1.6 TD.. jaką turbine włożyć
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
Witam
następujące pytanie, podszykowuje sobie silnik do mojego golfika, i w zasadzie jestem na etapie decyzji co zrobić z turbiną... a co zrobić... nie wiem..
Silnik został przeglądnięty, ma swój przebieg ale nie jest zły... ma jedyne 3 setki zużycia na korbach i reszta części adekwatnie, trzyma kompresje itp.
Teraz tak, w swoich gratach nazbierało mi się tak 2xGaret T3 z mk2 - obydwie wymagają regeneracji, oraz K14 moja sprawna.
Mam ochotę regenerować te T3, ale najpierw może jakie są plany.
chciałbym coś ok 110 koni, więcej nie potrzebuje .... i nie, nie zamierzam nic robić na zapas - tyle mi wystarczy,
planuje FIC oraz 10 mm pompa.
i teraz.... jest sens regenerować to T3 czy zostać przy K14, a może jakieś inne turbo? Co radzicie....
następujące pytanie, podszykowuje sobie silnik do mojego golfika, i w zasadzie jestem na etapie decyzji co zrobić z turbiną... a co zrobić... nie wiem..
Silnik został przeglądnięty, ma swój przebieg ale nie jest zły... ma jedyne 3 setki zużycia na korbach i reszta części adekwatnie, trzyma kompresje itp.
Teraz tak, w swoich gratach nazbierało mi się tak 2xGaret T3 z mk2 - obydwie wymagają regeneracji, oraz K14 moja sprawna.
Mam ochotę regenerować te T3, ale najpierw może jakie są plany.
chciałbym coś ok 110 koni, więcej nie potrzebuje .... i nie, nie zamierzam nic robić na zapas - tyle mi wystarczy,
planuje FIC oraz 10 mm pompa.
i teraz.... jest sens regenerować to T3 czy zostać przy K14, a może jakieś inne turbo? Co radzicie....
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
jest sens regenerowac + wtryski merce + pompa 10. Nie pchaj sie w k14 bo to mala pchelka i bedzie szysko sie pocic przy wysilku.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
dzięki za opinie...
w między czasie zaś przeglądam youtube i są projekty na k14 które wypluwają na 1.2 bara ok 115 koni.
Teraz tak, w swoim pasku TDI mam nawet mniejsze turbo od k14 - wiadomo, i sobie giba to to sprawnie 0.8 bar, więc 1.2 bara to taki wysiłek dla k14stki?
Bo mniej więcej tyle ładują ludzie na filmikach youtube średnio przy mocy którą chce uzyskać, nawet przy pompie 9 mm. I teraz skoro k14 na pewno da rade 1.2 bara dmuchnąć, to jakie jest uzasadnienie do pchania T3 którą przy okazji trzeba rozkręcać dłużej żeby te 1.2 bara uzyskać...
w między czasie zaś przeglądam youtube i są projekty na k14 które wypluwają na 1.2 bara ok 115 koni.
Teraz tak, w swoim pasku TDI mam nawet mniejsze turbo od k14 - wiadomo, i sobie giba to to sprawnie 0.8 bar, więc 1.2 bara to taki wysiłek dla k14stki?
Bo mniej więcej tyle ładują ludzie na filmikach youtube średnio przy mocy którą chce uzyskać, nawet przy pompie 9 mm. I teraz skoro k14 na pewno da rade 1.2 bara dmuchnąć, to jakie jest uzasadnienie do pchania T3 którą przy okazji trzeba rozkręcać dłużej żeby te 1.2 bara uzyskać...
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
Ja miałem k14 i jeździłem prawie 20000km na ciśnieniu 1.7bar później zawór się zapiekł to i 2.0bar dmuchała ale to już był koniec więcej by się z niej nie wydusiło. Jak na k14 to śmiało możesz dmuchać 1.4 bar
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
no i właśnie, wczoraj czytam taką o to opinie
NIe wiem o jakich mocach tu mowa, i czy rzeczywiście do 110 koni jest sens pchać T3??? Oczywiście nie chciałbym, żeby góra mi nie wiadomo jak słabła....
no właśnie.... czyli dalej nie wiem
mając na chodzie mk2 nie miałem okazji wyjść poza fabryczne ciśnienie, na co dzień jeżdżę 1Zetem... wystarcza mi... choć fakt górę to ten silnik ma słabą...
Michał_1977 pisze:Bez urazy,ale suszarka typu T2 czy K-14 to wielka kuuupa...Co z tego,że będziesz miał strzała w dole takiego,że z fotelem do bagażnika można wpaść,jak później jest taki muł,że ledwie sam siebie ciągnie.Największy moment masz nisko i bardzo krótko,a na wiekszej suszarce typu T3 lub K-24 jest wyżej i sporo rozciągnięty,wtedy to jest dopiero jazda
NIe wiem o jakich mocach tu mowa, i czy rzeczywiście do 110 koni jest sens pchać T3??? Oczywiście nie chciałbym, żeby góra mi nie wiadomo jak słabła....
no właśnie.... czyli dalej nie wiem
mając na chodzie mk2 nie miałem okazji wyjść poza fabryczne ciśnienie, na co dzień jeżdżę 1Zetem... wystarcza mi... choć fakt górę to ten silnik ma słabą...
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
jeśli oczekujesz od auta mocnego dołu to T3 sobie odpóść. ale jeśli oczekujesz że wskazówka obrotomierza tonąc w czerwonym polu, a auto będzie nadal ciągneło to odpuść sobie K14
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
dzisiaj rozmawiałem z kolegą EMP TURBO, i będziemy robić jakąś hybrydę na T2
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
Ja się tu dołącze tyle że z innym turbem ,nie bede nowego tematu robił ,a mianowicie mam golfa III 1.9 TD i wczoraj znalazłem u siebie w garażu w gratach k16 czy to będzie pasowało to tego gofra czy nie prosiłbym o szczegółową odpowiedź dzięki
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawa a turbo podstawa
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
JohnyOne, trzeba będzie przynajmniej odpływ i flansze do kolektora i down pipe'a dorobić, z jakiego silnika to K16 masz?
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
Od audi 100 2.5 tdi i mam icka od niego da rade i czy będzie dobry do mojego gofra ???
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawa a turbo podstawa
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
IC raczej małe, Turboo jeśli się nie boisz tego że będzie duży LAG to bedzie jaknajbardziej na tak. wadą jest to że bedzie późno wstawać i parametry mocy i momentu będą przy wysokich obrotach położone.
jeśli nie planujesz przekraczać 170KM to poszukaj lepiej K14 z opla omegi 2.3TD.
u mnie w 100 C4 2.5TDI K16 zaczyna dopiero dawać cugu przy 3000rpm, w golfie masz 0.5l pojemności mniej może się okazać że będzie wstawać w okolicach 3700rpm.
być może jest to kwestia wystrojenia silnika bo dopiero wtedy łapie dzikiego cugu bo jak na 2.5l pojemności moment obrotowy na poziome 265Nm to relatywnie mało i jego maksimum przypada na przedział 1800-2000rpm więc sądzę że te koniki są jak z wolnossącego motoru a turbo jest tu po to żeby likwidować dymienie,
jeśli nie planujesz robić wysokoobrotowej szlifierki z bardzo słabym dołem, czyli auto może zacząć jechać dopiero w okolicach 4000rpm.
jeśli chcesz żeby zaczynało pompować w okolicach 2400-3000rpm to poszukajv czegoś w pokroju T3, K24 lub właśnie K14 z omegi ewentualnie też z 2.5TDI bo jest niemal bliźniacze do tego z oplaa w audi występuje przy 140KM 2.5TDI R5 o symbolu AEL.
jeśli nie planujesz przekraczać 170KM to poszukaj lepiej K14 z opla omegi 2.3TD.
u mnie w 100 C4 2.5TDI K16 zaczyna dopiero dawać cugu przy 3000rpm, w golfie masz 0.5l pojemności mniej może się okazać że będzie wstawać w okolicach 3700rpm.
być może jest to kwestia wystrojenia silnika bo dopiero wtedy łapie dzikiego cugu bo jak na 2.5l pojemności moment obrotowy na poziome 265Nm to relatywnie mało i jego maksimum przypada na przedział 1800-2000rpm więc sądzę że te koniki są jak z wolnossącego motoru a turbo jest tu po to żeby likwidować dymienie,
jeśli nie planujesz robić wysokoobrotowej szlifierki z bardzo słabym dołem, czyli auto może zacząć jechać dopiero w okolicach 4000rpm.
jeśli chcesz żeby zaczynało pompować w okolicach 2400-3000rpm to poszukajv czegoś w pokroju T3, K24 lub właśnie K14 z omegi ewentualnie też z 2.5TDI bo jest niemal bliźniacze do tego z oplaa w audi występuje przy 140KM 2.5TDI R5 o symbolu AEL.
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
mam w moim golfie k14 i mam jeszcze jedno audi 100 2,5 tdi ale nie wiem z jakim turbem ale cuga ma od 2000rpm -3000 a jesli chodzi o ic to dzięki na allegro jest fajny icem myślę że wystarczy http://allegro.pl/intercooler-550x140x6 ... 92565.html oczywiście fmic . a tak wgl to interesi mnie jakieś 100-120 KM .
Włożyłem do mojego już boost pina i powiem że chodzi jak 2,5tdi przed młodzeniem.
Włożyłem do mojego już boost pina i powiem że chodzi jak 2,5tdi przed młodzeniem.
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawa a turbo podstawa
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
JohnyOne, jeśli ma ori turbo to AAT 115KM mają K16 ( większe) a AEL 140KM K14 ( mniejsze)
co do IC tu masz tańszy i lepszy:
http://allegro.pl/intercooler-chlodnica ... 52282.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na taką moc K16 to przerost formy nad treścią...
na 120KM to spokojnie T3 lub K14 z omegi 2.3TD/ lub audi 2.5TDI 140KM AEL
w AEL'u wcześniej zaczyna turbo pompować bo tam masz mniejsze turbo, w AAT moc jest ot jak tylko nieco podkręcony wolnossący Diesel, z dołożoną turbiną po to aby zlikwidować dymienie.
wiem jak się K16 zachowywuje na 2.5TDI bo takowe mam w 100 C4 2.5TDI w automacie. po podniesieniu dawek i ciśnienia, ewidętnie widaćkiedy auto zaczyna konkretnie jechać czyil kiedy zaczyna turbo pompować, u mnie są to granice 2500-3000rpm w zależności od biegu i obciążenia.
na 1.9TD będzie leniwa, żeby ona sięwcześniej budziła musiałbyś zacząć lać paliwem z większej turbiny
co do IC tu masz tańszy i lepszy:
http://allegro.pl/intercooler-chlodnica ... 52282.html" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnyOne pisze:tak wgl to interesi mnie jakieś 100-120 KM .
na taką moc K16 to przerost formy nad treścią...
na 120KM to spokojnie T3 lub K14 z omegi 2.3TD/ lub audi 2.5TDI 140KM AEL
w AEL'u wcześniej zaczyna turbo pompować bo tam masz mniejsze turbo, w AAT moc jest ot jak tylko nieco podkręcony wolnossący Diesel, z dołożoną turbiną po to aby zlikwidować dymienie.
wiem jak się K16 zachowywuje na 2.5TDI bo takowe mam w 100 C4 2.5TDI w automacie. po podniesieniu dawek i ciśnienia, ewidętnie widaćkiedy auto zaczyna konkretnie jechać czyil kiedy zaczyna turbo pompować, u mnie są to granice 2500-3000rpm w zależności od biegu i obciążenia.
na 1.9TD będzie leniwa, żeby ona sięwcześniej budziła musiałbyś zacząć lać paliwem z większej turbiny
1.6 TD.. jaką turbine włożyć
Tak moja setka to AAT 115 Km ale jak wymieniałem ostatni silnik pomajstrowałem przy pompie i ma takiego cuga żenie wiem jak to jest możliwe :DDD
Jak już mówiłem mam k14 założone icek chyba wezme ten z saaba zobaczę .Tak wgl to mój aaz ciągnie gdzieś od 2200-4000 chyba tak mi się wydaje dosyć dobrze ciągnie :d
Co do zlikwidowania dymienia heh Mój AAT tak dymi że szok ale tak ma być .
Jak już mówiłem mam k14 założone icek chyba wezme ten z saaba zobaczę .Tak wgl to mój aaz ciągnie gdzieś od 2200-4000 chyba tak mi się wydaje dosyć dobrze ciągnie :d
Co do zlikwidowania dymienia heh Mój AAT tak dymi że szok ale tak ma być .
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawa a turbo podstawa
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości