EVC czyli Electronic VNT Control
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Jak narazie zauważam taki minus że na wyższych obrotach jakby silnik tracił moc. Na niskich jest ok. Możliwe że jest to sprawa wydechy bo cały mam fabryczny.
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
nawet gt23v na 1.7d dosyc wczesniej u tego goscia wstawalo.... ot vnteuglen pisze:bo gt20 to wcześniej niż te 2500obr/min porządnie pompowalo
[ Dodano: Pon Sty 28, 2008 11:45 pm ]
ventil, rzeznik jestes z max obrotow z 4 kolek start
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Tak czytam i czytam i nie czaje
temat zacząl sie od sterownika do VNT a i mi sie wydaje ze ten rodzaj turbinek dmucha juz duzo wczesniej... a potem wyskakujecie zeby był nagły przyrost boostu przy tam 2800 ....
Ja bym tam jednak wolał zeby mi dmuchało juz od dołu bo w przeciwnym wypadku naciskając gaz do dechy przy ok 2tys obr była by za nami kupa dymu
A tak zapytam bo moze mi sie przyda to jaką turbinke zakładac najlepiej do 1.6 TD???
Jakieś vnt z tym sterownikiem?? Tylko czy jest sens z vnt do pompy seryjnej(tłoczek fala itd.... wieci o co biega:P ) czy moze gt20 gt22 ....
Na razie mam T3 i w zupełności mi wystarcza ale dobrze czasem zapytać ludzie duzo bardziej siedzących w temacie niz ja
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 00:32 ]
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 00:39 ]
ok mam:
Surge is the situation when the compressor "spits out" more air than the engine can swallow, which causes a backup of air at the intake and it actually creates reverse-flowing pressure waves
czyli sytuacja gdy jest podawane ? więcej powietrza niz silnik moze przyjąc co powoduje cofnięcie sie powietrza do wlotu? i tworzy wsteczne fale cisnienia....
Jakoś tak
temat zacząl sie od sterownika do VNT a i mi sie wydaje ze ten rodzaj turbinek dmucha juz duzo wczesniej... a potem wyskakujecie zeby był nagły przyrost boostu przy tam 2800 ....
Ja bym tam jednak wolał zeby mi dmuchało juz od dołu bo w przeciwnym wypadku naciskając gaz do dechy przy ok 2tys obr była by za nami kupa dymu
A tak zapytam bo moze mi sie przyda to jaką turbinke zakładac najlepiej do 1.6 TD???
Jakieś vnt z tym sterownikiem?? Tylko czy jest sens z vnt do pompy seryjnej(tłoczek fala itd.... wieci o co biega:P ) czy moze gt20 gt22 ....
Na razie mam T3 i w zupełności mi wystarcza ale dobrze czasem zapytać ludzie duzo bardziej siedzących w temacie niz ja
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 00:32 ]
a nie jest to czasem "surge" o którrym wspominał ApsikFido_dido pisze:
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 00:39 ]
ok mam:
Surge is the situation when the compressor "spits out" more air than the engine can swallow, which causes a backup of air at the intake and it actually creates reverse-flowing pressure waves
czyli sytuacja gdy jest podawane ? więcej powietrza niz silnik moze przyjąc co powoduje cofnięcie sie powietrza do wlotu? i tworzy wsteczne fale cisnienia....
Jakoś tak
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 01:40 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Powiedz gdzie bedziesz testował GT20 na mocnym doladowaniu od spodu, a przyjade pozbierać połamane podstawy wałuTo_mas pisze:Ja bym tam jednak wolał zeby mi dmuchało juz od dołu bo w przeciwnym wypadku naciskając gaz do dechy przy ok 2tys obr była by za nami kupa dymu
to jest dokładnie SURGEa nie jest to czasem "surge" o którrym wspominał Apsik
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Bolekrsko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 674
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
To_mas, a jak bedziesz chcial opylic t3 to sie zglos do mnie:D
[ Dodano: 29 Sty 2008 10:11 ]
To_mas, Jak chcesz od Dołu Miec Kopa to Pompe 11 mm Od Trochima i Turbo masz wystarczajace ;]
[ Dodano: 29 Sty 2008 10:11 ]
To_mas, Jak chcesz od Dołu Miec Kopa to Pompe 11 mm Od Trochima i Turbo masz wystarczajace ;]
http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
toć mówił żeby sie nie przejmować bo kółko na altku ma inne:)zaprzal pisze:ventil, rzeznik jestes z max obrotow z 4 kolek start
ładnie chodzi przyznaje, a jak sprawa wygląda powyżej 100- też taki żwawy ?
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 10:34 am ]
T3 głupia nie jest , ma potencjał, kwestia reszty i też można niezłe osiągi wyciskać, tyle że przy wyższych obrotachTo_mas pisze:Na razie mam T3 i w zupełności mi wystarcza ale dobrze czasem zapytać ludzie duzo bardziej siedzących w temacie niz ja
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Powyżej 100 nie mam możliwości sprawdzić bo na 4 i 5 to wogóle nie ma sprzęgła - wciskam gaz i obroty idą na max... Będę zamawiał sprzęgło u p. Radzikowskiego i jak założę to wtedy będziemy badać. No i jak założę nową pompę bo ta jes zbyt mało wydajna.Cinek pisze:toć mówił żeby sie nie przejmować bo kółko na altku ma inne:)zaprzal pisze:ventil, rzeznik jestes z max obrotow z 4 kolek start
ładnie chodzi przyznaje, a jak sprawa wygląda powyżej 100- też taki żwawy ?
Wracając do filmu z suprą wiele osób tam pisze że "surge" nie niszczy turbiny. Ten dźwięk w benzynie jest już przy dużo mniejszym doładowaniu bo tam przy puszczeniu gazu zamyka się przepustnica i turbo nie ma gdzie pompować powietrza - słychać to wyraźnie bo jest stożek i nie tłumi dźwięków.
- Fido_dido
- Gadatliwa bestia
- Posty: 894
- Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
ja podałem tylko jako przyklad dzwieku
a jak sie ma surge w dislach ??
to wkoncu on niszczy turbo czy nie
to jest tylko uzależnione od wielkości turbo oraz ilosci powietrza pompowane przez niego
http://smg.photobucket.com/albums/v296/ ... skuu-1.flv
na koncu słychac ładny surge kiedys zaprzal mi to pokazywał tylko mamy kolejne td
a co z tdi w tdi surge nie wystepuje ??
czy to jest tylko spokowodowane sterowaniem turbo w td ?
a jak sie ma surge w dislach ??
to wkoncu on niszczy turbo czy nie
to jest tylko uzależnione od wielkości turbo oraz ilosci powietrza pompowane przez niego
http://smg.photobucket.com/albums/v296/ ... skuu-1.flv
na koncu słychac ładny surge kiedys zaprzal mi to pokazywał tylko mamy kolejne td
a co z tdi w tdi surge nie wystepuje ??
czy to jest tylko spokowodowane sterowaniem turbo w td ?
Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości