Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jedrekk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 860
Rejestracja: pn sty 22, 2007 08:44
Lokalizacja: południe

Post autor: jedrekk » śr paź 22, 2008 11:42

zaprzal, o tym wiem, ale kopci nawet jesli nie wciskam do oporu od 1000rpm, kiedys cos wyczytalem ze krecenie podkladka pod sprezyna w LDA cos daje ale nei moge tego znalesc :( dzis pokombinuje troche

[ Dodano: 22 Paź 2008 11:42 ]
aa i czy jade spokojnie czy niespokojnie auto pali 10:/



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr paź 22, 2008 13:17

jedrekk, to słoneczko trzeba wykręcać

a spalanie to tez było
wymian filtrow, poszukaj wycieku np z pompy czy wtryskiwaczy czy przewodów przelewowych, moze wtryski leją, bak cały ? przewody paliwowe na glebie łatwo sie pozbyć na naszych polskich drogach:/



Awatar użytkownika
jedrekk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 860
Rejestracja: pn sty 22, 2007 08:44
Lokalizacja: południe

Post autor: jedrekk » śr paź 22, 2008 17:39

To_mas, wszystko sprawdzilem i nigdzie wyciekow nie ma pompa sucha, wtryski nie leja bo sprawdzalem....

wykrecilem o 16 przeskokow podkladdke pod sprezyną i minimalnie skrecilem dawke, auto zaczelo chodzic ciszej, nie kopci ale tez nie jedzie jak wczesniej.... bede dalej kminił i ustawial, moze cos z tego bedzie



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr paź 22, 2008 18:42

ja tym słoneczkiem zrobiłem chyba ponad 1,5 obrotu kiedyś liczyłem ile zebów ale apomniałem :P



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob lis 08, 2008 23:48

jedrekk pisze:To_mas, wszystko sprawdzilem i nigdzie wyciekow nie ma pompa sucha, wtryski nie leja bo sprawdzalem....

wykrecilem o 16 przeskokow podkladdke pod sprezyną i minimalnie skrecilem dawke, auto zaczelo chodzic ciszej, nie kopci ale tez nie jedzie jak wczesniej.... bede dalej kminił i ustawial, moze cos z tego bedzie
Ja bym dawką nie ruszał nic, może być duża a nie powinien ci spalać dyszki. Utawiałbym wyłącznie śruba słoneczkową. Zrób test, wyciągnij przewóg ciśnieniowy od LDA i zaślep go. Pojeździj i zobacz jak pali.

Aha, możesz jeszcze wykręcić trochę śrubę słoneczkową, bo może być niezależnie do ciśnienia połozona zbyt nisko i dlatego zalewać ci silnik ropą.
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 23:55 przez adam16v, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Wojtek_GR » czw lis 20, 2008 21:07

vw_vandal pisze:adam16v, jeżeli chcesz coś kombinować w 1V to zacznij od wywalenia kata i zamontowaniu pompy z "grzybkiem". Po tym zabiegu nie poznasz fury. Ja obecnie kombinuje przy 1V. Mam już pompe z "grzybkiem" i wywaliłem kata. Za radą kolegi zaprzal, zakupiłem wskaźnik doładowania i co się okazało turbo dmucha do 0.9 bara ale musiałem zakręcić zawór bezpieczeństwa na amen. Teraz myśle, że ma moc jak JR (bo z autem żony idę łeb w łeb :P, a ma JR GTD). Na dniach montuje IC (orginalny od SB ale można zamontować jakiś przed chłodnicą i będzie lepiej) napewno będę musiał zwiększyć trochę ciśnienie i obróce tą membrankę w grzybku oraz zwiększe dawkę paliwa i nie będę miał litości dla bendzyn :bigok:.
Odświeżę trochę wątek.
Klekotałem się do tej pory (od trzech lat) w Mk2 z 1V, aż przyszedł czas
na zmiany. Już oglądałem kontenery u Zbyszka-złomiarza pod względem
wygody dla poczciwego golfika i liczyłem $ na zakup Mk3, lecz po pobieżnym
zgłębieniu niniejszego tematu, Golf II nabrał zupełnie innej wartości.
Wczoraj, wieczorem wyciąłem katalizator - dzisiejszy, poranny szok mocno
zaowocował. Po raz pierwszy usłyszałem dźwięk zaworu upustowego,
który wydobył się na II i III biegu, a tam gdzie przyspieszanie
zmieniało się w buczenie .... było nadal przyspieszanie. :-)
Kat był zamurowany na "betonowo" - wężyki paliwowe pewnie mają większe
przekroje.
Dość mocno "grat" zaczął basem ryczeć po wycince, ale tyko
przy pewnych zakresach obrotów i z przyspiesznikiem wciśniętym na więcej
niż pół.
Za tydzień będę miał pompę z grzybkiem - po przeglądzie od dobrego
pompiarza, dziś zamówiłem licznik z obrotkiem, a manometr już czeka w
schowku pasażera. :-)
Relacje będę zdawał na bieżąco.


Wojtek

redzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 22, 2008 19:48
Lokalizacja: białystok

Post autor: redzio » czw lis 27, 2008 17:17

a ja mam takie bardzo głupie pytanie co do zwiększenia ciśnienia w turbinie tylko ze, to co tu w temacie wcześniej jest napisane na ten temat co do mojej turbiny nie pasuje bo mam inna nawet myślałem ze znajdę coś podobnego jak w tamtej ale nic
sorki za tak dziecinne pytanie :(



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lis 27, 2008 17:36

musisz lepiej poszukac


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lis 27, 2008 20:03

redzio pisze:sorki za tak dziecinne pytanie :(
nic sie nie stało :)
zaprzal pisze:musisz lepiej poszukac
:bigok: było o tym wiele razy w wielu tematach.



Awatar użytkownika
emssi20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr maja 30, 2007 18:41
Lokalizacja: Wrocław/Żywiec
Kontakt:

Post autor: emssi20 » pt lis 28, 2008 09:14

Mam silnik 1V i od dłuższego czasu testuję mody dawki i ciśnienia turbo. No i nie rozumiem jednej rzeczy. Wszyscy piszą, że po zmianie dawki i ciśnienia ich auta smigają o wiele szybciej, mają po 100 KM, robią poniżej 10s do 100 km/h. No niestety u mnie tak nie jest.
Zmieniłem:
-pompę na taką z Passata 70 KM, wtryski SB, dawkę, ciśnienie turbo.
Przed modami auto paliło max 5,5 l na 100 km, teraz pali 7-8 l.
Przyrost mocy jakiś jest, niestety to wszystko jest za mało, auto ciągle jest strasznie zamulone, wolno przyspiesza, kopci i dużo pali. Dodam, że turbo chyba nie jest najgorsze, pompowało 1,5 bara jak było ustawione na maks. możliwości. Paliwo też jest dobre, byle gdzie nie tankuję. Co może być powodem takiej słabej wydajności? Zły początek wtrysku? Zatkany katalizator? Przestawiony rozrząd? Pompa jakaś trefna? Proszę o jakieś pomysły jak zdiagnozować ten brak mocy jakoś w warunkach garażowych, bo nie chciałbym wydawać setek złotych niepotrzebnie na diagnozowanie wszystkiego w serwisach.


"Pasje jednego człowieka mogą być żałosnymi obsesjami dla drugiego" -James May.
Mój bolid: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166305

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pt lis 28, 2008 09:39

Jak masz nadal katalizotor to pozbadz sie go w pierwszej kolejnosci. Moze byc zatkany juz na amen i co bys nie robil to duzo Ci nie da.


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt lis 28, 2008 17:00

Panowie, mechanik mi wpierał że w SB mam katalizator, podniósł auto na podnośniku i wskazał na małą czarną puszkę w układzie wydechowym mniej więcej po środku auta. ale mi się wydaje że to tłumik środkowy. Rozwiejcie moje wątpliwości.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt lis 28, 2008 18:18

BENITO, katalizator jest jakieś 30 - 40 cm za turbiną, w miejscu gdzie rura wychodzi na prostą.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lis 28, 2008 18:24

tłumik środkowy jest podłużny a katalizator krótki i bardziej pękaty.
W SB nie montowali katalizatorów ale może ktoś wymieniał wydech i wstawił :crazy:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość