Większe wtryski do AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: walus501 » ndz gru 16, 2012 00:35

no nic pojadę do sklepu i zobaczymy co zaproponują. wiec będę brał pod uwagę wzm monark i możne thm


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: souler » pn gru 17, 2012 19:36

dobra - co da mi zmiana na mercedesy poza dymem? konkrety bez bicia piany. mam sbeki i myślę nad czymś wydajniejszym. dymu brak, bo dużo dmucham.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

arwam

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: arwam » pn gru 17, 2012 22:37

souler, jaką masz pompę?
jesli nie masz przynajmniej 11mm i to na ostrej fali, z jakimś naprawdę sporym turbem to raczej bym sobie odpuścił, chyba ze planujesz atakować granice 240+...



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: souler » wt gru 18, 2012 19:02

10mm siedzi, graty w pompie z tdi


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

arwam

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: arwam » wt gru 18, 2012 23:42

to raczej załóż ori lub od 1.6TD SB lub JR. mi najprzyjemniej się jeździło na wtryskach od JR'a



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: Michał_1977 » czw gru 20, 2012 17:19

arwam, ale pitolisz... :panna:
Miałem pompę 10mm z TDI i po zmianie z SB-ków na Merce,różnica była bardzo zauważalna.Cicha praca,wzrost mocy bez kręcenia dawką do tego stopnia,że trzeba było podnieść ciśnienie w suszarce,żeby ogarnąć dymienie a tym samym,jeszcze zwiększyć moc.Równie dobrze można było zmniejszyć dawkę,ale po co?... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: arwam » czw gru 20, 2012 18:21

arwam pisze:arwam, ale pitolisz...

to ciekawie się składa. jak masz dobre wtryski to nie ma aż tak wielkiej różnicy, nie w TD.

nie mówimy o wtryskach 1V


jakoś seria SB wystarcza na grubo ponad 200KM


dymienie na mercedesach jest wynikiem mniejszego kąta rozpylania, ponieważ DN OSD 265 czy tym podobne z merców są przeznaczone do komór wstępnych a nie wirowych.

ja już też sprawdzałem opcję merców, w lecie jak nie mogłem przełamać granicy 250KM, i leży mi komplet w garażu, ale przy pompach 10mm nie ma sensu ich zakładać, jesli masz wszystkie parametry dość dobrze zgrane, i co najważniejsz jesli ori wtryski masz dobre, na mercedesach jest też zauważalny wzrost zużycia paliwa przy spokojnej jeździe, nie jest on wielki bo o około 1-1,5l/100km.
faktem jest że dymienie wzrasta, moc nie koniecznie,

ilość dymu nie przekłada się na moc. to może świadczyć albo o nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza w komorze spalania, kiepskim ( w tym wypadku nie odpowiednim) rozpyleniu paliwa, lub poprostu o źle zorganizowanym procesie spalania.
faktem jest że mogę przepuszczać trochę większe ilości paliwa przez siebie niż SB.
no i jeszcze zauważyłem lekkie pogorszenie porannego rozruchu. może u Ciebie nie ma to wielkiego znaczenia, bo masz nie odprężony sinlik, ja mam i to dość znacznie, i u mnie już w lecie było widać różnicę, teraz chyba by wogóle nie zapalił na mercach, a tak pali na dotyk tylko dłuższą chwile przebiera...


próbowałeś po zmienia wtrysków nieco przyspieszyć kąt wtrysku?

jesli to zmniejsza dymienie( w moim wypadku mniejszyło niemal do poziomu z przed zmiany) to znaczy że jest nieodpowiednio rozpylone,

jesli praca silnika pod obciążeniem staje sie jeszcze twardsza a dymienie, nadal jest na niemal nie zmienionym poziomie to znaczy że wtedy masz więcej paliwa w komorze spalania, wtryski od merca pozwalają na wyższe kręcenie silnika, i praktycznie nic po za tym, jeśli nie idzie to w parze z innymi modami, jesli ktoś planuje tylko pompę 10mm i większe doładowanie, oraz ewentualnie IC to nadal powiem żeby sobie założył wtryski ori, jesli stopniowo buduje swój sinlik, a ewentualne awarie są okazjami do zmiany osprzętu na taki o większym potencjale jak najbardziej.
jeśli nie dmuchasz z dużego turbo, nie lejesz z większej pompy i nie masz osprzętu ( sprzęgło, skrzynia biegów) który będzie znosił dwu-trzykrotnie większy moment obrotowy, to wtryski od merca nic po za komfortem psychicznym Ci nie dadzą, to jakbyś do ori nie modzonej pompy zakładał turbo pokroju powiedzmy Holset'a HX35 i dmuchał z niej tylko 0,6bara, a z pompy lał tyle co w serii, oprócz laga nie zyskasz nic, bo jak turbo zacznie sie budzić to pompa zacznie ciąć dawki.
tak samo i tutaj jesli nie robisz "szlifierki" to takie wtryski nie mają sensu, chyba ze stopniowo się uzbraja w miarę możliwości finansowych czy innych silnik w lepszy osprzęt finalnie planując duże moce...


pamiętaj że nagły wzrost dymienia nie znaczy wcale wiekszej ilosci dymu, do tego trzeba trochę wieccej danych.


jak będziesz się bawił kiedyś VNT szybko załapiesz, o co mi chodzi, zresztą na początku jak się tu na forum znalazłeś to zapewne pamiętasz że przy problemach z przeładowaniem towarzyszyło Ci dymienie, które bez dotykania dawki ustąpiło po tym jak zreanimowałeś WG.

jak masz mały przepływ to masz mało powietrza w komorze a dużo spalin, tak samo jak się WG otwiera spada ciśnienie w kolektorze wydechowym poprawia się przepływ. i dymienie spada, żeby sie WG otworzyło, musi być odpowiednie ciśnienie w dolocie, żeby było odpowiednie ciśnienie w dolocie musisz mieć odpowiednio ilość spalin. a WG będzie tym szerzej otwarte, im więcej spalin masz, a tych przy tej samej dawce można znacznie więcej uzyskać pod warunkiem że paliwo będzie lepiej rozpylone.

ja staram sie zorganizować proces spalania tak ażeby jak nalepiej paliwo wykorzystać, jednocześnie zrobić jak największą ilośc spalin, po to żeby mechanizm regulujący ciśnienie doładowania był możliwie najszerzej otwarty, minimalizując straty, polepszając przepływ a co za tym idzie napełnienie i przepłukanie cylindra.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: Michał_1977 » czw gru 20, 2012 22:19

arwam pisze:nie mówimy o wtryskach 1V
Oczywiście,że nie.Przecież wyraźnie napisałem,że po zmianie z SB-ków na Merce.
arwam pisze:dymienie na mercedesach jest wynikiem mniejszego kąta rozpylania
Arek,nie pisz mi tutaj co czym jest spowodowane,bo o tym,to ja doskonale wiem,tak samo doskonale pamiętam,że w ciągu roku zajechałem 3 komplety wtrysków SB od Bosch-a,a po założeniu Merców również od Bosch-a,śmigałem ok. dwóch lat.
Wiesz dlaczego tak jest? Dlatego,że są wydajniejsze,tzn. nie przycinają dawki dzięki temu nie tłuką się tak jak te nieszczęsne SB-ki.
arwam pisze:przy pompach 10mm nie ma sensu ich zakładać
Nie chce mi się rozpisywać tak jak Ty,ale przypomnij sobie naszą rozmowę,jak Ci mówiłem,że już wykorzystałem cały potencjał 10-ki,że już nie jestem w stanie zwiększyć dawki,bo nie mogę zejść z obrotów,bo dźwignia opiera się na kadłubie.Jakoś zastosowanie Merców pomogło.
I teraz najlepsze-gadaliśmy przez telefon gdy kupowałem te wtryski i sam potwierdziłeś,że zastosowanie Merców powinno rozwiązać ten problem :goof:
Poza tym,temat wtrysków,a ty tutaj o VNT...trzymajmy się pytania kolegi souler.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: arwam » pt gru 21, 2012 01:12

Michał_1977 pisze:Nie chce mi się rozpisywać tak jak Ty,ale przypomnij sobie naszą rozmowę,jak Ci mówiłem,że już wykorzystałem cały potencjał 10-ki,że już nie jestem w stanie zwiększyć dawki,bo nie mogę zejść z obrotów,bo dźwignia opiera się na kadłubie.Jakoś zastosowanie Merców pomogło.
I teraz najlepsze-gadaliśmy przez telefon gdy kupowałem te wtryski i sam potwierdziłeś,że zastosowanie Merców powinno rozwiązać ten problem

tak ale wtedy obydwaj jeździliśmy na małych dozownikach.

Michał_1977 pisze:Poza tym,temat wtrysków,a ty tutaj o VNT...trzymajmy się pytania kolegi souler.

jak tu o tym nie wspominać kidy wszystko ze sobą jest ściśle powiązane, wystarczy że jeden element zawali i zamiast pięknych kresek mamy piękną, dymiącą i klekoczącą , kupe złomu :kac:
nie stoimy w miejscu ale sie coągle rozwijamy, przy obecnym stanie wiedzy te same kwestie obydwaj już iejednokrotnie byśmy inaczej rozwiązali...



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: piotrekgal » pt gru 21, 2012 01:33

arwam pisze:Michał_1977 napisał(a):
Nie chce mi się rozpisywać tak jak Ty,ale przypomnij sobie naszą rozmowę,jak Ci mówiłem,że już wykorzystałem cały potencjał 10-ki,że już nie jestem w stanie zwiększyć dawki,bo nie mogę zejść z obrotów,bo dźwignia opiera się na kadłubie.Jakoś zastosowanie Merców pomogło.
I teraz najlepsze-gadaliśmy przez telefon gdy kupowałem te wtryski i sam potwierdziłeś,że zastosowanie Merców powinno rozwiązać ten problem



tak ale wtedy obydwaj jeździliśmy na małych dozownikach.

Ale to jak sam napisałeś, mając mały dozownik, wtryski mercedesa są na miejscu- używając argumentów Michała.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: Michał_1977 » pt gru 21, 2012 08:08

piotrekgal pisze:Ale to jak sam napisałeś, mając mały dozownik, wtryski mercedesa są na miejscu
Oczywiście,że tak,ale Arek zamiast przyznać rację,zaczyna odwracać kota ogonem... :pokey:
Druga sprawa-skąd wiesz jaki dozownik ma souler? Trzymaj się tematu :bajer:
arwam pisze:jak tu o tym nie wspominać kidy wszystko ze sobą jest ściśle powiązane
Co jest powiązane,no co? Zapytaj souler-a,czy ma VNT? Jak Ci potwierdzi,to wtedy pisz...
On zapytał o wtryski,a Ty już o suszarkach zaczynasz...
arwam pisze: przy obecnym stanie wiedzy te same kwestie obydwaj już iejednokrotnie byśmy inaczej rozwiązali...
Pewnie,że tak.Ja wcale nie mówię,że trzeba stać w miejscu bez rozwijania wiedzy i umiejętności,jednak Twoja rezygnacja z Merców i powrót do SB-ków,była niestety krokiem wstecz w/g mnie,bo w życiu nie dam sobie wcisnąć kitu,żeMerce nie są lepsze od SB.
Samo to,że zarżnąłem 3 kompl. SB-ków w ciągu roku,a na Mercach śmigałem prawie 2 lata,dużo mówi.Ba,powiem więcej-te merce śmigały w 1,6TD,od sierpnia tego roku w 1,9TD.Parę dni temu znów je założyłem,bo nowe coś się przycięły.Jak nowe założę ponownie,to te stare trafią do 1Y :food: :satan:

souler, a miało być bez bicia piany :rotfl: :smiech3:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: arwam » pt gru 21, 2012 12:51

Michał_1977 pisze:Oczywiście,że tak,ale Arek zamiast przyznać rację,zaczyna odwracać kota ogonem...

nie chodzi o to czy mam rację czy jej nie mam, poprostu patrzę przez pryzmat zdobywanych doświadczeń.

Michał_1977 pisze:Pewnie,że tak.Ja wcale nie mówię,że trzeba stać w miejscu bez rozwijania wiedzy i umiejętności,jednak Twoja rezygnacja z Merców i powrót do SB-ków,była niestety krokiem wstecz w/g mnie,bo w życiu nie dam sobie wcisnąć kitu,żeMerce nie są lepsze od SB.
to poprubuj odpalić odprężony silnik z opuźnionym kątem wtrysku, ( celowo) i wtedy pogadamy,, po drugie nie powiedziałem że do nich nie wrócę,

co do zajeżdżania trzech kompletów wtryskiwaczy nie stwierdziłem a też z pomp nie małych lałem, wytrzymały 11mm, 12mm, i powrót do 11mm
z tym że to były wtryski jeszcze z lat produkcji w niemczech.


narazie póki co jeżdżę na SB'kowych i jest dobrze, a dymu mogę Ci zrobić ile chcesz nawet przy ciśnieniach rzędu 2.5bara jak znajdziesz turbo które na dłuższą metę jest w stanie tyle wytrzymać.

niechcać bardziej dłubać się w pompie i mając nieodprężony silnik najprawdopodobniej bym jednak Mercedesa wziął, mając odprężony motor jaki siedzi w golfie narazie jak dla mnie korzystiej jest jeździć na SB'kowych
jednak przy takich podzespołach jak u Souler'a siedzą czyli 1.6TD, 10mm, i turbo T3 lub K24 jesli nie planuje rozbudowy silnika to bymsie zastanowił.
i przynajmniej jeśli o mnie chodzi raczej bym się skłaniał ku ori wtryskom.
takie jest moje zdanie, z którym nie musicie się zgadzać, macie prawo mieć odmienne, zresztą gorsze rozpylenie to również dopalanie sie paliwa w wydechu a więc i w turbie. jesli ktoś bardzo żadko używa gazu do spodu i tylko krótko trwale jest jak najbardziej
ok.
jesli ktoś ma ciężką nogę będzie co trochę robił czapkę.

same tłoki raczej ciężko w TD uszkodzić, temperaturą jeśli są wypolerowane.

jeszcze raz zaznaczam że takie jest moje zdanie, i podałem przyczyny kiedy bym podjął taką a nie inną decyzję więc zanim znów na mnie siądziecie, to najpierw trzy razy w skupieniu przeczytajcie tego posta potem go jeszcze daw razy przemyślcie.
macie swoje zdanie i jest OK.
a od mojej osoby proszę sie odczepić, bo zdania nie zmienia tylko krowa.

Michał_1977 pisze:Druga sprawa-skąd wiesz jaki dozownik ma souler? Trzymaj się tematu
wychodzę z założenia że skoro ma graty z TDI i nie napisał o posiadaniu zmienianego dozownika to raczej jest nikłe prawdopodobieństwo jego posiadania w pompie, On w przeciwieństwie do niektórych, a raczej jednej osoby, chyba nie należy do grona które dla jednej części są skłonne kupić całą pompę.


nie piję tu do nikogo ani nie zamierzam nikomu zglądać do portfela, ale tylko nie liczni Michał_1977, ciągle modzą tak jak Ty czy ja że ciągle coś zmieniamy.


kiedyć nie wiedziałem jak zwiększyć wydajnośc pompy jak sie kończyłe charakterystyka regulatora, i to był dobry sposób na obejście, tego problemu, ale powodował konieczność ponownego strojenia dynamicznego kąta wtrysku, dzisiaj znam już inne sposoby i znacznie bardziej sie w zagadnienie zasilania sinlików ZS niż nawet przed rokiem czy dwoma.
teraz raczej wolałbym przerabiać dozownik niż pchac się w końcówki, szczególnie mając odprężany silnik. jesli zmienię coupe na coś z AAZ'em pod maską i tam nie będę tak kombinował z stopniem sprężania to najprawdopodobniej wylądują tam końcówki Merca.
to samo się tyczy jeśli już mamy słabą kompresję w silniku...

i patrząc z perspektywy czasu kiedyś to miejsce było możliwością prowadzenia konstruktywnej dyskusji, teraz to jest miejsce, gdzie rejestruje się jegomość, zadaje pytania takie które świadczą że nie zna wogóle tematu, a po pół raku zaczyna uczyć osoby które już dobrych kilka lat się parają przeróbkami tych silników, i uczy ich jak to źle robią w dodatku negując fakty.

i dobrze wiecie o kim mowa, nie trafiają argumenty żadne, ani logiczne, ani nawet to że ktoś chce modzić w inny sposób niż przetarte szlaki, ale jak ktoś coś nowego wymyśli to go trzeba zgnoić, i taka niestety jest prawda.


a jak nie wierzycie to sobie historię postów możecie poprzeglądać, ciekawe tylko dlaczego druga strona mniemając że ma rację usunęła swoje posty, to było dobre omówienie, wad i zalet poszczególnych rozwiązań.


i tyle of topu z mojej strony, jesli ktoś chce w tym temacie coś powiedzieć na temat mojej osoby to jest od tego PW.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: souler » sob gru 22, 2012 00:37

kurfa ja pierd... cycki opadaja. i tyle sie dowiedzialem :ass: pompa eco+glowiczka i podzespoly z pompy tdi. jak dokladnie jest zlozona - nie wiem, dalem pompiarzowi i sie chlopaki bawili na stole, az uzyskali maksymalna dawke 2 razy wyzsza niz pompa eco. przynajmniej tak mowil pompiarz. silnik to AAZ ! nie zadne dziewczece 1.6. dmucham 2 bary, bo tak sobie moje k24 pompuje i nie bede z tym walczyl. chce, niech dmucha! na duzym booscie dymu nie ma, w dolnych partiach zawsze jest, ale ta locha wtedy dmucha 0,2 :) koncowki sa SB nowe boscha, ustawione na 160 bar. proste pytanie - merce cos w obecnej chwili dadzą?

nie licytowac sie i nie pisac poematow - to do arwama!


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: t0mal » sob gru 22, 2012 02:07

Nic, odpuść sobie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości