprzęgła:

Obrazek

Na poniższym zdjęciu zestaw ten jest rozłożony na poszczególne części składowe:od lewej: koło zamachowe dwumasowe, tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa sprzęgła z łożyskiem wciskowym:

Obrazek

Jak widać na poniższym zdjęciu w moim przypadku mechanik musiał wycinać część koła dwumosowego aby dostać się do śrub. Sam mówił, że jeszcze się nie spotkał z takim przepadkiem aby się tak zapiekło, przemieszczając się.

Obrazek

Jak widać niżej sprzęgło też już było na wykończeniu, nie wiele zostało już do nitów. Oznaczenie wskazuje, że było ono jeszcze fabryczne 6^ 00. Auto zarejestrowane po raz pierwszy we wrześniu 2000.

Obrazek

Łożysko wciskowe (oporowe) też już było wypracowane o miało luzy:

Obrazek

Oto oznaczenia z oryginalnych części:

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam!
Mam nadzieję, że komuś pomogłem.
Ostatnio zmieniony ndz mar 20, 2011 21:22 przez kemer85, łącznie zmieniany 1 raz.


było E34 M50B20 & E34 M50B25 & E34 M60B30 & MK IV ALH teraz jest E46 M47
POZDRAWIAM!!!
kemer85

Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: ziomek1988 » ndz lut 13, 2011 14:10

Pytanie z innej beczki...po modzie zaczęło mi się ślizgać sprzęgło silnik ALH w tej chwili 215000. Znaczy dziwna sprawa bo czasami się ślizga a czasami wszystko jest ok... Czy teraz jakbym wymieniał sprzęgło to na typowe do ALH czy do większej mocy? Obecnie mam 120KM i 290Nm. Do wymiany całe sprzęgło w takiej sytuacji czy tylko jakaś konkretna część?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Awatar użytkownika
kemer85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 14, 2010 19:32
Lokalizacja: Iłża

Re: Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: kemer85 » ndz lut 13, 2011 16:09

ziomek1988 pisze:Pytanie z innej beczki...po modzie zaczęło mi się ślizgać sprzęgło silnik ALH w tej chwili 215000. Znaczy dziwna sprawa bo czasami się ślizga a czasami wszystko jest ok... Czy teraz jakbym wymieniał sprzęgło to na typowe do ALH czy do większej mocy? Obecnie mam 120KM i 290Nm. Do wymiany całe sprzęgło w takiej sytuacji czy tylko jakaś konkretna część?
Witam!
Zestawy sprzęgła są takie same do TDI 90 KM i 110 KM, 90 KM to oznaczenia silników AGR i ALH, a 110 KM to ASV i AHF o ile dobrze pamiętam. W Twoim przypadku należało by do takiej mocy i momentu obrotowego założyć cały zestaw sprzęgła od silników TDI o mocach 115 KM, 130 KM lub 150KM.
115 KM i 310 Nm AUY
130 KM i 310 Nm ASZ
150 KM i 320 Nm ARL
Podejrzewam, że zestaw sprzęgła do 115 KM były by dobry. Na pewno będzie droższy niż do mocy 90 i 110 KM i raczej na pewno trzeba zmienić cały zestaw sprzęgła.
Pozdrawiam!


było E34 M50B20 & E34 M50B25 & E34 M60B30 & MK IV ALH teraz jest E46 M47
POZDRAWIAM!!!
kemer85

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: italiano_83 » ndz lut 13, 2011 16:22

ziomek1988 pisze:Znaczy dziwna sprawa bo czasami się ślizga a czasami wszystko jest ok...
Tak się, zaczyna problem ze sprzęgłem, na początku zaczyna przepuszczać przy pełnym bucie, a potem jest już tylko gorzej.
ziomek1988 pisze: Czy teraz jakbym wymieniał sprzęgło to na typowe do ALH czy do większej mocy?
Kwestia gustu, czy lubisz komfort czy cenisz wytrzymałość, nowy komplet jest dość drogi, z drugiej strony wymiana samego docisku,tarczy i łożyska, wiąże się też z pewnym ryzykiem, na nowym zestawie już nie będzie uślizgu, więc całe obciążenie przejmie dwumas, aż że już nowy nie jest, to nie ma gwarancji, że się wkrótce nie zacznie odzywać, szczególnie, że masz auto po chipie i większy moment obrotowy.
Więc masz trzy wyjścia, nowy komplet dwumas+sprzęgło, zmiana na jednomas +sprzęgło G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255771" onclick="window.open(this.href);return false; , lub wymiana docisku,tarczy i łożyska i ja dla mnie tak wygląda kolejność, bo lubię komfort.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: italiano_83 » ndz lut 13, 2011 16:26

kemer85 pisze:Witam!
Zestawy sprzęgła są takie same do TDI 90 KM i 110 KM, 90 KM to oznaczenia silników AGR i ALH, a 110 KM to ASV i AHF o ile dobrze pamiętam. W Twoim przypadku należało by do takiej mocy i momentu obrotowego założyć cały zestaw sprzęgła od silników TDI o mocach 115 KM, 130 KM lub 150KM.
115 KM i 310 Nm AUY
130 KM i 310 Nm ASZ
150 KM i 320 Nm ARL
Podejrzewam, że zestaw sprzęgła do 115 KM były by dobry. Na pewno będzie droższy niż do mocy 90 i 110 KM i raczej na pewno trzeba zmienić cały zestaw sprzęgła.
Pozdrawiam!
Kolego, zacznijmy od tego, że sprzęgła jakie zaoferowałeś koledzę ( z auy,asz,arl) nie da się "wsadzić" do ALH one mają 240mm średnicę, większe dwumasowe koło zamachowe, inne sterowanie wysprzęglika i fizycznie nie połączysz tego ze skrzynią z ALH czy też AGR, ASV<AHF .
Istnieje taka możliwość przy zmianie skrzyni z 5 na 6, ale to kosztuje i do tego kilka innych gratów trzeba wymienić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
kemer85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw paź 14, 2010 19:32
Lokalizacja: Iłża

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: kemer85 » ndz lut 13, 2011 18:43

Witam!
Napisałem przecież, że podejrzewam ale i tak to sprawdziłem. To są już całkiem inne silniki te ARL, ASZ, AUY. Swoją drogą kto się podjął takich modyfikacji aby z 90 KM i 210Nm w serii zrobić aż 120 KM i 290Nm. Przecież to od razu woła o za słabe sprzęgło do takiej mocy i już na pewno do takiego dużego momentu obrotowego?


było E34 M50B20 & E34 M50B25 & E34 M60B30 & MK IV ALH teraz jest E46 M47
POZDRAWIAM!!!
kemer85

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: italiano_83 » ndz lut 13, 2011 19:22

kemer85 pisze:Podejrzewam, że zestaw sprzęgła do 115 KM były by dobry.
Zdaje się że to dział "techniczny" a nie "podejrzenia" :bajer:
A tu piszesz twierdząco ....
kemer85 pisze:Twoim przypadku należało by do takiej mocy i momentu obrotowego założyć cały zestaw sprzęgła od silników TDI o mocach 115 KM, 130 KM lub 150K
kemer85 pisze:Swoją drogą kto się podjął takich modyfikacji aby z 90 KM i 210Nm w serii zrobić aż 120 KM i 290Nm.
Zacznijmy od tego, że ALH,AHF, ASV, mają takie same zestawy sprzęgła :bajer: I jakoś z 110kM robią ludzie okolice 140kM i 300Nm i sprzęgło jakoś żyje, to tuner robiąc program decyduje o tym jaki będzie moment obrotowy (bo to moment obrotowy"męczy" sprzęgło, a nie moc, równie istotny jest przebieg momentu względem obrotów a nie tylko jego wartość :bajer:
A że sprzęgło kolegi ma już ponad 200.0000, albo i lepiej :bajer: to zaczyna po czasie wymiękać, szczególnie jak ktoś lubi sandał pociskać, na wysokim biegu z niskich obrotów.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: katerpi » ndz lut 13, 2011 21:32

ziomek1988, pakuj jednomas + g60. Mam taki u siebie. Taki zestaw jest odporny na mody.
Swego czasu czytałem o ludziach co pakowali nówki dwumasy+kompletne sprzęgło. Żal było czytać, że niektórym po 10 tysiach sprzęgło znowu klękało....

italiano_83, komfortu raczej nie stracisz. To co zauważyłem po zmianie to lżejsza praca pedału sprzęgła. Poza tym zero jęków itp, itd.



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: kris » ndz lut 13, 2011 22:03

Zgadza się też latam na jednomasie po modach i nie wyczułem różnicy w komforcie. W moim po samym wirusie problemów z ori dwumasem nie było, ale na Twoim miejscu już bym nie ryzykował z nowym tylko pakował z g60
katerpi pisze:o co zauważyłem po zmianie to lżejsza praca pedału sprzęgła
Ja nawet nie wyczułem różnicy


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: ziomek1988 » ndz lut 13, 2011 22:12

Chip robił Goodhope ;) w sumie w serii było prawie 100KM i 215Nm z tego co pamiętam.
Tak wiec z opcji albo jednomas i g60 albo normalne komplente sprzęgło do ALH? :bigok:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: katerpi » ndz lut 13, 2011 22:14

Jednomas. Taniej i pewniej :bigok:



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Wymiana sprzęgła w Golfie 4 TDI

Post autor: ziomek1988 » ndz lut 13, 2011 22:19

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 88338.html" onclick="window.open(this.href);return false; - komplet dwumas

A jednomas? Zwykły mechanior założy mi to bez problemów? Ile to będzie kosztowało? Chodzi mi o części + ile robocizna (tak mniej więcej, bo wiadomo że zależy od mechanika i miasta :) )


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości