Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 12:43

a przy 100km/h ile masz obrotów?
może już sprzęgło już nie domaga?



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn kwie 20, 2009 12:46

teraz mam 3 tys.... z tego co wyczytałem na forum to tak jest normalnie rpzy oryginalnej skrzyni...

sprzegło raczej domaga.. jak przyśpieszam gwałtownie to predkosć wzrasta razem z obrotami...


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 13:49

przy 5000rpm
na 3 około 100km/h
na 4 około 150-160km/h
na 5 biegu coś koło 200km/h

[ Dodano: 20 Kwi 2009 13:51 ]
teraz mam 3 tys.... z tego co wyczytałem na forum to tak jest normalnie rpzy oryginalnej skrzyni..
to jest prędkość chyba że na 4 a nie na 5 biegu
u mnie jest około 2300-2400rpm



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn kwie 20, 2009 14:02

A u mnie przy 100km/h na skrzyni 4S jest ok 2500rpm.
Za to w passacie 1Z jest coś koło 2200, ale nie pamiętam oznaczenia skrzyni.

[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 2:30 pm ]
Quatro7, a jaki symbol ma Twoja skrzynia?
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 14:03 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 14:44

piori, przy silniku 1Z jest chyba ciut mniej przy 100km/h.
nie jestem pewien ale u brata w A4 AFN jest około 1850rpm



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn kwie 20, 2009 16:02

arwam pisze:piori, przy silniku 1Z jest chyba ciut mniej przy 100km/h.
nie jestem pewien ale u brata w A4 AFN jest około 1850rpm

dokladnie, tak jak mowisz, kolega w 1Z ma tez 2000rpm badz troche ponizej



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt kwie 21, 2009 08:11

arwam, piotrekgal, a ja dalej będę bronił swego zdania. Widziałem niedawno temat, w którym posiadacze 1Z wypowiadali się jaką mają prędkość przy 2000rpm i każdy miał ok 90km/h, a nawet minimalnie mniej. I to by się zgadzało, bo przy 2x większych obrotach (4000) prędkość też wzrośnie 2x, czyli do 180. Według tego co Wy piszecie (1850 przy 100km/h), na piątym biegu przy 4000rpm 1Z miałby ponad 216km/h. Nie wydaje Wam się za szybko jak na 1Z ?

A to na potwierdzenie moich słów: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45562

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 8:29 am ]
W TYM poście kolega homsky wstawił tabelkę z prędkościami na różnych skrzyniach z TDI przy 4000rpm



arwam

Post autor: arwam » wt kwie 21, 2009 09:34

piori,

mówię że u brata w A4 przy 100km/h jest trochę poniżej 2000rpm a co do golfów to nie jestem pewien więc nie obstaje przy swoim.
jak masz na podorędziu temat to podrzuć mi link do niego.
Dzięki



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt kwie 21, 2009 09:36

arwam pisze:jak masz na podorędziu temat to podrzuć mi link do niego
Który temat masz na myśli?

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 9:39 am ]
Jeśli chodzi Ci o ten
piori pisze:Widziałem niedawno temat, w którym posiadacze 1Z wypowiadali się jaką mają prędkość przy 2000rpm
to podałem link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45562

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 9:42 am ]
arwam pisze:co do golfów to nie jestem pewien
Ja też, bo mam passata B4 z tym silnikiem, ale z tego co wyczytałem, to prędkości są podobne ;)



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt kwie 21, 2009 10:59

Ja ostatnio swoim AAZetem w vencie no a to samo co mk3 jechalem do Warszawy z kolega a on ma ventke 1Z i sam mowil do mnie nawet tak: ale Ty masz duze obroty przy 80km/h ja tyle mam przy kole 100 ( wowczas ok 2000rpm ). Sam zreszta swiadkiem bylem bo nieraz z nim jezdzilem.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt kwie 21, 2009 15:56

ta skrzynia u mnie co CHV czy jakos tak...
dokładnie nie pamietam, jak przyjdzie mechanik na gg to zapytam :)

a moze to norma 100km/h przy 3tys obortów :?:
tylko Wy macie podrasowane i juz nie pamiętanie jak to było na początku :P

bo ja myślałem ze to jest tak
tuning silnik => wieksza moc/moment przy niższych obrotach => tryby w skrzyni obracają się szybciej przy tych samych obrotach => szybsze obracanie sie kół przy niższych obrotach

czy coś takiego :)
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 16:12 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt kwie 21, 2009 16:58

Quatro7 pisze:tryby w skrzyni obracają się szybciej przy tych samych obrotach
Hmm... Sam chyba widzisz, że coś w tym zdaniu nie gra. Nie wiem jak to sobie wyobrażasz, przecież wał korbowy jest połączony z wałkiem skrzyni biegów za pośrednictwem sprzęgła i nie wiem jakim cudem wałek skrzyni miałby obracać się szybciej niż wał silnika. Przecież jedno jest przedłużeniem drugiego i jest to połączenie 1:1. Ile obrotów zrobi silnik, tyle robi wałek skrzyni, i nie ważne czy będzie to silnik 50 czy 250 KM. Coś zmienić można dopiero dalej, czyli za pomocą trybów lub przekładni głównej, ale w skrzyniach z diesla nie ma już za bardzo na co zmieniać, bo tam są już "najszybsze" tryby.
Quatro7 pisze:juz nie pamiętanie jak to było na początku :P
Pamiętamy pamiętamy :helm: było tak samo, tylko aby rozpędzić się do takiej samej prędkości kiedyś potrzebowałem kilkudziesięciu, a teraz kilkunastu sekund.
Quatro7 pisze:ta skrzynia u mnie co CHV czy jakos tak...
Dowiedz się dokładnie jaką masz skrzynię i pewnie cała zagadka z Twoimi obrotami się wyjaśni.
Ostatnio zmieniony wt kwie 21, 2009 17:38 przez piori, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » wt kwie 21, 2009 22:49

Quatro7,

według tego tematu masz skrzynię od benzyny 1.6 AEE:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=698820

[ Dodano: 21 Kwi 2009 23:04 ]
do diesli w MK 3 były zakładane CHD lub CHC



lenczek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt sty 27, 2009 19:48
Lokalizacja: Giżycko
Kontakt:

Post autor: lenczek » śr kwie 22, 2009 09:24

kurcze ja u siebie w GTD (1.9 aaz) mam skrzynie ATH.....tzn taka chyba powinna byc, bo taka widnieje na naklejce w bagazniku.

ale nie powiem......z tego co poznalem swojego Goferka juz to wiem, ze wskazowka predkosciomierza i obrotomierza na 5 biegu sa w identycznych miejscach (poruszaja sie rownolegle)......
Ostatnio zmieniony śr kwie 22, 2009 09:27 przez lenczek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości