swap 1.6TD ic go golfa 1

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mietek_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob maja 06, 2006 15:53
Lokalizacja: z kontowni

swap 1.6TD ic go golfa 1

Post autor: mietek_81 » czw maja 11, 2006 20:32

witam wszystkich uzwąłem opcji szukaj zeby nie było ale nie znalazłem nic takiego chodzi mi o swap silnika 1.6td z ic do golfa 1 wiecie moze jak tam z mocowaniem trzeba dorabiac cos przerabiac itp...jak myslicie za ile moznawyrwac w dobrym stanie taki silnik a allegro patrzyłem to sa tylko dwa cena 1000zł napiszcie wasze sugestie...a i jeszcze jedno jak ktos wie ile lzejszy jest golf 1 od 2 to niech napisze bede wdzieczny a własni chodzi o wersje 3 drzwiowa pozdrawiam



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt maja 12, 2006 07:58

zależy jaki silnik był w jedynce. TD z IC kompletny to w zasadzie tylko SB, no i takie sobie cenią a na dodatek nie chcą sprzedawać w komplecie z IC. ale tobie nie wiem czy seryjny IC przypasuje więc pomyśl nad JR i dołóż IC od czegoś innego najlepiej przed chłodnice. koszt takiego silnika to około 1-1,5 tyś zależy od stanu za kompletny no i reszta części
co do wagi zależy co porównujesz bo różne silniki mają różny ciężar. diesle są cięższe ale myśle żę różnica bedzie w granicach 100 kg


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

mietek_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob maja 06, 2006 15:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: mietek_81 » pt maja 12, 2006 16:47

dzieki za info...ale co tak mało ludzi sie wypowiada...w tym golfie 1 jest jakis stary diesel ..czy ten 1.6td bedzie pasowął na stare łapy zy trzeba cos przerobic czy tylko wyjac ten stary włozyc 1.6td i ma byc...z tym ic tez tak myslałem ze przed chłodnice dac i od innego autka...



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt maja 12, 2006 18:27

Łapy będą pasować oprócz tej od skrzyni biegów ją musisz mieć z Mk2. Też Ci proponuje JR z IC od mondeo (IC ok 200 zika ale zalerzy JR ok 1200 zł). Jak miałeś będzyne w tej jedynce to musisz też wziąć z Mk2 (musi mieć większą średnicę). Zawias też mocniejszy (czyli utwardzany bo od dwóki troche roboty jest z przerobieniem) i pamiętaj z baku musisz mieć tą sawkę z Mk2 Diesla.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

bm86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: bm86 » pt maja 12, 2006 18:52

Też sie zastanawiam nad taki swapem. Ale nie wiem czy wart bo te silniki troche drogie są a potrzebuje komplet ze skrzynią. Przy przełożeniu nei powinno być problemu większego a ic by sie gdzieś upchnęło, najlepiej przed chłodnice.



lukas1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt mar 24, 2006 01:38
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: lukas1987 » pt maja 12, 2006 21:03

Do tego czy warto - warto i to bardzo. Masa golfa MK1 diesla około 830 kg MK2 diesel ok 970 kg. Intercooler na pewno nie z MK2 w ogóle do dupy umieszczenie pod maską ja bym polecał ic z audi 80 B3 TD- mały - w sam raz przed chłodnicę. Dawka paliwa w górę, ciśnienie doładowania w górę (tylko z umiarem:)). Koszta są duże ale efekt powinien być tego wart:)


Pozdrawiam


lukas1987

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob maja 13, 2006 09:19

warto robic taki swap i nie powinno byc wiekszych problemow. Trzeba tylko kawalek wydechu od turbiny nieco przerobic chyba ;) Poza tym seryjny intercooler w SB jest jak najbardziej ok, a jak dasz rade zrobic swapa to rownie dobrze dasz rade wstawic ic z przodu przed chlodnice... To moze byc swietny projekt, gratuluje pomyslu :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob maja 13, 2006 09:40

Zaprzal mój kolega ze studiów takie coś kupił MkI z silnikiem 1.6 TD JR i powiem wam że bierze mojego JR dlatego jeśli ktoś jest zakochany w jedynce to też popieram go w takich projektach. Mietek_81 ja nie dawno kupiłem Golfa 2 1.6 GTD (trochę zajeżdzony ale za 950 zł) i masz wszystko więc poszukaj a znajdziesz.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

mietek_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob maja 06, 2006 15:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: mietek_81 » sob maja 13, 2006 16:02

wielkie dzieki chłopaki to sa narazie moje plany bo wydaje mi sie ze taka jedyneczka fajnie by zapierdzialała lepiej niz ten wymiatajacy golf 1.7 bara co ma...a tak jakmyslicie ile trzeba by miec kasy zeby sie wogule zabierac za takie cos..w ta sume trzeba wliczyc silnik no i golfa 1 w dobrym stanie ...i wiadome jakis wydech i wiadome dobra zawieszka i chamulce pozdrawiam



lukas1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt mar 24, 2006 01:38
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: lukas1987 » sob maja 13, 2006 23:50

To tak na początek: jedynka w dobrym stanie (gatunek na wymarciu :bigok: - bardzo ciężko takie cacko spotkać, trzeba sporo sie na męczyć zeby znaleźc) koszt jakieś 2-3 tyśiączków jeżeli mówimy o stanie dobrym i oczywiście dieslu(może trafisz wersję z silnikiem CY czyli MKI turbo diesel 70PS, może obejdzie sie bez kupna innego silnika) żeby innych klocków nie było(instlacja, zbiornik paliwa, filtr paliwa), silnik to +/- 1000 zł ale ja zatanawiam sie nad przywiezieniem z reichu MK2 Gtd jako dawcy 1200 - 1500 zł jak sie poszuka oczywiście + koszta transportu, jako że chcesz mieć doładowanie ok 1,7 bara to przydał by się remont: głowica u Sprawki w Częstochowie 400zł, tłok sztuka 140zł Mahle, tuleja ok 100, pierścienie koło 120 - 150 zł w primie w Łodzi, panewki których ceny nie znam, szlif wału jeśli będzie konieczny, regeneracja korbowodów, sprawdzenie bądź w najgorszym razie remont pompy wtryskowej, ewentualna bądź (raczej) konieczna regeneracja turbiny + uszczelki, paski i inne pierdoły. Słyszałem od jednego kolesia że kapitalka jego 1,6 d wyszła 3 tyś oczywiście bez turbiny, której ta wersja nie posiada:). Intercoller tak jak wcześniej mówiłem na pewno nie od MK2(problem z zamocowaniem w MKI, w krytycznych warunkach woźisz akku w aucie,a nie pod maską:),cięcie żeberek w grillu) tak teraz zaciski najlepsze byłyby od GTI - cena zależna od widzi mi się właściciela szrotu, tarcze brembo(nacinane, wentylowane) i jakieś konkretne klocki, zawieszenie najlepsze gwintowane (Supersprint-1500zł czy jakoś tak) alternatywa sprężyny obniżające -40, -60, -80 mm , z tym że do obniżenia -40 mogą pozostać normalne amortyzatory, -60, -80 muszą zostać zainstalowane krótsze i utwardzane, koszt od 750 zł w góre (supersport), na wydechu sie nie znam więc nie pisze:) Reasumując najgorszy wypadek(czyt. najdroższy) auto 3000 + silnik 1000 + mały remont 1000(kapitala 3000)+ zawiecha 1500 hamulce też z 500 wyjdą=7000 zł = golf MK3, ale czego sie nie robi z miłości do MKI, powiem ci tyle ze ja mam auto w kapitalnym stanie blacharskim(takiego udało mi się kupić :bigok: ) mam silnik w którym rozpocząłem remont i teraz brakuje funduszy na dokończenie tego dzieła, ale nie poddaje sie i mam nadzieje ze jesienią wyjedzie mój MKI TD intercooled. Mam nadzieje że Cie nie zniechęciłem, życzę udanych poszukiwań, dobrych zakupów i tanich warsztatów. Pozdrawiam


lukas1987

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz maja 14, 2006 09:05

mietek_81 Wczoraj kontaktowałem się z tym moim kumplem i wiesz co chyba będzie sprzedawał swoją jedynkę. Ale chcem od razu Ci powiedzieć że trochę będzie trzeba włożyć w nią ale to już jest 1.6 TD i wszystko jest już porobione, zawiecha, wydech. W jednym miejscu próg jest do podspawania, końcówki drążków są do wymiany no i w papierach jest 1. 5 diesel a w aucie 1.6 TD :partyman: ale z policją już ma to załatwione i ma papier że jest już wszystko git.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

mietek_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob maja 06, 2006 15:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: mietek_81 » ndz maja 14, 2006 12:45

lukas1987, aha wszystko wiem bede myslał nad tym a odnosnie warsztatow to bede sam wszystko robił jak juz cos wypali mam bardzo duzy garaz hehhe 8m na 15m wiec jak wstawie tam jedynke to moze stac i rok nawet bo niebedzie mi wcale przeszkadzało to hehe



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz maja 14, 2006 14:02

silnik TD dobry cos okolo 2000tys
ale czy nielepiej wziac 1.9TD i z nim sie pobawic
one maja podobna cene a mozliwosci i trwałosc elementow troche lepsza niz 1.6TD
(głowice,bloki)
uklad wydechowy bedziesz musial caly wymienic od TD
jest wieksza srednica w TD a w D malutka rureczka bedzie zamulac i bedziesz to czuł



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz maja 14, 2006 16:29

Krzylu, roznie to bywa, czasem lepiej sie bawic w 1.6, znalezc naprzyklad takiego SB niz dlubac w 1.9, 1.6 sie ladnie wkrecaja na obroty ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości