Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 613
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: kordzio » sob maja 05, 2012 15:42

Wiem, że było o tym pewnie tysiąc razy i nie chce się Wam po raz kolejny o tym mówić, ale mam pytania, bo nie znalazłem fotek i opisów takich żebym był na 100% pewien, więc wole zapytać :jezor: tylko nie bijcie :pub:
Więc tak:
- żeby zwiększyć dawkę paliwa wkręcam to:?
Obrazek

- co to za zaślepiony otwór?
Obrazek

- gdzie mogę podłączyć wskaźnik turbo?
Obrazek

- i czy nie ma u mnie tego zaworu bezpieczeństwa EGR, bo nie widziałem nigdzie...?
Z góry przepraszam za tołkowanie tematu i dzięki za odpowiedzi :pub:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: t0mal » sob maja 05, 2012 16:05

Zdejmij ten kapturek i do nie go podepnij manometr. Należy zmierzyć ciśnienie doładowania - pojedź na trasę, obroty mają być około 2000 na trzecim biegu. Wciskasz pedał w podłogę i przy około 2500 obr/min masz mieć minimum 0,65 bara. Jeśli jest inaczej to trzeba zająć się sprężarką.
Musisz być pewny że silnik jest na 100% w pełni sił, ze względu na słabą uszczelkę pod głowicą, warto sprawdzić wentylator i termowłącznik, czy chodzą oba biegi.
Dopiero wtedy można zacząć kręcić śrubkami od dawki. Jeśli będziesz miał niesprawną sprężarkę to szybko się wysypie, i możesz przy okazji poważnie uszkodzić silnik.

Ja w swoim trzy razy robiłem głowicę, dopiero po założeniu metalowej uszczelki mam spokój.



Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 613
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: kordzio » sob maja 05, 2012 20:43

Silnik jest raczej sprawny, kompresja jest dobra... turbina była 1,5 roku temu regenerowana, więc też powinna być w porządku, tylko mam małe wycieki spod uszczelki to może najpierw zmierzę tę ciśnienie doładowania (czyli wpinam się w ten "zaślepiony otwór" jak to nazwałem?) i poczekam na wymianę uszczelki od razu na metalową i potem będę się bawił...


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1401
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: piotrekgal » sob maja 05, 2012 20:59

kordzio pisze:(czyli wpinam się w ten "zaślepiony otwór" jak to nazwałem?)
ten zaslepiony zawor to przypomina mi otwor w ktorym powinien byc wezyk laczacy kolektor z pompa (z LDA) ktore pod wplywem cisnienia wgniata boost pin, ale z tego co tu widac Ty masz pompe ECO.
Tam tez dobrze byloby sie wpiąć



Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 613
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: kordzio » sob maja 05, 2012 21:27

piotrekgal, pompę z LDA niedługo powinienem mieć, więc wtedy łącze wężykiem kolektor z pompą i w ten wężyk wpinam się trójnikiem z tym wskaźnikiem doładowania - dobrze myślę? :helm:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1401
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: piotrekgal » sob maja 05, 2012 21:29

kordzio, dokladnie tak jak mowisz.



Awatar użytkownika
dominik29a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
Lokalizacja: Krk

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: dominik29a » pn gru 09, 2013 15:44

Witam, mam do was pytanie :P mianowicie, posiadam pompę wtryskową z wszystkimi modami jakie są (timming,gov mod,bost pint itd.) + tłoko rozdzielacz 10mm. W aucie mam założoną pompe seryjną od 1.6 td z gov mod i bost pin.

I tu moje pytanie do was czy warto zmieniać ta pompe i czy będzie różnica. :satan:

Sprzęgło lubi sobie sliznąc :okej:



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: EnejVW » wt gru 10, 2013 22:31

dominik29a, na pewno warto, z tym że twoje sprzęgło może wtedy zakochać się w ślizganiu :helm:



Awatar użytkownika
dominik29a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
Lokalizacja: Krk

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: dominik29a » wt gru 10, 2013 22:58

Tego się właśnie obawiam :D...... najlepsze jest to ze sprzęgło było zmieniane na SACHS 210mm i nie powinno ślizgać. (Sprzęgło zakładał poprzedni właściciel) NIe wiem w czym może byc problem. (Dodam że 110 afn nie da mi rady).



David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: David2004 » wt lip 21, 2015 11:58

Jako, że temat jest bardzo obszerny, a potrzebuje dokładnych odpowiedzi, chciałbym zadać kilka pytań. Mam nadzieję że ktoś udzieli mi odpowiedzi.
Mianowicie: jakiej firmy zastosować uszczelke pod głowicę z aaz'eta do 1v ? Jeśli można, prosiłbym o numer uszczelki.
Z czego rozrząd brać ? SKF bedzie ok ?



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Re: Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: Havan » wt lip 21, 2015 20:08

David2004 pisze:Jako, że temat jest bardzo obszerny, a potrzebuje dokładnych odpowiedzi, chciałbym zadać kilka pytań. Mam nadzieję że ktoś udzieli mi odpowiedzi.
Mianowicie: jakiej firmy zastosować uszczelke pod głowicę z aaz'eta do 1v ? Jeśli można, prosiłbym o numer uszczelki.
Z czego rozrząd brać ? SKF bedzie ok ?
Uszczelka elringa załatwi sprawę tylko sprawdź na ile karbów potrzebujesz 1,2,3 poproś w sklepie po prostu o uszczelkę do golfa 3 1.9 TD/GTD 75 koni na bank się nie pomylą. SKF będzie ok..

pozrawiam



David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: David2004 » czw wrz 24, 2015 11:58

Kolejne pytanie Panowie:
w 1v kolektor dolotowy musze zmieniać by włożyć T3 ?
jakie rury dać do icka, 2" starczą ?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: Q_mac » pt wrz 25, 2015 06:58

Kolektor ssacy zostaje, starczy



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Post autor: drakula500 » pt wrz 25, 2015 08:25

Nie czytaj starych wątków o poprawianiu 1.6 i nie kieruj się nimi. Jeśli chcesz poprawić coś w tym silniku to zostaw T3 i K24 w spokoju. Raz że to stare ciężkie śmiecie, dwa wykonane w technologii kamienia łupanego z ogromnym AR i ciężkimi wirnikami i wielkimi, a jeszcze na Twoje nieszczęście mają niestandardowe zawory WG, które po tylu latach - mi się nie udało spotkać dobrego - tak to podsumuje.

Jeżeli chcesz turbo które będzie pasować PNP i będzie coś poprawiać to kup T2 z TDI (z audi), o numerze 454001-0001. Ta turbinka ma mniejszy wirnik wydechowy i zachowuje małe AR przy takim samym kompresorze jaki ma T3. Na tym turbie będzie Ci się o wiele przyjemniej jeździć, będzie się szybciej budzić i łatwiej będzie ją napędzać co i przeniesie sie na większą wydajność ciśnieniową. Ta turbina ma też WG dostosowane do sterowania zewnętrznego przez N75 w TDI, więc będzie idealne do MBC no i taki WG dostaniesz nowy, gdyby był uszkodzony. Jak zapakujesz z niej 1.8 bara to gęba Ci się uśmiechnie.

Można też inne turbiny zastosować do 1.6, ale jest więcej zbierania gratów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość