Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw lut 01, 2007 16:05

ciekawi mnie ile potrzeba cisnienia zeby osiagnac 100 koni. oczywiscie jesli dawka idzie w parze z tym. 1.5 bara? do takiego cisnienia seryjna pompa wystarczy czy juz trzeba 10mm?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lut 01, 2007 16:25

ciekawi mnie ile potrzeba cisnienia zeby osiagnac 100 koni. oczywiscie jesli dawka idzie w parze z tym. 1.5 bara?
mysle, ze znacznie mniej i seryjna pompa. Mialem 95koni z silnika 1.6 na 1,2bara i w sumie dawka nie byla tak ostro zwiekszona - pod pelnym boostem nie dymil
PinkFloyd pisze:Bo słyszałęm taką zależność im mniej koni z litra tym bardziej żywotny jest silnik.
napewno masz racje, ale wszystko zalezy od kierowcy. W koncu ilosc paliwa a co za tym idzie rowniez cisnienie doladowania regulujesz swoja prawa stopa


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » czw lut 01, 2007 16:44

sprawdziłem teraz jaką mam turbine, i wyczytałem że k14. Wiem ze to nie za duża turbina, ale lepsza taka niż zadna ;) nie wiem jak sie sprawdza stan techniczny turbin, ale zdjąłem te węże które idą od filtra powietrza, poruszałem za wirnik i nie było żadnych luzów, to chyba dobrze?

i drugie pytanko, czy może mi ktoś powiedziec jak w tej turbinie zwiększyć cisnienie, i czy można chociaz minimalnie zwiększyć bez wskaźnika?


P.S póki co wrażenia z jazdy super. po zmianie pina autko nie dość ze szybciej śmiga, to sie zrobiło duzo bardziej elastyczne. ciągnie od samego dołu wiec wydaje mi sie ze przy spokojnej jeździe, spalanie może spaść :)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw lut 01, 2007 20:18

jesli nie ma luzow to bardzo dobrze. jeszcze wirnik powinien sie krecic bez problemu przy poruszeniu palcami i chwile po puszczeniu, zanim sie zatrzyma. nie wiem czy k14 ma ciegno do regulacji. zawsze mozesz zamontowac mbc lub sposob troche druciarski ;) - dziura w wezyku do WG.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
koczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: śr lis 08, 2006 10:52
Lokalizacja: Gdańsk - Grudziądz
Kontakt:

Post autor: koczyk » czw lut 01, 2007 21:30

moj sie buja 9,3 do setki mierzylismy 5 razy bo nie moglem uwierzyc i zawsze bylo 9,3 do 9,5 calkiem niezle ale nie wiem co jest w nim zrobione bo taki kupilem ale musialem zmieniac wezyki na wtryskach (chyba nie ... chodzi o te co dieselek w nich plynie przy pokrywie ) bo nie dawaly rady teraz jest gites i cisnie rowno na prostej wyciaga 195km/h jak jechalem do domu nad jezioro to jest troche z gorki i zamknalem licznik do 200km/h ogolnie fajnie jezdzi ale mam juz 18 punktow wiec nie szaleje juz az tak nim ale czasami jak mnie wkurza jakies stare wiejskie kadety to deptam :) dodam ze jak sie scigalem z 1,9 TDI 90 koni normalny to nie dawal rady a drugi kumpel ma 110 konikow i ida leb w leb :) tylko boje sie zeby go zakatowac :) wiec na zimnym silniku jade zawsze (prawie) spokojnie wkoncu ja tez jak odpalam rano nie chcialbym zeby mnie ktos meczyl odrazu :)



pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » czw lut 01, 2007 23:26

Ja w passacie bawiłem się dawką i ciśnieniem turbo podpiłowałem troche pina bo nie moge dorwać z 1,6 i na oponach zimowych 175/80/14 mam około 12,5 do setki, na letnich 185/65/14 miałem około 11 i jechałem najszybciej 190 i to chyba wszystko z niego było,nie jechałem długo tylko zobaczyć i tyle miałem na liczniku...Z rury oczywiście czarno jak depne i pali około 6,5 - 7 jakbym nie jechał.



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » sob lut 03, 2007 17:09

pobawiłem sie dzisiaj troche ciśnieniem doładowania. nie mam jeszcze wskaźnika (dziś zamówiłem) więc śrubke do regulacji wkręciłem tylko o 2 obroty (turbinka K14). nie odczułem jakiejś większej poprawy osiągów (na pewno większą poczułem po zmianie pina na tego od 1.6TD). co moze byc przyczyną? za mało podkręciłem? (nie chce na razie szalec bez wskaźnika) czy coś innego?



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » sob lut 03, 2007 17:46

tomcio666 pisze:
Darass pisze:za mało podkręciłem?
nie wiem ale w moim musiałem prawie do końca wkręcić i dopiero jest efekt ale bez wskaźnika to ja bym nie kręcił
no dla tego na razie nie fisiuje dalej. koło środy powinienem miec wskaźnik wiec wtedy bede dalej podkręcał.


a mam pytanko. po założeniu pina przy depnieciu na postoju puszcza czarny dymek, co znaczy ze paliwa za duzo (dobrze kumam?) wiec na chlopski rozum, trzeba dać wiecej powietrza, czyli podkrecic turbo. dobrze mysle? :)



pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » sob lut 03, 2007 21:59

Darass pisze:a mam pytanko. po założeniu pina przy depnieciu na postoju puszcza czarny dymek, co znaczy ze paliwa za duzo (dobrze kumam?) wiec na chlopski rozum, trzeba dać wiecej powietrza, czyli podkrecic turbo. dobrze mysle? :)


Dobrze myślisz, z tym że na postoju nawet jak ciśnienie podkręcisz też może dymić bo turbo nie zdąży napompować jak gazujesz a jak wciśniesz i będziesz trzymał to nie będzie miało obciążenia i też może zadymić



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » ndz lut 04, 2007 01:46

a czy podkręcaniu turbo musze jeszcze podkręcać dawke paliwa na pompie czy wystarczy ten pin?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 04, 2007 10:38

Darass pisze:a czy podkręcaniu turbo musze jeszcze podkręcać dawke paliwa na pompie czy wystarczy ten pin?
zalezy co chcesz osiagnac ;) jezeli wystarczy ci to co jest to nie podkrecasz

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 9:49 am ]
takie cos znalazlem na vwdiesel.net
koles napisal
1993 1.9td. 2.5" exhaust, no cat, no muffler, no suitcase, boost up to 20, tdi intercooler, stock turbo, k&n panel filter.


the 2 higher results were with higher boost settings, egt's were too high though, the lower one is my daily.
20psi to okolo 1,35bar z seryjnego turbo, nic nie wiadomo jaka pompa

Obrazek


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » ndz lut 04, 2007 11:42

wyciagnal prawie 2 razy tyle ile dala mu fabryka??wow,niezle..


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 04, 2007 12:31

wyciagnal prawie 2 razy tyle ile dala mu fabryka??wow,niezle..
jak juz wczesniej pisalem, na to sie nie powinno tak patrzec, ze 2 razy tyle ile fabryka dala... fabryka najpierw zabrala :jezor:

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 11:32 am ]
poza tym zalozyc sensowne turbo i duza pompe i wynik bylby jeszcze lepszy, to jest pojemnosc 1.9


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości