Sterowanie VNT za pomocą uC

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: arwam » pn wrz 24, 2012 16:31

nie o to chodzi Q_mac, czym wiecej punktów to będzie to urządzenie lepiej działać.

można jeszcze dodać funkcję że jak auto dłuższą chwilę stoi na obrotach biegu jałowego żeby kierownice były otwierane. wteedy turbo przy gaszeniu nie będzie tak po dupie dostawać.



misieksnk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 16, 2009 21:10
Lokalizacja: Baligórd/Sanok
Kontakt:

Re: Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: misieksnk » pn wrz 24, 2012 18:56

arwam pisze: czym wiecej punktów to będzie to urządzenie lepiej działać.
Tylko jak za dużo będzie pkt, to może to spowodować wolniejsze działanie programu. Jednak spróbować można :-)


Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: Q_mac » pn wrz 24, 2012 22:47

arwam, działa już bez zarzutu. Więcej punktów to więcej pisania, testowania i ustawiania. Zresztą można obejrzeć ;) Przy odpuszczonym bucie kierownice są otwarte w pełni

Pierwszy filmik przedstawia na początku spokojną "emerycką jazdę", później depnięcie pod górę, a na końcu umiarkowana jazda pod górę.
[youtube][/youtube]

Tu już pełny gaz (na końcu wężyk z zegarka spadł)
[youtube][/youtube]

Kolejny raz pełny gaz (brak overboostów, ciśnienie opada powyżej 4k)
[youtube][/youtube]

Utrzymywanie stałej prędkości (nawet 120 km/h przy doładowaniu równym 0)
[youtube][/youtube]


Filmiki nagrywane w HD, youtube trochę obcięło, polecam oglądanie w 480p. Troche słabo widać zegarek, ale nie dało się wszystkiego uchwycić-starałem się :kac:



arwam

Re: Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: arwam » pn wrz 24, 2012 22:51

Pierwszy filmik przedstawia na początku spokojną "emerycką jazdę", później depnięcie pod górę, a na końcu umiarkowana jazda pod górę.
[youtube][/youtube]

Tu już pełny gaz (na końcu wężyk z zegarka spadł)
[youtube][/youtube]

Kolejny raz pełny gaz (brak overboostów, ciśnienie opada powyżej 4k)
[youtube][/youtube]

Utrzymywanie stałej prędkości (nawet 120 km/h przy doładowaniu równym 0)
[youtube][/youtube]


poprawiłem linkowanie :bigok: :bigok:

zaraz sobie obejrzę...



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: Q_mac » pn wrz 24, 2012 22:53

A cóż zepsułem ??



arwam

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: arwam » pn wrz 24, 2012 22:59

te linki co Ty wklejałeś to wielkie białe plamy...

i mam małą sugestię. zróbcie minimalne doładowanie przy jeździe ze stałą prędkością w przedziale 0,1-0,3bara. auto wtedy mniej spala, mniej się grzeje i jest w stanie większej gotowości...



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: Q_mac » pn wrz 24, 2012 23:13

To wiem ;) tylko dlaczego? Doładowanie wzrośnie jak minimalnie przekroczysz próg. A ogólnie co sądzisz?



arwam

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: arwam » wt wrz 25, 2012 08:24

sądzę że to już bardzo dobrze funkcjonuje, i dobrze by było ostatnie szlify nanieść, po czym możesz przystąpić do produkcji taśmowej :bajer:
masz może filmik jak sie zachowuje w sprincie?



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: Orzeł_01 » wt wrz 25, 2012 09:27

Q_mac, dobra robota :pub: Urządzenie bardzo ładnie sobie radzi :-) Idealnie utrzymuje zadane ciśnienie. Widzę, że po wciśnięciu gazu boost pojawia się błyskawicznie mimo to, że przy stałej prędkości wynosi 0bar :-)
Zróbcie tak jak arwam, radzi. Przy jeździe ze stałą prędkością minimum 0.1bara. Wtedy powinno być jeszcze lepiej :-)


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: marcinas1983 » wt wrz 25, 2012 09:45

Q_mac, widzę, że ładnie działa ten uC, ale... ten pug jakiś słabowity... :jezor: , chyba że filmiki takie spowolnienie oddają . Będziecie coś działać, żeby paliwa więcej było??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: Q_mac » wt wrz 25, 2012 10:47

W rzeczywistości jest lepiej... aczkolwiek trzeba dawkę zwiększyć. Najgorsze jest to, że to pompa lucasa i nie ma instrukcji tak fajnych przeróbek jak do bosha. Dawka jest podniesiona i osłabiona sprężyna przy LDA. Przydało by się odsunąć odcinkę zapłonu i dodać paliwa. Na razie jest ustawione tak jak było dla T2, GT18 ma chyba większy potencjał.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: marcinas1983 » wt wrz 25, 2012 10:53

Q_mac, ewentualnie zawsze można wstawić pompę bosch'a do puga :helm: . A z tym to już można robić różne cuda.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: arwam » pt wrz 28, 2012 09:58

ja z tego co u Siebie zauważyłem najlepsze efkety są jak masz na starcie już nieco doładowania. 0,1-0.3 bara przy wyższych obrotach już spokojnie wystarczy, zeby przez turbo nie był ciągnięty olej( szczególne znaczenie ma to przy dużych turbinach.) a przy małych będzie powodować jeszcze szybszą reakcję na pedał gazu. dodatkowo masz wtedy wiekszy nadmiar powietrza co powodouje ze silnk ma lepsze warunki pracy, mniej spala i bez zbytniego deptania masz nadmiar wystarczający by od niskich obrotów nie było potrzeby redukowania....
po za tym wtedy spalanie jest mniejsze, niż wtedy kiedy masz zerowe doładowanie...



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Sterowanie VNT za pomocą uC

Post autor: Q_mac » pn paź 01, 2012 10:41

arwam, zrobione jak radziłeś (zwiększone wypełnienie) i jest jeszcze lepiej-żwawiej :bigok: No i praktycznie zero dymu. Jeszcze tylko dograć dawkę i spróbujemy nagrać sprint ;) Niemniej to już końcowe testy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości