Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn kwie 13, 2009 10:53

a tak przy okazji zapytam.. czy zdrowe dla silnika jest by na dłuższych trasach utrzymywac ciągle np 4000 tys obrotów :?:


Obrazek

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » pn kwie 13, 2009 10:57

Quatro7 pisze:czy zdrowe dla silnika jest by na dłuższych trasach utrzymywac ciągle np 4000 tys obrotów
nie szybko ci sie silnik skończy zwłaszcza jak jest podkręcony



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn kwie 13, 2009 11:01

czyli na trasie 3tys i na tym koniec :?:


Obrazek

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pn kwie 13, 2009 11:02

Quatro7 pisze:czyli na trasie 3tys i na tym koniec :?:
Skopiowałem z innego tematu...
souler pisze:
lowi85 pisze:jaka temperatura powinna być przy ok 4500obr? (5bieg autostrada ≤140km/h) Miałem okazje od niepamiętnych czasów przejechać się z taką prędkością przez jakieś 20min non stop
jakby to powiedziec. nie jezdzi sie w ten sposob. max obroty przy jezdzie ciaglej dieslem to jakies 3800. chwilowo mozna trzymac ponad 4000, ale trzeba umiejetnie operowac gazem, wykorzystywac uksztaltowanie drogi. max czas takiej jazdy to pare minut i nalezy dac mu odsapnac. druga sprawa to olej - do takich predkosci wypadaloby miec cos porzadnego.

moj rekord to 140-160 non stop z katowic do zabrza, ale jechalem w taki sposob, ze doladowanie utrzymywalo sie na poziomie 0.8-0.9 bara, dzieki czemu temp nie skakala. faktem jest, ze w aaz podczas szybkiej jazdy temp rosnie ponad 90. generalnie nie ma co plakac, bo wentylator ma 2 biegi, takze daleka droga do przegrzania.

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 09:51 ]
Quatro7, zapowietrzony chyba jeszcze jest.



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » pn kwie 13, 2009 11:04

Quatro7 pisze:czyli na trasie 3tys i na tym koniec
kwesia ile tego ma byc mozesz moim zdaniem podciągnac do 3,5 tys ale nie na 100 km ja raz sie przejechałem obwodowa na 4,5 - 5 tys i silnk sie skończył wiec co jakis czas wystarczy sciągac noge z gazu zeby obroty spadły i dalej heya :helm:



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 13, 2009 11:22

Goku-25 pisze:Rynkov

Kolego ja posiadam MKIII 1.9TD silnik AAZ a co wnim dokonalem a wiec pin z 1.6 dodalem Ic z mondeo 2003 niepytaj jak ale weszlo Kolektor ssacy AWS z audi katalizator na zlom a na jego miejsce strumienica :grin: turbo podciaglem na bocznikowaniu i dodalem zawur Mcs aukcje alegro sie klania zwieksza on cisnienie doladowania mala przerubka pompy oczywiscie z pomyslami od Trochim korekta dawki paliwa i malym wyprzedzeniem konta zaplonu dalo to wszystko imponujacy przyrost mocy mam w zanadrzu ponad 100 KM w planach mam zmiane pompki na 11mm co daje dalsze mozliwosci wymiane turba na mocniejsze garet 1749 VA i tu maly chaczyk jest prawdopodobienstwo za wysokiego momentu obrotowego i moze mi panewke obrucic wie bardziej sie zastanawiam nad wymiana silnika na TDI + wiazka i sztojera :bajer: co i tobie radze jesli masz plany z doswiadczenia wiem ze w miare twoich ulepszen bedzie ci rusl apetyt na moc :hehe: wiec jak masz ambicje to staraj sie nad przeszczepikiem


[url=http://images36.fotosik.pl/98/45d0214b83ecd94bmed.jpg]Obrazek[/URL]


a z ulepszen dodatkowych to sa amorki do przodu z Caddy lepsza zwrotnosc na zakretach


[url=http://images47.fotosik.pl/102/0987002a97de96dcm.jpg]Obrazek[/URL]

a co bedzie jeszcze hmm to wkrutce :smoke:



to spróbuj TDI zakręcić 6000rpm +
zobaczymy wtedy piękny lot korbowdów i to jakże pouczający o ile ten silnik będzie saię w stanie dokręcić do takich obrotów

[ Dodano: 13 Kwi 2009 11:25 ]
Quatro7 pisze:a tak przy okazji zapytam.. czy zdrowe dla silnika jest by na dłuższych trasach utrzymywac ciągle np 4000 tys obrotów :?:
głowica w tempie ekspresowym powie Ci papa
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 11:23 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn kwie 13, 2009 18:13

Zależy do czego kolega będzie wykorzystywał tego AAZ i na jakich trasach...Ja mam te 90 KM a wyprzedzam niejednego 130 km, skoro w nim jedzie...d...:p


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 13, 2009 18:33

arwam pisze:o spróbuj TDI zakręcić 6000rpm +
zobaczymy wtedy piękny lot korbowdów i to jakże pouczający o ile ten silnik będzie saię w stanie dokręcić do takich obrotów
+połamany wałek w pompie; ew. zatarte pompki



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 13, 2009 19:12

t0mal pisze:+połamany wałek w pompie; ew. zatarte pompki
JR u mnie zanim go zastąpił AAZ kręcił się do 6500rpm powyżej turbo już nie umiało zdjąć ciśnienia doładowania i był wtedy notlauf.
jakoś z pompą nic się nie działo.
wtrysk bezpośredni myślę że do 6000rpm na common rail może by się dokręcił ale to chyba już kres jego możliwości



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 13, 2009 19:47

Weź na poprawkę to, że w tdi na pompie masz 2x większe ciśnienie wtrysku i większy tłoczek w pompie, natomiast obciążenia przy pompowtryskach to wogóle już bajka.

[ Dodano: 13 Kwi 2009 19:52 ]
pozatym bezpośredniego wtrysku nikt nie kręci na niewiadomojakie obroty bo się nie da - paliwo niema czasu na odparowanie.



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 13, 2009 21:26

t0mal pisze:Weź na poprawkę to, że w tdi na pompie masz 2x większe ciśnienie wtrysku i większy tłoczek w pompie, natomiast obciążenia przy pompowtryskach to wogóle już bajka.
to jest pierwszy powód dla którego tesilniki się kręcą wolniej niż TD
t0mal pisze:pozatym bezpośredniego wtrysku nikt nie kręci na niewiadomojakie obroty bo się nie da - paliwo niema czasu na odparowanie.
ale tu już się mylisz bo wysokie ciśnienia wtrysku stosuje się w celu lepszego rozpylenia a w konsekwencji znacznie szybszego odparowania paliwa dodatkowo przestawia się kąt wtrysku w górnych obrotach na znacznie wcześniejszy.
silniki na common railu mogą się kręcić od prawie 8000rpm
a nie jest to jeszcze ostanie słowo bo o ile silniki benzynowe już prawie się nie rozwijają to silniki Diesla są wciąż doskonalone i nadal ich osiągi wzrastają.
jest to spowodowane tym że silników Diesla nie stosowano kiedyś do napędu osobówek i zaniedbano ich prace nad ich rozwojem dlatego tak naprawdę dopiero teraz one są doskonalone już nawet w wyścigach Le Mans startowało Audi z silnikiem diesla i debiut był wcale udany



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 14, 2009 02:39

Celowo nie wspominałem o CR ;) chociaż to kręcenie CR to i tak tyklko teoria, bo do odparowania paliwa przy takich obrotach jest potrzebne podzielenie wtrysku na conajmniej 5 etapów, co jest możliwe w nowszych konstrukcjach, a w praktyce i tak nie spotyka się diesla na bezpośrednim co by kręcił się jak bęzyniak.

Co innego pośrednie :) koronnym przykładem jest OM606 :) co ja bym dał za taką motorownie :) najlepiej w budzie od jetty :)

Pozatym na bezpośrednim wtrysku nie da się ustawić tak dużego wyprzedzenia kąta jak w pośrednim - nie pojedzie i już :)

[ Dodano: 14 Kwi 2009 02:42 ]
A wyścigówkę audi R10 kreci się tylko do "bidnych" 5000obr/min

[ Dodano: 14 Kwi 2009 02:49 ]
źródło:http://www.roadandtrack.com/article.asp ... int_page=y
The very high injection pressure results in extremely fine atomization of the injected charge, and this results in a high combustion rate. In fact, the engine can be revved usefully up to 5000 rpm, a very high speed for a diesel.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » wt kwie 14, 2009 08:40

no wreszcie coś tu zaczęło się dziać niektórzy nawet się unieśli przecież 160 to nie tak dużo po prostu więcej nie można bo skrzynia trzyma oczywiście tylko na prostej i nie we wioskach
czyli z tego co piszecie to nic więcej nie wykrzesze z mojego golfa



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt kwie 14, 2009 09:50

kkolekk pisze:no wreszcie coś tu zaczęło się dziać niektórzy nawet się unieśli przecież 160 to nie tak dużo po prostu więcej nie można bo skrzynia trzyma oczywiście tylko na prostej i nie we wioskach
czyli z tego co piszecie to nic więcej nie wykrzesze z mojego golfa
wykrzesać możesz i 170-180kucy czemu nie? Nie zadawaj pytań - "ile" - co to ci da? Jeżeli jesteś gotowy do modzenia to zacznij od myślenia o FMIC, poczytaj to na początek:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 4&start=45
potem szukaj wątków - pompa 11mm, turbina VNT, wydech, potem lepiej szukaj mocniejszego sprzęgła i zarazem skrzyni do aaz (bo skrzynia jest ciut za słaba, a sprzęgło ma tylko 200mm)
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 09:51 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości