TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

AdamP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 11, 2007 00:31
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: AdamP » śr mar 02, 2016 14:38

Planuje osiągnąć 150-160km w AAZ, zastawiam się turbo TD04 z BMW bądź GTB1760VK z Audi, ze zblokowaną geometrią. Zastanawiam się czy iść w to 1760 - 2x wyższy koszt niż przy td04, z drugiej strony dużo wyższa wydajność turbiny. Co doradzicie?



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: Havan » śr mar 02, 2016 16:25

Tak czy siak będziesz musiał przerobić pompę.
Na początek jak sam zauważyłeś GTB będzie 2x droższe i wydajniejsze ale co z tego jeżeli tamta turbina również osiągnie pułap zamierzonej mocy.
Ja bym nie napalał się na tak super wczesne wstawanie turbiny bo to wcale nie jest przyjemne dla układu korbowego, tym bardziej że AAZ'ty po tylu latach są w różnych stanach. Jeżeli chcesz na siłę poprawić dół w td04 to dołóż stronę gorącą z 11g.
Moim zdaniem to jak to w reklamach było "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać" czy jakoś tak :grin:

A tak szczerze to te 155/310 to da się zrobić na pompie 10mm i T3 z 1.6TD. wiadomo lag będzie ale da się.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

AdamP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 11, 2007 00:31
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: AdamP » śr mar 02, 2016 23:45

Wał + korby z TDI + remont myślałem o pompie z Ducato 2.8 :) Chciałbym żeby auto jechało równo od dołu -1800 aż do 4500 obrotów



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: Havan » czw mar 03, 2016 00:08

to tak jak TDI ale TD rządzi się swoimi prawami
tutaj masz jak to potrafi wstawać viewtopic.php?f=176&t=591300#p6924641" onclick="window.open(this.href);return false;

TD ma to do siebie że można je kręcić o wiele więcej ja swojego zakręciłem do 7500-8000 i przeżył to.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

AdamP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 11, 2007 00:31
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: AdamP » czw mar 03, 2016 09:04

Czyli generalnie większy zakres użytecznych obrotów względem TDI :) Tylko dalej nie wiem które turbo wybrać :P Widzę że kilka osób na forum ma TD04-11G-4 i chyba chwalą, natomiast jeśli chodzi o VNT to chyba tylko 1 auto.


Jeszcze takie porównanie:

TD04-13T bmw VS TD04-11g bmw VS k03 -005 ? lub inna VW 1.8 T



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: drakula500 » pt mar 04, 2016 11:19

Chyba nie wiesz o czym mówisz. Na TD na suszarkach które wymieniasz (wielkich suszarkach), np na trójce poniżej 2000 obrotów wycisnąć min np 1.0bara z turbiny, chciałbym to zobaczyć.
Havan pisze:do 7500-8000 i przeżył to.
havan, napraw sobie obrotomierz albo co innego co tam używałeś. Przy dużych sekcjach praktycznie nagminnie pękają sprężyny i krzyżaki dokręcając pompy do okolic 5.500. Nie mówiąc już że bardzo wydajna pompa na samym stole probierczym jak się ją dobrze rozkręci to potrafi złamać klin na kółku pasowym dosłownie w pół. Widzę, że niedługo do 10tys dobijecie ale tylko w bajkach.

(k03-005 parametrowo wydaje się być najlepsza, ma najlżejsze osiowanie, w praktyce może być taka sama jak td04, ale jak iść na całego to próbować coś innego niż ogólnie oklepane).



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: Havan » pt mar 04, 2016 20:56

ahhh coś napisać co człowiek zrobił i od razu się zaczyna.

Raz czy dwa razy się zapomniałem i za mocno niski bieg przetrzymałem to trochę obrotów złapał. Nie napisałem że robię to non stop bo żaden normalny motor by czegoś takiego nie zniósł (chyba).

Obrotomierz ma się dobrze ;) No i pompa samo zło więc pewnie nie wie że tak nie można ale co zrobię no jeździ dalej i ma się nieźle :/

Nie wiem co to za moda aby turbiny najlepiej wstawały przy 1200rpm ale mi się to nie podoba. Jak ktoś lubi jeździć do 2000rpm to niech sobie kupi wolnossącego i będzie wieczny.

Ja z tego ekwipunku turbin wybrałbym 13T bo jest to już sprawdzone turbo i jest fajny kompromis pomiędzy wstawaniem a mocą i jest tanie.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

TD04 czy GTB1760VK do AAZ

Post autor: drakula500 » pt mar 04, 2016 21:45

Havan pisze:Raz czy dwa razy się zapomniałem i za mocno niski bieg przetrzymałem to trochę obrotów złapał. Nie napisałem że robię to non stop bo żaden normalny motor by czegoś takiego nie zniósł (chyba).
pomijając to, że się zapomniałeś... 8000rpm... komu te bajki :?
Havan pisze:Nie wiem co to za moda aby turbiny najlepiej wstawały przy 1200rpm ale mi się to nie podoba. Jak ktoś lubi jeździć do 2000rpm to niech sobie kupi wolnossącego i będzie wieczny.
havan, wyrazy szacunku wszystkim za mocne szybkoobrotowe dizle (to nie jest szydera), ale uważam, że kolega ma słuszniejszą koncepcje, bo jeszcze takiego dizla co jedzie od samiutkiego dołu to tutaj nie było. Wasze wątpliwości co do wytrzymałości układu korbowego są nie na miejscu, wszak ten silnik wszystko wytrzymuje, nawet 8000 rpm (tu już szydera). A więc ja kibicuję, TD z bardzo wysokim niskim momentem z mocą kończącą się na 4500 - dla mnie to jest jak najbardziej logiczne, dizel ma walić momentem przez 3000 obrotów, rypać od dołu siłą a skrzynia ma być długa i ma być jazda na tym momencie, chętnie to zobaczę, mi się nie udało.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości