Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » śr cze 24, 2009 22:57

skibszczok pisze: Zastanawia mnie tylko co by bylo gdybym zalozyl go do siebie np i turbo ustawil na 1 bar?? Bo cos mi sie kiedys obilo ze nie moze byc za duzy intercooler.
nic by nie było.
ale jeśli nie planujesz grubych modów to chyba sensu niema dawanie tak dużego IC.
minus dużego układu dolotowego to minimalnie większy lag turbiny.
jaką moc planujesz docelowo

[ Dodano: 24 Cze 2009 22:59 ]
skibszczok pisze:Tez fakt. Ale ja bym nawet srednicy nie zmienial. Wywalil wieksza dziure w oryginalnym tlumiku itd zeby jak najlepiej lecialy spaliny.

wystarczy żebyś wydłubał przegrody z tłumika lub je wypalił np spawarką jeśli dłubać Ci się nie chce



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw cze 25, 2009 16:50

A ja dzisiaj próbowałem wstawić oryginalny IC przed chłodnicę i.... się tylko wnerwiłem na maxa :P ... muszę coś pomyśleć z tym IC od Vectry, a najlepiej do mk2 zapodać IC, który jest cieńki i z wyjściami po obu stronach. Oryginalny od mk2 jest
"niereformowalny" :P i już go na straty spisałem. Dzisiaj cały dzień prawie przy tym siedziałem i... jedynie co zrobiłem to niepotrzebnie pas przedni pokroiłem :kac: .arwam, a masz może zdj. jak to wygląda u Ciebie pod maską?? Te wyloty/wloty do IC ładnie pasowały czy też trzeba było z nimi coś rzeźbić??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » czw cze 25, 2009 17:38

Planuje kolo 100 koni miec. Jak narazie szukam silnika zeby porzelozyc. Najprawdopodobniej bedzie JR to SB ciezko dostac w jakims sensownym stanie za w miare male pieniadze. Zreszta juz znajomy ma JR na oku dla mnie po remoncie itd. Zaraz po swapie metalowa uszczelka i wtedy zacznie sie zabawa hehe


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 18:37

marcinas1983, zamontuj taki jak ja mam,a nie pożałujesz.Ma sporą wydajność.
Pisałeś na początku,że nie chcesz nic ciąć,więc nie będziesz ciął,jedynie trzeba rozwiercić zgrzewy mocowania altka i cyknąć migomatem (lub przykręcić blachowkrętami) 2-3 cm bliżej zbiorniczka płynu do spryskiwaczy :bigok: .W przypadku tego od Vectry będziesz musiał wyciąć kawałek wzmocnienia pasa przedniego.
Ja dmucham do 1,8 bara i rura za ICkiem jest chłodna :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw cze 25, 2009 18:53

Michaś_1977, a jaki masz IC?? Jeśli chodzi o akumulator to ja mam jeszcze mały od benzyny :P jak go cofnąłem pod fartuch błotnika to niewiele wystaje za podłużnicę :)

[ Dodano: 25 Cze 2009 18:57 ]
Michaś_1977, już znalazłem :) Renault Master :) ... a ja mam nawet krótszą chłodnicę więc będzie jeszcze lepiej :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 19:39

marcinas1983 pisze:a ja mam nawet krótszą chłodnicę więc będzie jeszcze lepiej :)
No widzisz :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw cze 25, 2009 20:14

Michaś_1977, czyli wchodzi bez problemu, nic nie trzeba ciąć w tym miejscu gdzie jest najbardziej cienko przechodzi bez problemu??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 20:33

marcinas1983 pisze:Michaś_1977, czyli wchodzi bez problemu, nic nie trzeba ciąć w tym miejscu gdzie jest najbardziej cienko przechodzi bez problemu??
Dokładnie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw cze 25, 2009 20:44

Michaś_1977, no to GIT to takiego IC kupie do tego zapodam cały ładny pas z drugiego mk2 i będzie GIT... a jak wygląda z średnicą wlotów/wylotów z tego IC?? Dużo większe/mniejsze są od tych z turbo/kolektora ssącego??

Tak wygląda moje downpipe :P

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 21:32 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 21:51

a jak wygląda z średnicą wlotów/wylotów z tego IC?? Dużo większe/mniejsze są od tych z turbo/kolektora ssącego??
Mają coś ok.60mm,ale spokojnie =; wszystko jest do opanowania.Jak będziesz na etapie montażu to Ci zapodam co i jak,żebyś się nie męczył (głowił) :wink:
W międzyczasie załatw sobie większą chłodnicę cieczy,bo jak TDka pomodzisz,to ta od wolnossaka nie wyrobi na zakrętach,no i od razu ustawisz ICka tak jak trzeba :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 22:17

Michaś_1977 pisze:Pisałeś na początku,że nie chcesz nic ciąć,więc nie będziesz ciął,jedynie trzeba rozwiercić zgrzewy mocowania altka i cyknąć migomatem (lub przykręcić blachowkrętami) 2-3 cm bliżej zbiorniczka płynu do spryskiwaczy .W przypadku tego od Vectry będziesz musiał wyciąć kawałek wzmocnienia pasa przedniego.
nie trzeba wycinać a wystarczy podszlifować resztę załatwi brak miejsca, na dół tylko radzę dać albo kawałek celownika lub kątownika i po sprawie

skibszczok pisze:Planuje kolo 100 koni miec. Jak narazie szukam silnika zeby porzelozyc.

:rotfl: ja też tak kiedyś mówiłem.

odrazu w przypadku tego silnika radzę poszukać szklanek na płytki.
fakt że przy ich montarzu trzeba je wyregulować co jest kosztowne bo 1szt kosztuje 5zł ale można za to kręcić powyżej 6000rpm a ten silnik wprost przepada za RED LINE

z turbiną GT2052V kręcił się z mocę do 150km/h na trzecim biegu przy skrzyni 4T



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw cze 25, 2009 22:27

Taki prawie silnik hondy tylko w wydaniu VW i w dodatku diesel :P :) .... ja będę modził jednak z tym IC od mastera bo chce zachować jak najbardziej wygląd zewnętrzny seryjny a w dodatku będę miał wąskie zderzaki. W Ciebie arwam szeroki zderzak ładnie zakrywa całość i nic nie widać. U mnie zaś bym musiał zrezygnować z tego plastiku pod wąskim zdesiem co nie wygląda za dobrze :P


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 22:49

marcinas1983,

ale ja też planuję wąskie zderzaki :wink:

i to ma intrygować zresztą i tak prawie nie widoczny by był bo jeszcze jest tablica rejestracyjna i z pod niej prawie nic nie będzie widać

jak sipobawisz z tym silnikiem to stwierdzisz że nie chcesz innych znać

jak masz hydro popychacze to założ szklanki starego typu dzięki czemu przy dużych obrotach i ciśnieniu doładowania nie podstawi zaworów.
mżna jeszcze modząc silnik wyprodukowany po 87' zapodać głowicę od 1,9 i uszczelkę metalową i wtedy to już myślę że przy odpowiednim turbie i pompie wtryskowej można 200KM atakować jeśli korbowody wytrzymają
jeśli chcesz go wysoko kręcić to możesz jeszcze powiększyć ujścia komór wirowych w głowicy ale to już jest obosieczna broń bo będzie trochę utrudniony poranny rozruch



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » czw cze 25, 2009 23:08

arwam, jak na razie to seryjne 80PS stoi w garażu i nie jeździ.... a co do modów silnika to na początek planuje podnieść ciśnienie doładowania jak i zwiększyć dawkę paliwa a później pobawić się z LDA :P jeszcze mam w głowie govermod czy jak to tam się pisze, ale to z czasem :)

[ Dodano: 25 Cze 2009 23:09 ]
P.S.

Mam w domu jeszcze głowicę z DX'a :) tam są szklanki z płytkami :) czy one by podeszły do TD??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości