Modyfikacja pompy - govenor mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » czw maja 13, 2010 19:05

misiur pisze:
muaythai7 pisze:Pewnie przydała by się chłodnica oleju.
a ta seryjna wodna nie starczy :chytry:

aaz nie ma chlodnicy oleju. trubina sie smaruje. wieksze cisnienie wieksza temperatura itd. wieksza mieszanka olej goretszy.






:bigok: :bigok: :bigok:

a wracając do tematu...

to wyczytałem w temacie o modzie łukiego

że nie trzeba robić governora bo to samo można osiągnąć wykręceniem śruby od maksymalnych obrotów ( ograniczającej cięgno na pompie) ?
Bo ostatnio właśnie ja wykreciłem o jakieś 5-6 obrotów i zauważyłem że silnil się kręci wyżej. Zrobilem też troszkę mod łukiego, ale bez mierzenia ciśnienia paliwa a pompie ( wbiłem na 0.5mm)

i teraz mi na IIIbiegu pociągnie do 120 na skrzyni 4T i kołach 14" 185/55

I co z tym governorem/ śrubą max obr ?
dokladnie. bez gova dawka paliwa powyzej 3 tys nie zwieksza sie tylko jest stala. a taka opone na 3m biego pale :)


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » czw maja 13, 2010 19:11

muaythai7 pisze:turbo i tu pytanie czy k14 starczy tak do 170-200KM czy trzeba większe??
to jest żart?
mam się śmiać czy płakać?
:D

a tak na poważnie to na T3 myśle że można atakować przy dobrej aparaturze paliwowej jakieś 160-170KM ale na K14 lub T2 to masz 100-120KM
trochę lepiej to wygląda na TDI ale i tak na 200KM to potrzebujesz dużej lochy
albo VNT coś koło GT2052V albo coś większego.

[ Dodano: 13 Maj 2010 19:16 ]
muaythai7 pisze:turbo i tu pytanie czy k14 starczy tak do 170-200KM czy trzeba większe??
to jest żart?
mam się śmiać czy płakać?
:D

a tak na poważnie to na T3 myśle że można atakować przy dobrej aparaturze paliwowej jakieś 160-170KM ale na K14 lub T2 to masz 100-120KM
trochę lepiej to wygląda na TDI ale i tak na 200KM to potrzebujesz dużej lochy
albo VNT coś koło GT2052V albo coś większego.
ewentulanie jeśli nie chcesz pół auta przerabiać to zaaplikuj takie K16 jak ja mam w garażu
poprowadzisz wtedy i moc i moment dość wysoko a więc bezpiecznie dla silnika
Bolekrsko pisze:a taka opone na 3m biego pale :)
Bolekrsko, chcę to zobaczyć ale nie start na mokrej nawierzchni bo na mokrym to i na piątce mi się zdarzało stracić trackję. a na suchym tylko do trzeciego biegu.
na czwórce to już na wet opony się nie chciały zaśmiać :D



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » czw maja 13, 2010 19:17

arwam, kolego dokladnie tylko ze niewiemy co chce kolega.
na k14 / t2 masz kopyto od 1,8tys jak ustawisz dobrze lda. lepszy dol da Ci wlasnie pompa 10 lub 11. albo wieksze koszta i ladujesz vnt ze zmienna geometria. wtedy dol masz odrazu :D a na k24 / t3 to lepiej w 1,6td bo 1,9 nie lubi wysokich obrotow. wiec albo t2 i 100-120 ci wystarczy albo vnt i skok mocy i kasy z kielni ^^
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 19:18 przez Bolekrsko, łącznie zmieniany 1 raz.


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » czw maja 13, 2010 19:19

muaythai7 pisze:turbo i tu pytanie czy k14 starczy tak do 170-200KM czy trzeba większe??
to jest żart?
mam się śmiać czy płakać?
:D

a tak na poważnie to na T3 myśle że można atakować przy dobrej aparaturze paliwowej jakieś 160-170KM ale na K14 lub T2 to masz 100-120KM
trochę lepiej to wygląda na TDI ale i tak na 200KM to potrzebujesz dużej lochy
albo VNT coś koło GT2052V albo coś większego.
ewentulanie jeśli nie chcesz pół auta przerabiać to zaaplikuj takie K16 jak ja mam w garażu
poprowadzisz wtedy i moc i moment dość wysoko a więc bezpiecznie dla silnika
Bolekrsko pisze:a taka opone na 3m biego pale :)
Bolekrsko, chcę to zobaczyć ale nie start na mokrej nawierzchni bo na mokrym to i na piątce mi się zdarzało stracić trackję. a na suchym tylko do trzeciego biegu.
na czwórce to już na wet opony się nie chciały zaśmiać :D



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » czw maja 13, 2010 19:24

arwam pisze:
Bolekrsko, chcę to zobaczyć ale nie start na mokrej nawierzchni bo na mokrym to i na piątce mi się zdarzało stracić trackję. a na suchym tylko do trzeciego biegu.
na czwórce to już na wet opony się nie chciały zaśmiać :D
kolego na 3m obraca. ale nie praktykuje tego bo sprzeglo mam standartowe. ostatnio na zakrecie wyskoczyla mi bora na jednokierunkowej i troche przycisnelem. kolega troche stracil humor jak nie dal rady mnie wyprzedzic na 2 i 3 biegu. no a bylo tam tdi z 2 czerwonymi.


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » czw maja 13, 2010 19:33

Bolekrsko pisze:a na k24 / t3 to lepiej w 1,6td bo 1,9 nie lubi wysokich obrotow.
nie tak do końca jest to prawda, jeśli dopracujesz pompę to niewiele ustępuje 1.6TD
do 5500-5800rpm można ciągnąć.
a T3 potrafi zaczynać wstawać na AAZ'cie już przy 1800rpm ale leniwie się wtedy budzi do życia.
Bolekrsko pisze:albo wieksze koszta i ladujesz vnt ze zmienna geometria. wtedy dol masz odrazu :D
jeśli połączysz dużą pompę i Turbo VNT to prawdopodobnie połamiesz wał.
jak nie wierzysz to zapytaj Apsik'a.



Awatar użytkownika
dediql
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 13:31
Lokalizacja: Kutno

Re: Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: dediql » ndz paź 17, 2010 16:07

Witojcie :)

W sobote zabrałem się za gov mode w moim SB-ku :bigok: . Cała operacja poza małymi wpadkami nie jest skomplikowana i dość szybka.
Pod dłuższa sprężynke podłożyłem 2 podkładki po około 1,5 mm każda, mniejszą sprężynke zostawiłem. Niestety zaczeło mi też ciec między tulejką a bolcem.
Przy pierwszym założeniu dźwigni nie chciał odpalić, po wyregulowaniu bolca z wieloklinem na obroty sprzed modzenia założyłem dźwignie gazu.

Testy: silnik troche szybciej sie wkręca a turbina wcześniej zaczyna dmuchać obecnie dmucha około 1 bara. Pedał gazu jest teraz bardziej wrażliwy.
Przy wciśnięciu pedału do około połowy najlepiej się wkręca na obroty. Zauważyłem też że przy odpowiednich predkościach ma mniejsze obroty niż przed zrobieniem bov-a, przykładowo przy 3000 obr. na 5 biegu ciagnie 130km/h wczesniej lecial 120. na kolejnyc biechac np. 3 przy 40km/h trzyma około 1600-1700 obr. tak jak na 4 biegu przy 60. Chyba że przekłamują obroty.
Problem jednak zaczyna się gdy chce docisnąć pedał gazu do dechy. Wcześniej przy dociśnięciu gazu do końca elegancko wchodził na obroty i turbina wkrecała się na maksa,
teraz turbina wkreca sie na maksa przu wciśniętym pedale do około połowy i ładnie wkręca się na wyższe obroty jednak gdy docisne pedał do dechy jakby paliwo juz nie dochodziło ciśnienie spada do 0,5 bara.Gdy powoli rozkręca się przy pedale wciśniętym do połowy na wyższe obroty to gdy docisne później gazu do oporu to odrazu przy około 3000 obr spada ciśnienie i brak paliwka.
Wydaje mi się ze być może źle założyłem dźwignie gazu na wieloklinie o jeden ząbek. Dodam że jeszcze nie kręciłem żadnymi ustawieniami na pompie typu dawka paliwa itp.
W aucie narazie wyregulowany jest LDA, złożony zawór MBC i teraz ten gov mode.
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziekuje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: paja » ndz paź 17, 2010 17:29

dediql, co ma predkość i obroty to pompy paliwa?


Obrazek

Awatar użytkownika
dediql
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 13:31
Lokalizacja: Kutno

Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: dediql » ndz paź 17, 2010 19:31

Właśnie wiem że praktycznie nic ale taką różnice zauważyłem po zrobieniu modu i troche mnie to dziwi. Przy niczym więcej nie dłubałem wiec chyba tylko ta modyfikacja przyszła mi do głowy jako winowajca. Martwi mnie ten pedał gazu. Ma ktoś jakiś pomysł? Przełożyć dźwignie o jeden ząbek czy spróbować dodać troche dawki bo jeszcze jej nie ruszałem a turbina lepiej dmucha.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: t0mal » ndz paź 17, 2010 20:06

Musisz przestawić dźwignię na wieloklinie. SB ma słabą pompę bo ma krótką dźwigienkę przy ośce i govmod nie daje takich efektów jak w JRach, AAZ, czy nawet w 1V



Awatar użytkownika
dediql
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 13:31
Lokalizacja: Kutno

Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: dediql » ndz paź 17, 2010 20:29

Ok dzieki za podpowiedź potwierdziłeś moje przepuszczenia. Zastanawiam się czy nie spróbować dodać przy okazji jednej cieniutkiej podkładeczki jakieś 0,5mm. Dzieki i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1305
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: piori » pn paź 18, 2010 07:36

dediql pisze:Wcześniej przy dociśnięciu gazu do końca elegancko wchodził na obroty i turbina wkrecała się na maksa,
teraz turbina wkreca sie na maksa przu wciśniętym pedale do około połowy i ładnie wkręca się na wyższe obroty jednak gdy docisne pedał do dechy jakby paliwo juz nie dochodziło ciśnienie spada do 0,5 bara.
A zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym masz zablokowany?



Awatar użytkownika
dediql
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 13:31
Lokalizacja: Kutno

Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: dediql » pn paź 18, 2010 08:06

Wydaje mi się zawór jest sprawny, przed grzebaniem w pompie ciśnienie nie spadało i rosło równomiernie z dodawanym gazem. Dzisiaj zaopatrze się w uszczelki i tulejke więc myśle że jutro je wymienie i spróbóje przestawić tą dźwignie na wieloklinie.

Ewidentnie czuje jakby przestawało podawać paliwo być może ośka za bardzo się wychyla i odcina paliwko.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Modyfikacja pompy - govenor mod

Post autor: t0mal » pn paź 18, 2010 08:33

Nie baw się w to tylko wymień ośkę gazu na inną, ta co siedzi u Ciebie ma pewnie ramię o dł 19mm czyli jest najkrótsza - załóż taką z dźwignią 21 albo 25mm :) wtedy dopiero będzie efekt. Dobrze jakbyś miał swoją na wzór bo są różne długości.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość