Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » sob kwie 18, 2009 09:55

t0mal pisze:Nie bo energia spalin bedzie za mała, (i tak jak jedziesz pełnym ogniem to t3 dmucha od 3000) musiałbyś całkowicie zamknąć dopływ spalin to mniejszego turba.
one nie będą równolegle ale ale szregowo co czyni zasadniczą różnicę



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob kwie 18, 2009 23:57

Jak byłyby szeregowo to mała by była podpieta pod wydech dużej, a nie pod wg, napisałem
t0mal pisze:zaślepić kanał obejściowy


To zmienia rolę zaworu wg na zawór sterujący rozpoczęciem ładowania przez drugą sprężarkę. Zatkanie kanału zaworu WG przy wylocie z dużego turbo powoduje powstanie oddzielnej "rury" od koletrora wydechowego przez zawór WG do dziury po zaślepce, która napędza nam małą sprężarkę.

[ Dodano: 19 Kwi 2009 00:00 ]
potrzebny byłby też zawór na dolocie, pomiedzy muszlami zimnymi sprężarek, który zapobiegał by cofaniu się powietrza do filtra gdy jedno turbo nie pompuje.

[ Dodano: 19 Kwi 2009 00:06 ]
Przy doładowaniu zakresowym ta "duża" sprężarka jest mniejsza niż w konwencjonalnych rozwiązaniach, łąduje już od niskich obrotów, a kiedy puchnie na wyższych, wspomaga ją mała, przez co mamy większe doładowanie do wysokich obrotów silnika i turbodziurę jak przy stosowaniu małego turba.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » ndz kwie 19, 2009 23:12

andrew.zbyrko pisze:jest jeszcze jeden myk żeby turbo szybciej rozzkręcić: opóźnić początek wtrysku, ale przy modzonym silniku jest to niewskazane, jak i zimny start jest utrudniony.
możesz opisać dlaczego tak stwierdzasz ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 19, 2009 23:18

andrew.zbyrko pisze:jest jeszcze jeden myk żeby turbo szybciej rozzkręcić: opóźnić początek wtrysku, ale przy modzonym silniku jest to niewskazane, jak i zimny start jest utrudniony.
odsyłam do tematu:
MOD Łukiego



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 20, 2009 08:09

arwam, ,pamiętasz jak Ci pisałem na PW o strasznie wysokim spalaniu?
Otóż,sytuacja została opanowana.Zalałem gada na ful,zrobiłem 140km i znów zalałem na ful.
Weszło (ku mojemu zaskoczeniu) tylko 6,45l,czyli ok.4,6l/100km.Rewelka :bigok: .
Niestety wszystko się zmieni (chyba)gdy podepnę wreszcie ten FMIC,wtedy wszystkie ustawienia pójdą na + :chytry:
Zamieszczam parę fotek jak go zamontowałem.
Jest to coolerek z Renault Master
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Przy aku będzie trochę zabawy,ale jak znam sam siebie,to pokonam to bez niczego.
Panowie,jakieś sugestie :hmm: ?Czekam na opinie.

I jeszcze jedno.Czy w MK3 coolerek jest montowany pod prawym reflektorem?
Bo jeśli tak,to może od niego dokupię część orurowania? :food:



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 08:15

Michaś_1977 pisze:I jeszcze jedno.Czy w MK3 coolerek jest montowany pod prawym reflektorem?
Bo jeśli tak,to może od niego dokupię część orurowania?
tak patrząc z przodu czyli przed lewym kołem
chciałbym raczej sprzedać całość zostałby może tylko jeden nie wykorzystany element

[ Dodano: 20 Kwi 2009 08:18 ]
Michaś_1977 pisze:arwam, ,pamiętasz jak Ci pisałem na PW o strasznie wysokim spalaniu?
Otóż,sytuacja została opanowana.Zalałem gada na ful,zrobiłem 140km i znów zalałem na ful.
Weszło (ku mojemu zaskoczeniu) tylko 6,45l,czyli ok.4,6l/100km.Rewelka .
Niestety wszystko się zmieni (chyba)gdy podepnę wreszcie ten FMIC,wtedy wszystkie ustawienia pójdą na +
Zamieszczam parę fotek jak go zamontowałem.
sytuacja wcale nie musi się zmienić nawet w przypadku bardzo dużej dawki (zadymienia) zależy wszystko od tego jak będziesz jeździł bo jeśli normalnie to nie powinno wzrosnąć a nawet może spaść.
ale jeśli będziesz deptał to normalne że spalanie będzie na "+"



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 20, 2009 08:22

arwam pisze:tak patrząc z przodu czyli przed lewym kołem
Zaraz,zaraz,bo nie chwytam.
Może inaczej,siedząc w aucie to na wprost lewego czy prawego koła?



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 08:22

Michaś_1977,

nie wiem czy ja nie będę musiał szukać drugiego bo jak ostatnio chciałem zobaczyć jak idzie na 1,7bara z T3 to mi Cooler pękł i chyba nie uda mi się tego pokleić
nie jest wielkie pęknięcie ale jak ma mi drugi raż się to powtórzyć to będę musiał szukać drugiego.
i tu moja prósba do Ciebie, CZy mógł byś mi na wolnym czasie zmierzyć średnicę wlotów przy swoim IC?
dzięki



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 20, 2009 08:25

arwam pisze:CZy mógł byś mi na wolnym czasie zmierzyć średnicę wlotów przy swoim IC?
58mm



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 08:31

Michaś_1977,

jeszcze raz dzięki serdeczne.
nie masz może jakiegoś na oku?

[ Dodano: 20 Kwi 2009 08:32 ]
Michaś_1977 pisze:Zaraz,zaraz,bo nie chwytam.
Może inaczej,siedząc w aucie to na wprost lewego czy prawego koła?
jak siedzisz w aucie to przed lewym kołem :bigok:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 20, 2009 08:55

arwam pisze:nie masz może jakiegoś na oku?
Jak ja go kupowałem,to na allegro było ich trochę.
Mój też był znaleziony na allegro,ale pojechałem po niego osobiście bo było nie daleko.

[ Dodano: 20 Kwi 2009 08:58 ]
Masz tutaj taki jeden z tańszych.Taki sam jak mój:
http://moto.allegro.pl/item598911158_ch ... aster.html



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 09:45

tylko trochę mały ale za to ma grubszy rdzeń niż mój



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 20, 2009 11:49

arwam, jak czas mi pozwoli to dzisiaj go podłączę.Właśnie przytargałem rury... :chytry:
Zobaczę jaki będzie efekt.Mam nadzieję,że piorunujący :grin:
Jak skończę i wypróbuję,to napiszę co i jak

[ Dodano: 20 Kwi 2009 11:54 ]
t0mal, miałem w rękach taką rurę jak potrzebujesz tylko nie pamiętam średnicy przy turbo i zostawiłem.Ta miała ok.50mm i nie wiem czy to nie jest do K-14



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 20, 2009 12:10

Do T3 idzie 60mm (wewnętrzna śr. rury)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości