Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » pt lis 06, 2015 07:54

Q_mac pisze:Ja wnioskuje, że końcówką 274 zwyczajnie nie pasuje i nie będzie prawidłowo pracować w takiej obudowie
To przeczytaj fragment PW,jaką kiedyś dostałem od pewnego usera:

Końcówki denso 274, ustawione 140/220, właściwie to same się ustawiły i nikt tego nie czepiał.

Na stole CR, wtryski zaczynają podlewać przy 138bar, przy 140 barach następuje pierwsze otwarcie - pylenie. od 140 wzwyż kształt rozpylenia zmienia się nieznacznie aż do ok 218 bar, przy 220 barach końcówki zaczynają nieźle walić i rozpylają bardziej w lity strumień.

Turbo k24 i zachowania

To co stwierdziłem już dawno, ładny jałowy bieg, ciszej. Podczas jazdy, z tą samą dawką Turbo lepiej się zbiera pi razy drzwi 30% (zaznaczam w moim przypadku, pompa 10mm) i choć k24 uważam za relikt i zaraz ją wymienię na T15 albo k03 małe, to na obudowach jedno sprężynowych (skrzynia 4t) na piątym biegu jadąc 90 z lekką nogą nie miałem doładowania, po zmianie na dwie sprężynki jest doładowanie 0.5 bara z takim stylem jazdy. Aha, tu muszę nadmienić że obroty od których turbo wstaje nie zmieniłyo się na 3jce i 4ce, jak zacznie wstawać to wstaje znacznie szybciej.

Co jeszcze, można bardziej podlać i jest mniej dymu, można lepiej kontrolować wstawanie turbo nogą. Na jednosprężynkach jak dałem dawkę to po prostu jakbym się nie obchodził z gazem to tam gdzie turbo nie pompowało był dym. Na tych końcówkach tak nie ma, daje o wiele większe dawki, z lekką nogą bujam turbo później wduszam gaz jak już wiem, że mogę i dymu nie ma.

Dla mnie wad te końcówki nie mają i według mnie tylko same zyski nawet jeśli miała by być to ostatecznie tylko kultura pracy to warto je założyć. Oczywiście wypociny powinny być poparte hamowniami, ale że ja chce spróbować 1.6 na małym turbie i raczej do tego dążę to nie ma sensu, a zmiany u mnie zachodzą powoli bo po prostu nie ma czasu dłubać i cały czas brak kasy.

marcinas1983 pisze: na ile ustawiasz ciśnienie 2 sprężynowca z końcówką SB?
Myślę,że dobrzy byłoby wstrzelić się z początkiem pylenia w te 150 bar.

Wracając do problemu tego lania-spośród setek myśli,które krążą mi po głowie,dochodzę do wniosku że założę drugi komplet DN 0SD 274 Bosch,ale z lokalnego sklepu i sprawdzę jeszcze raz,bo rok temu:
Michał_1977 pisze:założyłem ten 1 wtrysk na próbnik i i wali 240bar....
a wczoraj:
Michał_1977 pisze:wtryskiwacze nie pylą,tylko sikają
Wnioski wyciągnijcie sami...

Drugi komplet końcówek,wrzucę też do drugiego kompletu korpusów 2sprężynowych,bo może być coś,o czym wspomniał marcinas1983,czyli:
marcinas1983 pisze:pytanie czy ktoś już wcześniej nie próbował ustawić wyższego ciśnienia na Twoich korpusach i dlatego po założeniu nowej końcówki od razu pierwszy stopień otwarcia i 240 barów na dzień dobry.
Dodatkowo-coś musi być też z korpusami które próbowałem w tamtym i w tym roku,a kieruję się tu 1 zdaniem z kolorowego tekstu :bajer:

Jak się wk*****ię,to zawiozę je do speców pompiarzy,ale nie ukrywam,że wolałbym to sam pokonać :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: 1 6 D » śr lip 15, 2020 13:22

Sam mam u siebie korpusy AAZ z końcówkami SB włożone, ustawiane ciśnienie na 175bar w Boschu i nic nie kłócili się że nie będzie współgrało. Na dniach przyjdzie pompa AAZ pod te korpusy i zobaczymy co będzie. Póki co na pompie SB po kręceniu śrubami nc ciekawego nie ma, musiałem kręcić kąt wtrysku aby była jakakolwiek moc na jałowych. Mam nadzieje że na dniach wejdzie ta AAZ z boostpinem z pompy 1,9 TD koncernu PSA bo jest taki jak w 1,6td,dodatkowo pompa z PSA ogarnia fabrycznie wtryskiwacze na 175 bar ciśnienia, więc może fala by była możliwa do przerzucenia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości