Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

krzysiek-pere
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 11, 2005 15:39
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: krzysiek-pere » czw sie 03, 2006 22:03

To teraz ja. Mam golfa z silnikiem sb i podaje różnce między 1,9 TD:
Wtryski w niektórych modelach orginalnie ustawione są na 164 bary a nie na 155,
Komora wirowa w silniku 1,6 td ma o 2 mm mniejszą średnice niż 1,9 td,
Ciśnienie doładowania w silniku 1,6TD RA/SB fabrycznie reguluje się na 0,8-0,9 bar.
a w innych 1,6 TD i 1,9 TD na 0,7-0,8 (warunki pomiaru 2 bieg 50 na godzine pełny gaz, dozowanie hamulcem (żródło AUTODATA))
Prywatnie jestem pracownikiem w sieci BOSCH-Serviece, specjalizuje się w nowych systemach dieslowskich UIS, CR



Awatar użytkownika
piotrek1712
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 18:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: piotrek1712 » pt sie 04, 2006 01:40

heh, u mnie w garazu stoi juz golfik dawca z pompa odpowiednia, IC (ma ulamany uchwyt :( ) i tarczami z tylu... niedlugo zaczynam wiec usprawniac swojego eko-dieselka, ale najpierw sprzeglo do zrobienia hehe ;)


VW Golf II '90 1,6 TDic 2005 - 2007
VW Golf III cabrio US '97 2,0 8v 2007 - ?

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » pt sie 04, 2006 23:26

Pompa już doszła do mnie:). Teraz muszę jeszcze znaleźć troche czasu i załozyć ją. Mam nadzieją że da to pozytywny efekt. Po całej robocie zdam relację jak całość chodzi!


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob sie 05, 2006 00:28

adam16v pisze:. Po całej robocie zdam relację jak całość chodzi
czekamy, czekamy :food:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » wt sie 08, 2006 15:41

Jutro mechanik ma się zabrać za montaż pompy. Zastanawia mnie tylko jedno. niewiem czy pompa którą mam ma w tym grzybku bolec z wciąciami czy ten gładki bez wcięć. Czy można to sprawdzić bez rozbierania pompy? Po jakiś numerach seryjnych?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt sie 08, 2006 16:18

adam16v, jak jest od 1.6 TD i ma grzybek to ma membrankę i ten bolec.

[ Dodano: 08 Sie 2006 16:18 ]
Chyba że ktoś coś tam majstrował


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw sie 10, 2006 21:33

Witam! włąśnie jestem po pierwszych testach z nową pompą. co do osiągów nie zauwarzyłem jakiegoś durzego przyrostu mocy choć muszę przyznać że turbo prawie zaraz daje maxymalne 0.7. Jest tylko małe ale. Silnik zaczął głośno chodzić:( ! Klekocze jak jasny gwint! Czego to wina? coś nie tak wyregulowane? poradźcie coś proszę!! :(

[ Dodano: 10 Sie 2006 21:35 ]
Aha. Od początku był problem z tym że nie trzymał obrotów po odpaleniuwięc na cięgle od gazy naciągneliśmy go trochę.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » czw sie 10, 2006 22:01

adam16v, źle ustawiona pompa kąt wtrysku za wczeny jakby bardzo niekorzystne dla silnika albo dawka za mała kopci jak dosz czadu?


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw sie 10, 2006 22:20

Kopci na białawo tak jak przed wymianą pompy, ale to olej mi wypala jak go przycisnę. Na czarno nic nie kopci. A co do konta to tan mechanik ustawiał coś przy nim ( tyle że wsztsko na oko i na słuch). Też mi cos sugerował że trzeba wyregulować wtryskiwacze. Drogi jest koszt takiej regulacji? Jakich kwot mam się spodziewać jak pujdę do zakłądu i im to zlecę?
Aha przejechałem się teraz chwilkę na trasie i zauważyłem że dużo lepiej zaczął ciągnąć na wysokich obrotach. Tak w zakresie 100-140km/h zrobił się dużo dynamiczniejszy. Tyle że klekocze jak jasny gwint :(.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » czw sie 10, 2006 22:28

adam16v, hmm a podjedz to tego mechaniora zeby ci troche zapłon opuźnił praca powinna być delikatniejsza podkręć dawke zeby ciut na czarno zaczoł dawać


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw sie 10, 2006 23:00

A czy te ustawienia kąta mogę zrobić samemu a jeśli tak to jaką śrubą?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw sie 10, 2006 23:41

tomcio666 pisze:musisz mieć czujnik zegarowy, pompiarz ci to musi zrobić
ta, samemu to mozesz tylko podpatrzec jak robi to pompiarz :) a potem kupic taki zegaek i sam ustawiac :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw sie 10, 2006 23:42

A z jakimi kosztami się liczyć u pompiarza?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości