Strona 6 z 9

Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn wrz 24, 2012 16:31
autor: arwam
nie o to chodzi Q_mac, czym wiecej punktów to będzie to urządzenie lepiej działać.

można jeszcze dodać funkcję że jak auto dłuższą chwilę stoi na obrotach biegu jałowego żeby kierownice były otwierane. wteedy turbo przy gaszeniu nie będzie tak po dupie dostawać.

Re: Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn wrz 24, 2012 18:56
autor: misieksnk
arwam pisze: czym wiecej punktów to będzie to urządzenie lepiej działać.
Tylko jak za dużo będzie pkt, to może to spowodować wolniejsze działanie programu. Jednak spróbować można :-)

Re: Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn wrz 24, 2012 22:47
autor: Q_mac
arwam, działa już bez zarzutu. Więcej punktów to więcej pisania, testowania i ustawiania. Zresztą można obejrzeć ;) Przy odpuszczonym bucie kierownice są otwarte w pełni

Pierwszy filmik przedstawia na początku spokojną "emerycką jazdę", później depnięcie pod górę, a na końcu umiarkowana jazda pod górę.
[youtube][/youtube]

Tu już pełny gaz (na końcu wężyk z zegarka spadł)
[youtube][/youtube]

Kolejny raz pełny gaz (brak overboostów, ciśnienie opada powyżej 4k)
[youtube][/youtube]

Utrzymywanie stałej prędkości (nawet 120 km/h przy doładowaniu równym 0)
[youtube][/youtube]


Filmiki nagrywane w HD, youtube trochę obcięło, polecam oglądanie w 480p. Troche słabo widać zegarek, ale nie dało się wszystkiego uchwycić-starałem się :kac:

Re: Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn wrz 24, 2012 22:51
autor: arwam
Pierwszy filmik przedstawia na początku spokojną "emerycką jazdę", później depnięcie pod górę, a na końcu umiarkowana jazda pod górę.
[youtube][/youtube]

Tu już pełny gaz (na końcu wężyk z zegarka spadł)
[youtube][/youtube]

Kolejny raz pełny gaz (brak overboostów, ciśnienie opada powyżej 4k)
[youtube][/youtube]

Utrzymywanie stałej prędkości (nawet 120 km/h przy doładowaniu równym 0)
[youtube][/youtube]


poprawiłem linkowanie :bigok: :bigok:

zaraz sobie obejrzę...

Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn wrz 24, 2012 22:53
autor: Q_mac
A cóż zepsułem ??

Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn wrz 24, 2012 22:59
autor: arwam
te linki co Ty wklejałeś to wielkie białe plamy...

i mam małą sugestię. zróbcie minimalne doładowanie przy jeździe ze stałą prędkością w przedziale 0,1-0,3bara. auto wtedy mniej spala, mniej się grzeje i jest w stanie większej gotowości...

Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn wrz 24, 2012 23:13
autor: Q_mac
To wiem ;) tylko dlaczego? Doładowanie wzrośnie jak minimalnie przekroczysz próg. A ogólnie co sądzisz?

Sterowanie VNT za pomocą uC

: wt wrz 25, 2012 08:24
autor: arwam
sądzę że to już bardzo dobrze funkcjonuje, i dobrze by było ostatnie szlify nanieść, po czym możesz przystąpić do produkcji taśmowej :bajer:
masz może filmik jak sie zachowuje w sprincie?

Sterowanie VNT za pomocą uC

: wt wrz 25, 2012 09:27
autor: Orzeł_01
Q_mac, dobra robota :pub: Urządzenie bardzo ładnie sobie radzi :-) Idealnie utrzymuje zadane ciśnienie. Widzę, że po wciśnięciu gazu boost pojawia się błyskawicznie mimo to, że przy stałej prędkości wynosi 0bar :-)
Zróbcie tak jak arwam, radzi. Przy jeździe ze stałą prędkością minimum 0.1bara. Wtedy powinno być jeszcze lepiej :-)

Sterowanie VNT za pomocą uC

: wt wrz 25, 2012 09:45
autor: marcinas1983
Q_mac, widzę, że ładnie działa ten uC, ale... ten pug jakiś słabowity... :jezor: , chyba że filmiki takie spowolnienie oddają . Będziecie coś działać, żeby paliwa więcej było??

Sterowanie VNT za pomocą uC

: wt wrz 25, 2012 10:47
autor: Q_mac
W rzeczywistości jest lepiej... aczkolwiek trzeba dawkę zwiększyć. Najgorsze jest to, że to pompa lucasa i nie ma instrukcji tak fajnych przeróbek jak do bosha. Dawka jest podniesiona i osłabiona sprężyna przy LDA. Przydało by się odsunąć odcinkę zapłonu i dodać paliwa. Na razie jest ustawione tak jak było dla T2, GT18 ma chyba większy potencjał.

Sterowanie VNT za pomocą uC

: wt wrz 25, 2012 10:53
autor: marcinas1983
Q_mac, ewentualnie zawsze można wstawić pompę bosch'a do puga :helm: . A z tym to już można robić różne cuda.

Sterowanie VNT za pomocą uC

: pt wrz 28, 2012 09:58
autor: arwam
ja z tego co u Siebie zauważyłem najlepsze efkety są jak masz na starcie już nieco doładowania. 0,1-0.3 bara przy wyższych obrotach już spokojnie wystarczy, zeby przez turbo nie był ciągnięty olej( szczególne znaczenie ma to przy dużych turbinach.) a przy małych będzie powodować jeszcze szybszą reakcję na pedał gazu. dodatkowo masz wtedy wiekszy nadmiar powietrza co powodouje ze silnk ma lepsze warunki pracy, mniej spala i bez zbytniego deptania masz nadmiar wystarczający by od niskich obrotów nie było potrzeby redukowania....
po za tym wtedy spalanie jest mniejsze, niż wtedy kiedy masz zerowe doładowanie...

Sterowanie VNT za pomocą uC

: pn paź 01, 2012 10:41
autor: Q_mac
arwam, zrobione jak radziłeś (zwiększone wypełnienie) i jest jeszcze lepiej-żwawiej :bigok: No i praktycznie zero dymu. Jeszcze tylko dograć dawkę i spróbujemy nagrać sprint ;) Niemniej to już końcowe testy.