Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13258
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » pt lut 21, 2014 22:05

kuCu176 pisze:trza złom odwiedzić :grin:
Przyjedź,dam Ci za free.Mam ze 3szt. w tym 1 trochę przygięta,więc może posłużyć za królika :food:


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: pablo176 » pt lut 21, 2014 22:09

serio,kurna to biorę,ale browca wypada postawić :D nauka wkońcu kosztuje :grin:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13258
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » pt lut 21, 2014 22:22

Serio,serio.Pisz PW jak coś :bajer:


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Probe041 » pn lut 24, 2014 11:16

Mam właśnie taką podstawkę mocal z termostatem i wszystko działa jak trzeba :-D



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: stefano189 » pt lut 28, 2014 00:46

Nie prościej wsadzić :

podstawę filtra z audi 80 aaz ? http://allegro.pl/audi-80-b3-1-6-td-pod ... 09069.html" onclick="window.open(this.href);return false; lub http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9-td-pod ... 15893.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ona ma wyjścia na zewnętrzną chłodnicę oleju.

Wtedy dokupujesz sobie jakaś chłodnicę np. http://allegro.pl/chlodnica-oleju-uniwe ... 12576.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dorabiasz węże i jest git. " podgrzewacz " oleju można zostawić :D


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

arwam

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: arwam » pt lut 28, 2014 02:05

stefano189, podstawa od 1.6 nie będzie pasować do 1.9, chyba że pierwszych egzemplarzy z początków produkcji



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: stefano189 » pt lut 28, 2014 16:31

arwam, od 1,6 może nie pasować, zgodzę się, ale ta : http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9-td-pod ... 15893.html" onclick="window.open(this.href);return false;

będzie pasować na 1000 %, bo w etce są przypisana jest do niej taka sama uszczelka miedzy podstawę a blok, jak do ahu,afn,1Z.


Kupując taką podstawę, mamy pewność że wszystko pasuje, i zagra na 100%. Jedyne czego nie można być pewnym, to termostat. Ale jego można wymienić

Jeśli chodzi o podstawki z mocala, to jeden tuner z gdańska wypowiadał się chyba na racing forum i twierdził że bez rzeźby nie podchodzą. Nie wiem jak to faktycznie jest.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: pablo176 » pt lut 28, 2014 22:27

W silnikach umieszczonych poprzecznie nie będzie ona pasować :? i tu jest właśnie problem... na szczęście kolega Michał_1977 mnie uprzedził bo miałem ją w planach :-) jest to króciec od silnika umieszczonego wzdłuż i jest pod kątem filtr a w poprzecznym zawadzałby o poduszkę silnika... co prawda jest możliwość wykonania flanszy pod owy króciec,który skoryguje ten kąt ale jednak ta cena przeraża jedynie w cenie złomu trzeba szukać :D

Pare Hond benzyniaków miało też podstawki nad filtrem oleju podobne do MOCAL'a-oznaczenie silnika c20xe tylko nie wiem na jaką średnicę filtra ona jest... :food:
....
Dostałem od Michał_1977'a podstawkę oryginalną pod filtr i rozpołowiłem aby ocenić sprawność :-)
Zostałem mile zaskoczony gdyż w środku znajduje się radiator,ma on 6 żeber.
Obrazek
-na zdjęciu widać rozcięte żebro na pół no i chłodniczka też na pół :D
Każde żebro w środku ma szczelinę 3-4 mm i maluteńkie żeberka,które powodują sprawne schładzanie bo olej oddaje bezpośrednio ciepło do nich.
W każdym żeberku jest wymuszony pewien kierunek przepływu oleju czyli z wejścia do wyjścia po całej powierzchni żebra.
Żebra umieszczone są wiadomo w zamkniętej obudowie z płaszczem wodnym,który oddaje ciepło wodzie/płynom układu chłodzenia itd.
I tak jak wcześniej wspomniałem mam zamiar odłączyć ową chłodniczkę od układu chłodzenia i podłączyć go pod oddzielny układ chłodzenia-który byłby połączony tak: chłodniczka oleju orginalna(podstawka)połączone z małą chłodnicą z jakiegoś np motoru o wym. 30x30 cm umieszczona przed maską ,dodatkowo pompka wymuszająca na 12v,czyli oddzielny układ chłodzący tylko chłodniczkę oleju :-) wydaje mi się,że to będzie wystarczająco sprawne, jednak potrzebny jest wskaźnik temp oleju aby to kontrolować...



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: stefano189 » pt lut 28, 2014 23:01

kuCu176, wielkie dzięki za uświadomienie mnie, że podstawa z audi 80 aaz, nie podejdzie do mojego ahu, bo będzie zawadzać o łapę silnika. :hmm: :hmm:
Chyba jestem zmuszony poszukać jakieś podstawki Mocala, tylko nie wiem jaka podejdzie do ahu? wiem że gwint 3/4, i nic więcej, nie znam żadnych szczegółów :/

kuCu176 pisze:chłodniczka oleju orginalna(podstawka)połączone z małą chłodnicą z jakiegoś np motoru o wym. 30x30 cm umieszczona przed maską ,dodatkowo pompka wymuszająca na 12v,czyli oddzielny układ chłodzący tylko chłodniczkę oleju :-)
Pomysł wydaje się być dobry ale ma parę słabych stron:
1. Pompka na 12V ( np. taka w Webasto ), nie ma takiej wydajności żeby sprawnie mieszać płyn. ( na tyle skutecznie, żeby spadała temperatura oleju )
2. Chłodniczka oleju ori z VP-ków ( lub co bardziej trafne określenie, podgrzewacz oleju), ma za małą powierchnię roboczą, w sensie, olej nie zdąży odpowiednio szybko oddawać ciepła płynowi chłodniczemu.
3. Odłączenie chłodniczki oleju od obiegu chłodzącego silnika, spowoduje wolniejsze nagrzewanie oleju ( faza od rozruchu do momentu uzyskania temperatury roboczej ), wiele ludzi to zauważyło po jej wywalniu na rzecz podstawki mocala lub czegoś innego.

4. pompka na 12V, nie jest chyba przystosowana do ciągłej pracy i może powiedzieć po krótkim czasie PAPA

Nie wiem czy mam racje, ale chyba najsensowniejszą opcją jest zostawienie ori chłodniczki oleju i zamontowanie pod nią mocala. Takie układ powoduje, że silnik szybciej nagrzewa olej ( szybciej można zacząć deptać sandała ), a gdy przy pałowaniu mocal z wbudowanym termostatem zadba o schłodzenie oleju. Taki zestaw idealny = SZYBKO olej nagrzewamy i w razie potrzeby chłodzimy :D

aha, wtedy chyba trzeba dorobić dłuższy trzpień do mocowania filtra oleju. Dłuższy o grubość podstawki z termostatem :D


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: pablo176 » pt lut 28, 2014 23:21

stefano189 :-) ja kiedyś za młodszych lat bawiąc się dwusuwami ,lubiałem chłodzone cieczą :grin: i montowałem pompki z mercedesa w124,były one do obiegu nagrzewnicy w mercach i o dziwo były dość dobre,mam nawet taką w myjce z ropą i daje nawet ciśnienie :-) z innymi nie miałem doczynienia ale tą znam,są nawet dwa rodzaje tych pompek z merca-jedna jest lepsza :grin:
A co do powierzchni oddającej ciepło to jest to prawda,za duża nie jest :-) ,ale trzeba pamiętać,że olej jest pod ciśnieniem ale nie ma dużej prędkości przepływu,
płyn w chłodnicy przykładowo jest pod małym ciśnieniem ale ma dużą prędkość przepływu(wiadomo zależy od obrotów pompy) :-)
Wydaje mi się,że skoro ona potrafi szybko nagrzac olej to potrafi też ustabilizować tę temperaturę czyli coś tam schłodzić :-)
a ten radiator w żeberkach mnie zaskoczył bo liczyłem,że będzie to kawałek aluminiowej wężownicy i tyle :D



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: stefano189 » pt lut 28, 2014 23:53

no ok, zaczynam łapać ten temat.

Budując taki układ, wykorzystałbyś np. http://allegro.pl/mercedes-w202-w124-c- ... 01439.html" onclick="window.open(this.href);return false; + http://allegro.pl/piaggio-hexagon-180-2 ... 29439.html" onclick="window.open(this.href);return false; ??

Dobrze kombinuję ??

PS. C20XE, to oplowski hebel, jakim cudem montowali go w japońcach ?


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
pablo176
Klekot
Klekot
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 09, 2014 14:40
Lokalizacja: Leżajsk,

Re: Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: pablo176 » sob mar 01, 2014 00:05

Otóż to :D takie właśnie elementy z tym,że najlepsza i prostsza byłaby chłodnica taka razem ze zbiornoczkiem np.http://allegro.pl/chlodnica-yamaha-tzr- ... 21213.html mam takową i myśle ją zaadoptować :-)

Kurde ale z tym oznaczeniem to już nie wiem czy opel czy honda... sory jakby był błąd ale gdzieś na Tablicy mi się przewinęło na aukcjach :-)



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Q_mac » sob mar 01, 2014 22:26

Panowie, myślę że pomysł wart przetestowania. Do podstawki zamontować nie termostat, a czujnik temp (np bimetaliczny), zastosować pompę do obiegu cieczy od SB (tą od turbiny, skoro tam daje rade to tu sprawdzi się znakomicie). Kiedy temp. załączy termowyłącznik, załączy się obieg cieczy i ostudzi olej. Kiedy olej będzie zimny-brak obiegu bo: wysokość chłodnicy, opór w pompce i grubość przewodów wodnych nie pozwolą na grawitacyjny obieg-i z termostatu można zrezygnować. Co do samego wymiennika. Zauważcie, że wymiennik powietrze-ciecz jest o wiele wiele mniej wydajny od typu ciecz-ciecz. W naszych samochodach temp. chłodziwa ma zbliżoną temp do temp więc wydajność jest rzeczywiście niska. W zasadzie bardziej stabilizuje temperaturę oleju. Jednak sytuacja znacznie się zmieni po zastosowaniu chłodnego czynnika. I myślę że wyniki mogą być bardzo ciekawe. Zwłaszcza jeżeli zastosujemy większą chłodniczkę. W zasadzie można bez problemu policzyć ile stopni schłodzimy olej. Jak podacie Ciepło właściwe oleju i płynu chłodniczego (w zasadzie będzie zbliżone do wody), oraz powierzchnie czynną chłodnicy i materiał (pewnie aluminium), to spróbuje wyliczyć.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13258
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaka chlodnica oleju do 1,9 td aaz +pompa 11mm, T3

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 02, 2014 08:56

Q_mac pisze:W zasadzie bardziej stabilizuje temperaturę oleju
Dokładnie tak jak piszesz- stabilizuje i taka ori chłodnica w której krąży ciecz o temp.90*C za cholerę nie zdąży (lub nie da rady) schłodzić oleju,którego temperatura nagle skoczy do 110-120*C.
Powiem więcej- to olej zaczyna w niej podgrzewać ciecz i m.in. stąd nagłe skoki temp. na wskaźniku :bajer:
To co kuCu176 kmini,może okazać się dobrym rozwiązaniem.
Podsumowując:
1.Zewnętrzna chłodnica cieczy (radiator),powiedzmy w zderzaku i najlepiej z kierownicą powietrza.
2.Węże + niewielki zbiorniczek wyrównawczy.
3.Pompka dla wymuszenia obiegu. Najlepsza byłaby taka nie za wolna i nie za szybka,więc pojawia się pytanie- na co stać taką z SB-ka?... :hmm:
4.Coś,co uruchomi pompkę. Sugerowałbym tutaj zastosowanie dwupinowego włącznika wentylatora chłodnicy ze starszych modeli. Miałby on wartości 95*C-84*C i to w zupełności by wystarczyło,ewentualnie poszukać z niższymi wartościami. Zamontować dziada w misce olejowej i git :food:


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość