Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
powienieneś mieć wersję na trzy śruby czyli turbo T15 lub K03, T2 nie będzie pasować,
zrób najlepiej foto pod maską u siebie żeby zweryfikować, ale na 99% jest jak napisalem jeśli jest ori i nikt nic nie kombinował
zrób najlepiej foto pod maską u siebie żeby zweryfikować, ale na 99% jest jak napisalem jeśli jest ori i nikt nic nie kombinował
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
No i się nie pomyliłeś kolego, mam wersję na 3 śruby. Jest to KKK 580310150 '95. Cztery śruby o których myślałem to są od ... No właśnie, od czego? Dopiero po zdjęciu ogumowania i głębszym przyjrzeniu się dojrzałem montaż na 3 śruby Teraz muszę zobaczyć czy uda się jakoś dogadać z panem z Litwy by wymienić turbinkę. Zauważyłem, że moja stara turbinka wszystkie łopatki ma, krawędzie są bardzo ostre, tyle że po sprawdzeniu palcem kręci się dość opornie. Być może dlatego auto nie miało mocy bo słabo się kręciło? Co w takim bądź razie mogło spowodować awarię? Co mogło być tym 'kolczykiem w malakserze'?arwam pisze:Powinieneś mieć wersję na trzy śruby czyli turbo T15 lub K03, T2 nie będzie pasować.
Oto zdjęcia, które udało mi się dziś zrobić.
Od czego są te 4 śruby?
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
babcia126, te 4 śruby są od wydechu i z góry mówię że będzie z nimi problem, nie weiem czy dasz redę bez palnika
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
trzeba sprawdzić klin na wale czy przypadkiem nie zaczął popuszczać.babcia126 pisze:Co mogło być tym 'kolczykiem w malakserze'?
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Gratuluję kolego, miałeś rację, dostałem się do tabliczki znamionowej i mam K03. Rozumiem, że odpowiednikiem Garretta jest T15? Miły pan z Litwy wymieni mi turbinkę, nawet koszta przesyłki są znośne. Niestety poległem przy demontażu. Zamówiłem Wurth, jak kolega radził, psikałem trzy dni z rzędu ale śruby nawet nie drgnęły. Z resztą nie mogę się nawet do nich dobrze dostać, bo nie podołałem wyzwaniu demontażu tej metalowej rurki co mi w dostępie do niej przeszkadza. Dwie górne śruby na imbus 6 ustąpiły, ale dwie dolne nakrętki 12 nie chciały współpracować. Z jedną się w końcu dogadałem ale druga niestety sześciokąta na zewnątrz już nie ma choć narzędzia mam przyzwoite. Boję się, że wizyta u tutejszego mechanika przekroczy wartość auta, tym bardziej, że nie wiem co mu tak naprawdę dolega. Ale chyba dam mu jeszcze jedną szansę, w końcu to mój Golfik Mam jeszcze jedno pytanie, wszystkie łopatki w turbinie są całe ale gdy złapałem za wałek to luz mógł mieć ponad 1mm. Jaki wpływ na pracę turbiny ma taki luz?arwam pisze:Powienieneś mieć wersję na trzy śruby czyli turbo T15 lub K03
Dziękuję za rady, pozdrawiam serdecznie.
P.S. Czyli Garrett T15 też będzie pasować?
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
babcia126 pisze:P.S. Czyli Garrett T15 też będzie pasować?
tak, będzie pasować P&P
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Dobra nasadka 6-kątną, nałóż ją, stuknij w nią młotkiem (czasem to odbije rdze) i zdecydowanie i mocno wykręcaj. Te śruby nie siedzą niemożliwie-trzeba się do tego śmiało przyłożyć. Jeśli obrobisz nakrętkę może być kłopot, ale jeśli masz porządny zestaw-nie powinno być problemów.
Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Tak też się stało, nakrętka 12-tka, od tej rurki, co przeszkadza w dojściu do tych czterech od wydechu.Q_mac pisze:Jeśli obrobisz nakrętkę może być kłopot.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Q_mac, tu są śruby o łbach dwunastokątnych, i ten myk nie przejdzie,, trzeba dobrego odrdzewiacza i obficie nim polać i zostawić na parę godzin,
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Miałem namyśli śruby od wydechu, takie były na zdjęciu-i zasugerowałem się że o nie chodzi. Jeśli chodzi o śruby mocujące turbo, to oczywiście są dwunastokątne.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Sorki,że się wryję... Przy turbinie k16 z 2.5td dałem jako spływ przewód o przekroju 10mm z tym,że na przyłączu hydraulicznym przy turbinie jest 8mm i na przyłączu w króćcu w misce też,czy te zwężenia mogą rozszczelnić turbinę? Bo mam drugą też zamontowaną tylko,że spływ od 1.6 pasował więc został a ten drugi spływ był składany.
silnik 1.6 td
turbina K16-2015A
silnik 1.6 td
turbina K16-2015A
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Podepnę się pod temat. Doładowanie kkk k24 , problem w tym, że urwał się gwint śruby do regulacji zaworu WG, sztangi (nie wypadł, kręci się wokół własnej osi) Czy ta przypadłość może być przyczyną niemożności zwiększenia ciśnienia doładowania ponad 1 - 1.1 bar?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
tak... może być to przyczyną braku możliwości zwiększenia doładowania gdyż... trzeba mocniej tą śrubkę wkręcić żeby ciśnienie doładowania zwiększyć, jak ona stoi w miejscu to niby jak doładowanie ma wzrosnąć??Modeusz pisze:Podepnę się pod temat. Doładowanie kkk k24 , problem w tym, że urwał się gwint śruby do regulacji zaworu WG, sztangi (nie wypadł, kręci się wokół własnej osi) Czy ta przypadłość może być przyczyną niemożności zwiększenia ciśnienia doładowania ponad 1 - 1.1 bar?
P.S.
W razie czego mam sprawne WG do k24... reszta na PW.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
w K24 lepiej jak w T3 zwiększać doładowanie za pomocą MBC, jest stabliniejsze, nie ma tendencji do wzrostu wraz ze wzrastającymi obrotami, szczególnie jak się dawkę zwiększy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości