pozno wstaje turbo t2 w aaz
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Witam.Pacjent to passat b3 z silnikiem 1.9 td czyli aaz.Problem polega na tym ze turbo czuc dopiero od 2,5 tys obrotow czyli podobnie jak w moim poprzednim golfie tylko ze tam siedzialo t3 a mala turbina powinna szybciej napompowac.Silnik aaz,turbo t2,pompa bez lda,dawka podkrecona do granicy nie schodzenia z obrotow,turbo podkrecone na 0,9 bara.Brak kata i ic.Pompa 9mm.Co moglbym zrobic aby turbo mialo kopa przy powiedzmy 2-2,200 tys obrotow bo troche mnie denerwuje ze musze go wysoko krecic.Prosze o pomoc.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Tzn że chcesz mieć np 1 bara z T2 na 1.9 na trójce przy 2000 obrotów? I to jeszcze na krótkiej skrzyni, która nie za bardzo generuje obciążenie na silniku?? Zapomnij.. zmiana turba na inne.., albo nie wiem, zmień pompe na 11 i pchaj paliwa ile wlezie.
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Mogę Ci poradzić opóźnienie kąta wtrysku na bank pomoże
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Jesli zmienie skrzynie na dluga np ASD z tdi to bede mial gorsze przyspieszenie a tego nie chce.Chce tylko zeby wczesniej turbo wstawalo.Ale prawda jest ze na 5 biegu turbo wstaje troche wczesniej niz na 2 biegu.Jakie turbo by wczesniej wstawalo i zbyt wczesnie sie nie konczylo?
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Na forum pojawił się bardzo ciekawy wykres, został moim zdaniem przeoczony,wystarczy Ci?
viewtopic.php?f=82&t=390008&p=6889753#p6877353" onclick="window.open(this.href);return false;
Można jeszcze podnieść doładowanie, i pobawić się dawką żeby nic nie spadało. Turbiny od najmniejszej do największej to:
Gt12 - nie nadaje się
K03 1870
GT15
Gt1549 - tą ma Marcin
Gt20 - nowa T2 (cienka ośka, duże kółka większe niż w T2 - nie nadaje się)
Jeśli masz fabryczną pompkę to wykres z k03 masz. Na GT15 będzie podobnie, 1549 jest ciut większa i kompresor ma z GT17, jeśli chodzi o WG to jest bardzo rozsądna Turbina.
viewtopic.php?f=82&t=390008&p=6889753#p6877353" onclick="window.open(this.href);return false;
Można jeszcze podnieść doładowanie, i pobawić się dawką żeby nic nie spadało. Turbiny od najmniejszej do największej to:
Gt12 - nie nadaje się
K03 1870
GT15
Gt1549 - tą ma Marcin
Gt20 - nowa T2 (cienka ośka, duże kółka większe niż w T2 - nie nadaje się)
Jeśli masz fabryczną pompkę to wykres z k03 masz. Na GT15 będzie podobnie, 1549 jest ciut większa i kompresor ma z GT17, jeśli chodzi o WG to jest bardzo rozsądna Turbina.
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Fmic raczej nie obudzi wczesniej turbo.Posiadam jeszcze pompe od 1.9 td z LDA z boost pinem od 1.6 tylko ze trzeba by ja
uszczelnic.Czy pompa z LDA pomoze?Dawki u siebie nie podkrece bo juz nie bedzie chcial z obrotow schodzic.Moment obrotowy z tych obrotow co na wykresie tstarczyl by mi.A turbo typu GT to juz chyba na VNT a nie chce az tak sie w to bawic bo to tylko dupowoz.
uszczelnic.Czy pompa z LDA pomoze?Dawki u siebie nie podkrece bo juz nie bedzie chcial z obrotow schodzic.Moment obrotowy z tych obrotow co na wykresie tstarczyl by mi.A turbo typu GT to juz chyba na VNT a nie chce az tak sie w to bawic bo to tylko dupowoz.
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Ja bym Ci poradził zasadzić turbo TD04-13T i ewentualnie dorzucić do tego gorącą muszlę z 11g jak chcesz wcześniejsze wstawanie i masz b.fajny dupowóz za pare groszy.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
pozno wstaje turbo t2 w aaz
A ja wcale nie mówie Ci o fmicu. Wszystkie turbiny z mojej listy to turbiny WG, na ospałość T2 nie pomoże raczej nic - taka jej budowa. Pompa 11mm, troche przytrzymać kąt ciśnieniem wewnętrznym i coś poprawisz, ale o 1barze przy 2000 na trójce zapomnij...
- arwam
- Tdiesel Power Driver
- Posty: 9109
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 20:23
- Lokalizacja: Zurawica
- Kontakt:
pozno wstaje turbo t2 w aaz
drakula500, przestań p*****ć głupoty, T2 jak są wtryski sprawne i pompa dobrze poustawiana wygeneruje nawet i 1.5bara na 1Z przy 2000rpm, a w TDI gorzej turbiny wstają bo mamay mniejsze egt w wydechu i mniejszą objętość spalin.
na trzecim biegu powinno spokojnie ponad 1.0bara na miękko pompować. i to tylko na granicy dymienia, przekraczając granicę dymienia można osiągnąć 1.5bara przy 1700-1800rpm w AAZ.
najpierw T3 to wielka locha zalecałeś zmiany na T2 i mniejsze, teraz już T2 jest starą leniwą krową, przecież te wartości osiągnie się z palcem w D***e nawet na 1.6TD.
tylko że trzeba umieć stroić, a nie chrzanić farmazony...
a do właściciela, sprawdzić dolot pod kątem szczelności, potem czy pomiędzy turbo a kolektorem nie ma przedmuchów.
jak to zostało spełnione, to sprawdzić wtryskiwacze, chyba ze rano odpala na dotyk to bym nie ruszał tutaj nic,
masz w aucie po lewej stronie przyspieszacz, ( takie cięgno jak w starych benzynach "ssanie" ? )
na trzecim biegu powinno spokojnie ponad 1.0bara na miękko pompować. i to tylko na granicy dymienia, przekraczając granicę dymienia można osiągnąć 1.5bara przy 1700-1800rpm w AAZ.
najpierw T3 to wielka locha zalecałeś zmiany na T2 i mniejsze, teraz już T2 jest starą leniwą krową, przecież te wartości osiągnie się z palcem w D***e nawet na 1.6TD.
tylko że trzeba umieć stroić, a nie chrzanić farmazony...
a do właściciela, sprawdzić dolot pod kątem szczelności, potem czy pomiędzy turbo a kolektorem nie ma przedmuchów.
jak to zostało spełnione, to sprawdzić wtryskiwacze, chyba ze rano odpala na dotyk to bym nie ruszał tutaj nic,
masz w aucie po lewej stronie przyspieszacz, ( takie cięgno jak w starych benzynach "ssanie" ? )
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2015 21:29 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
pozno wstaje turbo t2 w aaz
tak arwamie, wyznaję Ciebie i teorie Twoje, błogosławione łono które Ciebie nosiło i piersi które ssałeś
pozdro!
pozdro!
- arwam
- Tdiesel Power Driver
- Posty: 9109
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 20:23
- Lokalizacja: Zurawica
- Kontakt:
pozno wstaje turbo t2 w aaz
drakula500, takie komenty zachowaj dla siebie.
niedługo każde turbo to zło, trzseba bedzie się przesiąść na kompresory, ale, nie one przecież generują straty bo nam napęd pobierają z wału, albo jeszcze lepiej wszystkie silniki przerobić na wolnossaki, i jeszcze dawke, zdjąć do bezdymnej, a potem jeszcze obciąć o 50%.
kiedy do Ciebie dotrze że są różne sposoby żeby osiągnąć np moc 180 czy 200KM ?
do każdego trzeba wielkiego Turbo?
albo do każdego trzeba małego VNT?
odpowiedź brzmi NIE.
graty dobieramy w zależności od tego jaką chcemy charakterystykę.
był okres że sie wszyscy zachłysneli TD04, które nie jest złym turbem, ale pytanie jak chcemy auto wykorzystywać.
jeśli do robienia dużej mocy i do zabawy ja bym go nie zastosował, jeśli do jazdy codziennej, przy jak najmniejszej komplikacji układu, to tak ta opcja jest jedną z najlepszych, ale pod warunkiem że prostota konstrukcji i jej koszt jest priorytetem.
T2 miałem nie jedną nie dwie i nie trzy sztuki, nie zlicz bo nie pamiętam ile, i żadna nawet na 1.6TD nie wstaje przy 2500rpm, jeśli jest zdrowa.
teraz jak co niektórzy się nieco rozczarowali potencjałem TD04 to znów jest wojna które jest dobre które nie,
NIE MA TAKIEJ OPCJI która nawywa się UNIWERSALNA, to co jednemu będzie odpowiadać, drugiemu już nie koniecznie,
U Ciebie wyględa to tak, Autor zgłasza problem ze wstawaniem notabene małej turbiny, a ty w swojej "MĄDROŚCI" zamiast dopytać ise o szczegóły lub odrazu naprowadzić na możliwe przyczyny, to najlepiej wymień turbo, Na jakie? nie wiadomo...
może sie zastanów, nie było mnie tu prawie ROK i DZIAŁ niemal umarł, za to potrafiliście tylko wzniecać kłótnie i i siać dywersję, oraz przypisywać sobie Cudze pomysły jak choćby TD na elektronice.
może złóż sam coś, pokaż innym efekty swoich prac, i dopiero zacznij komentować lub doradzać innym.
ale lepiej propagować podejście" sam nie przykręciłem w życiu śrubki, ale zrobiłbym to inaczej...
- Jak?
_ Nie wiem, ale na pewno inaczej, a na pewno inaczej niż ARWAM, bo przecież to co On robi to samo zło, i powinni za to zamykać albo przywrócić karę śmierci..."
najpierw zrób coś sam, przestań chrzanić od rzeczy, potem podziel się tym z innymi, a potem komentuj robotę innych...
niedługo każde turbo to zło, trzseba bedzie się przesiąść na kompresory, ale, nie one przecież generują straty bo nam napęd pobierają z wału, albo jeszcze lepiej wszystkie silniki przerobić na wolnossaki, i jeszcze dawke, zdjąć do bezdymnej, a potem jeszcze obciąć o 50%.
kiedy do Ciebie dotrze że są różne sposoby żeby osiągnąć np moc 180 czy 200KM ?
do każdego trzeba wielkiego Turbo?
albo do każdego trzeba małego VNT?
odpowiedź brzmi NIE.
graty dobieramy w zależności od tego jaką chcemy charakterystykę.
był okres że sie wszyscy zachłysneli TD04, które nie jest złym turbem, ale pytanie jak chcemy auto wykorzystywać.
jeśli do robienia dużej mocy i do zabawy ja bym go nie zastosował, jeśli do jazdy codziennej, przy jak najmniejszej komplikacji układu, to tak ta opcja jest jedną z najlepszych, ale pod warunkiem że prostota konstrukcji i jej koszt jest priorytetem.
T2 miałem nie jedną nie dwie i nie trzy sztuki, nie zlicz bo nie pamiętam ile, i żadna nawet na 1.6TD nie wstaje przy 2500rpm, jeśli jest zdrowa.
teraz jak co niektórzy się nieco rozczarowali potencjałem TD04 to znów jest wojna które jest dobre które nie,
NIE MA TAKIEJ OPCJI która nawywa się UNIWERSALNA, to co jednemu będzie odpowiadać, drugiemu już nie koniecznie,
U Ciebie wyględa to tak, Autor zgłasza problem ze wstawaniem notabene małej turbiny, a ty w swojej "MĄDROŚCI" zamiast dopytać ise o szczegóły lub odrazu naprowadzić na możliwe przyczyny, to najlepiej wymień turbo, Na jakie? nie wiadomo...
może sie zastanów, nie było mnie tu prawie ROK i DZIAŁ niemal umarł, za to potrafiliście tylko wzniecać kłótnie i i siać dywersję, oraz przypisywać sobie Cudze pomysły jak choćby TD na elektronice.
może złóż sam coś, pokaż innym efekty swoich prac, i dopiero zacznij komentować lub doradzać innym.
ale lepiej propagować podejście" sam nie przykręciłem w życiu śrubki, ale zrobiłbym to inaczej...
- Jak?
_ Nie wiem, ale na pewno inaczej, a na pewno inaczej niż ARWAM, bo przecież to co On robi to samo zło, i powinni za to zamykać albo przywrócić karę śmierci..."
najpierw zrób coś sam, przestań chrzanić od rzeczy, potem podziel się tym z innymi, a potem komentuj robotę innych...
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Przyspieszacz kata wtrysku mam.Silnik rano odpala zawsze na dotyk.Silnik byl remontowany za poprzedniego wlasciciela (kolegi mojego tescia) tj szlif bloku,nowe tloki,pierscienie.Remont byl robiony ok 45 tys temu (rachunki na wszystko) wiec silnik zdrowy.Sprawdze te szczelnosci tzn wymienie uszczelki i od razu zaslepie EGR-a.Juz mysle ze jak nie bedzie z niskich obr ciagnal to zmienie slupek aaz na tdi 1z a td sprzedam.Kiedys do jetty a2 wrzucilem m-tdi na pompie z transportera t4 z turbo t2 i tam jak jechalem na 2 biegu z wolnych obrotow jak do konca wcisnalem gaz to na asfalcie brakowalo trakcji a tutaj to prawie reakcji nie ma.
- arwam
- Tdiesel Power Driver
- Posty: 9109
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 20:23
- Lokalizacja: Zurawica
- Kontakt:
pozno wstaje turbo t2 w aaz
ferdek16v, TD chociaż stare technologicznie to bardzo wdzięczne silniki.
na T2 jeśli jest sprawne, to można podejść w okolice 120KM i będzie to fajnie śmigać
AAZ na pompie 11mm i prostym turbie TD04 ma potencjał okło 150-180KM w zależności od stanu jednostki.
twój w ori pompie i T2 powinien spokojnie osiągnąć 115-120KM
ale jesli masz już tak dawkę zwiększoną, ( zakładam że po kopnięciu w gaz puszcza sporą chmurkę, to stawiam że jest za wczesny kąt wtrysku, te silniki z T2 do codziennej eksploatacji, się fajnie w mieście sprawdzają.
na T2 jeśli jest sprawne, to można podejść w okolice 120KM i będzie to fajnie śmigać
AAZ na pompie 11mm i prostym turbie TD04 ma potencjał okło 150-180KM w zależności od stanu jednostki.
twój w ori pompie i T2 powinien spokojnie osiągnąć 115-120KM
ale jesli masz już tak dawkę zwiększoną, ( zakładam że po kopnięciu w gaz puszcza sporą chmurkę, to stawiam że jest za wczesny kąt wtrysku, te silniki z T2 do codziennej eksploatacji, się fajnie w mieście sprawdzają.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
pozno wstaje turbo t2 w aaz
Nie umarł. Po prostu coraz więcej ludzi rezygnuje ze starych zdechlaków jakimi są TD.arwam pisze:nie było mnie tu prawie ROK i DZIAŁ niemal umarł
Ja też zaczynam coraz częsciej myśleć nad swapem na TDI PD lub TPB. Jedyne co mnie blokuje,to brak czasu,bo jak sobie przypomnę ile auto stało rozbebeszone przy climatroniku,to strach myśleć ile będzie przy swapie.
O przepraszam! Nie przypominam sobie kłótni tutaj żadnej pod Twoją nieobecność. We wszystkich jakie były,czynnie uczestniczyłeś Nic Cię nie ominęłoarwam pisze:za to potrafiliście tylko wzniecać kłótnie i i siać dywersję
A to "ście",brzmi jak wrzucenie wszystkich do jednego wora. Nie przypominam sobie,żebym przypisał sobie pomysł TD na elektronice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości