SWAP 1.6TD na AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
partyzant01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt kwie 27, 2010 21:02
Lokalizacja: Białystok

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: partyzant01 » pn kwie 29, 2013 00:25

Siema.
Wiem, że trochę tych tematów było ale różnie ludzie piszą, jakby ktoś podał link do też byłbym wdzięczny.
Sprawa wygląda następująco; posiadam 1.6td seryjnie 1V. Z tego co wiem to turbo to garrett t3, skrzynia 4T + sprzęgło SB, blok JR, głowica oryginalna 1V z metalową uszczelką (ale z tego co się orientuję to w 1V, JR i SB głowicę były takie same), wtryski 1V, alternator niewiem do czego. Chcę wsadzić AAZ. Na pewno potrzebuję pompy (moja jest wystrzelona) oraz słupek.
1) Czy głowica w AAZ i 1.6TD była taka sama lub czy pasuję bez jakiś strat na mocy?
2) Jak wygląda sprawa z aletrnatorem?
3) Czy rozrząd jest taki sam w tych silnikach?
4) Jak się ma sprawa z elektryką?
5) Kolektory oraz dolot?
6) Turbo- jak to jest z tym podpięciem przewodu olejowego?
7) Wtryski mi leją ale mam nowe końcówki od JR'a- Czy po wymianie końcówek, uszczelek oraz regulacji ciśnienia wszystko będzie ołrajt do AAZ?
8 ) Chłodnica?
Spięci skrzyni z silnikiem to raczej bezproblemowe.

Na co jeszcze mam zwrócić uwagę? Ogólnie czego potrzebuję by wpakować tam AAZ wykorzystując osprzęt mojego silnika (nie licząć pompy)?

Z góry dzięki za pomoc :jezor:


Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: Q_mac » pn kwie 29, 2013 00:41

1) w 1,9 są większe zawory, komory wstępne i ogólnie głowica jest wytrzymalsza
2) dajesz łapy z 1,6 i wszystko zostaje
3) w AAZ jest dłuższy pasek
4) to samo, chyba że wkładasz pół elektroniczną pompę
5) to samo, a w zasadzie zależy jakie turbo posadzisz.
6) zasilanie powinno być to samo, spływ w 1,9 do bloku, 1,6 do miski. Ale można wsadzić miche od 1V i zaślepić otwór w bloku
7) ołrajt, ale końcówki lepiej założyć od SB
8) 1V i tak ma największą z 1,6 TD, ew. zmień wentylatory na podwójne

Myśl nad sprzęgłem, 210 mm z bieda znosi kręcone 1,6 TD, a AAZ generuje więcej momentu..



Awatar użytkownika
partyzant01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt kwie 27, 2010 21:02
Lokalizacja: Białystok

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: partyzant01 » pn kwie 29, 2013 00:49

1) czyli potrzebuję jeszcze głowicy?
3) Mam rozumieć, że nie założę paska od TD (mam nówkę z rolką napinającą)
4) pompę chcę mechaniczną- jak najmniej elektryki
5) trubo to co teraz siedzi czyli garrett t3
7) końcówki mam nowe więc nie będę pakował kasy w wydajniejsze (może z czasem)

Sprzęgło ma przelatane jakieś 500km więc na razie zostaje, w pierwszej kolejności chce odpalić i jeździć. Sprzęgło padnie poszuka się czegoś większego.


Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: Q_mac » pn kwie 29, 2013 09:33

1) zwiększysz stopień sprężania co jest raczej niezalecane. Jeśli głowice masz hydro to będzie działało.
3) nie założysz, ale rolka powinna być ta sama
4) co najwyżej problem może wystąpić z łapą i kołkiem-ale dasz z 1,6 i po problemie
5) kolektor wydechowy z 1,6 i po sprawie. Wydech się podniesie ale w ramach tolerancji
7) pisałeś o wymianie

Sprzęgło padnie, to zmiana skrzyni na 02A. Albo podwójna sprężyna dociskowa



guzi94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 06, 2012 11:27

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: guzi94 » ndz maja 26, 2013 20:47

Witam. Mam pytanie równierz bede robił swap z 1.6td na aaz i mam pytanie czy pompa z 1.6td podejdzie do aaz bo jest to silnik z toledo i posiada on elektroniczna przepustnice i nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: Q_mac » ndz maja 26, 2013 21:57

Przepustnica w AAZ? Jeśli pompa nie była pół elektroniczna, to pasuje P&P, jedynie rurki od wtrysków muszą być z AAZ.



guzi94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 06, 2012 11:27

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: guzi94 » pn maja 27, 2013 08:02

No chodzi mi wlasnie o to ze sterowanie od pedalu gazu do pompy jest elektryczne a nie na linke.



mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

SWAP 1.6TD na AAZ

Post autor: mavric » pn maja 27, 2013 12:37

w takim razie to nie AAZ tam siedział tylko jakiś TDI :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości