problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Witam. Mam problem z pompą od mojego AAZ która jest przerabiana na tłokorozdzielacz i falę od TDI 1Z. Problem polega na tym że nie mogę jej uregulować aby normalnie pracowała. Problem jest z wolno opadajacymi obrotami i tym że powyżej 2000 obrotów już z nich nie schodzi tylko po 3-4 sekundach zaczyna się wkrecać sam. Poniżej 2000 tysięcy chwilę trzyma obroty po czym zaczynał powoli schodzić z obrotów. Auto jest na wiazce z SB. Poprawiałem kąt wtrysku na słuch miło klekocze. Przebiłem zawór ciśnienia w pompie na 1.6mm (był 2.2mm). Myślałem że trzeba wyregulować wydatek szczatkowy bo mu spadały obroty przy włączeniu świateł radia i wspomagania. Zabrakło regulacji na pompie i efekt nadal ten sam. Tylko że teraz poniżej 2000 spada już w miarę normalnie ale powyżej 2000 tyś to samo wkreca się. Regulacja obrotów biegu jalowego tak samo nie reaguje. Auto odpala ze strzała nie puszcza ani dymka przy tym zachowaniu obroty nie faluja reaguje natychmiastowo na gaz . Nie wiem Co go boli i proszę o porady każda się przyda bo nie wiem co robię źle. Od czego może sie tak zachowywać? Rozrząd, uszkodzenie pompy czy zła regulacja? Nie wiem o czym jeszcze napisać co pomoże zdiagnozować problem. W razie czego udziele dodatkowych informacji.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
- power_hors
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 21:06
- Lokalizacja: Głubczyce
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
sproboj dawka pokrecic moze masz za duza. ja tak mialem ze nie chcial schodzic z obrotow pompa od sb tlokorozdzielacz i fala od tdi dzwiknia nastawnika dukato
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Nastawnik jest ori z AAZ. Jak poprawiłem kąt wtrysku to z 900 obrotów wszedł na 1500 i dawką zszedłem na obroty poniżej 1000. Wątpię aby dawka była za wysoka bo to raczej problem innego rzędu ale spróbuję również i tego.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Spróbuj wyregulować wydatek resztkowy.Havan pisze: Problem jest z wolno opadajacymi obrotami i tym że powyżej 2000 obrotów już z nich nie schodzi
3/4 osób modzących TD kręci dawkę na + i zamiast wyregulować wydatek,od razu przechodzą do regulacji obrotów nie tą śrubą co trzeba,stąd takie cyrki.
viewtopic.php?t=100796" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Fala z TDI zastosowana w pompie która ma zasilać w paliwo silnik TD to średni pomysł mówiąc szczerze. Kształt fali TD/TDI jest nieco inny, tzn fala TD ma łagodny najazd i łagodny zjazd, natomiast fala TDI ma ostry najazd i łagodny zjazd lub ostry najazd i ostry zjazd. Znajomy miał w silniku SB pompę 10mm zrobioną właśnie przez zamontowanie do ori pompy od SB głowiczki wraz z falą od 1Z i średnio to działało. Problemów z obrotami nie było, ale silnik dość głośno pracował i mocno się grzał mimo różnych kombinacji z ustawieniami pompy. Dobrym wyjściem jest zastosowanie pompy 10mm z Fiata Cromy 2,5 TD na pośrednim wtrysku - taką pompę daje się bez problemu przystosować do prawidłowej współpracy zarówno z 1,6 TD jak i z 1,9 TD, a od biedy w 1,9 TDI też dawała jako tako radę
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Pomysl z Fala TDI nie jest dobry, a co do problemu to zrob to co Michal pisze.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
problemem był źle założony boostpin i musiałem jeszcze raz wyregulować pompę bo dopiero było to możliwe
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Albo słabo szukam albo wymyślam na nowo prawa mechaniki
Mam następujący problem i obstawiam na pompę gdyż silnik jest po kapitalnym remoncie.
Problemem jest metaliczny dzwięk jakby coś strzelało w głowicy (szklanki/zawory) ale nie jest to takie typowe gdyż to pojawia się z obrotami. Zaczyna się od 1900 rpm i zaczyna słychać takie pojedyńcze cykanie/strzelanie metaliczne a przy 2500 rpm jest już pełna salwa. Efekt jest bardzo spotęgowany na zimnym silniku a gdy się nagrzeje efekt zanika i praktycznie go nie ma. Sam silnik narazie się jeszcze dociera i jest ustawione na 0,5 bara bez dymu. Ciekawe jest to że efekt na postoju jest niesłyszalny!! Samochód wkręca się jakby niby nic a przy zapięciu biegu na każdym od tych samych obrotów ten sam efekt który po nagrzaniu znika. Trochę też męczyłem się z opóźnieniem kąta wtrysku bo klepał niemiłosiernie i teraz jak się nagrzeje pracuje miło a ssanie przypomina spalanie stukowe i trochę praca silnika podczas tego strzelania przypomina mi pracę na wyciągniętym przyspieszaczu kąta wtrysku.
Czy to może być coś z kątem wtrysku jeszcze. Pompa AAZ a wiązka z SB jest i nie mam gdzie podłączyć tego elektrozaworka który znajduje się u spodu pompy. Czy to może być wina właśnie tego ustrojstwa?
Jak pominąłem jakąś ważną kwestię która mogła by pomóc zdiagnozować problem to dodam wszystko co potrzeba tylko nie wiem co by mogło mieć na to wpływ.
Pozdrawiam.
-----------------EDIT
Zapomniałem dodać że nie doszedłem do ładu z instalacją i za każdym razem podgrzewa świece żarowe nawet gdy jest rozgrzany i przy pierwszym odpaleniu gdy jest zimny po chwili pracy kontrolka świec żarowych miga i w tym momencie zmienia się charakter pracy silnika i lekko zwiększają się obroty. jak się rozgrzeje to już nie ma tego że kontrolka świec żarowych miga. Chodzi to na przekaźniku 60.
Mam następujący problem i obstawiam na pompę gdyż silnik jest po kapitalnym remoncie.
Problemem jest metaliczny dzwięk jakby coś strzelało w głowicy (szklanki/zawory) ale nie jest to takie typowe gdyż to pojawia się z obrotami. Zaczyna się od 1900 rpm i zaczyna słychać takie pojedyńcze cykanie/strzelanie metaliczne a przy 2500 rpm jest już pełna salwa. Efekt jest bardzo spotęgowany na zimnym silniku a gdy się nagrzeje efekt zanika i praktycznie go nie ma. Sam silnik narazie się jeszcze dociera i jest ustawione na 0,5 bara bez dymu. Ciekawe jest to że efekt na postoju jest niesłyszalny!! Samochód wkręca się jakby niby nic a przy zapięciu biegu na każdym od tych samych obrotów ten sam efekt który po nagrzaniu znika. Trochę też męczyłem się z opóźnieniem kąta wtrysku bo klepał niemiłosiernie i teraz jak się nagrzeje pracuje miło a ssanie przypomina spalanie stukowe i trochę praca silnika podczas tego strzelania przypomina mi pracę na wyciągniętym przyspieszaczu kąta wtrysku.
Czy to może być coś z kątem wtrysku jeszcze. Pompa AAZ a wiązka z SB jest i nie mam gdzie podłączyć tego elektrozaworka który znajduje się u spodu pompy. Czy to może być wina właśnie tego ustrojstwa?
Jak pominąłem jakąś ważną kwestię która mogła by pomóc zdiagnozować problem to dodam wszystko co potrzeba tylko nie wiem co by mogło mieć na to wpływ.
Pozdrawiam.
-----------------EDIT
Zapomniałem dodać że nie doszedłem do ładu z instalacją i za każdym razem podgrzewa świece żarowe nawet gdy jest rozgrzany i przy pierwszym odpaleniu gdy jest zimny po chwili pracy kontrolka świec żarowych miga i w tym momencie zmienia się charakter pracy silnika i lekko zwiększają się obroty. jak się rozgrzeje to już nie ma tego że kontrolka świec żarowych miga. Chodzi to na przekaźniku 60.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
- bartek18150
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
- Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
- Kontakt:
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Wywal te grarty z tdi, poszukaj takich gratow, co pasują.
Czyli przeanalizuj sobie gdzie były takie same komory spalania jak masz tutaj.
pompa z Cromy sie nie nadaje
Czyli przeanalizuj sobie gdzie były takie same komory spalania jak masz tutaj.
pompa z Cromy sie nie nadaje
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Pompa z Cromy na pośrednim wtrysku jak najbardziej się nadaje. Sam taką miałem najpierw w SB w Audi 80 potem w RA w Passacie B3 a na końcu zasilała 1Z w moim Passku po tym jak RA się spasztecił. Jednak w 1Z ta pompa sprawiała problemy rozmaite, dlatego wyleciała i wróci na 99% pod maskę Audi do silnika SB.
Co do Twojego problemu Havan: jeśli nie podłączyłeś tego zaworka co jest na dole pompy to nic dziwnego że masz problemy takie jak opisujesz. Zaworek ten odpowiada podobnie jak w pompie VP z TDI za regulację dynamicznego kąta wtrysku i skoro go nie podłączyłeś to ta regulacja nie działa prawidłowo. Poszukaj pompy która nie posiada tego zaworka czyli nie tzw. półelektronicznej (taką masz teraz).
Co do Twojego problemu Havan: jeśli nie podłączyłeś tego zaworka co jest na dole pompy to nic dziwnego że masz problemy takie jak opisujesz. Zaworek ten odpowiada podobnie jak w pompie VP z TDI za regulację dynamicznego kąta wtrysku i skoro go nie podłączyłeś to ta regulacja nie działa prawidłowo. Poszukaj pompy która nie posiada tego zaworka czyli nie tzw. półelektronicznej (taką masz teraz).
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
problem z pompą 1.9 AAZ 10mm
Powracam do tematu.
Stwierdzam że moim największym błędem było dobranie pod moją instalację nieodpowiednią pompę. Co do samej fali de015 jeżeli komuś nie przeszkadza głośniejsza praca silnika (po dobrym wyregulowaniu naprawdę nie było jakiejś kosmicznej różnicy pomiędzy aaz na jednosprężynkowych wtryskach) i nie chce jakoś mocno kręcić obrotami to polecam z tego co testowałem.
Obecnie składa się druga pompa ale mechaniczna na tłokorozdzielaczu z transita i falą 600 ciekawy jestem jakie to da efekty i na pewno się nimi podzielę
Na pewno nie będę kończył zabawy z falami TDI w TD i na kolejny ogień chciałbym spróbować z słynną de143 bo znalazło by się ich pare to coś się wybierze.
Tą pół elektroniczną pompę najprawdopodobniej puszczę i dorzucę falę od AAZ czy innego pośredniego może komuś się przyda bo ja niestety nie mam instalacji pod taką pompę. Taka pompa jest równie przystosowana do M-TDI.
Pozdrawiam!
Stwierdzam że moim największym błędem było dobranie pod moją instalację nieodpowiednią pompę. Co do samej fali de015 jeżeli komuś nie przeszkadza głośniejsza praca silnika (po dobrym wyregulowaniu naprawdę nie było jakiejś kosmicznej różnicy pomiędzy aaz na jednosprężynkowych wtryskach) i nie chce jakoś mocno kręcić obrotami to polecam z tego co testowałem.
Obecnie składa się druga pompa ale mechaniczna na tłokorozdzielaczu z transita i falą 600 ciekawy jestem jakie to da efekty i na pewno się nimi podzielę
Na pewno nie będę kończył zabawy z falami TDI w TD i na kolejny ogień chciałbym spróbować z słynną de143 bo znalazło by się ich pare to coś się wybierze.
Tą pół elektroniczną pompę najprawdopodobniej puszczę i dorzucę falę od AAZ czy innego pośredniego może komuś się przyda bo ja niestety nie mam instalacji pod taką pompę. Taka pompa jest równie przystosowana do M-TDI.
Pozdrawiam!
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość