"1.9 TD TwinPump"???!
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
"1.9 TD TwinPump"???!
Siemka,
zaglądam już po raz kolejny do tego filmiku ==>http://www.youtube.com/watch?v=ha6JwTY7RJY
i nie mogę szczaić na czym to polega,a na wszystko co "twim" mam fioła
Więc tak wiadomo,że jest to aaz i z dwoma pompami wtryskowymi,ale jaka jest rola drugiej pompy i jak jest podłączona?
Czyżby wyjscia z sekcji były podłączone razem-czyli jeden wtrysk dostaje "dawkę" z dwóch pomp jednocześnie? Rekordów na tym nie bije ale "coś" to bohaterowi filmu dało...
Czy jest to zastąpienie większej pompy?
zaglądam już po raz kolejny do tego filmiku ==>http://www.youtube.com/watch?v=ha6JwTY7RJY
i nie mogę szczaić na czym to polega,a na wszystko co "twim" mam fioła
Więc tak wiadomo,że jest to aaz i z dwoma pompami wtryskowymi,ale jaka jest rola drugiej pompy i jak jest podłączona?
Czyżby wyjscia z sekcji były podłączone razem-czyli jeden wtrysk dostaje "dawkę" z dwóch pomp jednocześnie? Rekordów na tym nie bije ale "coś" to bohaterowi filmu dało...
Czy jest to zastąpienie większej pompy?
"1.9 TD TwinPump"???!
mój ty boże , co za dziwadło , ciekawi mnie tylko jak to jest podłączone do wtryskiwaczy i o co w tym chodzi. 2 pytanie ciekawe co trzeba zrobić żeby silnik to wytrzymał bo na bank osprzęt z tdi tu nic nie da
"1.9 TD TwinPump"???!
no rzeczywiście ciekawy wynalazek, ale po filmikach widać że jakąś tam moc ma, może gościu też nie mógł ogarnąć tego żeby auto jechało dobrze dołem jak i górą, i w końcu założył dwie pompy
"1.9 TD TwinPump"???!
Rozpatrując głębiej zastosowanie dwóch pomp dochodzę do wniosku,że jest to zastąpienie dużej pompy wtryskowej(czyli łopatologicznie pompa z tłoczkiem 8mm i druga z 8mm=wydajność tłokorozdzielacza 16mm).
Gdyby przykładowo zastosować dwie pompy wtryskowe o podobnych co do konstrukcji silnika parametrach(czyli do wtrysku pośredniego,mające podobne fale,i skoki tłokorozdzielaczy ) i połączyć poszczególne wyjścia z sekcji równolegle i do wtrysku(przykł. wyjścia 1-wsze z pompy połączone ze sobą i z wtryskiwaczem)
i zastosować pompy z tlokorozdz. 10mm i 8mm, 10mm ustawić aby na niższej partii obrotów była opóźniona,dawała małą dawkę a na wyższych dużą w zależności od doładowania, drugą zaś (8mm) ustawić jako lekko przyspieszoną wględem drugiej a następnie przyspieszały równo-można by było w ten sposób uzyskać przedwtrysk na niższych obrotach z dużą dawką i dużą dawkę na wysokich,tylko,że to tylko w wyobraźni,to niemożliwe ze wględu na odchyłki każdej pompy,gdyż nie dało by się uzyskać i dostroić takich samych stanów pracy poszczególnych pomp...
Ale gdyby dwie pompy 10mm i 8mm,połączyć tak jak wyżej i korpusy obu pomp połączyć przewodem,ustawić zaworki ciśnieniowe na te same wartości albo połączyć ciśnieniowo cylinderki przestawiacza kąta wtrysku obu pomp,ustawić naprężenia sprężyn obu przestawiaczy na takie same i byłaby pompa o wydajności teoretycznie takiej jak z tlokorozdz.18mm, można by było zwiększyć ciśnienie na wtryskach Tak przynajmniej ja sobię to wyobrażam
Gdyby przykładowo zastosować dwie pompy wtryskowe o podobnych co do konstrukcji silnika parametrach(czyli do wtrysku pośredniego,mające podobne fale,i skoki tłokorozdzielaczy ) i połączyć poszczególne wyjścia z sekcji równolegle i do wtrysku(przykł. wyjścia 1-wsze z pompy połączone ze sobą i z wtryskiwaczem)
i zastosować pompy z tlokorozdz. 10mm i 8mm, 10mm ustawić aby na niższej partii obrotów była opóźniona,dawała małą dawkę a na wyższych dużą w zależności od doładowania, drugą zaś (8mm) ustawić jako lekko przyspieszoną wględem drugiej a następnie przyspieszały równo-można by było w ten sposób uzyskać przedwtrysk na niższych obrotach z dużą dawką i dużą dawkę na wysokich,tylko,że to tylko w wyobraźni,to niemożliwe ze wględu na odchyłki każdej pompy,gdyż nie dało by się uzyskać i dostroić takich samych stanów pracy poszczególnych pomp...
Ale gdyby dwie pompy 10mm i 8mm,połączyć tak jak wyżej i korpusy obu pomp połączyć przewodem,ustawić zaworki ciśnieniowe na te same wartości albo połączyć ciśnieniowo cylinderki przestawiacza kąta wtrysku obu pomp,ustawić naprężenia sprężyn obu przestawiaczy na takie same i byłaby pompa o wydajności teoretycznie takiej jak z tlokorozdz.18mm, można by było zwiększyć ciśnienie na wtryskach Tak przynajmniej ja sobię to wyobrażam
"1.9 TD TwinPump"???!
ja bym od razu dał dwie 12mm, jedną z bardzo agresywną falą taką od tdi, podbić w niej ciśnienie, i ustawić wczesny kąt wtrysku, a drugą z falą np de609 na której TD kręci się jak wściekłe i opóźnić kąt wtrysku, dawki na maks do tego jakieś "quattro-turbo" i można topić tłoki
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: "1.9 TD TwinPump"???!
Lopatologicznie kolego kucu to trzeba podstawy matmy znac bo: pi x r2=pole czyli 3.14x4(2)=50.24 x2- bo 2 pompy masz 100.5 , a teraz pompa 12 i wychodzi 114 i czyli 2x8 w tym przypadku daje roszke wiecej jak tloczek pojedynka 11 =(95.5) - glupota!!!
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- Bajer
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 16:12
- Lokalizacja: Gdynia/Sopot/Gdańsk
- Kontakt:
"1.9 TD TwinPump"???!
faktycznie 8 wtrysków i ma to teraz sens Ale przeraża mnie ogrom pracy jak gościu wykonał przy budowie takiej głowicy i całego układu .
"1.9 TD TwinPump"???!
spawacz racja bzdurę walnąłem,że aż wstyd nawet z łopatologią mam problemy ale to z podniety a tak jeszcze dodając to licząc objętościowo to też porażka by była,gdyż jeszcze skokiem fali się różnią a ori vw 8mm ma bardzo mały w porównaniu np do głow."10mm tdi" więc w takim przypadku nawet 11-tce nie dorówna
A gdzie wy widzicie te podwójne wtryski....
A gdzie wy widzicie te podwójne wtryski....
"1.9 TD TwinPump"???!
głowica TDI.
jedne wtryski to zwykłe od TDI a drugie sąwsadzone w odpowiednio przygotowane miejsca po świecach żarowych.
auto parę lat temu trzaskało regularne 13-tki na 1/4mili, więc moc około 220-240KM
jedna z pomp pochodzi z jakiejś toyoty lub mitsubishi na licencji boscha z tłoczkiem 11mm.
sporo części pasuje do pomp Boscha
jedne wtryski to zwykłe od TDI a drugie sąwsadzone w odpowiednio przygotowane miejsca po świecach żarowych.
auto parę lat temu trzaskało regularne 13-tki na 1/4mili, więc moc około 220-240KM
jedna z pomp pochodzi z jakiejś toyoty lub mitsubishi na licencji boscha z tłoczkiem 11mm.
sporo części pasuje do pomp Boscha
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości