Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw maja 23, 2013 15:38
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
jak wstaje vnt20 w 1,6 td ? przy ilu jest 1bar ?
Peugeot 106 1.5TURBO DIESEL -> 'małe czerwone ferrari'
1,3bar, boost pin, gov mod, pompa 10mm, garrett GT1544, FMIC pajero 2,5TD, przelot 60mm bez tłumików, sprzegło 200mm
Było 0 - 100km/h@1bar - 8,76s, 132km@4813rpm i 250nm@2628rpm
Jest - ?????
Pug umarł już 3razy ale:
"Old Peugeot's Never Die, They Just Get Faster"
1,3bar, boost pin, gov mod, pompa 10mm, garrett GT1544, FMIC pajero 2,5TD, przelot 60mm bez tłumików, sprzegło 200mm
Było 0 - 100km/h@1bar - 8,76s, 132km@4813rpm i 250nm@2628rpm
Jest - ?????
Pug umarł już 3razy ale:
"Old Peugeot's Never Die, They Just Get Faster"
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Witam, ja posiadam u siebie pewien problem... mam garetta k24, pacjent mk3 aaz, Turbo ma wyczuwalne luzy na wirniku, olej bierze, przy jeździe ok 9-10 tys km ubywa z 1/5 miarki. A problem jest nastepujacy, w ogole nie czuje, zeby te turbo co kolwiek ladowalo, jakbym jezdzil na samej ropie, auto kopci przy butowaniu, dawka paliwajest raczej umiarkowana(ustawienie seryjne), w ogole nie ma mocy. Najbardziej irytujacy jest ten czarny dym jak sie go przeciagnie. Probowac regulowac doladowanie na gruszce? Czy jest mozliwe, zeby Turbo bylo jakies zapieczone i w ogole nie dmuchalo? Poki co moj aaz bedzie jezdzil dopoki nie znajde jakiegos dawcy na swapa, wiec przydalo by mi sie zniwelowac ten problem.
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
sprawdzić czy wirnik się lekko kręci i czy WG nie jest zapieczone, sprawdzić szczelność układu dolotowego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lut 23, 2014 17:38
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Witam
Mam pytanie , ponieważ ostatnio zamontowałem w swoim 1.9 td boost pin
i ciśnienie turbo jak depne wzrasta mi do 1.5 bara , czy powinienem je zmniejszyć ?
Jeśli tak to w jaki sposób ?
Mam pytanie , ponieważ ostatnio zamontowałem w swoim 1.9 td boost pin
i ciśnienie turbo jak depne wzrasta mi do 1.5 bara , czy powinienem je zmniejszyć ?
Jeśli tak to w jaki sposób ?
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
jakie turbo, po pierwsze, ciśnienie trzeba zmniejszyć do granicy dymienia i lekko je podnieść aby przy pełnym obciążeniu dawka była na granicy dymienia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lut 23, 2014 17:38
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
turbo to bodajże K14
Generalnie auto nie dymi mocno , ale nie chciał bym silnika zorać
Generalnie auto nie dymi mocno , ale nie chciał bym silnika zorać
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
na gruszce na turbo masz śrubkę imbusową, zakontrowaną nakrętką, nieco wykręc tą śrubkę, oczywiście o ile zawór WG nie jest zapieczony, inaczej trzeba wyjąć turbo i rozruszać zawór
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 593
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Panowie... Za jechałem już K14 i zamierzam się na coś przesiadnąć lub zażyć coś nowego... Co polecicie ? Tak do 100Km/h żeby miało dobrego buta...
Na k14 udało mi się 10sek do 100.. Miałem kiedyś T3 ale też było na padnięciu i sprzęgło mi się kończyło więc nie wiem jak się by teraz sprawowało... Dodam, że mam koło zamachowe lżejsze i szybciej mi się na obroty wkręca.. K 14 startuje od 2100... Nie stać mnie na nówkę lub na dobrą używkę... COś myślę, że na szrocie bym wydybał do 200 w dobrym stanie... Tylko nie wiem co ? K24 ? T3 czy K14 ? aaa może coś innego ?
Na k14 udało mi się 10sek do 100.. Miałem kiedyś T3 ale też było na padnięciu i sprzęgło mi się kończyło więc nie wiem jak się by teraz sprawowało... Dodam, że mam koło zamachowe lżejsze i szybciej mi się na obroty wkręca.. K 14 startuje od 2100... Nie stać mnie na nówkę lub na dobrą używkę... COś myślę, że na szrocie bym wydybał do 200 w dobrym stanie... Tylko nie wiem co ? K24 ? T3 czy K14 ? aaa może coś innego ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Developers, szukaj turbo z Bmw 2.5td/tds tylko nie garrett a td-04
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 593
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Co do tej turbiny to trzeba kolektor spawać.... Yyy Aaa jak wstaje ? Nie wydmucha mi uszczelki ? Ile bara ma seryjnie ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
nic nie trzeba spawać tylko trzeba dorobić flansze o grubości min 20mm, jedynie wydech będziesz musiał dospawać, w 1.6 powinna wstawać przy 2tyś zależy ile gnoju dolejesz.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
TD04 z omegi seryjnie dmucha 1.1 baraDevelopers pisze:Ile bara ma seryjnie ?
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Witam.
Potrzebuję pomocy, a wiem że nigdzie lepszej nie uzyskam, dlatego zwracam się do Was.
Jestem posiadaczem VW Golf mk3 kombi 1996 1.9TD 55kW 75KM - wersja EUROPE - WVWZZZ1HZVW338565.
W chwili obecnej jestem w Wielkiej Brytanii, mój Golf dojechał tu szczęśliwie, ale bez Waszej pomocy nie wróci.
Od dnia zakupu go, a było to ponad 4 lata temu, nigdy nie słyszałem świstu turbiny, mocy w aucie nigdy nie odczułem, położenie pedału gazu nigdy nie miało znaczenia.
Golf się po prostu kulał, TIR-y na trasie wyprzedzane na trójce, solidna górka brana na jedynce, ruszanie z ronda z różańcem w ręku.
Oglądało go czterech mechaników, każdy jednak uważał że turbina coś tam dmucha i że generalnie ten typ tak ma, że jest taki słaby.
Dwa ostatnie dni słyszałem metaliczny dźwięk oderwanego czegoś pod maską, coś jak kolczyk w malakserze
Aż w końcu go nie odpaliłem. Zaczął się krztusić i bardzo kopcić. Za którymś tam razem udało mi się go na chwilę odpalić. Zaczęło nim rzucać jakby jakiś gar nie chodził, dymu było na pół ulicy. Podniosłem maskę, silnik cały się trząsł. Więcej nic nie wiem bo już potem nie odpalił. Zaholowałem auto pod dom i tak sobie stoi.
Poczytałem trochę, podzwoniłem i są duże szanse że to turbina umarła. Nie stać mnie na tutejszych mechaników, z reszta nie ufam tu nikomu.
Zaryzykowałem i zamówiłem przez ebay turbinę. Gościu trochę mnie brał na czas, pytał czy turbina na 3 śruby, czy na 4, chociaż opis był że do mojego pasuje idealnie.
Wiem, że bez demontażu trudno jest to stwierdzić ale otworzyłem maskę i z tego co widziałem z góry wydaje mi się że chodzi o 4 śruby. Oczywiście mogę się mylić.
Napisałem, że chcę na 4 śruby, gościu trochę grał na czas, po czym przysłał mi turbinę... z Litwy A niech będzie z Litwy, co mi tam, ważne by działała.
Trapi mnie jednak to, że jest ona z 1991 roku. Jest to Garrett T2, a oto jej tabliczka:
Bardzo Was proszę, powiedzcie czy orientujecie się aby ta turbinka pasowała do mojego auta?
Co ważniejsze, będę ją musiał wymienić pod blokiem, bez kanału, wspierając się tylko lewarkami. Napiszcie proszę krok po kroku, co powinienem uczynić i na co uważać?
Wiem też, że podczas wymiany turbiny na pewno też jakieś uszczelki wymienione być powinny. Podpowiedzcie proszę co to za uszczelki i czy znacie może ich angielskie nazwy?
Jeśli gdzieś wcześniej temat wymiany turbiny w mk3 był poruszony i omówiony to bardzo przepraszam za powielanie problemu.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc, jestem laikiem ale kilka rzeczy już w życiu przy aucie zrobiłem, wierzę że i z tym sobie z Waszą pomocą poradzę.
Pozdrawiam.
Potrzebuję pomocy, a wiem że nigdzie lepszej nie uzyskam, dlatego zwracam się do Was.
Jestem posiadaczem VW Golf mk3 kombi 1996 1.9TD 55kW 75KM - wersja EUROPE - WVWZZZ1HZVW338565.
W chwili obecnej jestem w Wielkiej Brytanii, mój Golf dojechał tu szczęśliwie, ale bez Waszej pomocy nie wróci.
Od dnia zakupu go, a było to ponad 4 lata temu, nigdy nie słyszałem świstu turbiny, mocy w aucie nigdy nie odczułem, położenie pedału gazu nigdy nie miało znaczenia.
Golf się po prostu kulał, TIR-y na trasie wyprzedzane na trójce, solidna górka brana na jedynce, ruszanie z ronda z różańcem w ręku.
Oglądało go czterech mechaników, każdy jednak uważał że turbina coś tam dmucha i że generalnie ten typ tak ma, że jest taki słaby.
Dwa ostatnie dni słyszałem metaliczny dźwięk oderwanego czegoś pod maską, coś jak kolczyk w malakserze
Aż w końcu go nie odpaliłem. Zaczął się krztusić i bardzo kopcić. Za którymś tam razem udało mi się go na chwilę odpalić. Zaczęło nim rzucać jakby jakiś gar nie chodził, dymu było na pół ulicy. Podniosłem maskę, silnik cały się trząsł. Więcej nic nie wiem bo już potem nie odpalił. Zaholowałem auto pod dom i tak sobie stoi.
Poczytałem trochę, podzwoniłem i są duże szanse że to turbina umarła. Nie stać mnie na tutejszych mechaników, z reszta nie ufam tu nikomu.
Zaryzykowałem i zamówiłem przez ebay turbinę. Gościu trochę mnie brał na czas, pytał czy turbina na 3 śruby, czy na 4, chociaż opis był że do mojego pasuje idealnie.
Wiem, że bez demontażu trudno jest to stwierdzić ale otworzyłem maskę i z tego co widziałem z góry wydaje mi się że chodzi o 4 śruby. Oczywiście mogę się mylić.
Napisałem, że chcę na 4 śruby, gościu trochę grał na czas, po czym przysłał mi turbinę... z Litwy A niech będzie z Litwy, co mi tam, ważne by działała.
Trapi mnie jednak to, że jest ona z 1991 roku. Jest to Garrett T2, a oto jej tabliczka:
Bardzo Was proszę, powiedzcie czy orientujecie się aby ta turbinka pasowała do mojego auta?
Co ważniejsze, będę ją musiał wymienić pod blokiem, bez kanału, wspierając się tylko lewarkami. Napiszcie proszę krok po kroku, co powinienem uczynić i na co uważać?
Wiem też, że podczas wymiany turbiny na pewno też jakieś uszczelki wymienione być powinny. Podpowiedzcie proszę co to za uszczelki i czy znacie może ich angielskie nazwy?
Jeśli gdzieś wcześniej temat wymiany turbiny w mk3 był poruszony i omówiony to bardzo przepraszam za powielanie problemu.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc, jestem laikiem ale kilka rzeczy już w życiu przy aucie zrobiłem, wierzę że i z tym sobie z Waszą pomocą poradzę.
Pozdrawiam.
- Developers
- Gadatliwa bestia
- Posty: 593
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
- Lokalizacja: Garageee
- Auto: GULF MK II AUDI S3 8L
Turbosprężarki - pomoc techniczna.
Przed wykręcaniem śrubek po pryskaj jakimś specyfikiem bo śruby są za pieczone i zostaw na noc niech coś tam od moknie... I klucz co się nie mylę 12 oczkowa do rączki kawałek rurki i kręcisz... Uszczelka metalowa tylko idzie na kolektor wydechowy... Więc sobie przerzucisz z starej turbinki... Jak założysz turbo noo to nowe nie gazuj niech sobie spokojnie po chodzi.... Dopiero po 2 dniach można już dawać kopa... Aa to turbo nie ma dużych luzów na wirniku ? poprzecznego, podłużnego ?
Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości