Kilka photo Zaprzalowego SB na Holsset HX27W

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw gru 04, 2008 23:18

Jony pisze:ale aktualne przeniesienie napędu, przyprawia mnie o dodatkowe wk***.
witaj w klubie...

tak sie zastanawiam nie prościej było by przełożyć sam wałek w skrzyni na 28 zębów, i założyć mocniejsze sprzęgło, dużo było by z tym zabawy?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Jony » czw gru 04, 2008 23:32

sam wałek chyba nic nie da, nie wiem ale chyba obudowa sprzęgła też musi być większa i nie wiem czy są większe zestawy sprzęgła odwrotnego.


1Z wtryski afn, pompa m-tdi, skrzynia ASD,sprzęgło G60

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw gru 04, 2008 23:43

czyli zostaje wymiana skrzyni + większe sprzęgło, albo kręcenie śrubkami na pompie żeby moment woniej narastał :goof:

a silniku AAZ też jest to sprzęgło odwrotne? a obudowa sprzęgła nie przyjeła by tarczy z 210 na 219 lub 225??[bodajże]


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt gru 05, 2008 09:40

W tych aaz i sb wcale tak dużo tego momentu nie jest i wcale nie narasta tak szybko....



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt gru 05, 2008 11:55

W tych aaz i sb wcale tak dużo tego momentu nie jest i wcale nie narasta tak szybko....
tak czy inaczej seryjne sprzęgło średnio daje rade,
zauważyłem ostatnio że pedał sprzęgła chodzi lżej, może docisk sie rozlatuje??
dodam że wymianiłem sprzęgło + docisk sachsa ok 5 tyś km temu...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Jony » pn gru 08, 2008 12:59

Mi też chodzi mięciutko sprzęgło, poprzednie jeszcze z silnikie SB chodziło twardo ale miało już chyba 400 tyś tyle ile silnik i było zwichrowane, co widać gołym okiem, sprężyny, czasem po wciśnięciu jeszcze nie wysprżęglało do końca i trzepało przy ruszaniu,
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 13:01 przez Jony, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn gru 08, 2008 13:12

Jony pisze:Mi też chodzi mięciutko sprzęgło, poprzednie jeszcze z silnikie SB chodziło twardo ale miało już chyba 400 tyś tyle ile silnik i było zwichrowane, co widać gołym okiem, sprężyny, czasem po wciśnięciu jeszcze nie wysprżęglało do końca i trzepało przy ruszaniu,
coś mi sie wydaje że te nowe sprzegla to jakies bardziej lipne są..
znalazłem coś takiego:
http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
podobno 4 spiekowe 350zł :hmm: nabicie nowych okładzin organicznych 80zł, i właśnie te okł orgaiczne to jakieś lepsze, czy poprostu to jest tańszy zamiennik??
gdyby do tych okładzin dołożyć mocniejsy docisk, to może dało by rade??
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 13:16 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn gru 08, 2008 18:43

moje jak narazie daje rade ale ostatnio zapiołem na 3 biegu do końca w deszczu to straciłem trakcje (kolejny) i mało brakło a byłbym remontował blachare :crazy:

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 17:45 ]
aj w sumie to miałem zapytać a orientuje sie ktoś czym sie różni sprzęgło dedykowane do taxi bo ja takie założyłem i jest niby wzmocnione na wąski wieoklin (silnik 1V)


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt gru 09, 2008 08:38

Nie wiem czy nie chodzi po prostu o średnicę, bo w katalogu IC są dwa sprzęgła SACHS dla silnika 1V:
Średnica [mm]: 200
Ilość zębów: 24
Dla komponentów, patrz: lista części:
Czas montażu (w godz.): 3,60
oraz:
Średnica [mm]: 210
Dla komponentów, patrz: lista części:
Ilość zębów: 24
Pojazd specjalnego przeznaczenia: dla taksówek
Czas montażu (w godz.): 3,60
Wersja wzmocniona:
A jak wiadomo seryjnie w silniku tym jest sprzęgło 200mm niestety :/
Jak spojrzymy na mocniejsze wersje TD to są tylko sprzęgła 210mm (czyli fabryczny rozmiar) i już nie ma mocniejszej wersji "dla taksówek".



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr gru 10, 2008 22:53

sprzęgło c.d.
dzwoniłem do: http://www.sprzegla-regeneracja.home.pl/
mogą nabić spieka x4 za 360 zł, lub nowe okładziny organiczne firmy RAYBESTOS, podobno wytrzymują dużo więcej niż seryjne, i mają dużo lepszy współczynnik odprowadzania ciepła - cena 120zł
jest jedno ale; nie wzmacniają docisków, a radzikowski za docisk podobno woła 800zł :blush: , czy do sprzęgła 210mm w AAZ można włożyć jakiś mocniejszy docisk od innego silnika?? ew samemu coś podłubać przy nim w garażu??


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Jony » czw gru 11, 2008 00:31

chyba raczej samemu, jak to oglądałem, to trza 3 nity rozwiercić sciągnąć dołożyć drugą sprężynę zgrzać na końcach obie i założyć nowe nity lub srubki :crazy: założyć, przykręcić skrzynię, i zobaczyć czy wogóle wysprzęgla.


1Z wtryski afn, pompa m-tdi, skrzynia ASD,sprzęgło G60

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw gru 11, 2008 00:36

Jony pisze:dołożyć drugą sprężynę
hmm, a zkąd taką wziąść, z drugiego docisku?
Jony pisze:zgrzać na końcach obie

czym to zgrzewać? to jest stal!

[ Dodano: 10 Gru 2008 23:42 ]
zastanawiam sie czy same te lepsze okładziny by nie wystarczyły, bez wzmacniania docisku ?? zakładał ktoś takie??

2 ga sprawa, ostatnio pedał sprzęgła zaczoł chdzić lżej, może coś z dociskem nie tak? ale czy tak szybko by się sypnoł?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Jony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:52
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Jony » pt gru 12, 2008 00:16

jak lżej chodzi to chyba dobrze, ale wydaje mi się że może to swiadczyć o słabości docisku. co do tarczy nie próbowałem, ale gdybyś coś takiego robił daj znać czy jest jakiś efekt bez ingerencji w docisk. Pewnie drugą sprężynę z drugiego docisku trzeba wziąść, i trzeba by je przychwycić ze sobą w jaki kolwiek sposób.

[ Dodano: 16 Gru 2008 00:20 ]
oddałem starą tarczę sahs'a do zakucia w nowe okładziny tarcza miała 7,15 mm oryginalnie nowe tarcze mają 8,2mm do tego podobno tak fachowiec powiedział, posiada jeszcze grubości w sumie 8,5 i 9mm i taką chciałem ale na 9 nie daje gwarancji że wysprzęglę, więc zostaję przy 8,5 mm cena 56 zł razem z naciąganiem sprężyn bo lekki 1mm luz był, jutro do odbioru chociaż chciał na miejscu zrobić, w piątek kanał na dworze na stacji benzynowej bo nie ma gdzie indziej robić, i jak najszybciej muszę się uporać z tą tarczą bo już się jeździć nie da4 i 5 bieg nie można wykorzystać ale powinno być lepiej przynajmniej do wakacji puki 02A się nia wstawi
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2008 02:51 przez Jony, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości