Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Dobra a kto moglby mniej wiecej powiedziec ile moge miec konikow no dobrze byloby ile jeszcze niutkow o ile ktos na tyle sie zna aby tak w ciemno okreslic z "setupem" :
Turbo K14 - po zalozeniu zegara okazalo sie, ze pompuje do 1.4 bara
Boost pin- ulozony na najmocniejszym wcieciu
Dawka paliwa seryjna
Ja mysle, ze okolo 90 ?
a gdybym podkrecil tak dawke ON paliwa to ile moglbym uzyskac ?
Turbo K14 - po zalozeniu zegara okazalo sie, ze pompuje do 1.4 bara
Boost pin- ulozony na najmocniejszym wcieciu
Dawka paliwa seryjna
Ja mysle, ze okolo 90 ?
a gdybym podkrecil tak dawke ON paliwa to ile moglbym uzyskac ?
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 12:27 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.
moc nie bierze się z powietrza a tylko ze spalonego paliwa;piotrekgal pisze:Dobra a kto moglby mniej wiecej powiedziec ile moge miec konikow no dobrze byloby ile jeszcze niutkow o ile ktos na tyle sie zna aby tak w ciemno okreslic z "setupem" :
Turbo K14 - po zalozeniu zegara okazalo sie, ze pompuje do 1.4 bara
Boost pin- ulozony na najmocniejszym wcieciu
Dawka paliwa seryjna
Ja mysle, ze okolo 90 ?
a gdybym podkrecil tak dawke ON paliwa to ile moglbym uzyskac ?
U ciebie jest jeszcze zapieczony zawór upustowy.
powinna dmuchać jeśli masz nic nie grzebane około 0,7bara
na takiej suszarce i fabrycznej pompie powinno być do około 120KM
jakby ktoś był zainteresowany to mam na sprzedaż kompletne Owężowanie do IC od MK3 1,9TDI ale bez samego IC wystarczy go dokupić i mamy w zasięgu około 130km
2.wiec IC jak najbardziej tak 3.w dieslach KAT jest nie obowiazkowy i nikt sie nie przyczepiAbdul pisze:2 Co sadzicie o tym ? http://www.allegro.pl/ite...mic_tuning.html
3 Jak to jest z przegladem po wycieciu katalizatora a wstawieniu rury? lub co tam wstawic zamiast tego zeby nie podpadalo?
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
arwam pisze:moc nie bierze się z powietrza a tylko ze spalonego paliwa;
U ciebie jest jeszcze zapieczony zawór upustowy.
powinna dmuchać jeśli masz nic nie grzebane około 0,7bara
na takiej suszarce i fabrycznej pompie powinno być do około 120KM
jakby ktoś był zainteresowany to mam na sprzedaż kompletne Owężowanie do IC od MK3 1,9TDI ale bez samego IC wystarczy go dokupić i mamy w zasięgu około 130km
puki co inwestycje mam przyblokowane.
Wiem, ze moc nie bierze sie z samego powietrza a trzeba podlac ją paliwem. Dlatego zastanawiam sie ile moglbym miec na tym setupie ktory mam .
Ten zawor upostowy pewnie bede mogl odblokowac za pomoca przedmuchania tej metalowej rurki dmuchajac w strone suszarki? A moze nie ma w ogole sensu go odblokowywac skoro z butem w podlodze jezdze rzadko a ewentualnie podlac sie paliwem i czasami skorzystac z tego cisnienia dawki itd
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 13:47 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.
sens jest szczególnie w momencie gdy silnik jest obciążony bo silnik ma znacznie trudniej wydalać spaliny co skutkuje spadkiem mocypiotrekgal pisze:arwam pisze:moc nie bierze się z powietrza a tylko ze spalonego paliwa;
U ciebie jest jeszcze zapieczony zawór upustowy.
powinna dmuchać jeśli masz nic nie grzebane około 0,7bara
na takiej suszarce i fabrycznej pompie powinno być do około 120KM
jakby ktoś był zainteresowany to mam na sprzedaż kompletne Owężowanie do IC od MK3 1,9TDI ale bez samego IC wystarczy go dokupić i mamy w zasięgu około 130km
puki co inwestycje mam przyblokowane.
Wiem, ze moc nie bierze sie z samego powietrza a trzeba podlac ją paliwem. Dlatego zastanawiam sie ile moglbym miec na tym setupie.
Ten zawor upostowy pewnie bede mogl odblokowac za pomoca przedmuchania tej metalowej rurki dmuchajac w strone suszarki? A moze nie ma w ogole sensu go odblokowywac skoro z butem w podlodze jezdze rzadko a ewentualnie podlac sie paliwem i czasami skorzystac z tego cisnienia dawki itd
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
wiec bede musial dopasc gdzies kompresor cisnieniowy aby przedmuchac ta rure .. i na seryjnej dawce paliwowej ( nie ukrywam, ze moze i ja podkrece w swoim czasie ) niewarto podnosic cisnienia powyzej tych 0,7 bara?arwam pisze:sens jest szczególnie w momencie gdy silnik jest obciążony bo silnik ma znacznie trudniej wydalać spaliny co skutkuje spadkiem mocy
ciśnienie warto podnosić ale MUSI być sprawny układ regulacji ciśnienia i utrzymywać je na zadanym poziomie.piotrekgal pisze:wiec bede musial dopasc gdzies kompresor cisnieniowy aby przedmuchac ta rure .. i na seryjnej dawce paliwowej ( nie ukrywam, ze moze i ja podkrece w swoim czasie ) niewarto podnosic cisnienia powyzej tych 0,7 bara?arwam pisze:sens jest szczególnie w momencie gdy silnik jest obciążony bo silnik ma znacznie trudniej wydalać spaliny co skutkuje spadkiem mocy
teraz jak byś dawkę zwiększył to ciśnienie by wzrosło nawet być może do około 1,7bara.
nie zależnie od dawki ciśnienie nie może być większe niż zadane
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
juz rozumiem, takze bede cos dzialal z tym faktem, przedmucham i ustawie potem na jakis 1bar ( o ile wszystko ukonczy sie powodzeniem ) a potem dawke paliwa chociazby dla testu, o ile obrotu najlepiej ukrecic aby juz widziec ciekawsze odejscie pod noga? 1/4?arwam pisze:ciśnienie warto podnosić ale MUSI być sprawny układ regulacji ciśnienia i utrzymywać je na zadanym poziomie.
teraz jak byś dawkę zwiększył to ciśnienie by wzrosło nawet być może do około 1,7bara.
nie zależnie od dawki ciśnienie nie może być większe niż zadane
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 14:06 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki za odpowiedz a co z tym MBC?antojuja pisze:2.wiec IC jak najbardziej tak 3.w dieslach KAT jest nie obowiazkowy i nikt sie nie przyczepiAbdul pisze:2 Co sadzicie o tym ? http://www.allegro.pl/ite...mic_tuning.html
3 Jak to jest z przegladem po wycieciu katalizatora a wstawieniu rury? lub co tam wstawic zamiast tego zeby nie podpadalo?
jak masz regulację na gruszce lub na cięgnie to podciągnij na nich bo to wtedy według mnie nie potrzebny wydatek.
i ciśnienie rośnie delikatnie w miarę zbliżania się do max obrotów.
dla mnie to ma zaletę bo chroni silnik i sprzęgło a MBC daje ciśnienie równe od początku do końca co nie wpływa korzystnie na ww podzespoły.
Takie jest moje zdanie i każdy ma mieć prawo własne
i ciśnienie rośnie delikatnie w miarę zbliżania się do max obrotów.
dla mnie to ma zaletę bo chroni silnik i sprzęgło a MBC daje ciśnienie równe od początku do końca co nie wpływa korzystnie na ww podzespoły.
Takie jest moje zdanie i każdy ma mieć prawo własne
Wlasnie o tym samym myslalem szkoda wydawac kase podciaglem na ciegle do 1 bara a mam jeszcze troszke zapasu mysle ze spokojnie do 1.3 pociagnie wiec nie widze korzyscie z zamontowania MBC no chyba ze to ma jakies zalety o ktorych nie wiemarwam pisze:jak masz regulację na gruszce lub na cięgnie to podciągnij na nich bo to wtedy według mnie nie potrzebny wydatek.
i ciśnienie rośnie delikatnie w miarę zbliżania się do max obrotów.
dla mnie to ma zaletę bo chroni silnik i sprzęgło a MBC daje ciśnienie równe od początku do końca co nie wpływa korzystnie na ww podzespoły.
Takie jest moje zdanie i każdy ma mieć prawo własne
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz mar 22, 2009 17:35
- Lokalizacja: ESK, Łódź
- Kontakt:
panowie i panie, ja nie mam golfa, ale passata b3 (ale silnik od golfa - 1.9 td AAZ) Wcześniej w pasku był 1.6 TD SB z intercoolerem ale silniczek padł. Więc kupiłem i zamontowałem 1.9 TD, ale turbo jest z tego 1.6 TD i ic został. Myślę,że to dobrze?? A co stało by się gdybym go wymontował (chodzi o ic)?? Ale nie to jest najważniejsze. Pompę mam chyba z płaskim dekielkiem i słyszałem,że żeby tam zamontować boost pin z 1.6 td to trzeba wymienić górę pompy - czy to prawda?? Acha i jak mają się rzełożenia skrzyni w 1.6 td i 1.9 td - bo skrzynia też z 1.6TD została??
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 18:15 przez mcgregor1988, łącznie zmieniany 1 raz.
witam.
no wiec juz jestem po wymianie pina efekt widoczny i odczuwalny
jednakze moja radosc nie trwala dlugo ;/ mianowicie jak sie okazalo sprzeglo jednak do wymiany......slizga sie po wymiane pina..
druga kwestia to turbina, jeszcze jej nie podkrecalem, ale zauwazylem pewna rzecz... tak jakby turbina miala dwa progi zalaczania sie....przy 2k obrotow i powyzej 3.5k...mozliwe ze spaliny sie cofaja z katalizatora czy cos takiego i blokuja jakos turbine ??
ma ktos jakies pomysly co moze byc z ta turbina ??
ps. co to za turbina to podam potem jak sprawdze po numerze jaki spisalem z turbiny..
edit.
to jest numer spisany z turba, wie ktos moze co to za turbina jest ??
16 129 1n1 903 6w 671 970
edit2. mozliwe, ze jakis numer jest o jeden mniejszy lub wiekszy, numer byl zabrudzony i z tego co udalo mi sie odczytac to napisalem...
no wiec juz jestem po wymianie pina efekt widoczny i odczuwalny
jednakze moja radosc nie trwala dlugo ;/ mianowicie jak sie okazalo sprzeglo jednak do wymiany......slizga sie po wymiane pina..
druga kwestia to turbina, jeszcze jej nie podkrecalem, ale zauwazylem pewna rzecz... tak jakby turbina miala dwa progi zalaczania sie....przy 2k obrotow i powyzej 3.5k...mozliwe ze spaliny sie cofaja z katalizatora czy cos takiego i blokuja jakos turbine ??
ma ktos jakies pomysly co moze byc z ta turbina ??
ps. co to za turbina to podam potem jak sprawdze po numerze jaki spisalem z turbiny..
edit.
to jest numer spisany z turba, wie ktos moze co to za turbina jest ??
16 129 1n1 903 6w 671 970
edit2. mozliwe, ze jakis numer jest o jeden mniejszy lub wiekszy, numer byl zabrudzony i z tego co udalo mi sie odczytac to napisalem...
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 18:39 przez lenczek, łącznie zmieniany 3 razy.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości