Witam, na wstępie zaznaczę, iż czytałem tematy na forum z podobnym zapytaniem w stylu ile wytrzyma 1.6 TD jednak zwykle powstawały "kupa burze" i spiny nad wyższością TD nad TDI, a z drugiej strony TDI nad TD więc ciężko się przekopać po jakieś cenne info. Jedynie gdzieś wpadło w oczy, że przy 110 bodajże konikach wyskoczyła korba natomiast jak było w rzeczywistości nie wiadomo, bo właściciel się nie wypowiadał.
Generalnie sprawa wygląda tak - od dawna marzę o projekcie z mocnym TDI pod maską, niestety moc w którą docelowo chcę wskoczyć wymaga jednak napędu na cztery buciki żeby ciągle nie szukać trakcji. Po przemyśleniach za oraz przeciw, stwierdziłem z kobietą (która zaraziła się ode mnie zajawką do starych VAGów) iż tego MK2 zostawimy w oryginale czyli z silnikiem jaki fabrcznie wychodził w mk2, oraz napędzie tylko na przód aby nie haratać podłogi i bagażnika by upchnąć napędy. Buda jest zdrowiutka, wręcz bardzo bardzo dawno nie widziałem tak zachowanej stąd decyzja że jedynie wyciągniemy motor by go odświeżyć tj. porobić rozrząd, uszczelkę pod głowicą oczywiście z lekkim planowaniem,obejrzeć zawory, panewki itd i w razie czego wymienić wszystko co wyeksploatowane i ewentualnie odświeżyć go wizualnie.W aucie prawdopodobnie siedzi silnik 1V ponieważ była pompa bez grzybka (a niestety w dowodzie mam wbitą benzynę 1.6 PN bodajże 70 koni, niestety poprzedni właściciel nie pamięta oznaczenia silnika który wrzucał a ja sam nie bardzo wiem gdzie takiego oznaczenia szukać bezpośrednio na silniku jednakże przez wzgląd na to jaka była w nim pompa wtryskowa obstawiam 1V 60 koni). I teraz parę pytań już praktycznych:
1. Jaką turbinę zastosować (najchętniej bez przeróbek i rzeźby)? Niektórzy pisali, od SB jednakże tam jest masa roboty z dodatkowym chłodzeniem wodnym, inni aby wrzucać od 1.9 TD AAZ, jeszcze inni od TDI 1Z a jeszcze inną sprawą jest fakt, że głowica w 1.6 TD ponoć nie wytrzyma więcej niż 1,3-1, BAR więc chciałbym jakiś sprawdzony model turbinki która będzie się dobrze spisywać z 1.6 TD, i dmuchnie powiedzmy te 1.5 BAR, coś co nie będzie wstawać za późno ale też nie będzie kończyć się przedwcześnie.
2. Pompę wtryskową zastosowałem z 1.6 SB, a z czego wziąć wtryskiwacze? Znów było tu parę opinii, jedyni mówili bierz z SB, inni że z SB będą ograniczać i najlepiej brać z 1.9 TD AAZ. Jak jest w praktyce?
3. Z czego można podpasować intercooler? Oraz czy dać go fabrycznie tam gdzie siedział w SB, czy pokombinować i dać go w zderzak? Jeśli będzie dużo wydajniej , to poświęcę zderzak (oryginalny vw) i będę rzeźbić aby tam coś upchnąć.
4. Można jeszcze jakieś mody zastosować, które nie skrócą żywotności a za razem dodadzą trochę koni? Choć może nie tyle na koniach mi zależy, co momencie obrotowym bo w dieslu to jest rzecz pierwszorzędna.
5. Jest sens robić przelot 2,5 przy założeniu, że auto finalnie będzie mieć 100-120 koni i więcej go kręcić nie będę bo zależy mi na żywotności?
6. Skrzynia i sprzęgło fabryczne rozumiem że wytrzymają moment nm po powyższych modach? Czy tu już należy zastanawiać się nad zestawem z czegoś mocniejszego? Skrzynię mam piątkę choć nie zaglądałem jeszcze jakie oznaczenia (jedynka mega krótka, dwójka do jakichś 75, trójka okolice 100-105) dalej nie pamiętam dokładnie ale na czwartym chyba okolice 140 robił a max poleciał [wg licznika] 188km/h i to taki odcinek mniej wiecej 8-10km autostrady, nic złego się nie działo więc myślę skrzynia zdrowa)
Jakiej mocy po powyższych modach można się spodziewać? Koniki oraz moment obrotowy?
P.S. przy generalce silnika można piaskować głowicę i dół, czy raczej jest to nie wskazane?
Jaka bezpieczna moc dla MK2 1.6 TD (1V) ?
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Jaka bezpieczna moc dla MK2 1.6 TD (1V) ?
MK2GTD pisze:Jaką turbinę
MK2GTD pisze:Pompę wtryskową
MK2GTD pisze: intercooler?
Wszystko o co zapytałeś,jest od dawna opisane w tym dziale lub bezpośrednio w tematach z linków poniżej.MK2GTD pisze:Skrzynia i sprzęgło
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=213729" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=55639" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym,wszystko co "sugerujesz" w tych 6 punktach,jak zaprzeczeniem tego,co w rzeczywistości. Podsumowując - słyszałeś,że gdzieś dzwonią,tylko nie wiesz w którym kościele
Chcesz moc,musisz rzeźbić i najważniejsze-być przygotowanym na to,że silnik skończy się szybciej,niż przy nominalnej mocy. Modzenie to sztuka kompromisu. Nie jesteś w stanie się z tym pogodzić,zostań przy serii.
Bardzo mi przykro,ale temat zamykam,bo j/w wspomniałeś,a ja potwierdziłem,tematów jak mrówków. Wystarczy odświeżyć jakiś konkretny temat zadając pytanie i czekać na odpowiedź.
Taki urok starych kibli. Ludzie już nie chcą się w tym babrać,więc do takich tematów też już nie chcą zaglądać Ja też już miałem dość TD i dlatego wrzuciłem ARL-a.MK2GTD pisze:jak było w rzeczywistości nie wiadomo, bo właściciel się nie wypowiadał.
Pkt.2 reg. forum.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości