[MK3] Modyfikacja 1.9 TD 75KM do 110KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Bohdanak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 17, 2009 11:03
Lokalizacja: Zabierzów

[MK3] Modyfikacja 1.9 TD 75KM do 110KM

Post autor: Bohdanak » sob paź 17, 2009 12:16

Witam.
Ostatnio zakupiłem Mk3 1.9 TD, przebieg 190 000km, rok 97'. Chciałbym dodać trochę mocy i z tego właśnie powodu pisze. Ostatnio wyciąłem katalizator. Chciałbym się dowiedzieć czy dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie Intercooler'a i chip tuning czy zalecacie coś innego... :bajer:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: [MK3] Modyfikacja 1.9 TD 75KM do 110KM

Post autor: PinkFloyd » sob paź 17, 2009 12:28

Bohdanak pisze:Witam.
Ostatnio zakupiłem Mk3 1.9 TD, przebieg 190 000km, rok 97'. Chciałbym dodać trochę mocy i z tego właśnie powodu pisze. Ostatnio wyciąłem katalizator. Chciałbym się dowiedzieć czy dobrym rozwiązaniem będzie dołożenie Intercooler'a i chip tuning czy zalecacie coś innego... :bajer:
Podaje oznaczenie silnika , czy to silnik AAZ jak tak to chip tuning odpada to zwykły mechaniczny klekot który nie ma kompa.

[ Dodano: Sob 17 Paź, 2009 ]
Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101123&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=lda
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:35 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
*Tomal*
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: wt cze 23, 2009 14:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: *Tomal* » sob paź 17, 2009 16:50

O chipie zapomnij w aaz.Jedne co mozesz zrobić to:
-EGR out
-KAT out
-wstawić IC
-zwiekszyć dawke paliwa
-zwiększyć cisnienie doładowania
I sprawdz pompe ale z tego co pamiętam w mk3 wszystkie pompy były LDA
A jak masz ekopompe to bedziesz musiał ją zmienić
Przy tych modach może bedzie 100.
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 16:54 przez *Tomal*, łącznie zmieniany 1 raz.


MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]

Bohdanak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 17, 2009 11:03
Lokalizacja: Zabierzów

Post autor: Bohdanak » wt paź 20, 2009 22:24

Jaki najlepszy bedzie IC? DObry bedzie od Saab 9000? Czy polecacie cos lepszego?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311648/]CZYSZCZENIE, PRANIE DYWANÓW I TAPICERKI SAMOCHODOWEJ, KRAKÓW I OKOLICE, TANIO![/url]

Awatar użytkownika
*Tomal*
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: wt cze 23, 2009 14:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: *Tomal* » śr paź 21, 2009 13:35

Najlepiej do od MK3 1Z


MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 21, 2009 20:26

Bohdanak pisze:Jaki najlepszy bedzie IC? DObry bedzie od Saab 9000? Czy polecacie cos lepszego?
Bez podniesienia cisnienia doładowania to nie ma co się pchać, zwiękrzysz powieszchnię układu ssącego i na seryjnym ciśnieniu doładowanie spadnie ci o 0,1-0,15 bara, wiec IC musi isc z para z tym co kolega napisał



arwam

Post autor: arwam » czw paź 22, 2009 00:37

*Tomal* pisze:Najlepiej do od MK3 1Z
:panna:

coś większego chyba że pedału gazu bardzo żadko używasz do spodu.



Awatar użytkownika
*Tomal*
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: wt cze 23, 2009 14:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: *Tomal* » czw paź 22, 2009 16:14

Do 100 kucy powinien wystarczyć fabryczny z TDI.
Ostatnio zmieniony czw paź 22, 2009 18:48 przez *Tomal*, łącznie zmieniany 1 raz.


MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
konrad141
Forum Master
Forum Master
Posty: 1082
Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
Auto: Bora Sedes 4motion
Silnik: AJM
Kontakt:

Post autor: konrad141 » pt lis 06, 2009 20:53

jak fabryczny pewnie ledwie co spełnia swoją funkcję :bigok: założyć jakis od renówki czy czegos innego :bigok: tyle ludzi zakładało customowe FMIC i jakos dali rade i sa duzo lepsze niz ori :P


Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
:los:

Awatar użytkownika
*Tomal*
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: wt cze 23, 2009 14:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: *Tomal* » sob lis 07, 2009 17:31

konrad141 pisze:jak fabryczny pewnie ledwie co spełnia swoją funkcję :bigok: założyć jakis od renówki czy czegos innego :bigok: tyle ludzi zakładało customowe FMIC i jakos dali rade i sa duzo lepsze niz ori :P
Skoro uważasz że fabryczny ledwie co spełnia swoją funkcje to dlaczego ARL ma 150 kucy a IC jest ciut większy niż w zwykłym TDI i najciekwasze jest to ze przy wyzszych temperaturach wcale sie nie poci.A jestem tego pewien bo kuzyn ma ARL i często nim pociskamy.Owszem najlepiej to by było wrzucić od Megane 130 konnej ale pytanie brzmi po co??Taki ic z megane je chce wrzucić do siebie tylko jest mała różnica celuje w 180ps a nie 100.Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 17:58 przez *Tomal*, łącznie zmieniany 2 razy.


MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lis 07, 2009 19:12

w arl sie nie poci? potrafie w 10 minut zagrzac taki ic w duzo slabszym aucie, a ty mowisz ze jest wystarczajacy do 150 konnego auta. :helm:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

arwam

Post autor: arwam » sob lis 07, 2009 20:43

souler pisze:w arl sie nie poci? potrafie w 10 minut zagrzac taki ic w duzo slabszym aucie, a ty mowisz ze jest wystarczajacy do 150 konnego auta. :helm:
souler, dobrze prawisz ja miałem przy AAZ ic od VECTRY C 2,2DTI i mi już nie wystarczał bo jednak w AAZ'a trzeba sporo dmuchać żeby z niego iskry krzesać



Awatar użytkownika
*Tomal*
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: wt cze 23, 2009 14:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: *Tomal* » sob lis 07, 2009 20:49

Dobra jest to temat rzeka więc nie bede sie sprzeczał.Ja na miejscu kolegi do AAz pakował bym fabryczny z TDI.Uważam że większego nie ma sensu.

A tak na mrginesie skoro tak szybko sie poci w ARl to wytłumacz mi po co fbryka go tam pakuje.


MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » sob lis 07, 2009 23:35

*Tomal* pisze:Skoro uważasz że fabryczny ledwie co spełnia swoją funkcje to dlaczego ARL ma 150 kucy a IC jest ciut większy niż w zwykłym TDI
Nie znam szczegółów ale w ARL wydaje się on ze 2 razy większy niż w innych TDI i co ważne jest centralnie umieszczony !!


<wymoderowano>

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości