M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lukas313
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 14:39
Lokalizacja: Siem-ce śl.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: lukas313 » pn cze 18, 2012 06:55

arwam pisze:
Orzeł_01 pisze:W zależności od grubości zastosowanej podkładki zmienia się zakres ruchu pierścienia dozującego. Z cieńszą podkładką jest w stanie mocniej przysłonić szczelinę w tłokorozdźielaczu i tym samym zwiększa się wydajność pompy.

ale możesz i najprawdopodobniej nie wyjedziesz z charakterystyką regulatora obrotów.
silnik albo będzie miał ciekawe efekty w postaci niestabilnych wolnych obrotów, lub np bedzie efekt jak przy źle wyregulowanym wydatku resztkowym
jak zmienia sie wydajność pompy w góre jak daje się mniejszą podkładke?
poskładałem pompe i wsadziłem podkładke 2,2mm auto dumi na niebiesko przy dodawaniu gazu nawet jak przyśpiesze pompa do samego końca
tłoczek tymingu działa i w sumie nie wiem co mam z tym zrobić dodam że wtryski są nowe(całe kompletne nowe z asv)


do sprzedania tłokorozdzielacz 11mm z pompy ahh 038 130 107 j

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn cze 18, 2012 10:42

lukas313, pompa składak??

Ja dodam coś od siebie, żeby zbytnio się nie rozpisywać... z obserwacji trochę siedząc na necie i śledząc tematy o m-tdi fabrycznych napisze tylko tyle, że kąt statyczny jest znacznie wcześniejszy niż w zwykłych TD, zaś dynamiczny nie zmienia się tak szybko jak w TD. M-tdi gdy zimny dymi lekko na niebieskawo gdy silnik złapie temp. to już kolor bardziej nabiera ciemniejszego koloru. Tak jest przynajmniej u mnie, ale ja nie mam dogrzewania świecami jak to miały AAZ'ty. Gdyby u mnie świece jeszcze grzały to pewnie i po odpaleniu by nie dymił na niebieskawo tylko na szarawo :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » pn cze 18, 2012 11:38

marcinas1983 pisze:lukas313, pompa składak??
lukas313, jak tak, to już marcinas1983, znalazł przyczynę Twojego problemu :gora:

Seryjna pompa do M-TDI diametralnie różni się od takiej z TD. Większość ludzi kombinuje ze składakami, wydają kupę kasy, a i tak wychodzi z tego kibel :owca:
arwam pisze:ale możesz i najprawdopodobniej nie wyjedziesz z charakterystyką regulatora obrotów.
silnik albo będzie miał ciekawe efekty w postaci niestabilnych wolnych obrotów, lub np bedzie efekt jak przy źle wyregulowanym wydatku resztkowym
Chyba nie ma aż takiej tragedii marcinas1983, zastosował cieńszą podkładkę i jest mega zadowolony ze swojego M-TDI (jak na razie chyba jest jedynym zadowolonym użytkownikiem M-TDI-ka) :-)


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn cze 18, 2012 11:58

Tak jak Orzeł_01, pisze jestem zadowolony ze swojego m-tdi... łącznie zrobiłem już prawie 6 tys. km i mi się podoba jak to się spisuje, ale jeszcze trzeba poddać pompę modyfikacją ściągając w niej ograniczniki nałożone przez BOSCH'a :hmm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn cze 18, 2012 21:48

lukas313, jeszcze raz i to ostatni raz powtórzę że wydajność pompy nie reguluje się za pomocą podkładki między tłoczkiem a falą a tylko śrubą wydatku max pompy, albo jak kto woli dawką.
Orzeł_01 pisze:Seryjna pompa do M-TDI diametralnie różni się od takiej z TD. Większość ludzi kombinuje ze składakami, wydają kupę kasy, a i tak wychodzi z tego kibel

nie jest tak źle, ja miałem składaka w M-TDI i mało palił i był żwawy, ale to nie było to samo co w TD, i zresztą nawet teraz nie dogoniłbym tamtego silnika.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt cze 19, 2012 10:06

arwam, no dobra, ale skoro mówisz, że cieńsza podkładka może "oszukać" regulator odśrodkowy i ten zacznie nie wyrabiać, to stosując gov'moda też "oszukujesz" regulator odśrodkowy i tak samo może zajść sytuacja, że on nie będzie prawidłowo funkcjonował.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt cze 19, 2012 22:16

źle to rozumiesz. żeby regulator prawidłowo działał potrzebne jest określone napięcie sprężyn, które jest równoważone działaniem regulatora obrotów. teraz za równo za małe jak i za duże jest nieodpowiednie. robiąc governora blokujemy tylko działanie wysoko-obrotowej części regulatora a nie zakłócamy działania całości.

mam nadzieję że teraz to przedstawiłem wystarczająco obrazowo żeby nawet laik mógł mnie zrozumieć. nie mam tu na myśli Ciebie marcinas1983, bo Ty już również i w tuning TD i M-TDI masz swój wkład i masz trochę wiedzy,( choć masz pewne luki w wiadomościach o pompach ) ale każdego kto nie miał nigdy do czynienia z pompami a chce próbować modernizować swoją pompę



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt cze 19, 2012 22:39

arwam, to co napisałeś może zaistnieć, ale weź pod uwagę to że... masz po to śrubki, aby wszystko podregulować i mimo, że po podmianie podkładki może być tak jak piszesz to można zmniejszyć/zwiększyć siłę działającą na regulator odśrodkowy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt cze 19, 2012 23:03

marcinas1983 pisze:masz po to śrubki, aby wszystko podregulować i mimo, że po podmianie podkładki może być tak jak piszesz to można zmniejszyć/zwiększyć siłę działającą na regulator odśrodkowy.

ale uwierz mi że kombinowałem już na różne sposoby i powiem szczeże nie opłaca się kombinować z podsadzeniem. jak nie zrobisz tego jak trzeba to nie chce to potem chodzić



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » wt cze 19, 2012 23:19

arwam pisze:źle to rozumiesz. żeby regulator prawidłowo działał potrzebne jest określone napięcie sprężyn, które jest równoważone działaniem regulatora obrotów. teraz za równo za małe jak i za duże jest nieodpowiednie. robiąc governora blokujemy tylko działanie wysoko-obrotowej części regulatora a nie zakłócamy działania całości.
Przecież jak kręcisz śrubą od "dawki" to też się zmienia napięcie tej sprężyny, bo dźwignia dozownika jest przysuwana lub odsuwana w zależności od tego czy ja wkręcamy, czy wykręcamy.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » śr cze 20, 2012 18:21

Orzeł_01 pisze:Przecież jak kręcisz śrubą od "dawki" to też się zmienia napięcie tej sprężyny, bo dźwignia dozownika jest przysuwana lub odsuwana w zależności od tego czy ja wkręcamy, czy wykręcamy.
tak podnosząc dawkę zwiększa się napięcie na sprężynie dlatego obroty Ci rosną, ale potem regulujesz wydatek resztkowy i obroty biegu jałowego i znów masz bardzo podobne napięcie sprężyny



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr cze 20, 2012 18:54

arwam, ale Ty chyba piszesz o pompie, która ma zwiększanie obrotów osobne i resztkowy osobno. A w pompie od land rovera jedną śrubą regulujesz i wydatek i obroty, a gov ma 3 sprężynki. Dlatego po zastosowaniu cieńszej podkładki nie ma problemu o tych co wcześniej piszesz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » śr cze 20, 2012 19:28

ale zasada działania jest taka sama.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: t0mal » śr cze 20, 2012 20:12

Masz jeszcze dwie w korektorze dawki (dźwigni jak kto woli). Tak samo jak arek raczej nie polecam dłubać podsadzenia, no ale zrobicie jak chcecie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości