Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Orzeł_01 » wt paź 18, 2011 08:42

t0mal, :pub:
Jak odczucia po portingu? Moja głowica dostała kolektor dolotowy ARL i wylądowała w silniku JR (duł AAZ pomału składam). Na starych ustawieniach pompy, silnik ma o wiele za mało paliwa. O dymieniu nie ma mowy. Wtryski 265 już czekają w kolejce :chytry:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: JABcok20 » wt paź 18, 2011 09:08

t0mal pisze:Mniejszy zawór -> mniejsza średnica kanałów wylotowych -> większa prędkość i ciśnienie gazów = zakładasz turbo jak wiadro i cieszysz się z 3 barów doładowania.*
Czy aby przypadkiem mniejszy zawór ne stawia większego oporu spalinom a co za tym idzie opróżnienie cylindra następuje wolniej i nie tk efektywnie jak przy większym?
głównie w wyższych obrotach.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: t0mal » wt paź 18, 2011 12:48

To nie moja głowica, to jest głowica z AAZ biturbo, z kompresorem. Silnik pokazał 260km na hamowni.



arwam

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: arwam » pn lis 07, 2011 20:53

JABcok20 pisze:Bo przy braku lda wycisniesz z pompy większą dawke i łatwiej to wszystko wyregulujesz ale trzeba mieć wprawną nogę na gazie rzeby nie przesadzić z chwilową dawką.

to że jest pompa ECO nie znaczy że więcej z niej wycisniesz. jak umiesz to można jeszcze więcej z pompy z LDA wycsnąć bo LDA to nic innego jak tylko ogranicznik dawki w zależności od ciśnienia doładowania



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: souler » ndz lis 20, 2011 13:35

maly problem mam, moze cos wam wpadnie do glowy. gdy dam mocno po *#cenzura#* 1-2-3 bieg do przynajmniej 5k rpm to gdy wrzuce na luz silnik zgasnie, gdyby zaczne hamowac silnikiem to jest ok. podejrzewam problem w ukladzie paliwowym, bo nic innego nie moze sie dziac. auto pozniej ma problem z odpaleniem i po kilku zakreceniach lapie na 2 garki, ale gdy uda mi sie ruszyc to jedzie normalnie. przy normalnej jezdzie problem nie wystepuje.

to co mi przyszlo do glowy - filtra paliwa [zmieniony jakies 7 tys temu], podwiesza sie cos w pompie, przytkany ssak w baku albo zbyt niska dawka na biegu jalowym?

aaz+pompa 10mm+ kat wtrysku 2 stopnie przyspieszony


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

arwam

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: arwam » ndz lis 20, 2011 19:03

a jak z wydatkiem resztkowym?
sądzę że jest nieco za mały?
nie masz luzu w działaniu gazu? ewentualnie przytkane kanały w ośce regulatora obrotów



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: souler » ndz lis 20, 2011 20:26

tez podejrzewam wydatek resztkowy, ale problem nasilil sie po ustawieniu kata na wczesny. na opoznionym kacie wtrysku bylo wszystko ok. o dziwo po wyprzedzeniu kata obroty na jalowym spadly, takze moze byc cos z wydatkiem resztkowym. pokrece sruba wydatku delikatnie. luzu na lince nie ma, reakcja jest natychmiastowa.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

arwam

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: arwam » ndz lis 20, 2011 22:36

chodzi o to czy jak powoli naciskasz dźwignię gazu na pompie czy nie masz tak że z początku naciskasz dźwignię i nic się nie idzje dopiero jak przesuniesz 1 lub 2 mm to dopiero zaczyna zwiększać obroty.
spróbuj ponownie wykręcić śrubę na której opiera się dźwignia gazu i jak będziesz miał luz w działaniu gazuto wkręcaj powoli do momentu aż obroty zaczna powoli wzrastać, wtedy wykręć pół obrotu.i zakontruj nakrętką.

jak nie przejdzie to albo zabrudzone kanały w ośce regulatora obrotów albo masz pompę z nurnikami bez zaworków odcinających i przez to jeśli podwiesi Ci wtryskiwacze to zapowietrza pompę i dlatego zanim dźwignie regulatora zdąży podnieść obroty silnik gaśnie.
możesz też mieć już przekroczoną charakterystykę regulatora. a jeśli po przyspieszeniu kąta wtrysku obroty Ci spoadły to znaczy że jestza wczesny.
jeśli chciałeś żeby w wyższych obrotach pmpa mocniej wyprzedzała kąt wtrysku to podbij ciśnienie wewnętrzne.



filipesku93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 21, 2013 18:47

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: filipesku93 » śr lut 05, 2014 01:35

Mam pytanie, jak porządnie zrobić sprzęgło w AAZ, bo kupowanie sprzeęgła za 300zł to 3 miechy jeżdzenia wg mnie, a wydaje mi się że jak robić to raz a pożadnie.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Q_mac » śr lut 05, 2014 02:29

Wymiana skrzyni na typ 02A i sprzęgło 228 mm



Awatar użytkownika
strus90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob sty 15, 2011 14:40
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: strus90 » pn maja 05, 2014 17:51

AAZ: boostpin + IC z golfa3 + kat out wyszlo 96km i 156nm.

Mam pytanie jaka moc przeniesie oryginalne sprzeglo. I jakie wtryski polecacie do oryginalnej pompy?


Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: marcinas1983 » pn maja 05, 2014 19:00

strus90 pisze: I jakie wtryski polecacie do oryginalnej pompy?
seryjne

strus90, w pompie masz jeszcze oryginalny ogranicznik dźwigni dozownika z przodu pompy??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
strus90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob sty 15, 2011 14:40
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: strus90 » ndz maja 11, 2014 00:45

marcinas1983, chodzi o to ze bede chcial zwiekszyc moc nie zmieniajac pompy. Wtryski z Merca pewne beda za duze ale moze z 1.6td beda wydajniejsze? Chcial bym zrobic te 130-140km, obecnie od dwuch lat jest 96km i auto zachowuje sie poprawnie.

Przy okazji mam pytanie, czy turbo po lewej to T2 bo po nr nie jestem w stanie sie upewnic.

Obrazek


Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Re: Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: mavric » ndz maja 11, 2014 02:02

Na T2 troche duza, jak dla mnie to K24 :)

Wysłane z mojego XT910 przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości