Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr sie 19, 2009 06:52

arwam pisze:Trochim,

a gdzie Ty byłeś jak Cię nie było?
Nieważne gdzie był,ważne,że się pojawił w odpowiednim momencie :wink: .
Dzięki Trochim, :pub:
t0mal pisze:A może tak 12mm z iveco
Hmm :-k ,nie wiem,czy pod 12kę nie musiałbym zakuć silnika :?
Poza tym,miałem zamiar najpierw przejść na 10kę,ale widzę,że prędzej znajdę 11kę od Transita,niż 10kę od TDI...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr sie 19, 2009 07:57

Michaś_1977 pisze:widzę,że prędzej znajdę 11kę od Transita,niż 10kę od TDI...
Bo mnie się nie pytałeś :bigok: poszedł priv



arwam

Post autor: arwam » śr sie 19, 2009 08:24

Jak masz szczęście to możesz bosha wyłapać za te pieniądze, A może tak 12mm z iveco :chytry:
Na to już T3 czy K24 jest zdecydowanie za mała.
Michaś_1977 pisze:Hmm :-k ,nie wiem,czy pod 12kę nie musiałbym zakuć silnika :?
Jest to prawdopodobne że była by taka konieczność bo nawet T3 by już dość wcześnie wstawało i trzeba by było dodatkowo wzmacniać podpory wału korbowego

[ Dodano: 19 Sie 2009 08:32 ]
t0mal pisze:Wiadomo im większe tym lepsze :) ale ta jedenastka z forda ma małą falę, także jakbyś miał 10mm tdi +wysoka fala to spokojnie dałoby rade. Pompa 10 może już załatwić motor, także to nie zabawka :)
11mm te które mamy u siebie też mogą załatwić silniki, jeśli je odpowiednio się wystroi.
Zobacz jak jeździ mój samochód ( filmik w moim temacie) na pompie 11mm z transita
Po za tym pompa transitowska dzieli wtrysk na dwie fazy co też ma pływ na cichszą pracę ale jednocześnie na troszkę mniejszą moc którą mozna dodatkowo wyzwolić jeśli założyć tłoczek który nie ma zatoczenia na końcu.
Ja mam jeszcze jedną pompę 11mm z silnika ALH w automacie i poszukuję do nie fali i wtedy to się dopiero zacznie \:D/

[ Dodano: 19 Sie 2009 08:37 ]
No ładnie tu cudujecie... a ja nadal na 9mm siedzę, ale już $$$ jest zbierana na 10mm albo 11mm i teraz się właśnie zastanawiam, którą opcję wybrać?? Cena... różnica niewielka między zbudowaniem jednej a drugiej... jak myślicie lepiej brać 11mm?? Może kiedyś wleciałby słupek od TDI i wtedy ta pompa byłaby "przyszłościowa"??
pod wyżej wymienione pompy T2 lub K14 jest zdecydowanie za mała przynajmiej w moim wypadku bo już przy prędkości 130km/h na "5" turbo ładowało już ponad 1,0bara przy stałej prędkości



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sie 19, 2009 08:48

arwam pisze:tłoczek który nie ma zatoczenia na końcu
O taki chodzi?
Obrazek

[ Dodano: 19 Sie 2009 08:51 ]
Numer pompy dawcy to 0 460 414 075, podejżewam, że przez brak tego zatoczenia silnik ma żałośnie niską kulturę pracy.



arwam

Post autor: arwam » śr sie 19, 2009 16:28

t0mal pisze: O taki chodzi?
Tak



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » śr sie 19, 2009 17:29

arwam pisze:pod wyżej wymienione pompy T2 lub K14 jest zdecydowanie za mała przynajmiej w moim wypadku bo już przy prędkości 130km/h na "5" turbo ładowało już ponad 1,0bara przy stałej prędkości
Wiadomo, że duża pompa + małe turbo to będzie kicha... dlatego jestem też gotów na zmianę turbo z k14 na k24 albo T3, tylko chodzi czy lepiej trochę dopłacić i mieć 11mm czy zostać przy 10mm??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sie 19, 2009 22:23

Zależy w jaką moc celujesz, dobra 10mm starcza na 150-160 kunia, zaprzal na 11mm ma prawie 180

[ Dodano: 19 Sie 2009 22:34 ]
Zależy od stanu silnika, jak masz zamiar jeździć i czy chcesz konkretnie podlać paliwem.
10mm - może być tak że silnik wybuchnie.
11mm - niewykluczone że silnik wybuchnie.
12mm - prawdopodobnie silnik wybuchnie.
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 22:35 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » śr sie 19, 2009 22:43

t0mal, lubię tak jeździć, żeby pokazać pewnym panom w autach lepszych z silnikami TDI, że nie tylko oni są na drodze :green_fuck:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr sie 19, 2009 22:49

marcinas1983 pisze:tylko chodzi czy lepiej trochę dopłacić i mieć 11mm czy zostać przy 10mm??
_________________
Ja bym ponownie wybrał 11mm bo na większej pompie można taką samą moc zrobić z mniejszym dymem



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » śr sie 19, 2009 22:50

arwam, no i o to mi właśnie chodziło :) czyli będzie większa... :bajer: trzeba kasę zacząć zbierać :P


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » śr sie 19, 2009 22:57

marcinas1983,

najlepiej szukaj pompy z silnika ALH z przekładnią automatyczną.

[ Dodano: 19 Sie 2009 22:57 ]
ewentualnie jeśli ja zdobędę falę do takiej pompy to wtedy będę miał do sprzedania swoją pompę.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sie 19, 2009 22:58

Ale slinik chodzi tak głośno, żę jak podłubiesz pod maską parenaście minut przy odpalonym silniku, to później aż dzwoni w uszach :P

[ Dodano: 19 Sie 2009 23:00 ]
Problem z wtryskami zarzegnany polecam K2 DFA-39, zrobiłem już ponad 100km i żadnych problemów :bajer:



arwam

Post autor: arwam » śr sie 19, 2009 23:01

t0mal pisze:Zależy w jaką moc celujesz, dobra 10mm starcza na 150-160 kunia, zaprzal na 11mm ma prawie 180

[ Dodano: 19 Sie 2009 22:34 ]
Zależy od stanu silnika, jak masz zamiar jeździć i czy chcesz konkretnie podlać paliwem.
10mm - może być tak że silnik wybuchnie.
11mm - niewykluczone że silnik wybuchnie.
12mm - prawdopodobnie silnik wybuchnie.
t0mal, zapompniałeś dodać:

13mm silnik na pewno wybuchnie :wink:
14mm silnik odejdzie w niebyt jeszcze w trakcie kręcenia rozrusznikiem :rotfl:

za leży jak będziesz eksploatować silnik i jak mocno podlejesz paliwem i ile luftu podasz na tłoki bo może być tak że silnik zacznie je wydalać przez układ wydechowy po trosze :jezor:

[ Dodano: 19 Sie 2009 23:03 ]
t0mal,

sprawdź jeszcze sobie kąt wtrysku.
Silnik powinien się bez obciążenia w podobnym pasie nagrzewać jak na ori pompie jeśli nagrzewa się szybciej to masz za wczesny kąt wtrysku



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sie 19, 2009 23:09

Modzenie kątem wtrysku niewiele pomaga, mogę pompe odsunąć od silnika tak, że kopci na biało na wolnych obrotach, a i tak chodzi niewiele ciszej, co ciekawe nawet w takim dziwnym położeniu odpala z półobrotu :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości