Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: stefano189 » sob mar 08, 2014 02:03

no i udało się, największa chłodnica o wymiarach 120*100*70 i o numerze 038117021B zagościła w moim heblu. :bigok:

Pojemność tej chłodnicy jest większa o ponad 0,3 litra od tej ori z AHU.

Do jej montażu potrzebujemy dłuższej rurki na którą nakręca się filtr oleju + pare kolanek i wężyków.

Reszta jest ori.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Dzisiaj będę kończyć podłączanie " wężykologii " i będę testować te ustrojstwo.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Re: Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: pablo176 » sob mar 08, 2014 09:03

No stefano189 teraz to mi smaka z tą chłodniczką narobiłeś :D
Micha_ł1977 i to jest idealny pomysł z tym czyjnikiem wentylatora :pub: już się w taki zaopatrzyłem za 17,50 :grin: z Opla Astry F 1.4-1.6 z tych starych roczników, jest to dwupinowy i zwiera się w temp. 82-87'C,czyli idealny jako włącznik obiegu :grin:



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: EnejVW » sob mar 08, 2014 23:31

tak czytam ten temat, i przypomniało mi się że gdzieś mi leży chłodniczka z v6 tdi jest większa i ma wyjścia z boku jak w 1.9 tylko że nie pod kątem, mogę sprawdzić czy będzie pasować pod nasze podstawki.



Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Re: Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: pablo176 » ndz mar 09, 2014 10:32

a orginalny gwint z tego króćca wystarcza? Da rade zakręcić filtr pod taką dużą podstawką? :? bo przedłużyć jej raczej się nie da...



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: stefano189 » ndz mar 09, 2014 12:31

kuCu176 pisze:bo przedłużyć jej raczej się nie da

da się, ja wspawałem "rurkę w rurkę", tym samym przedłużyłem cały trzpień mocujący filtr o 15mm, czyli dokładnie o tyle ile jest grubsza nowa chłodnica.


Pierwsze jazdy już się odbyły :hmm: :hmm: . Jestem mile zaskoczony. 20km jazdy, 160 km/h na blacie i temperatura dobija do 90-92 stopni. 5 stopni na zewnątrz ( wszystkie dane z MFA). W mieście nawet po małych pałowaniach od świateł do świateł ciężko przekroczyć 86 stopni. Czyli swap chłodnicy na większą jak najbardziej polecam :jezor:

Dla porównania na starej chłodnicy przy 160km/h, olej grzał się do 96-98 stopni


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » czw mar 13, 2014 12:35

kuCu176, myślę nad wykorzystaniem nagrzewnicy z mk2 jako chłodnicę cieczy. Nowa od FEBI to koszt ok. 40zeta,a są jeszcze tańsze :bajer:
Można by ją upchnąć w dolnej części lewego błotnika i dorobić jakąś kierownice powietrza.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: marcinas1983 » pt mar 14, 2014 00:33

Michał_1977 pisze:myślę nad wykorzystaniem nagrzewnicy z mk2 jako chłodnicę cieczy. Nowa od FEBI to koszt ok. 40zeta,a są jeszcze tańsze :bajer:
dla mnie to kiepski pomysł... po pierwsze nie wiadomo jak zniesie taka nagrzewnica olej ( część plastikowa ) a po drugie zimny olej ma dość wysokie ciśnienie, nawet jak się rozgrzeje to przy max obrotach dochodzi do 5-6 barów, gdzie układ chłodzenia generuje ciśnienie pewnie od 1 do 2 barów. Najlepszym rozwiązaniem byłaby nagrzewnica w pełni mosiężna/miedziana/alu wtedy ryzyko rozszczelnienia jest znikome :helm: .

P.S.

Plastikowe elementy nagrzewnicy są liche, nagrzewnica w środku kanałów ma wetknięte plastiki coś na wzór makaronu świderki, nie wiem jak w zamiennikach, ale w ori tak jest... dla mnie kiepski pomysł.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » pt mar 14, 2014 07:48

marcinas1983 pisze:nie wiadomo jak zniesie taka nagrzewnica olej
Haa,kolega marcinas1983, nie jest na bieżąco :pokey:
Rzem z kolegą kuCu176, kminimy takie cusik- wykorzystamy ori chłodniczkę nad filtrem,ale z osobnym obiegiem cieczy.Dlatego potrzebny jakiś dodatkowy radiator,pompka i malutki zbiorniczek :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: marcinas1983 » pt mar 14, 2014 09:29

Michał_1977 pisze:Haa,kolega marcinas1983, nie jest na bieżąco :pokey:
Dobra już teraz doczytałem dokładniej... nagrzewnica jako chłodnica cieczy dla chłodniczki oleju. Co nie zmienia faktu, że nagrzewnica ma zadanie ogrzewać, a chłodnica schładzać... tu jest różnica :helm: . Otwórz sobie nagrzewnicę jakąś starą to się dowiesz co w jej wnętrznościach jest... może to powodować gorszy przepływ płynu chłodzącego i nie spełniać swojej roli. Jak już to może wykorzystajcie nagrzewnicę z lanosa, poloneza, kadett'a... są całe:
http://allegro.pl/nagrzewnica-rdzen-grz ... 54052.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-49197" onclick="window.open(this.href);return false;


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » pt mar 14, 2014 20:58

marcinas1983 pisze:Otwórz sobie nagrzewnicę jakąś starą to się dowiesz co w jej wnętrznościach jest
Z tego co pamiętam,faktycznie cis jest,jakieś tworzywo,czy cuś... :?
Coś się wymyśli :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: pablo176 » czw kwie 17, 2014 21:29

Starą nagrzewnicę też posiadam więc w następnym tygodniu "otworzę ją" :D
Długo się zabierałem do testów owego układu chłodzenia oleju i zrobiłem lecz nie z wszystkimi elementami.... podłączyłem tą chłodniczkę nad filtrem z chłodnicą z motocykla umieszczoną prowizorycznie za wylotem wentylatora bez pompki,z obiegiem grawitacyjnym i tutaj był zonk :panna: na turbinie k14 z celowo zablokowanym WG aby turbo gotowało olej,i pompie 10mm na skrzyni z 1V po przejechaniu 5km(ailnik rozgrzany) na pełnym obciążeniu i zatrzymaniu na zbadanie temperatury ,namacalnie chłodniczka(podstawka) miała mniejszą temp niż w obiegu chłodzącym silnika,a przewód olejowy do turbiny pomalowałem akrylem i nie wybąblował więc 100'C nie przekroczyło... prowizorka ale zawsze coś.... dla mnie bomba :D
oczywiście po ok 2min postoju chłodniczki bym już nie dotkną :-) więc jechałem aby ciecz zaczęła obiegowo ponownie płynąć.
W najbliższym czasie wykonam testy na pełnym układzie i do kontroli pożyczonym czujnikiem temperatury oleju.

....

Mam panowie problem z umiejscowieniem "czujnika temperatury oleju" czyli tego włącznika wentylatora z opla do włączania pompki obiegu tej chłodniczki,
i myślałem nad zamontowaniem w misce oleju i mam dwa miejsca:
Obrazek
Jest pod spływami od turbin więc temperatura oleju będzie zmienna tylko,że same sprężarki nagrzewają olej i prawdopodobnie 95'C będzie ciągle a pompka będzie niepotrzebnie chodziła.
Obrazek
a tutaj znowu może z późno się załączać bo blisko smoka...
Gdzie mógłbym jeszcze umiejscowić ten czujnik?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 08, 2014 11:11

kuCu176, jak tam temperatura? Uspokoiła się?


Zastanawiam się,czy nie rozwiązać tego jeszcze inaczej- zdjąć węże wodne z ori chłodnicy oleju (nad filtrem),puścić obieg przez dodatkową chłodnicę np. nagrzewnicę gdzieś w błotniku z powrotem do ori chłodnicy oleju.
Takie rozwiązanie pozwoli na schładzanie oleju cieczą o niższej temperaturze niż ta bezpośrednio z silnika,czyli mająca 90*C :bajer:
Co myślicie o takim rozwiązaniu? :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Q_mac » ndz cze 08, 2014 22:53

Już się wypowiadałem-znacznie zwiększy sprawność wymiennika. Ew chłodnica+wymiana wymiennika na większy



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » pn cze 09, 2014 14:53

Q_mac, pisząc wymiennik,masz na myśli ori chłodniczkę oleju nad filtrem,tak? :bajer:
Zastanawia mnie jeszcze (w sumie mam taki plan),czy wytoczenie koła pasowego WP o mniejszej średnicy pomoże w lepszym chłodzeniu,czy tylko przyspieszy toczenie cieczy? :-k


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości