"mechaniczne" TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 08, 2006 22:58

Tylko, że jak będziesz chciał coś grzebać wiecej w silniku to nie obejdzie sie bez modyfikacji pompy, nawet dobrze zrobione 1.6 td mają przerabiany tłoczek na 10mm

[ Dodano: Sro Lut 08, 2006 10:00 pm ]
najlepiej odezwij sie do tego człowieka Holset, wczesniej mi pomagal jak mialem pare pytan o 1.6 i przy okazji cos wspominal, ze w tym swiom 1.9 ma wlasnie pompe od 1.6 ale glowy nie dam, odezwij sie do niego


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw lut 09, 2006 09:14

"Witam Trochim. W jaki sposób sprawdziłeś po nr pompy, że pochodzi ona od RA. Ja także mam wymienioną pompę na tą z "gruszką", ale nie wiem do jakiego modelu silnika była ona montowana?"

po numerach z pompy :bigok: podaj jakie masz na niej wybite i edzio sprawdzi :hmm:


Nissan Patrol K160

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw lut 09, 2006 09:17

część nisko ciśnieniowa myśle że wyrobi się ale część wysoko ciśnieniową chyba będziesz musiał zadoptowac z pompy od TDI sądze żę na niewiele zda się próba wcześniejszego przestawiania pompy itp. Zajeździsz pompę od 1,6 jak ją wykręcisz pod parametry od 1,9.
Proponuje złapać pompę od TDI i z poradami kolegi Holseta zrobić to żeby miało "ręce i nogi" :-P


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw lut 09, 2006 12:11

pasiak pisze:część nisko ciśnieniowa myśle że wyrobi się ale część wysoko ciśnieniową chyba będziesz musiał zadoptowac z pompy od TDI sądze żę na niewiele zda się próba wcześniejszego przestawiania pompy itp. Zajeździsz pompę od 1,6 jak ją wykręcisz pod parametry od 1,9.
Proponuje złapać pompę od TDI i z poradami kolegi Holseta zrobić to żeby miało "ręce i nogi" :-P
Nie bardzo kumasz temat.
Trochim NIE chce pompy od Tdi bo jest elektryczna.Musiałby kombinować całą wiązkę elektryczną ,komp i pedał.
Jak chcesz zajechać pompę od 1.6 skoro ciśnienie wtrysku 1,6 i 1,9 (Td) jest takie samo? (155bar).
Jedyny problem to faktycznie może być związany z przeróbką tłoka w "grzybie" żeby podać większą dawkę.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lut 09, 2006 13:07

tym bardziej, ze gadalem z holsetem na gg jakis czas temu i napisal ze ma pompe od 1.6... a ten tłoczek da się przerobić, ludzie to robią w zwykłych td żeby starczyło paliwka na jazdę na bardzo wysokich ciśnieniach... Trochim, poczytaj na vwdiesel.net


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw lut 09, 2006 15:05

marek29 - czy pompa od 1,9 nie ma żadnej różnicy w stosunku do 1,6 pompy ?

oczywiście mam na mysli pompę TDI pozostawiając poza dyskusją części elektryczne
jakieś inne średnice ma ? może ciśnienie większe ?


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw lut 09, 2006 21:40

pasiak pisze:marek29 - czy pompa od 1,9 nie ma żadnej różnicy w stosunku do 1,6 pompy ?

oczywiście mam na mysli pompę TDI pozostawiając poza dyskusją części elektryczne
jakieś inne średnice ma ? może ciśnienie większe ?
Napewno ma różnice w parametrach w wyglądzie też
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw lut 09, 2006 22:25

i właśnie ze względu na parametry żuciłem pomysł zaadoptowania części elementów z pompy VP do VE aby nie tworzyć cudów :bajer:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pt lut 10, 2006 02:45

Witam , ja mam swojego tak zrobionego Golfa III . Na poczatku jak go kupilem byl to GTD special 92 rok z dołożonym interculerem (w Niemczech) . Niestety w silniku 1.9 TD material nie wytrzymal i wyszedl mi korbowód bokiem - rozwalil caly blok , wał itd. Lecz teraz kupilem silnik od Vw pasata 1.9 Tdi (oznaczenie silnika zaczyna sie od 1Z) i wsadzilem go do golfa 3 . Pompe mam wsadzoną z silnika wczęsniejszego (1.9 TD) sterowaną mechaniczne . Nie robilem tego sam , bo nie posiadam aż takiej wiedzy . lecz jeśli chcecie moge porobic dokladniejsze zdjecia i co nieco moze sie dowiedziec i podpowiedziec jak i co zrobic ? . Auto pali mi na pierwszego przy -20 stopniach mrozu ale trzeba sie liczyc zę nie ma teraz mocy jak orginalne Tdi które powino mieć 90 koni , teraz moc auta oceniam na 80-85 koni . Nie mam z nim ządnych problemów takze chyba trafilem na dobry i zdrowy silniczek (ale zapłacilem za niego 3.5 tys. zł rocznik 94) bardzo dużo ale chociaz zdrowy naprawde . Zalanczam fotke zebyście mogli podejrzeć chociaz troche . Jesli ktoś bedzie ciekawy to moge zrobić fotki z bliska . Ps. teraz zamierzam dołożyc jakiś porzadny stożek z własną puszką i dwustronny tlumik takze dobrej firmy . Autko mialem sprzedawac a chcialem 10.5 tys. lecz stwierdzilem zę chyba jednak przy nim pozostane . Ps. Sory za mała fotke ale inaczej tutaj sie nie da :/ chyba ze da sie zalaczyć większe foto niż 129kb ? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt lut 10, 2006 09:19

lawrai, opisz jak masz rozwiazane sterowanie turbiny. Jeżeli da się zmieniać cisnienie na turbinie i pompa jest na linkę to będziesz sobie mógł spokojnie podnieść moc... To 1.9


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt lut 10, 2006 09:47

lawrai bardzo ciekawe, a możesz się dowiedzieć czy ten ktoś co robił tobie ten silnik kombinował coś przy pompie czy tylko poskładał wszystko do kupy?


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt lut 10, 2006 10:10

skorto to ma 80-85 koni to SB i RA bedzie mialo lepsze osiagi no chyab ze moment wiekszy ale nie bedzie duzo wiekszy.

stozka nei pakuj bo masz silnik turbodoladowany zaraz ci turbo padnie. do takich silnikow nei montuje sie stozkow ewentualnei wkladki. podobnie jest np w G60.

poiwiedz jeszcze jak spalnie wyglada?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt lut 10, 2006 10:33

Kapibara, dokladnie :p
Zaprzal (19-12-2005 20:56)
teraz jaki motor tdi masz wstawiony?
holset (19-12-2005 20:56)
1z
Zaprzal (19-12-2005 20:57)
cos robione?
Zaprzal (19-12-2005 20:57)
wtryski?
Zaprzal (19-12-2005 20:57)
jest duza roznica z seryjnym 1z w golfie 2?
holset (19-12-2005 20:57)
prawie zadnej :p
tylko, ze ten 1.9 da sie napewno mocniej podkrecic :D


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt lut 10, 2006 11:49

na kompie mam filmik jetty 1.6 TD z odwiedzin na hamowni robione były dwa pomiary pierwszy wynik 102 KW drugi po dokreceniu śruby z paliwem 125KW (czy jakoś tak dokładnie nie pamiętam) moment obrotowy do 285 nm doładowanie 1.5 Bar.

pomiedzy 1.6 a 1.9 tym bardziej TDI znaczniejsza róznica bedzie w momencie obrotowym czyli tym co tygryski lubią najbardziej :D

co nie znaczy, że 1.6 jest słabe, obecnie u mnie turbo kręci powyżej 1.5 Bara (bo wskazówka zatrzymuje się na ograniczniku :P) i trochę pokręconą pompe i niejedna benzynka się już zdziwiła :D zrobiłem już tak z 15 tyś.

staram się jeździć przy nie rozgrzanym oleju nie wiecej jak 0,1 Bar, normalnie tak maks 1Bar a jak trzeba kogoś wyprostować co do mozliwości jego samochodu to pedał do dechy :D oczywiście zamykam obrotomierz na piątym biegu.

trochę poświrować można przy tym silniku, a co do tego mechanicznego tdi to seryjne osiągi mnie nie interesują ma byc więcej :bigok: mechaniczny dlatego, że we własnym zakrsie mogę sobie pokręcić i potestować i nie wydawać kaski na "czipowanie" a zreszta to zawsze coś innego i nie standardowego :D

plan jest taki syncro + mechaniczne TDI = :satan:

od zakupu auta jestem pół kroku więc może coś z tego wszystkiego wypali :bigok:


Nissan Patrol K160

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości