Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
kkk k03 - tylko ona była montowana na 3 śruby, jest to najsłabsza turbina montowana w 1.9 TD, więc trzeba szukać z kolektorem i downpipe, turbin kkk k14 lub garrett t2 lub coś większego zależności od gustu. Jak jesteś zainteresowany to mam garretta T2 z kolektorem, spływem oleju i downpipe.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Zamiast turbosprężarki T15 i K03 można zamontować turbo z Rovera/Hondy 2.0 TCI - Garrett Gt1549S
Ma większy kompresor - wielkością praktycznie taki sam jak w AWX(130KM) i Większy wirnik o lepszym przepływie niż w T15.
Muszla gorąca ma identyczne mocowania jak K03 i t15, rdzeń jest identyczny, muszlę zimną trzeba trochę przekręcić w inną pozycję.
Jedyne co trzeba przerobić to mocowanie gruszki WG, ale dla ogarniętego człowieka to nie powinno sprawić problemu
Gruszkę najlepiej dać z k03 lub t15. Bo ori jest przystosowana do silników TD (przewód z muszli idzie bezpośrednio do gruszki)
https://www.google.pl/search?q=452098&n ... 73&bih=616" onclick="window.open(this.href);return false;
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File4#here" onclick="window.open(this.href);return false;
Ma większy kompresor - wielkością praktycznie taki sam jak w AWX(130KM) i Większy wirnik o lepszym przepływie niż w T15.
Muszla gorąca ma identyczne mocowania jak K03 i t15, rdzeń jest identyczny, muszlę zimną trzeba trochę przekręcić w inną pozycję.
Jedyne co trzeba przerobić to mocowanie gruszki WG, ale dla ogarniętego człowieka to nie powinno sprawić problemu
Gruszkę najlepiej dać z k03 lub t15. Bo ori jest przystosowana do silników TD (przewód z muszli idzie bezpośrednio do gruszki)
https://www.google.pl/search?q=452098&n ... 73&bih=616" onclick="window.open(this.href);return false;
http://catalog.altousa.com/turbo/advanc ... File4#here" onclick="window.open(this.href);return false;
Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Brabus to zamontuj i pokaż filmik jak jedzie, a nie tylko w kółko co można zamontować. Póki co to nic nie przebije starych wysłużonych turbin. Tu nikt nie uwierzy dopóki nie puścisz filmiku i nie udowodnisz.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
drakula500, No właśnie i tu jest problem, ludzie lubią kiedy jest podane "na talerzu" wszystko gotowe, P&P, nic się nie namęczyć i nie pomyśleć, "ja tylko chcę przykręcić" i ma chodzić. Uważam że ta turbina od Rovera jest dużo lepsza od t15 które montowane było w 1.9Tdi oraz od T2 i innych tego typu starych turbin (k14) Właśnie że turbo nowsze typu gt1548/gt1549S/GT1646 przebija wydajnością te stare wysłużone turbiny, ale że najczęściej nie jest P&P to lepiej się nie zagłębiać. W przypadku wyżej opisanej Gt149S- Rover to jest wszystko ułatwione bo muszla gorąca pasuje P&P ( u mnie nie będzie już tak pasować bo mam silnik wzdłuż -audi b4 )
Ogólnie silniki 1.9 tdi z turbinami na WG istnieją od dawna, wydawałoby się że temat turbosprężarek jest ogarnięty, ale tak nie jest- albo jeździj na t15-130KM max, chcesz trochę, minimalnie więcej to t2- musisz zamienić minimalnie lepszą górę za większy lag i denerwującą bezwładność ciężkiego (średniowiecznego) układu wirującego. Możesz założyć TD04- 11G lub też 13, które mają wydajność do ponad 200KM ale do jazdy po mieście się nie nadają - chyba że do ścigania. Tematu garretta T3 nie będę już komentował bo to już porażka po całości.
Ogólnie silniki 1.9 tdi z turbinami na WG istnieją od dawna, wydawałoby się że temat turbosprężarek jest ogarnięty, ale tak nie jest- albo jeździj na t15-130KM max, chcesz trochę, minimalnie więcej to t2- musisz zamienić minimalnie lepszą górę za większy lag i denerwującą bezwładność ciężkiego (średniowiecznego) układu wirującego. Możesz założyć TD04- 11G lub też 13, które mają wydajność do ponad 200KM ale do jazdy po mieście się nie nadają - chyba że do ścigania. Tematu garretta T3 nie będę już komentował bo to już porażka po całości.
Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
No to zrób i pokaż... bo zauważyłem że już kilka tematów napisałeś, niby to ciekawe, ale sam czekasz, że ktoś to wytestuje i Tobie sprezentuje wyniki.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Mylisz się, nie czekam wcale na wyniki, tylko chcę pomóc, mam taką sprężarkę na stole 1549s- od Rovera, nawet zrobiłem przejściówkę żeby założyć ją na kolektor od silnika wzdłużnego i gdybym się postarał to mógłbym to turbo założyć, ale planuję założyć inne Gt1549S od Citroena Xantii, ma ciut większy wirnik wydechowy, muszlę gorącą A/R 40 i koło kompresji większe. Jeśli założę to dam znać jak się to sprawuje.
Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
A no właśnie.. jeśli założę... na stole to ja mogę mieć i 10 turbin, ale żeby coś wiedzieć i ewentualnie komuś pomóc to trzeba jednak założyć.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Ależ mi odkrycie. Więc życzę powodzenia, najlepsza będzie "sprawdzona" T3
Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
No ale żadne to też odkrycie pokazywać turbiny z silników 2.0 i przekonywać, że takie są - zakładajcie! Przeciętnie ogarnięty człowiek wie, że w każdym doładowanym dizlu jakaś tam sobie turbina siedzi, a czym nowsze auto to domniemanie i turbina lepsza. Więc sprawy nie stawiałbym tu na zasadzie "wiecie co? takie i takie turbiny są, są na prawdę dobre, lepsze niż T3, ja jeszcze nie zakładałem u siebie, ale jeśli założę to się podzielę jak i co... ale tymczasem zakładajcie, będzie na pewno lepiej".
Na dany moment tak to kolego brabus wygląda, dlatego poniekąd nie dziw się że ostatecznie ktoś założy T3 (nie twierdze że jest dobra wręcz przeciwnie), ale sumie wydawać 300 zeta i bebrać się z pasowaniem. żeby dowiedzieć się jak i co bo ty chcesz pomóc? To nie tędy droga.
Na dany moment tak to kolego brabus wygląda, dlatego poniekąd nie dziw się że ostatecznie ktoś założy T3 (nie twierdze że jest dobra wręcz przeciwnie), ale sumie wydawać 300 zeta i bebrać się z pasowaniem. żeby dowiedzieć się jak i co bo ty chcesz pomóc? To nie tędy droga.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Ależ ja Ciebie nie namawiam do tego, masz rozum do tego żeby myśleć, ja tylko pokazałem że muszla Gt1549S ma identyczne mocowanie jak w K03 i T15 czyli jeśli chodzi o muszlę to montaż jest P&P- i tu nie trzeba się z niczym babrać, co zawsze jest największym problemem, robienie flansz itp. rdzeń w gt1549s masz taki sam jak w gt1544 (t15) nie trzeba kombinować z doprowadzeniem oleju i spływem.
1549s ma trochę większy wirnik na 9ciu łopatkach (niż w t15) o lepszym przepływie spalin. - waga wirnika jest podobna do pierwszych wersji t15
t15- gruby wałek -85gram
gt1549s- przewężany wałek - 88gram
Koło kompresji jest większe niż w t15 i nawet większe niż w T2, więc teoretycznie turbo powinno wstawać podobnie jak t15, może minimalnie później i powinno mieć wydajność większą niż T2- jeśli na t2 da się osiągnąć 140-145KM to na gt1549s spokojnie przekroczy się 150KM przy dużo lepszym wstawaniu- teoretycznie. Uwierz mi że ja do tej pory czytałem tylko bzdury - "załóż T3- nie wstaje tak źle" bo nikt nie potrafił do tej pory dobrać odpowiednich turbosprężarek do odpowiedniej mocy (mowa o WG) Więc robię pomiary i wstawiam zdjęcia nie dla siebie, a po to żeby jeśli ktoś użyje rozumu i stwierdzi że to dobry pomysł to ma jakieś opcje wyboru, nie musi sam szukać.
1549s ma trochę większy wirnik na 9ciu łopatkach (niż w t15) o lepszym przepływie spalin. - waga wirnika jest podobna do pierwszych wersji t15
t15- gruby wałek -85gram
gt1549s- przewężany wałek - 88gram
Koło kompresji jest większe niż w t15 i nawet większe niż w T2, więc teoretycznie turbo powinno wstawać podobnie jak t15, może minimalnie później i powinno mieć wydajność większą niż T2- jeśli na t2 da się osiągnąć 140-145KM to na gt1549s spokojnie przekroczy się 150KM przy dużo lepszym wstawaniu- teoretycznie. Uwierz mi że ja do tej pory czytałem tylko bzdury - "załóż T3- nie wstaje tak źle" bo nikt nie potrafił do tej pory dobrać odpowiednich turbosprężarek do odpowiedniej mocy (mowa o WG) Więc robię pomiary i wstawiam zdjęcia nie dla siebie, a po to żeby jeśli ktoś użyje rozumu i stwierdzi że to dobry pomysł to ma jakieś opcje wyboru, nie musi sam szukać.
Na sprzedaż turbo garrett gt1549s (WG)pod montaż w vw 1z na moce 150-160KM lub model na moc ok. 160-170KM. info priv
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
Na sprzedaż wałek 28E SDI i 28D- AAZ
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
To, że mocowanie jest niemal identyczne to nic nie zmienia, bo dalej nie ma odpowiedzi na pytanie jakie turbo założyć w relacji tego jak to jedzie, a kase trzeba wydać i się motać. Wszystko to jest na etapie powinno być lepiej i w teorii. Dlatego mówię, wszystko ciekawe fajne, masz pomysł, ale załóż i będziemy gadać. W sumie się Tobie dziwię bo masz je na stole, mocowanie niemal identyczne, a sam sprawę stawiasz "jeśli założę". W takim wypadku kogo powinno być łatwiej namówić na założenie tej turbiny, Ciebie - skoro masz ich kilka na stole, czy nas - skoro nie mamy na dany moment żadnych Turbin a osoba, która ma przed sobą, nawet palcem nie ruszy żeby znalazły się na jego aucie i opiera wszystko na teorii.
Brabus a może ktoś by się znalazł chętny na pożyczenie tych turbin od ciebie, ktoś z większym parciem i inicjatywą, bo powiem szczerze, gdybym miał je na stole to bym nie usiedział na tyłku, a ty spokojnie ględzisz o tym jak w teaorii może być świetnie, ale turbiny zamiast na silniku to służą jako ozdoba zastawy obiadowej... tego też Ci oczywiście nie bronie no ale wybacz.
Brabus a może ktoś by się znalazł chętny na pożyczenie tych turbin od ciebie, ktoś z większym parciem i inicjatywą, bo powiem szczerze, gdybym miał je na stole to bym nie usiedział na tyłku, a ty spokojnie ględzisz o tym jak w teaorii może być świetnie, ale turbiny zamiast na silniku to służą jako ozdoba zastawy obiadowej... tego też Ci oczywiście nie bronie no ale wybacz.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
drakula moze nie rozliczaj nikogo kto ma jakie parcie i z jego czasu. Nie kazdy musi dzialac w przecizgu dni czy godzin. Uszanuj czyjeś zaangażowanie takie a nie inne. Niepotrzebnie podnosisz atmosfere tylko.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Panowie,co to jest?
Wiem tylko,że z BMW 2,5TDS
Suszarki TD04 mają taki symbol na tabliczce z dopiskiem 11 lub 13,a tu nic takiego nie widzę...
Zapomniałem strzelić fotkę części wydechowej,ale koło wydechowe jest znacznie mniejsze od koła kompresji
Wiem tylko,że z BMW 2,5TDS
Suszarki TD04 mają taki symbol na tabliczce z dopiskiem 11 lub 13,a tu nic takiego nie widzę...
Zapomniałem strzelić fotkę części wydechowej,ale koło wydechowe jest znacznie mniejsze od koła kompresji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości