M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- marcin28długi
- Użytkownik
- Posty: 377
- Rejestracja: ndz maja 15, 2011 09:11
- Lokalizacja: wrocław
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
oki d zieki
Ostatnio zmieniony sob maja 26, 2012 10:41 przez marcin28długi, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508832" onclick="window.open(this.href);return false;
sprzedam skrzynie biegow 4s mam 5 z skrzyni ff oraz sporo czesci wneyrza jak i wygladu zderzaki wąski
sprzedam skrzynie biegow 4s mam 5 z skrzyni ff oraz sporo czesci wneyrza jak i wygladu zderzaki wąski
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
a osprzęt i nie ma co porównywaćneedved pisze:W porównaniu do tych silników 1Z miałeś najlepiej ułożony moment obrotowy, ciekawi mnie jak by wyglądał wykres po gov modzie
cześć tego to prawdamarcinas1983 pisze:a czym takim różni się słupek 1z od SDI?? Ja Tobie napiszę... tłoki i korbowody ( czasem też mówią, że wałek rozrządu, ale to niepotwierdzone informacje ). Z tego co na forum piszą wtryski są takie same. Ze mną hamowały się też 1z seryjny jak i trochę pomodzony... miałem z nich najwięcej KM, i Nm ( bez włączonego opornika ). Jeden po włączeniu opornika miał 105KM i 266Nm( http://img402.imageshack.us/img402/9580/88858415.png" onclick="window.open(this.href);return false; ) a drugi 110Nm i 288Nm ( http://imageshack.us/photo/my-images/21" onclick="window.open(this.href);return false; ... ornik.gif/ ).
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
spatz, chociaż patrząc po katalogu inter carsu to wychodzi na to, że SDI AEY ma takie same tłoki i co za tym idzie pewnie korby co 1z, zaś AQY już ma inne tłoki o cieńszych sworzniach. 1z ten co po oporniku 288Nm ma tłoczek 11mm jak u mnie, jedynie czym się różni to kolektorem ssącym i turbiną bo ma moją byłą k14, do tego dawka na nastawniku 2.6 o ile pamiętam.
Tylko to wszystko i tak nie jest ważne, bardziej chodziło mi o to, że m-tdi też może jeździć nie wiele gorzej niż TD tylko wszystko zależy od pompy .
W poniedziałek sprawdzę czy przypadkiem nie mam walniętego WG w mojej k24, jeśli się okaże że jednak gruszka upuszcza ciśnienie no to wtedy będę miał dylemat, który będę musiał jakoś rozwiązać .
Tylko to wszystko i tak nie jest ważne, bardziej chodziło mi o to, że m-tdi też może jeździć nie wiele gorzej niż TD tylko wszystko zależy od pompy .
W poniedziałek sprawdzę czy przypadkiem nie mam walniętego WG w mojej k24, jeśli się okaże że jednak gruszka upuszcza ciśnienie no to wtedy będę miał dylemat, który będę musiał jakoś rozwiązać .
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
nie masz AQY
dobrej zabawy przy grzebaniu
i tak było od początkumarcinas1983 pisze:Tylko to wszystko i tak nie jest ważne,
i jeździ nie którymmarcinas1983 pisze:bardziej chodziło mi o to, że m-tdi też może jeździć nie wiele gorzej niż TD tylko wszystko zależy od pompy .
dobrej zabawy przy grzebaniu
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
a to to ja wiem... zmylił mnie jeden temat o SDI, ale tam był opisany SDI z mk4 a nie z mk3/caddy.spatz pisze:nie masz AQY
spatz pisze:dobrej zabawy przy grzebaniu... dzięki myślę, że jeszcze się powalczy o kilka dodatkowych KM i Nm i że silnik wytrzyma dłużej niż SB'ek.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
żeby dojść do poziomu takiego jak miałeś SB to cię jeszcze trochę czaka zabawy. i jest to całkiem inna bajka niż TD.nawet TDI R4 i R5 reguluje się całkowicie inaczej...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, SB'ek kiepsko jechał jak na swoją moc... przyczyna leżała w złym ustawieniu kąta wtrysku i nieodpowiedniej fali... dlatego moment obrotowy był bardzo wysoko i nie dało się tym autem jeździć normalnie. Wyjdzie ile wyjdzie... ja już wyleczyłem się z pogoni za mocą. Teraz muszę ogarnąć to szalejące doładowanie, a modzenie z inną turbiną jest planowane na przyszły rok.
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Odgrzeję staroć, ale mam pytanie związane z m-tdi. Przytrafiła mi się Felicja z zajechanym 1.9 d. Kombinuję, że jeśli trzeba silnik wywalić, to może miast 1.9 d wstawię "słupek" z wtryskami i swieczkami z poczciwego 1z , do tego kolektory ze skody (bez turbo ) i najzwyklejszą pompę z 1.6 d ( ta z feli to jakiś koszmar lucasa , wrrrr) Wiem, że zmota będzie baaaardzo powolna i dość oszczędna. Czy to ruszy baz jakichś strasznych regulacji pompy - poza kątem wtrysku ? Zalezy mi na mikrospalaniu i niekłopotliwej obsłudze -moc jest niewazna - to auto "po wsi po bułki".
Dobry pomysł, czy 1.9 d lepsze ?
Dobry pomysł, czy 1.9 d lepsze ?
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Ja na słupku z 1Z i pompie z AAZ kulałem się przez pół roku i dałem rade. Warunek to zdrowa pompa od TD. No i na zimę trzebaby podłączyć instalacje świeczek.
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Nie miałeś megatragedii ? Co byś wybrał - zrobić zwykłe1.9 d czy 1.9 m-sdi econo ?tower pisze:Ja na słupku z 1Z i pompie z AAZ kulałem się przez pół roku i dałem rade. Warunek to zdrowa pompa od TD. No i na zimę trzebaby podłączyć instalacje świeczek.
Ile ropki na niemodzonej pompie pożerał ?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Sprawdziłem ile pali m-tdi na trasie przy aucie zapakowanym dość sporo... 5-5.3L przy prędkości 120-130km/h i w tym pod wiatr. Więc jak dla mnie robić m-STDI mija się z celem. W mieście najwięcej mi spalił 6.5L przy czym to było miasto gdzie jeździłem po prostu dynamicznie. Chcesz m-tdi o osiągach SDI... załóż pompę od zwykłego TD .
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983 pisze:Sprawdziłem ile pali m-tdi na trasie przy aucie zapakowanym dość sporo... 5-5.3L przy prędkości 120-130km/h i w tym pod wiatr. Więc jak dla mnie robić m-STDI mija się z celem. W mieście najwięcej mi spalił 6.5L przy czym to było miasto gdzie jeździłem po prostu dynamicznie. Chcesz m-tdi o osiągach SDI... załóż pompę od zwykłego TD .
Nieeee,nie o to kaman
i tak muszę silnik wymienić -mam spore progi na gładziach w 1.9 d. Kombinuję dać słupek z wtryskami z tdi, kolektor bez turbiny z 1.9 d i pompę z 1,6 d lub 1.9 td (bez lada) i zrobić megasłabiutkie, ale ekonomiczne wozidełko... Dynamika jest nieistotna -tylko wkoło wiejskiego domku będzie się ":toto"kulało.
Czy taka zmota spali wyraźnie mniej niż zwykłe 1,9 d ? Warto ?
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Ja na zestawie o którym pisałem miałem spalanie ok 6-7l. Nie było jakiejś specjalnej tragedii, ale o dynamicznym wyprzedzaniu można było zapomnieć. W sumie na ten wynik spalania złozyły się dwie rzeczy: nie znałem wtedy pojęcia "jazda ekonomiczna" a okres eksploatacji przypadł na dość kapryśną zimę. Odkąd mam pompę 11mm i dluższą skrzynię najniższe spalanie jakie zanotowałem było 4,4l/100km (cykl mieszany) i z miesiąca na miesiąc jest coraz niższe, bo staram się jeżdzić coraz lepiej.
Myślę, że jak trafisz zdrową pompę 9mm, będziesz miał dobre wtryski i jeżdził rozsądnie spalanie utrzyma się w granicach 5l. Najgorsze w takich zestawach jest przyspieszanie - pompa zamiast podać krótko większą dawkę paliwa rozciąga ten proces w czasie i paliwa więcej ubywa. W myśl ekonomicznej jazdy wciskasz gaz na 3/4 skoku podczas przyspieszania i po chwili zmieniasz bieg - tutaj ta chwila rozciąga się do paru sekund.
Jak nie masz specjalnych wymagan skladaj mtdi z pompą od TD i ciesz się jeżdzącym wozem
Myślę, że jak trafisz zdrową pompę 9mm, będziesz miał dobre wtryski i jeżdził rozsądnie spalanie utrzyma się w granicach 5l. Najgorsze w takich zestawach jest przyspieszanie - pompa zamiast podać krótko większą dawkę paliwa rozciąga ten proces w czasie i paliwa więcej ubywa. W myśl ekonomicznej jazdy wciskasz gaz na 3/4 skoku podczas przyspieszania i po chwili zmieniasz bieg - tutaj ta chwila rozciąga się do paru sekund.
Jak nie masz specjalnych wymagan skladaj mtdi z pompą od TD i ciesz się jeżdzącym wozem
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2012 23:28 przez tower, łącznie zmieniany 1 raz.
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości