Nie wchodza biegi, ciegna od skrzyni wisza

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Nie wchodza biegi, ciegna od skrzyni wisza

Post autor: no-name » czw gru 10, 2009 08:47

Witam,
Prosze o pomoc,
Pisze z pracy, niemam mozliwosci wrzucenia zdjec urwanego elementu.
W czym rzecz,
rano odpalilem auto, zaczolem od R w miare, pozniej 1 i wyczulem ze biegi jakos ciezko wchodza, ale musialem jechac do pracy. Po przejechaniu 10km w miescie- postoje i ruszanie. Skrzynia biegow odmowila posluszenstwa. Pierw nie chciala wchodzic 1 i gorne biegi wiec jechalem na 2 - musialem do pracy. Nastepnie po 2km przestaly juz wchodzic wszystkie biegi. Okazalo sie ze nad skrzynia biegow wisza ciegna wyprowadzone z kabiny. Jak dobrze pamietam bylo tam kiedyc cos takiego ciezkiego, sterczace do gory juz niema tego :/, jak to sie nazywa?
I jak wyglada wymiana tych elementow wychodzacych ze skrzyni biegow do ktorych przylaczone sa ciegna? czy to sie kwalifikuje do naprawy? jak to zrobic w miare malymi kosztami, a zeby bylo to zrobione poprawnie.

bardzo prosze o pomoc!

za okolo 8h koncze prace i chcial bym sie wziac za naprawe
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 20:41 przez no-name, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 10, 2009 09:54

to jest obciążnik taki :) u mnie się kiedyś odkręcił i zablokował linki, wiec go juz nie instalowałem :)

przykręć linki i bedzie działać bez tego obciąznika :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw gru 10, 2009 10:03

no-name pisze:Jak dobrze pamietam bylo tam kiedyc cos takiego ciezkiego, sterczace do gory juz niema tego :/, jak to sie nazywa?
I jak wyglada wymiana tych elementow wychodzacych ze skrzyni biegow do ktorych przylaczone sa ciegna? czy to sie kwalifikuje do naprawy? jak to zrobic w miare malymi kosztami, a zeby bylo to zrobione poprawnie.
to coś ciężkiego to ciężarek wyrównoważający a cała reszta pod nim to wybierak z dźwignią przełączającą, o tym co i czy się kwalifikuje do naprawy a co do wymiany można będzie pogadać jak sam zrobisz tego dokładne oględziny tzn. czy ww. elementy uległy pęknięciu, ułamaniu czy też wszystko wskazuje, że się poluzowały i odkręciły i dopiero wtedy będzie można mówić również o kosztach. Wpisując sobie w www.image.google.com hasła typu "wybierak skrzyni biegów" itp. zobaczysz sobie zamieszczone tam fotki i porównasz czego konkretnie Ci brakuje.


Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw gru 10, 2009 13:18

Na złomie za kompletny wybierak zapłacisz ok 30zł, u ciebie popękały widocznie łączniki z tworzywa i się rozpadło



Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » czw gru 10, 2009 14:25

t0mal pisze:Na złomie za kompletny wybierak zapłacisz ok 30zł, u ciebie popękały widocznie łączniki z tworzywa i się rozpadło
t0mal, tylko ciekawe jak z dostepnoscia tego na zlomie.
I wogole musze okielznac co tam faktycznie jest spsute.
wieczorem postaram sie podrzucic jakies fotki, oraz info co i jak.

A wymiana tego wymaga inzyniera mechanika? :P
jestem po tech. mechan. i srubkami potrafie krecic :D choc nie pracuje w zawodzie wyuczonym.

pozdrawiam, narazie dziekuje



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » czw gru 10, 2009 16:35

Powinieneś poradzic sobie ciekawe tylko jakie szkody, u mnie w mk3 wypadl ten obciażnik -zawleczka sie urobila i wysmyknął sie z wybieraka.



Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » czw gru 10, 2009 18:21

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


na tym foto widac pekniecie http://img37.imageshack.us/img37/5306/dsc00045df.jpg

a jeszczez powiedzcie Mi czy ten mechanizma bedzie pasowal od innej skrzyni?
czy tylko od tej od AFN?
bo ciezko pewnie bedzie to znalezc od AFN.
Potrzebuje jak najwiecej informacji bo jutro juz urlop mam zalatwiony i chcial bym to zalatwic

PS
z pracy wracalem na 3, wbilem na postoju i poszedl :)
dzieki wielkie za zaangazowanie sie w problem

Obrazek Obrazek
panowie z tego co sie orientuje po tym rysynku to uszkodzeniu, peknieciu ulegl element nr 45, wiec nalezalo by zaopatrzyc sie i wymienic elementy nr.:
- 36 nakretka szesciokatna 0,35zl
- 44 dzwignia przelaczajaca 9zl
- 45 sruba 7,50zl
- 46 podkladka 0,40zl
- 47 nakretka czworokatna 0,35zl
co wyniesie okolo 18PLN
prosze potwierdzic

elementy 52 i 53 to koszt okolo 40PLN
cowboy da sie bez tego jezdzic?
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 20:28 przez no-name, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » czw gru 10, 2009 20:45

Kurka całkiem inna skrzynia niż ADZ1.8 jaki to rocznik i pojemność?



Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » czw gru 10, 2009 20:55

FURMAN TDI pisze:Kurka całkiem inna skrzynia niż ADZ1.8 jaki to rocznik i pojemność?
AFN `97



kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » pt gru 11, 2009 02:21

Te ceny co podałeś musisz sobie jeszcze pomnożyć przez 4 i wyjdzie Ci mniej więcej kwota jaką będziesz musiał zapłacić w ASO ;]


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt gru 11, 2009 07:26

właśnie - ceny w ETCE podane są w Euro a nie w PLN.


Obrazek

Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » śr gru 16, 2009 18:54

czesci 90PLN + 5l paliwa :D

dzieki panowie za pomoc.



henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: henio12323 » śr gru 16, 2009 23:42

widze post o skrzyniach to się podczepie bo mam taki problem mój golfik stoi na dworze teraz jak w nocy jest -10 stopni rano skrzynia mi cięzko pracuje jakby hmm olej gęstniał ? na wakacje miałem wymienianą skrzynie i została zalana nowym olejem ELF. i czy to jest norma że tak sie dzieje i biegi cięzko wchodzą ? poruszam dzwignią przód tył kilka razy i jest lżej a jak jade to po kilku minutach biegi chodzą jak wczesniej :D czy to norma? czy moge cos zmienic żeby tego nie było ? i czy taka sytuacja moze uszkodzic skrzynie ?



Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » wt sty 26, 2010 10:12

standard - wszystkie cięgna chodzą ciężej, olej, smar gęstnieje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości