Większe wtryski do AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: piotrekgal » sob gru 22, 2012 11:36

Tyle ile ludzi, tyle wersji. Ja jednocześnie do wtrysków wrzucałem kolektor AWX, nie wiem czy to była przde wszystkim różnica dzięki nowemu kolektorowi, ale pierwsze wrażenia były takie, że auto idzie jak wściekły dzik. Tylko pompa 9tka.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: marcinas1983 » sob gru 22, 2012 12:50

t0mal pisze:Nic, odpuść sobie.
miałem merce, ustawione na 160 barów... fabrycznie chodzą na niższym ciśnieniu 130/135 barów. Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem szczególnie, że masz nowe od SB. W TD przypuszczalnie takiej różnicy nie ma po zmianie wtrysków jak w TDI. t0mal, coś kiedyś pisał o końcówkach z jakiegoś francuza... może takie przetestujesz??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: t0mal » sob gru 22, 2012 14:39

Jeszcze się nie nacieszyłem świerzym silnikiem, ale kto wie, może kiedyś, jak w końcu poskładam 12mm ;)
Na razie montuję webasto.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: Michał_1977 » sob gru 22, 2012 22:08

t0mal pisze:poskładam 12mm
Chcesz 12mm od Iveco? Identyczna jak moja,tylko 12-ka.
Roztaczasz stożek w kole pasowym od 1,6TD,robisz timing,gov-a i heja :bigok:
Tak jak ta w aukcji http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 05135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak coś,to PW.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: biznes88 » ndz gru 23, 2012 20:11

Michał_1977, a czy te pompy nie sa z "wtrysku posredniego"???



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: souler » ndz gru 23, 2012 21:12

alleluja i doczekałem się prostej odpowiedzi. czyli robię wydech, skrzynię i sprzęgło, a potem jeszcze dawka.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: Michał_1977 » pn gru 24, 2012 08:26

biznes88 pisze:czy te pompy nie sa z "wtrysku posredniego"???
A jakie to ma znaczenie?
marcinas1983 pisze:Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem
Każdy może mieć swoje zdanie :bigok:
Ja jednak swojego nie zmienię,nawet gdyby chodziło tylko i wyłącznie i cichszą pracę Merców to i tak wybrał bym je,zamiast nowych SB-ków.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: arwam » pn gru 24, 2012 18:51

marcinas1983 pisze:Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem szczególnie, że masz nowe od SB.

i pod tym podpisuję się rękami i nogami...

Michał_1977 pisze:biznes88 napisał(a):
czy te pompy nie sa z "wtrysku posredniego"???

A jakie to ma znaczenie?

a no ma dla kąta wtrysku. przy bezpośrednim masz większą progresję przyrostu ciśnienia, wewnątrz pompy, a po założeniu na pośredni dynamiczny kąt będzie za wczesny.


Michał_1977 pisze:Ja jednak swojego nie zmienię,nawet gdyby chodziło tylko i wyłącznie i cichszą pracę Merców to i tak wybrał bym je,zamiast nowych SB-ków.

to spróbuj się pobawić falą 600, i kątem wtrysku, jedyny minus to bardzo mały moment obrotowy poniżej 2000rpm



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: tower » pn gru 24, 2012 20:17

arwam pisze:
a no ma dla kąta wtrysku. przy bezpośrednim masz większą progresję przyrostu ciśnienia, wewnątrz pompy, a po założeniu na pośredni dynamiczny kąt będzie za wczesny.
Nie bardzo Ci wyszło to zdanie. Tzn jak w końcu - że ciśnienie wewnętrzne bardziej przyrasta w pompach obsługujących bezpośredni wtrysk czy pośredni? Czy może jest jeszcze inaczej.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: marcinas1983 » pn gru 24, 2012 20:22

tower, w pompach dla wtrysku bezpośredniego wolniej wyprzedza kąt wtrysku i wolniej narasta ciśnienie wewnętrzne w pompie, zaś pompa dla pośredniego szybciej wyprzedza kąt wtrysku jak i ciśnienie w niej szybciej narasta. Co innego jest ze statycznym... w TD jest późniejszy niż w oryginalnych m-tdi.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: Michał_1977 » pn gru 24, 2012 21:47

arwam pisze: marcinas1983 napisał(a):Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem szczególnie, że masz nowe od SB.




i pod tym podpisuję się rękami i nogami...
Nie dawno napisałeś,że tylko krowa nie zmienia zdania...zgadza się,ale-parafrazując-nie rozumiem tylko,po co prawie do upadłego bronić jednego przed drugim,żeby za chwilę bronić tego drugiego przed pierwszym...
Oprócz wtrysków,mam tutaj również na myśli suszarki na WG i VNT :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: tower » pn gru 24, 2012 21:56

marcinas1983 pisze:tower, w pompach dla wtrysku bezpośredniego wolniej wyprzedza kąt wtrysku i wolniej narasta ciśnienie wewnętrzne w pompie, zaś pompa dla pośredniego szybciej wyprzedza kąt wtrysku jak i ciśnienie w niej szybciej narasta. Co innego jest ze statycznym... w TD jest późniejszy niż w oryginalnych m-tdi.
Ciekawe info. Leci punkcik.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: t0mal » pn gru 24, 2012 22:25

Michał_1977 pisze:
t0mal pisze:poskładam 12mm
Chcesz 12mm od Iveco? Identyczna jak moja,tylko 12-ka.
Roztaczasz stożek w kole pasowym od 1,6TD,robisz timing,gov-a i heja :bigok:
Tak jak ta w aukcji http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 05135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak coś,to PW.
Mam troszke inną, z eurocargo, jest wydajniejsza ale trzeba troche rzeźbić. No i nie wiem jak wtyski.



arwam

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

Post autor: arwam » pn gru 24, 2012 23:26

marcinas1983,

mały błąd się zakradł.
pompa powiedzmy od landka pracując na sinliku z bezpośrednim wtryskiem będzie wolniej wyprzedzać ale szybciej w niej przyrasta ciśnienie w funkcji obrotów niż w pompie od pośredniego wtrysku, związane jest to z tym wtryskiwacze do bezpośredniego wtrysku generują znacznie większe obciążenie dla przestawiacza.
zakładając tą samą pompę do silnika z pośrednim wtryskiem gdzie nie generują wtryskiwacze takiego obciążenia dla przestawiacza, dynamiczny kąt wtrysku staje się za wczesny.
właśnie dlatego po takim zabiegu jeśli fala naprawdę nie jest łagodna to silniki pracują w wyższych obrotach bardzo twardo. pamiętajmy że pompa jest dostrajana pod konkretne wtryskiwacze.

Michał_1977 pisze:Nie dawno napisałeś,że tylko krowa nie zmienia zdania...zgadza się,ale-parafrazując-nie rozumiem tylko,po co prawie do upadłego bronić jednego przed drugim,żeby za chwilę bronić tego drugiego przed pierwszym...

a doczytałeś to w jakim kontekście napisałem?

to samo tyczy się turbin na WG i VNT :pub:

osprzęt dobieramy w zależności od tego co chcemy uzyskać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości