Strona 1 z 2

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: sob wrz 17, 2011 22:54
autor: mara_010
Witam mam pytanie czy jest duzo zabawy z przejsciem z turbo kkk k03 na garrett T3?
co trzeba mieć przy tej operacji i na co trzeba byc przygotowanym
albo na jaka wieksza przejsc zeby obylo sie bez przerobek bo powiem ze moja suszarka jest na wykonczeniu a mam okazje kupic T3 i zastanawia mnie czy jest z tym duzo zabawy

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 00:09
autor: t0mal
Będziesz musiał rzeźbić, z K03 nic nie pasuje. Szczerze mówiąc, jeżeli masz zamiar podnieść moc silnika to znacznie lepszym wyborem będzie sprężarka Garrett GT20 z mecedesa 2.9 albo KKK K14 z 3.0 td bądź jakąś dużą K16. Turba te starczają na jakieś 160, 200, HW ile koni mechanicznych. Nie ma sensu zakładać T3 z golfa bo to jest najbardziej beznadziejna i żałosna wersja tej sprężarki jaka powstała.

Dobra to koniec marudzenia. Żeby zasadzić T3 będziesz potrzebował nowego spływu oleju bo w T3 jest flansza (czasem w k24 trafiała się przejściówka na nakrętkę), kolektora z 1.6, kolanka do kolektora z JR, rury od airboxa z JR. Dopływ oleju trzeba będzie podgiąć, bo prawie pasuje. A no i osłony termiczne pewnie będzie trzeba wyjerzucić.

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 09:43
autor: Downloadpro
ja Ci powiem co trzeba zmienić przy zmianie z k03 na k24 :
+kolektor wydechowy na trapez może być zarówno z golfa II jak i golfa III (w zależności jakie miał turbo)
+kolektor ssący podciąć
+spływ oleju dorobić ( lub użyć takiego z golfa II i założyć miskę oleju z golfa II)
+rura od filtra powietrza może zostać jeżeli masz nadludzką siłe i dasz rade ją wciągnąć na nowe turbo, lub kupić rure od auta z wiekszą sprężarką taka jak k14/t2 wtedy wciągnąć jest znacznie lżej..(jak masz klime to na 99% nie dasz rady wciągnąć rury od k03 bo tam jest za mało miejsca :D)
+osłony termiczne pasują
+wyjście na tłumik ( nie znam fachowej nazwy) musiałem rzeźbić bo k03 ma dziwny kształt taki niby prostokąt niby trapez a k24 miała kwadrat.

Tyle ode mnie, powodzenia:P

Re: mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 09:56
autor: Karaś
t0mal pisze:Nie ma sensu zakładać T3 z golfa bo to jest najbardziej beznadziejna i żałosna wersja tej sprężarki jaka powstała.
To mnie troszkę zmartwiłeś :? A dokładniej to dlaczego tak uważasz,jak możesz to rozwiń swoją myśl. Z tego co widzę/czytam to najwięcej osób zmieniających k03 i k14 montuje właśnie k24 albo T3 i każdy jest zadowolony. Sam mam zamiar taką właśnie turbinę założyć.

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 10:23
autor: t0mal
Bo ma bardzo dużą turbodziurę, a ładuje maksimum 1.6 - 1.7 bara. Co prawda można ją zmusić, żeby sadziła i ponad 2 bary ale to nie idzie w parze z przyrostem mocy - silnik muli się przy wysokich obrotach, a turbo padnie po kilku miesiącach.
Garrett T3 to jest sprężarka do dużych silników - od 2.5 litra wzwyż, która została przesadnie skurczona, tak żeby wlazła do golfa (tj. ma mniejsze muszle mniejszy wirnik kompresora) taka np z Mercedesa, albo z BMW jest bardzo dobra i wytrzymała i pozwala na osiągnięcie 170 km. T3 z golfa starczy na jakieś 130-150km

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 10:46
autor: mara_010
t0mal, Powiedz dla mnie jeszcze zeby przejsc z k03 na k14 to trzeba duzo robic czy jest P&P.
Dla mnie duzo mocy nie trzeba a chce miec jak najmniej a i nie chce miec duzej turbo dziury dlatego prosilbym o jakies sugestje zeby bylo dobrze i bylo troche wiecej mocy dla mnie max jakie chce to 110 i wiecej mi nie trzeba bo to samochod jest do jazdy codziennej i robie ok 70-80 km dziennie takze nie chce rakiety ktora potem bedzie lykac niewiadomo ile :okej:

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 11:47
autor: t0mal
Kolektor wydechowy trzeba no i pipa chyba nie podejdzie.

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 12:39
autor: mara_010
t0mal, Czyli tak czy inaczej zeby przejsc na jakas inna turbine to tak czy inaczej trzeba spływ przerabiać, bo kolektor to raczej nie problem bo i tak musze zmienic zeby IC podpiac później bo u mnie jakiś dziwny jest.
A co mi doradzisz zeby wsadzić i było jak najmniej roboty??

Re: mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 19:46
autor: Downloadpro
najmniej roboty to masz z wymiana na inna k03 i nic nie wymyślisz bo jakiej byś nie chciał wsadzić to kolektor do wymiany, i nie mówimy tu o ssącym tylko o wydechowym ( a mam wrażenie że myślisz o ssącym po twoich wypowiedziach o IC ) najszybciej to kupić turbo z kolektorem i spływem i wymienić najmniej roboty k14 lub t2- imho bezsensu robota jak juz to lepiej to taki t3.. narobisz się tyle samo a radość z jazdy większa nie licząc obrotów od 0-2100 ( bo przy tylu dopiero bedziesz czuł :P)

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: ndz wrz 18, 2011 20:12
autor: mara_010
czyli jak kupie k14 z kolektorem wydechowym i splywem od k14 to bedzie to wszytsko czy tak czy inaczej bede musial jakos przerabiac splyw??

Re: mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: pn wrz 19, 2011 10:45
autor: Downloadpro
Jeżeli kupisz turbo ze spływem to co chcesz jeszcze przerabiać?:P
wymieniasz kolektor i wykręcasz stary spływ wkręcasz nowy i gotowe..

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: pn wrz 19, 2011 20:12
autor: mara_010
Downloadpro, no tak tylko ze jak sie dowiedzialem np t3 i k24 maja splywy prowadzone do miski a w AAZ spływ jest wkrecany do boku nie wiem jak jest w k14

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: pn wrz 19, 2011 22:13
autor: t0mal
Jak kupisz K14 z 1.9 td to będzie wszystko pasowało

mk3 przejscie z k03 na T3 pytania

: wt wrz 20, 2011 07:02
autor: mara_010
t0mal, Czyli trzeba szukac k14 od AAZ wtedy nie trzeba sie bawic z kolektorem ani splywem tak ?? :)