[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: LeadPCT-V.A.G » czw sie 18, 2011 19:00

mam tam nakrętkę/kontrę którą delikatnie tylko popuściłem i później tak samo ją wkręciłem , ta pompa chodziła na JR ( tam był problem z rozrządem tylko ;P ) i jr odpalał , a teraz na aaz nie chce już odpalać a na początku też odpalał z dobre 3 dni jak podchodziłem to od ręki zapalał , ostatnio też odpalał ale coś mu odwaliło i już nie chce ;/ paliwo jest na 100% bo specjalnie wlałem mu 10litrów do baku bo nie byłem pewny co do stanu. filtr też sprawny , wężyki wymienione od powrotu ,

może na lince go pociągnąć tak porządnie ??
przed chwilą sprawdzałem rozrząd i jest OK wszystko wszędzie się zgadza.
elektrozawór też działa , słychać jak się załącza i rozłącza.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: Michał_1977 » czw sie 18, 2011 20:24

Jak kręcisz rozrusznikiem,to leci dym z wydechu?
Jeżeli nie leci,to sprawdź,czy po przekręceniu zapłonu elektrozawór w pompie cyknie.Jeśli nie cyknie,to go zmień,bo prawdopodobnie on robi złą robotę :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: LeadPCT-V.A.G » czw sie 18, 2011 20:53

jeszcze go sprawdzę ale wydaje mi się że działa , chyba że działa ale nie do końca tak jak powinien , mam drugi ze starego tłokorozdzielacza który bankowo jest sprawny więc go wymienię tak na wszelki wypadek , auto zachowuje się tak jak by wgl paliwa nie dostawało , po prostu sobie kręcę i kręcę i tyle

sprawdziłem elektrozawór i faktycznie było coś z nim nie tak , tak jak by się zacinał , wykręciłem go i okazało się że był uwalony ten trzpień od jakiś opiłków metalu ( tak to wyglądało ) wyczyściłem go i chodzi już normalnie niestety z braku czasu i rozładowanego ako nie dałem rady sprawdzić czy odpali ...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: Michał_1977 » sob sie 20, 2011 11:59

LeadPCT-V.A.G pisze:opiłków metalu
Źle się dzieje,drogi Panie...
Jeżeli to faktycznie są opiłki,to ta pompa długo nie pociągnie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: LeadPCT-V.A.G » sob sie 20, 2011 12:26

niewiem czy dokładnie to są opiłki , kiedyś widziałem taki smar wyglądał podobnie .... za jakis czas sprawdzę czy sytuacja się powtarza , jeśli tak to pompa do wymiany poleci

oto co znalazłem w pompie po ściągnięciu tłokorozdzielacza


Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: Michał_1977 » wt sie 23, 2011 20:14

O ja pierdziu...
Wczoraj też taką pompę rozebrałem...na szczęście to nie była moja :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: LeadPCT-V.A.G » wt sie 23, 2011 21:43

ciesz się ;P

poszukuję takowej pompy dosyć pilnie i tanio ;)

mam tylko nadzieję że nic się nie stało z tłokorozdzielaczem , fala myślę że da radę jeszcze , choć lekko też się przytarła
tłoczek nie ruszony ( tłokorozdzielacz czeka płukanko ) mam tylko nadzieję że we wtryski nie poszedł ten syf



Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: Piotr_ » czw wrz 01, 2011 14:20

podepne się pod temat jeżeli autor nie ma nic przeciwko. a więc tak jestem w podobnej sytuacji mój JR stracił dość mocno kompresje 2 cylindry tzn pierwszy i czwarty po 32 a dwa środkowe po 21 więc jest masakra, mój plan jest taki żeby go nie robić a właśnie kupić azz i teraz takie krótkie pytania i proszę o szybkie i zwięzłe odpowiedzi:

-tylną łapę wystraczy przełożyć z JR?
-nie chce zmieniać pompy bo moja jest do zrobienia a tamta jest ok a zresztą azz z 1998r. Można przełożyć sam pin z grzybkiem żeby miał spoko moc?
-turbo t3 moje jest zdrowe podejdzie bez problemu pod kolektor z azz?
-skrzynia moja 4t wytrzyma jak nie zrobię wiecej niż 100 KM mocy? i czy skrzynia bez żadnego problemu wejdzie?
-i jak z instalacją całą czujniki temp i cisnienia oleju wiem gdzie co i jak ale na pompie w azz sa dwa kable podłączone a u mnie jeden.
-ostatnie pytanie AZZ z 1998r z anglika wyciagniety 187 K przebiegu za 1500 zl bez turbo opłaca się?
Ostatnio zmieniony wt wrz 13, 2011 13:05 przez Piotr_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: LeadPCT-V.A.G » pn wrz 05, 2011 00:07

1) ja nie miałem łapy z AAZ i założyłem tą z JR
2) sam pin z grzybkiem nie da Ci tego czego byś oczekiwał , tu chodzi o samo dawkowanie paliwa ( jeśli się mylę poprawcie )
3) raczej nie , przekładaj kolektor z turbem
4) jeśli nie planujesz więcej niż 100KM ( w co nie wierzę , wiem po sobie ;p ) to wytrzyma , wchodzi bez problemu trzeba przełożyć zamach z całym sprzęgłęm z JR
5) ja mam cały osprzęt z JR wsio podpięte jest tak jak w JR , co do pompy niech się ktoś wypowie kto zna dokładniej temat
6) wszystko zależy od faktycznego stanu motoru , ja kupiłem silnik z przebiegiem ponoć ok 220 tyś z turbo bez pompy za 800zł w stanie bardzo dobrym

dodatkowo jeśli wtryski w JR masz dobry i nie leją zakładaj je do AAZ , łapa w aaz od pompy wspomagania jest inna , jeśli chciałbyś zakładać pompę z JR to musisz zmienić łapę pompy na tą starego typu. jak coś jeszcze mi się przypomni to napiszę ;)


mój klekot czeka sobie na podwórku na pompę ;p



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: LeadPCT-V.A.G » pn wrz 12, 2011 20:14

wkońcu dorwałem pompę ;) no i autko odpaliło nawet jedzie ;D ładnie chodzi , tylko problem jest z tą regulacją co idzie z tyłu pompy od wolnych obrotów niestety ona nie działa , i co z tym fantem zrobić ??



Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: Piotr_ » wt wrz 13, 2011 08:58

kurcze ciężko dorwać azz u mnie ten co miałem na oku ktoś wziął szybciej! ale teraz mam na oku 1,6 td z mk1 żeby włożyć do siebie wsytarczy łape przełożyć? miska olejowa z tego co wiem ta sama? a jak z kolektorem wydechowym?



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: LeadPCT-V.A.G » wt wrz 13, 2011 20:36

panowie jak najlepiej ustawić kąt wtrysku z jakimi wartościami dokładnie ;)

i jeszcze jedno pytanko , słyszałem że można zblokować turbo tak żeby ciągnęło od dołu tak jak TDI ;P ma ktoś na to przepis ?? ;D czy lepiej nie robić tego z AAZ ?

kolego ja kupiłem z allegro , dość długo szukałem i się czaiłem , teraz nie żałuje ;) grzanie świec pyk i chodzi



Awatar użytkownika
zorro89
GTI
GTI
Posty: 695
Rejestracja: czw lis 30, 2006 20:31
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: zorro89 » sob kwie 14, 2012 21:44

panowie kupilem kompletnego azz z passata wczesniej mialem 1.6 jr i teraz pytania.. czy azz podejdzie do skrzyni azz ze sprzeglem z azz z passata ? czy sprzeglo wrzucic od jr ? i2gie pytanie 2 tyg temu zrobilem wtryski moim 1.6 lecz okazalo ze ze ma marna kompreche... da rady wtryski z 1.6 wpakowac do azz ktorego kupilem ? oplaca sie to ??
kupilem to: http://motoallegro.pl/vw-passat-1-9-td- ... 37000.html" onclick="window.open(this.href);return false;

aa i jeszcze jedno pytanie jak rozwiazac temat wydechu bo jak widac na focie jest plecionka a ja mam na takie klamry w krztałcie litery C trzeba kupic wydech z passata??


Był mk2 potem mk3 potem mk2 teraz mk4 :D

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

[Mk2] 1.9TD AAZ + graty od JR + szkrzynia TDI

Post autor: marcinas1983 » ndz kwie 15, 2012 14:49

zorro89, wtryski będą pasować, jak będzie skrzynia z mk2 to sprzęgło z mk2, jak skrzynia z passata to sprzęgło z passata, ten element z plecionką odkręcasz przykręcasz swój z jr'a i dajesz te klamry, tylko AAZ't jest o około 2cm wyższy więc może wydech wadzić o podłogę.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości