Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Mumin90 » ndz lis 20, 2011 16:51

nie radził bym ci tego składać na sylikon oring kosztuje 1zł a będziesz znów rozbierał jak nie wymienisz
króciec kosztuje parę zł i przeważnie jest z nim oring
co do rozbierania to 2 nakrętki i dwie szpilki i opaska i króciec wyjęty to nie wiem czego jest dużo do rozkręcania



arwam

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: arwam » pn lis 21, 2011 10:43

koszt króćca z oringiem zazwyczaj mieści się w przedziale do 15zł.
po dokładnym oczyszczeniu przylgni nie ma opcji żeby nie trzymało. a jak będziesz próbował oszczędzać i zmarować silikonem to więcej bedzie Cię kosztował płyn który Ci ucieknie.

Ad3kwatny, a próbowałeś inny zaworek podmienić np od zwykłego Diesla?
możesz bo nawet na próbę wbić głębiej( ori zaworek zostaw sobie wtedy bedziesz mógł zawsze bez problemów wrócić do ori ciśnienia)

jak wymiana zaworka nie pomoże to odkręć przewody od filra i wsadź je w butelkę z paliwem i wtedy zobacz. może być jeszcze zatkany smok w co osobiście wątpię bo to bardzo żadko się zdarza ale jest możliwe. jak nie pomoże zasilanie pompy bezpośrednio z butelki wtedy koniecznie z innej pompy weź zaworek i ewentualnie nawet go wbij jeśli nie pomoże sama podmiana. jeśli nadal nie będzie poprawy to czeka Cię rozbieranie pompy na czynniki pierwsze żeby dostać się do wstępnej pompy zasilającej



Awatar użytkownika
Ad3kwatny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: sob mar 05, 2011 14:06
Lokalizacja: Kalisz

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Ad3kwatny » wt lis 22, 2011 22:39

skonsultowałem się z pompiarzem i doradził że regeneracja tych pomp jest nieopłacalna i zaproponował kupno używanej, także szukam czekoś godnego kupna, i przekładam na 'gotowo', chciałbym żeby wpadła pompa z LDA ale zobaczy się co się trafi ;) Arwam filtr był wymieniany itd. sprawdzane było nawet u mechanika na dobrym paliwie jak on to określił i to samo sie działo, na 99% to pompa, 'regulator obrotów' czy coś ; PP



arwam

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: arwam » wt lis 22, 2011 23:58

mi to raczej nie wygląda na regulator obrotó bo jeśli jego problem dotyczy to skąd niebieski dym? chyba że to był "olejowy" dym. woń ma wtedy podobną do tej jaka towarzyszy laniu asfaltu.



Awatar użytkownika
Ad3kwatny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: sob mar 05, 2011 14:06
Lokalizacja: Kalisz

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Ad3kwatny » śr lis 23, 2011 08:24

a mogłby ktoś załączyć zdjęcie pompy od mk3 jaka pasuje do 1,6 ?



Awatar użytkownika
Ad3kwatny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: sob mar 05, 2011 14:06
Lokalizacja: Kalisz

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Ad3kwatny » ndz lis 27, 2011 12:58

Obrazek

śrubka w/g mnie drożna , OUT paliwo nie idzie. do dołu pompy paliwo dochodzi, tą 2 drugą śrubką od filtra paliwa



arwam

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: arwam » ndz lis 27, 2011 14:28

Ad3kwatny, pompa nie produkuje ciśnienia wewnętrznego.

do rozbiórki i do wyczyszczenia wstępna pompa a dokładniej łopatki i wycięcia w kole łopatkowym



Awatar użytkownika
Ad3kwatny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: sob mar 05, 2011 14:06
Lokalizacja: Kalisz

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Ad3kwatny » ndz lis 27, 2011 14:48

arwam jak myślisz, lepiej czyścić pompę czy kupować używkę i przekładać na gotowoo ?



arwam

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: arwam » ndz lis 27, 2011 15:11

Ad3kwatny,
to zależy od Ciebie. powiem tak możesz próbować zrobić samemu, jak Ci się nie uda to poprostu kupisz drugą i tak wiele do stracenia nia masz, za to nauczysz się sporo przy tej okazji



Awatar użytkownika
Ad3kwatny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: sob mar 05, 2011 14:06
Lokalizacja: Kalisz

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Ad3kwatny » ndz lis 27, 2011 16:04

w sumie masz rację, bo regeneracja może ale niu musi przedrożyć bardzo dużo używaną . Słyszałem od kumpla że pojawił się na szrocie silnik 1v to jutro zalukam co i jak . Jakbym chciał sam rozbierać to najpierw trzeba zdjąc filtr powietrza, osłonę kół zebatych i poźniej co? Tak ogółem tylko napisz ;)



arwam

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: arwam » ndz lis 27, 2011 18:15

ustawiasz najpierw rozrząd potem luzujesz koło pasowe pompy wtryskowej i zrzucasz pasek.
jak to już masz to odkręcasz pompę z mocowań (trzy śruby pod kołem pasowym i jedna pod głowiczką) potem zbijasz ostrożnie koło pasowe uzważając żeby nie zgubić klina i żeby nie wleciał w dolną osłonę rozrządu.
jak już to zrobisz to spuszczasz doszczętnie z pompy paliwo i rozkręcasz ją dalej zwracając uwagę na poszczególne położenia części żeby potem nie było cyrków.

to tak w wielkim skrócie



Awatar użytkownika
Ad3kwatny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: sob mar 05, 2011 14:06
Lokalizacja: Kalisz

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Ad3kwatny » ndz gru 04, 2011 18:25

A więc pompa 1v bez grzybka kupiona, jutro auto idzie do mecha na przekładkę, dałem 100zł- akurat kumpel sie nawinął bo zakładał większą od passata i swoją sprawną sprzedał mi po sympatycznej cenie. Co sądzicie o dodatkach do paliw? Stosujecie jakieś czy najlepiej tankować te Vpowery lub Verve? Skoro macie podkrecone silniki na pewno dbacie o paliwko.. I jeszcze pytanko jaki filtr powietrza polecacie , zależy mi na jakości.... :bigok:



arwam

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: arwam » ndz gru 04, 2011 20:34

ja tankuję na BP ULTIMATE. jest spora różnica na tym paliwie a zwykłym.

co do tego jak pracuje TDI to powiem że tam nie opłaca się lać lepszego bo po za mniejszym lub wiekszym dymieniem nie ma różnicy w pracy silnika.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Orzeł_01 » ndz lut 26, 2012 12:01

Odświeżę temat :hmm:
t0mal pisze:Wogóle to najlepiej byłoby zrezygnować z pompy od VW i dać pompę np od peugeota 1.9td
Kupiłem okazyjnie taką pompę i jest problem, bo ona ma zaworek N108. Co zrobić z tym zaworkiem żeby pompa działała w 1.6TD :?:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości