VNT powyzej 4500 obr

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: tomogolf2 » pt mar 25, 2011 23:59

Szukałem to tu, to tam, ale nic konkretnego sie nie dowiedzialem, mam aktualnie załozone turbo gt20v. Problem twki w tym ze powyzej 4500 auto juz nie przyspiesza, a nawet traci na mocy... ktos to rozwiazał? bo wiem ze nie jestem pierwszym przypadkiem...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: fusse » sob mar 26, 2011 09:31

a do ilu Ty bys chcial krecic disla? do 7k? w vnt sterowanych komputerowo w sofcie sa ograniczniki i to one powoduja spadek mocy, wlasnie zeby tacy jak Ty nie probowali ich krecic powyzej 4,5k. chcesz szybciej jechac to zmien bieg, a jak to nie pomoże to zmien skrzynie na dłuższa :grin:



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: tomogolf2 » sob mar 26, 2011 12:25

ja normalnie krece do 5500-5700, u mnie nie ma zadnego komputera, VNT mam na WG cisnieniowym połoczonym z linkami, wiec nie mam tez zadnych ograniczen. niech wypowie sie ktos kompetentny w tym temacie...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: tomogolf2 » sob mar 26, 2011 13:41

fusse pisze:wlasnie zeby tacy jak Ty nie probowali ich krecic powyzej 4,5k.
dokształć sie.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: miras 33 » ndz mar 27, 2011 20:08

kolega z forum ARWAM jest oblatany w takich tematach uderz do niego


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: twromek » ndz mar 27, 2011 21:49

fusse, pozdro. Z taką wiedzą na te tematy bym się nie wypowiadał. Co nie znaczy, że ja jakoś specjalnie dużo wiem, ale tego co piszesz wolę nie komentować.

tomogolf2, ciśnienie jest do końca? Na ile masz to ustawione?



fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

Re: VNT powyzej 4500 obr

Post autor: fusse » ndz mar 27, 2011 22:48

twromek pisze:fusse, pozdro. Z taką wiedzą na te tematy bym się nie wypowiadał. Co nie znaczy, że ja jakoś specjalnie dużo wiem, ale tego co piszesz wolę nie komentować.
poogladaj wsady ori plikow i dopiero sie wypowiadaj, ja tez nie jestem ekspertem i nie znam sie na td mechanicznych, ale vnt ster. komp maja ograniczniki, stad m.in auto nie ma mocy przy wysokich obrotach. pozdro



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: twromek » pn mar 28, 2011 00:42

Masz rację. Po części. Każde auto kiedyś kończy obroty, w Dieslach dzieje się to płynnie i nie ma odcięcia jak w benzynie. Ciśnienie zaczyna spadać, ale nie jest tak tylko w VNT. Zobacz co się dzieje z dawką w tych obrotach. Ciśnienie ma powoli zanikać, żeby turbo dłużej pożyło, a i bez paliwa nie będzie trzymać pełnego doładowania. Tyle ode mnie.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: cowboy » pn mar 28, 2011 09:11

panowie nie spierajajacie sie niepotrzebnie
fusse napisał tak bo pewnie nie wiedział że tomogolf2 modzi TD a nie TDI

trzeba dobrze opisac temat, w jakim silniku w jakiej konfiguracji bo tak to mozna wróżyć z fusów

jedną z przyczyn moze być wzrost EMP ale nie chce mi się wierzyć żeby GT20 tłumiło juz przepływ spalin ? mozliwe że tak jest jesli jest dokoksowane TD... rzeczywiście niech sie arwarm wypowie on tam modził ostro, zapytaj tez zaprzala

a co sie dzieje z doładowaniem przy tych 4500 rpm ? spada, utrzymuje sie, na jakim boost-cie auto jeździ, napisz cos wiecej



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: tomogolf2 » pn mar 28, 2011 13:46

Sprawa wyglada nastepujco, ustawione mam 1,5b, czasem przełudaje na chwile tak do 1,7 ale dopuki sie wg nie otworzy, potrzem trzyma rowne 1,5 (do konca)po osiagnieci okolo 4500 auto juz nie przyspiesza ,tak jak do tych 4500,ewidentie czuje ze czegos jest brak... i tu pytanie do was..., Auto to TD 1,6 z głowica od 1,9 AAZ turbo gt2052v sterowane wg na cisnienie


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

VNT powyzej 4500 obr

Post autor: arwam » pn kwie 11, 2011 20:10

tomogolf2, popatrz na wylot średnicą wylotu z turbiny spalin, czyli tam gdzie przykręcasz down pipe. jak ty chcesz tam taką ilość spalin zmieścic?
poszukaj większej turbiny. np z 2.7 lub 3.0TDI


założenia idei VNT są takie że auto ma jechać momentem obrotowym.
żeby jeszcze mieć moc w górnych obrotach trzeba nie tylko pompę dostroić ale i pomyśkleć nad większym turbo.
właśnie dlatego TDI nie kręci się wysoko bo dostaje, jak to ROB na innym forum ujął "zatwardzenia za zaworem wydechowym" :)

ja mam obmyślone sterowanie ale nie mam materiału żeby je zbudować.
myślę że powinno to trochę poprawić sytuację z tą przypadłością VNT ale nie usunie jej całkowicie.


P.S. GT2052V do kręcenia na wysokich obrotach nadaje się tylko z silnikami na płytakch bo u Ciebie zaczyna wcześniej podstawiać zawory.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości