Nie wchodza biegi, ciegna od skrzyni wisza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie wchodza biegi, ciegna od skrzyni wisza
Witam,
Prosze o pomoc,
Pisze z pracy, niemam mozliwosci wrzucenia zdjec urwanego elementu.
W czym rzecz,
rano odpalilem auto, zaczolem od R w miare, pozniej 1 i wyczulem ze biegi jakos ciezko wchodza, ale musialem jechac do pracy. Po przejechaniu 10km w miescie- postoje i ruszanie. Skrzynia biegow odmowila posluszenstwa. Pierw nie chciala wchodzic 1 i gorne biegi wiec jechalem na 2 - musialem do pracy. Nastepnie po 2km przestaly juz wchodzic wszystkie biegi. Okazalo sie ze nad skrzynia biegow wisza ciegna wyprowadzone z kabiny. Jak dobrze pamietam bylo tam kiedyc cos takiego ciezkiego, sterczace do gory juz niema tego :/, jak to sie nazywa?
I jak wyglada wymiana tych elementow wychodzacych ze skrzyni biegow do ktorych przylaczone sa ciegna? czy to sie kwalifikuje do naprawy? jak to zrobic w miare malymi kosztami, a zeby bylo to zrobione poprawnie.
bardzo prosze o pomoc!
za okolo 8h koncze prace i chcial bym sie wziac za naprawe
Prosze o pomoc,
Pisze z pracy, niemam mozliwosci wrzucenia zdjec urwanego elementu.
W czym rzecz,
rano odpalilem auto, zaczolem od R w miare, pozniej 1 i wyczulem ze biegi jakos ciezko wchodza, ale musialem jechac do pracy. Po przejechaniu 10km w miescie- postoje i ruszanie. Skrzynia biegow odmowila posluszenstwa. Pierw nie chciala wchodzic 1 i gorne biegi wiec jechalem na 2 - musialem do pracy. Nastepnie po 2km przestaly juz wchodzic wszystkie biegi. Okazalo sie ze nad skrzynia biegow wisza ciegna wyprowadzone z kabiny. Jak dobrze pamietam bylo tam kiedyc cos takiego ciezkiego, sterczace do gory juz niema tego :/, jak to sie nazywa?
I jak wyglada wymiana tych elementow wychodzacych ze skrzyni biegow do ktorych przylaczone sa ciegna? czy to sie kwalifikuje do naprawy? jak to zrobic w miare malymi kosztami, a zeby bylo to zrobione poprawnie.
bardzo prosze o pomoc!
za okolo 8h koncze prace i chcial bym sie wziac za naprawe
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 20:41 przez no-name, łącznie zmieniany 1 raz.
to coś ciężkiego to ciężarek wyrównoważający a cała reszta pod nim to wybierak z dźwignią przełączającą, o tym co i czy się kwalifikuje do naprawy a co do wymiany można będzie pogadać jak sam zrobisz tego dokładne oględziny tzn. czy ww. elementy uległy pęknięciu, ułamaniu czy też wszystko wskazuje, że się poluzowały i odkręciły i dopiero wtedy będzie można mówić również o kosztach. Wpisując sobie w www.image.google.com hasła typu "wybierak skrzyni biegów" itp. zobaczysz sobie zamieszczone tam fotki i porównasz czego konkretnie Ci brakuje.no-name pisze:Jak dobrze pamietam bylo tam kiedyc cos takiego ciezkiego, sterczace do gory juz niema tego :/, jak to sie nazywa?
I jak wyglada wymiana tych elementow wychodzacych ze skrzyni biegow do ktorych przylaczone sa ciegna? czy to sie kwalifikuje do naprawy? jak to zrobic w miare malymi kosztami, a zeby bylo to zrobione poprawnie.
t0mal, tylko ciekawe jak z dostepnoscia tego na zlomie.t0mal pisze:Na złomie za kompletny wybierak zapłacisz ok 30zł, u ciebie popękały widocznie łączniki z tworzywa i się rozpadło
I wogole musze okielznac co tam faktycznie jest spsute.
wieczorem postaram sie podrzucic jakies fotki, oraz info co i jak.
A wymiana tego wymaga inzyniera mechanika?
jestem po tech. mechan. i srubkami potrafie krecic choc nie pracuje w zawodzie wyuczonym.
pozdrawiam, narazie dziekuje
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
na tym foto widac pekniecie http://img37.imageshack.us/img37/5306/dsc00045df.jpg
a jeszczez powiedzcie Mi czy ten mechanizma bedzie pasowal od innej skrzyni?
czy tylko od tej od AFN?
bo ciezko pewnie bedzie to znalezc od AFN.
Potrzebuje jak najwiecej informacji bo jutro juz urlop mam zalatwiony i chcial bym to zalatwic
PS
z pracy wracalem na 3, wbilem na postoju i poszedl
dzieki wielkie za zaangazowanie sie w problem
panowie z tego co sie orientuje po tym rysynku to uszkodzeniu, peknieciu ulegl element nr 45, wiec nalezalo by zaopatrzyc sie i wymienic elementy nr.:
- 36 nakretka szesciokatna 0,35zl
- 44 dzwignia przelaczajaca 9zl
- 45 sruba 7,50zl
- 46 podkladka 0,40zl
- 47 nakretka czworokatna 0,35zl
co wyniesie okolo 18PLN
prosze potwierdzic
elementy 52 i 53 to koszt okolo 40PLN
cowboy da sie bez tego jezdzic?
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 20:28 przez no-name, łącznie zmieniany 2 razy.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Te ceny co podałeś musisz sobie jeszcze pomnożyć przez 4 i wyjdzie Ci mniej więcej kwota jaką będziesz musiał zapłacić w ASO ;]
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
- Lokalizacja: Włodawa
widze post o skrzyniach to się podczepie bo mam taki problem mój golfik stoi na dworze teraz jak w nocy jest -10 stopni rano skrzynia mi cięzko pracuje jakby hmm olej gęstniał ? na wakacje miałem wymienianą skrzynie i została zalana nowym olejem ELF. i czy to jest norma że tak sie dzieje i biegi cięzko wchodzą ? poruszam dzwignią przód tył kilka razy i jest lżej a jak jade to po kilku minutach biegi chodzą jak wczesniej czy to norma? czy moge cos zmienic żeby tego nie było ? i czy taka sytuacja moze uszkodzic skrzynie ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości