Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 17, 2007 00:31

Kiedys umieszczałem artykuł ze dobre AAZ-ty a teraz o takie trudno zadko maja 75KM, najczesciej miedzy 78 a 86KM- jaka prawda tego nie mierzyłem. Wazne zeby kat był czysty, turbinka ,pompa sprawna i dolot czysty-a o to trudno po skonczeniu produkcji tego silnika 9 lat temu. W rodzinie mam MK IV TDI ALH 90KM, owszem cieższy od MK III o 200kg ale i tak osiagi w porównaniu do mojego MK III nie ustepują w niczym. Owszem do MK III TDI nie mam szans ale do MK IV to owszem, ale elastycznosc wiadomo w TDI leprza. Sam kiedys dochodziłem, bo sie dziwiwłem ze moj seryjny MK III tak łądnie sie zbiera i ma V Max identyczny jak MK IV TDI ALH. Wiem ze niektóre AAZ-ty najleprze zblizały sie w sprzyspieszeniu z 15,1 s do 100km/h w 12,8s ( w 1 jedna osobę 3 -drzwiowe )ale o leprzym wyniku nigdy nie słyszałem, a sam swojego nigdy nie mierzyłem. Seryjnie przyspieszenie mierzone jest w 3 osoby + 50kg bagażu + pełny bak stad mogą byc tez różnice. Mam kolege co ma AAZ-ta i juz tak dobrze jak moj nie jeżdzi- chyba zalezy to od modelu. Powiem tak moj AAZ na oponach 185/60/14 na skrzyni CHD i na silniku sprawnym z org. przebiegiem jeżdzi identycznie, wrecz tak samo jak MKIV TDI ALH na oponach 205/60/15- chodzi o v max i przyspeiszenie- wydaje mi sie ze tutaj chyba rolę gra masa. Jechałem kiedys MK III 1Z i o wiele leprze miało kopyto niz MK IV TDI 101KM PD. Cos w tym musi byc. Po prostu nie porównam AAZ w MK III do TDI MK III bo to nie mam sensu, sens istnieje do MK IV co nie wydaje sie dziwne ze względu na masę.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob lut 17, 2007 00:47

Jedno jest pewne, jakie AAZ by nie było (nowe lub stare) ale seryjne to nie ma szans mieć przyspieszenia około 11s do setki.



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » sob lut 17, 2007 00:53

Michnik pisze:Jedno jest pewne, jakie AAZ by nie było (nowe lub stare) ale seryjne to nie ma szans mieć przyspieszenia około 11s do setki.

No to jest prawda,,, musi byc jakis lekki tun.. albo dawk albo cisnienie albo obydwa naraz..!! niemozliwe .. 4 sekundy do 100 tak mysle to okolo 15-25 koni wiec tyle pordukcyjnie nie zrobia roznicy:/ bez przesady :hmm: ja jutro swojego zmierze :hmm: :okej:



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » sob lut 17, 2007 02:23

Michnik pisze:Jedno jest pewne, jakie AAZ by nie było (nowe lub stare) ale seryjne to nie ma szans mieć przyspieszenia około 11s do setki.
i tego sie trzymajmy. podkręcone ok (zalezy jak bardzo podkręcone) ale seryjne AAZ nigdy nie bedzie mialo 11s do 100 :smoke:



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » sob lut 17, 2007 10:39

Może mechanik regulował pompę i turbine, a klient o tym nie wie.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob lut 17, 2007 10:54

Tomallus pisze:Może mechanik regulował pompę i turbine, a klient o tym nie wie.
Najprawdpopodobniej tak było...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 17, 2007 11:01

Michnik pisze:Jedno jest pewne, jakie AAZ by nie było (nowe lub stare) ale seryjne to nie ma szans mieć przyspieszenia około 11s do setki.
No nie da rady bo przy optymistycznych porywach 10KM dane seryjnie gratis- bo tak sie zdarza w tym modelu nie da szans zejs ponizej 13 s. Z 15s na 13s uwierze bo sie spotkałem z tym , nizej na serii nie ma szans, chyba ze licznik zawyza, 0,5 sekundowe spożnienie w włączeniu i wyłączeniu stopera daje te 11s :hmm: :bigok:



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » sob lut 17, 2007 11:24

Michnik pisze:
Tomallus pisze:Może mechanik regulował pompę i turbine, a klient o tym nie wie.
Najprawdpopodobniej tak było...
z tym ze to juz nie jest seria ;) no i mechanik juz by dość znacznie musial podrkęcic pompe i turbine, zeby osiągnąc taki wynik.

a inna sprawa to na ile ten wynik jest wiarygodny. bo wiadomo, stoperem to sobie mozna mierzyć czas ale w bieganiu ;)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 17, 2007 11:30

nie wiadomo co robil poprzedni wlasciciel, lekkie przeklamanie licznika, superdokladny pomiar stoperem i juz mamy 11sekund ;) jeszcze pewnie wlasciciel zaokraglil w dol ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 17, 2007 11:55

zaprzal pisze:nie wiadomo co robil poprzedni wlasciciel, lekkie przeklamanie licznika, superdokladny pomiar stoperem i juz mamy 11sekund ;) jeszcze pewnie wlasciciel zaokraglil w dol ;)
nio nio i jeszcze moze przy tym seryjne spalanko w granicach 6l :rotfl:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 17, 2007 12:39

PinkFloyd pisze:nio nio i jeszcze moze przy tym seryjne spalanko w granicach 6l :rotfl:
to by mnie akurat nie zdziwilo :p moj pali seryjnie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lut 17, 2007 12:43

i moj pali seryjnie, ale niestety w ostatnich dniach ciesze sie moca wiec spalanie jest lekko duze :)


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » pn lut 19, 2007 16:31

kilka dni jazdy z podkręconym AAZ-tem, wrażenia? super :) warto było :) aktualne sprawdzam spalanie, wiec 3mać kciuki :bigok:

mam tylko jedno pytanko, przy wiekszym przycisnieciu, tzn na wyzszych obortach, nie widze zeby kopcił, tylko jedno mnie zastanawia. jadąc na nizszych brotach, np III lub IV bieg, mając około 1600obr, jak depne deche albo prawie deche to kopci troche mocno, aż do jakiś 2200obr. potem przestaje mimo ze cały czas trzymam gaz. co to moze byc? za duża dawka? tylko ze wydaje mi sie ze wtedy kopcił tez przy dużych obrotach, a tu tylko przy niskich :roll:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn lut 19, 2007 16:38

Darass, na niskich obrotach turbo nie pompuje, a po drugie od niskich obrotow sie nie depcze


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości