MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt lut 16, 2010 12:58

BeEerT, podobnie jak z 1.6



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt lut 16, 2010 18:07

To_mas pisze:BeEerT, podobnie jak z 1.6
niestety, ale więcej zabawy jest :) .
Do wymiany dochodzi jeszcze:
- półoś wraz z przegubami z prawej strony bo z lewej jest taka sama
- wybierak biegów bo jest inny
- linka prędkościomierza, gazu i sprzęgła
- prędkościomierz bo ma inny indeks :)
- o chłodnicy to nie wspomnę nawet bo ma wyjścia po drugiej stronie oraz jej węże
- skrzynia biegów bo jest inna oraz poduszki silnika przednia ( z łapą silnika ) jak i pod nogami kierowcy, prawą przed nogami pasażera też przydałoby się zapodać od diesla
- węże do nagrzewnicy
I to chyba tyle jeśli chodzi o te "grubsze" różnice między 1.6 benzyną a 1.3 :) .
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 18:09 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Post autor: BeEerT » wt lut 16, 2010 19:00

marcinas1983, Dzięki za opisanie pokrótce co i jak. I chyba sobie dam z tym spokój bo widzę, że i roboty dużo i kasy pewnie też sporo by pochłonęło :). Chyba pozostaje mi lpg zainstalować co by taniej śmigać :)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt lut 16, 2010 19:09

BeEerT, stałem przed podobnym problemem... i... zapodałem TD i do tego taniej mnie to wyszło niż instalacja gazowa. U mnie za instalacje chcieli 1.9tys zł BRC II generacji, za polską sekwencję 2.4 tys zł. a dawcę w dieslu co prawda, ale z wszystkimi wyżej wymienionymi elementami na swapa kupiłem za 1.2 tys zł :) . Tylko przy swapie potrzeba trochę czasu żeby wszystko poprzekładać, ale porównanie jazdy TD z wolnossącą benzyną jest właściwie nie do porównania :) . Do tego w w około 2 tys. zł. podniosłem moc auta o 100% względem 1.3 silnika... jak widzisz... swap nie tylko podjąłem ze strony ekonomicznej ale i mocy :helm:
Aaa... właściwie to swap wyniósł mnie znacznie taniej bo jeszcze posprzedawałem różne pierdoły z dawcy i... może wyszedłem nawet na zero :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Post autor: BeEerT » wt lut 16, 2010 19:17

No widzisz ja mam na gaźniku i u mnie wołają za 1500 także trochę mniej :). Jak by znalazł cały komplet gotowy do przerzucenia to by było git. Bo podejrzewam że lista części jest długa :) A swapa sam robiłeś czy u jakiegoś mechanika?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt lut 16, 2010 19:36

BeEerT, sam robiłem.... najwięcej problemu jest z przerzuceniem silnika bo wiadomo, że swoje waży... reszta to pikuś... odkręcasz z jednego auta przykręcasz do drugiego. Teraz mk2 w kiepskim stanie blacharskim a z dobrym silnikiem kupisz w cenie.... silnika :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Post autor: BeEerT » wt lut 16, 2010 19:49

Z tego co mówisz to chyba nie jest takie straszne jak się może wydawać :). A ile czasu Ci to zajęło? Tak wsio aż td był na chodzie w nowej budzie?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt lut 16, 2010 20:10

BeEerT, ze dwa tygodnie... tylko u mnie doszedł jeszcze montaż IC oraz dorobienie układu wydechowego o większej średnicy niż ten w TD :) , ale nie zawsze przy aucie siedziałem non stop. Jakby się dobrze za to zabrać to jeden dzień i auto jeździ z innym silnikiem, ale to trzeba mieć chęci na taką zabawę :P żeby w jeden dzień się obrócić :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Post autor: BeEerT » wt lut 16, 2010 20:15

Chęci i jakieś pojęcie o tym co się robi :). Musze pośledzić allegro i popatrzeć jakie ceny są i co w ogóle można kupić.



schadook
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 16, 2010 18:01
Lokalizacja: śląskie

Post autor: schadook » śr mar 10, 2010 22:41

Witam wszystkich kolegów!!
właśnie robię takiego swapa z 1.8, BeEerT, nie masz się nad czym zastanawiać, jak będziesz miał komplet części to dwie dniówki i zrobione, przyjemność z jazdy TD w porównaniu do 1,3 -bezcenna!

Mam tylko jeden problem, może ktoś poradzi, chodzi o podpięcie przekaźnika świec żarowych, styki 30, 87, 85, 86 i T mam rozpracowane ale co z L i 50? gdzie podpiąć żeby przekaźnik się samoczynnie wyłączał ?? bo jak na razie muszę zwierać na krótko i rozłączać bo inaczej trzyma cały czas. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
Pzdr



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » sob mar 13, 2010 12:51

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=184541

Tu masz link do typa co jest po swapie takie jak ty planujesz pogadaj z nim a wszystko Ci wytłumaczy :D


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob mar 13, 2010 14:03

schadook, proszę bardzo :)
ja z tych 2 schematów korzystałem i wsio działało jak w oryginale :D
Obrazek Obrazek

powinny Ci pomóc
jak masz pytania to wal, pomogę :D



Awatar użytkownika
Chwedor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob mar 10, 2007 16:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Chwedor » czw mar 18, 2010 08:06

koledzy mam pytanie a jak jest ze zbiornikiem od benzyny do diesla? oyginalny zbiornik zostaje czy jak? bo wlew jest na pewno inny, a w dieslu jest ten cały smok.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » czw mar 18, 2010 17:47

Chwedor pisze:koledzy mam pytanie a jak jest ze zbiornikiem od benzyny do diesla? oyginalny zbiornik zostaje czy jak? bo wlew jest na pewno inny, a w dieslu jest ten cały smok.
zbiornik zostaje wydłubujesz zwężkę w wlewie



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości