Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » sob lis 14, 2009 16:01

działa bez problemu tylko dawka zmniejszona bo bardzo kopci zbieram kase na regeneracje mojej k24 bo siadła



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » sob lis 14, 2009 17:35

kkolekk pisze:do wycięcia pin większa dawka i podkręcenie turbo
pin już zamówiony, powinienem mieć po weekendzie wtorek-środa to od razu zmienie bo mam nadzieje że dzieki temu bedzie lepiej od małych obrotów ciagnął, jak bedzie pin to pózniej kupuje manometr i działam z ciśnieniem i dawką. Jak podkrece ciśnienie na około 1.1 bara (około tyle planuje) to jak bedzie z żywotnością k14??


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

arwam

Post autor: arwam » sob lis 14, 2009 18:03

mateusz_kajtek,

VNT to jest rodzaj turbin a raczej oznaczenie turbin ze zmienną geometrią



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 14, 2009 18:08

mateusz_kajtek pisze:Jak podkrece ciśnienie na około 1.1 bara (około tyle planuje) to jak bedzie z żywotnością k14??
Nic nie powinno jej się stać, dość odporna sprężarka zobacz co np napisał kkolekk, aż dziwne, że mu się jeszcze nie rozpadła.



Awatar użytkownika
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Kontakt:

Post autor: mateusz_kajtek » sob lis 14, 2009 18:14

arwam, jeśli miałbym zmieniać swoją to mi chodzi o taką żeby bez przeróbek zastąpić nią dotychczasową k14
t0mal pisze:zobacz co np napisał kkolekk
widziałem i tez sie dziwiłem


NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548

arwam

Post autor: arwam » sob lis 14, 2009 18:25

t0mal pisze:1.8 bara z K14 przy pompie 11mm w AAZ? Jakim cudem to działa?
za to przy spokojnej jeździe za dużo pompuje i auto nie jest tak ekonomiczne jak przy K24 i nie ma góry.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » ndz lis 15, 2009 00:35

zgadza się dlatego będzie k24
jak ustawiłem k 24 na 1,8 to się rozleciała mam do wymiany cały srodek



arwam

Post autor: arwam » ndz lis 15, 2009 13:43

jak ustawiłem k 24 na 1,8 to się rozleciała mam do wymiany cały srodek
albo turbo był wadliwe albo masz kiepski olej lub masz coś nie halo ze smarowaniem w silniku.
ja na Garrecie T3 latałem ponad pół roku z ciśnieniem 1,8bara i turbo ma się dobrze

ale nigdy nie widziała sandała na zimnym silniku i jeździłem na 5W50



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pn lis 16, 2009 06:39

u mnie wykręciła się nakrętka w turbinie i pogięła łopatki a na ustawionym 1,8 przejechałem 2 km



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lis 16, 2009 09:31

Mi poluzowała się nakrętka kompresora w k14, można było ją palcami obracać. Tyle, ze nic więcej się nie stało.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » czw lis 19, 2009 15:44

wrzućcie schemat budowy bi turbo i twin turbo żeby była mała i duża turbina
nigdzie nie mogę tego znaleźć zima za pasem i trzeba coś pokombinować



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw lis 19, 2009 16:23

kkolekk, w twin-turbo są zwykle identyczne sprężarki połączone równolegle. Duża i mała to biturbo i łączy się je szeregowo: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C ... we_Biturbo
Przykładowe foto:
Obrazek



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lis 19, 2009 18:43

Raczej daj sobie spokój z takimi wynalazkami, ciężko to wcisnąć do komory silnika, ciężko wysterować, żre dwa razy tyle oleju co zwykłe turbo, a efekt masz jak przy vnt, tyle, że się kierownice nie zapiekają.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » czw lis 19, 2009 18:45

czyli coś takiego ?
Obrazek

[ Dodano: 20 Lis 2009 09:23 ]
t0mal pisze:Raczej daj sobie spokój z takimi wynalazkami, ciężko to wcisnąć do komory silnika, ciężko wysterować, żre dwa razy tyle oleju co zwykłe turbo, a efekt masz jak przy vnt, tyle, że się kierownice nie zapiekają.
tyle że jak mała turbina to kkk14 to nie będzie brało od dołu i oszczędzę na korbach



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości