swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
Michał_1977, nie będę się kłócił, ale wiem że miałem kiedyś rozebrane 1.9 gdzie nie było natrysków jak np. w JP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
Przed chwilą sprawdzałem w ETKA,zarówno dla mk3 jak i Paska B3
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
czyli wnioskuję że mogę sobie na spokojnie uturbić 1.9;]
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
Spokojnie możesz robić szatana.Adrian19922 pisze:czyli wnioskuję że mogę sobie na spokojnie uturbić 1.9;]
Ja akurat tez mam rozbebeszony silnik 1Y,wisi na wieszaku monterskim i będę składał a'la AAZ. Też z miską od 1,6TD ,ale wałem i korbami z TDI.
Jeśli masz możliwość nabycia wału od 1Z,AFN to załóż właśnie taki,bo ma zdecydowanie lepiej rozwiązane gniazdo klina koła pasowego
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
wiem że nie ten dział bo to elektryki się tyczy ale nie chciałem zakładać nowego posta żeby nie śmiecić. Koledzy dziś wkońcu była pierwsza próba odpalenia passata, i oczywiście wielkie rozczarowanie próbuję kręcić rozrusznikiem a on jak by nie miał siły kręcić, aku naładowane, podłączyłem na kable i jak próbowałem kręcić rozrusznikiem to aż golf przygasał, dodam że ani razu nie obróciło, rozrząd wydaje mi się że poskładałem dobrze, elektryka podłączona dobrze, rozrusznik jest ok, wspomnę jeszcze że włączył się brzęczyk w liczniku co bardzo mnie zdziwiło bo nigdy nie było tego nawet przy padniętym akumulatorze.Wspomnę jeszcze że rozrusznik jest z 1.6 TD może on nie daje rady kręcić ? możliwe?
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
no to może byś możliwe miałem podobnie po swapie na tdi, chociaż w MF kręcił bardzo dobrze to w tdi po otrzymaniu dużej dawki prądu spalił się wirnik i poszedł ogień, podobnie miałem z rozrusznikiem który był KR i niby było wszystko ok a po zamontowaniu do 1Y nawet nie obrócił, brzęczek jest od ciśnienia oleju wiec pewnie czujnik źle podłączony.rozrusznik jest z 1.6 TD może on nie daje rady kręcić ? możliwe?
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
już ogarnięte i nawet odpalił ;] mogę spać spokojnie ;] brzęczek pewnie brzęczał bo oleju nie podało jeszcze, jeszcze muszę ten kąt wtrysku dać komuś żeby ustawił bo sam pewnie nie poradzę ;/ DZIĘKI EnejVW za pomoc jak wszystko zmontuję napiszę jak się zbiera ;]
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
powodem było to że zaśniedziały kable gdzieś przy rozruszniku bo poczyściłem wszystkie i zaczął kręcic, postał kilka dni pod chmurą ze ściągniętą maską i wpadło trochę wilgoci
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
W końcu przejechałem się passatem odpala od strzała rano ;] dzięki za pomoc ;]
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
Michał_1977 pisze:A tak.Trzon korbowodu w 1Y ma wzdłużną nadlewkę jak w TDI i dlatego jest mocniejszy od takiego z AAZ,który nadlewki nie posiada.
ale korbowód jest dłuższy i łatwiej go uszkodzić, czyt; ugiąć
korbowody od 1Y wytrzymują około 150KM w porywach 16XKM a osobiście robiąc 1Y+turbo ograniczyłbym sie do 130-140KM
korby od AAZ'a wytrzymują 200KM z groszem, korby od TDI zastosowane w TD przetrzymują mechanicznę i termiczną wytrzymałość głowicy, dopiero przy naprawdę grubych przeróbkach lub dużym momencie wiekszym powyżej 440-450Nm mogą sie okazać niewystarczające.
wystarczy poszukać trochę po zagranicznych forach, co do korbowodów od TDI raczej w tym zastosowaniu nie znalazłem wiele informacji i opieram sie na doświadczeniach z silnikiem swoim i Kanclerza,
u mnie możliwie było wyprodukowanie o ile dobrze pamiętam 420 albo 430Nm ale już z poślizgiem sprzęgła, choć podejrzewam że to ju było na granicy ich wytrzymałości.
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 21:12
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
arwam ja tam nie celuję w jakieś 150km z tego silnika, wystarczy to co jest. dziś zrobiłem kilka dziesiąt kilometrów i jestem zadowolony z tego co jest, fajnie przyspiesza lepiej niż 1.6TD i jak na razie jest ok ;]
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
Adrian19922, narazie Ci wystarcza,, bakcyla już łyknąłeś, teraz będzie okres inkubacji zakażenia ( czyli poprawki ustawień, dawki, ciśnienia,kąt wtrysku itd.)
a potem będzie a potem frontalny atak zmiana turbo, pompy, IC.
wielu już to przechodziłi i zapadło na przewlekłą chorobę zwaną tuningiem
a potem będzie a potem frontalny atak zmiana turbo, pompy, IC.
wielu już to przechodziłi i zapadło na przewlekłą chorobę zwaną tuningiem
swap silnika z 1.6 TD na 1.9 TD z ickiem :}
arwam, A powiedz, korby z TDI podejdą do TD/D?
Nie ma tam czasem innej srednicy sworznia?
Nie ma tam czasem innej srednicy sworznia?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6390175" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości