M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: tomogolf2 » śr maja 16, 2012 21:03

no :D podczepie sie pod pytanie, te same objawy mialem na vnt i na wg, po przekreczoniu powiedzmy 4000obr na 4-5 biegu cisnienie dalej sobie rosło... a do tych obrotow trzymalo ładnie 1,5b...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw maja 17, 2012 09:28

TDI daje sporo więcej spalin niż TD.
a w KKK masz trochę nie udolną regulację doładowania. najlepiej zainstaluj MBC i będziesz miał spokój.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw maja 17, 2012 10:26

arwam pisze:TDI daje sporo więcej spalin niż TD.
tylko, że tomogolf2, ma 1.9TD... :grin:
arwam pisze:w KKK masz trochę nie udolną regulację doładowania
też do takich samych wniosków doszliśmy z tomogolf2, że to wina WG... no nic spróbuję jeszcze trochę rozkręcić WG a jak to nie pomoże to trzeba będzie inaczej to rozwiązać na przyszły sezon :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
zorro74
Forum Master
Forum Master
Posty: 1253
Rejestracja: czw lip 15, 2010 10:45
Lokalizacja: Lubin

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: zorro74 » czw maja 17, 2012 11:18

podczepie sie pod temat zakupie pompe na linke do 1,9 tdi 1z ,padł mi silnik 1,6 td ,a chce zalozyc tdi bez elektroniki.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw maja 17, 2012 11:41

W sobotę się okaże ile m-tdi wypluje na hamowni z k24... tylko muszę jeszcze trochę WG rozkręcić, żeby nie przekraczało doładowanie 1bara... :helm:

zorro74, ja założyłem od land rovera 2.5 TDI serii 300 i takiej możesz poszukać, jak dobrze trafisz to za 350zł już taką wyrwiesz... żeby ją zamontować do m-tdi to trzeba:
- rozwiercić łapę z 50mm na 68mm
- zrobić fasolki w obudowie pompy, żeby regulować nią kąt wtrysku, lub zdobyć regulowane koło pompy wtryskowej od polo 1.9D bo takie powinno podejść bez problemów
- w głowiczce odwiercić 2 otwory do wspornika pompy z tyłu
- zawory przelewowe/nurniki założyć od TDI

Można zbudować pompę na korpusie 1.9, ale... to się po prostu nie opłaca, bo trzeba mieć pompę z 1.9TD jak i pompę dawcę, dlatego warto kupić już gotową do m-tdi.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt maja 18, 2012 22:09

marcinas1983 Też miałem kiedyś identyczny problem z doładowaniem na garrecie T2 pomogło rozkręcenie sztangi ale musiałem rozkręcić 3-4 obroty. A do regulacji ciśnienia najlepiej zastosować MBC. Tylko ono sprawia że możemy ustawić ile chcemy bez zbędnych problemów i przeładowania na 4-5 biegu



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob maja 19, 2012 17:25

Jakby ktoś mówił, że m-tdi nie jedzie... no to mam dowód na to, że potrafi jechać :helm: :dol:

Obrazek

Silnik to 1.9 SDI, przerobiony na m-TDI
- kolektor ssący AWX,
- turbo k24, doładowanie ustawione na 1 bar, ale się rozjeżdżą :panna:
- dawka lekko zwiększona
- pin dany od ducato 2.45 TD z ori podkładką między pina a słoneczko
- wtryski seryjne od SDI


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » sob maja 19, 2012 22:35

:bigok: Brawo marcinas1983 Ja podobnego wyniku się spodziewałem. A na dodatek wszystko jeszcze przed Tobą, pompa ma potencjał, wydajniejsze wtryski i może pęknąć 150PS i 300Nm



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob maja 19, 2012 22:39

needved, pod koniec czerwca usuwam kilka blokad w pompie jak ograniczenie... gov'a i tyming'u. I to wszystko na ten sezon. Nie wiem co z turbo zrobić na pewno zmienić na coś lepszego, ale to nie w tym sezonie :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz maja 20, 2012 09:04

marcinas1983,

jak dla mnie zacznie to jechać jak przekroczysz granicę 350Nm i auto nie bedzie słabło tuż powyżej 4000rpm


bo jak tu przy ca 4500rpm masz już tylko 4500rpm. i tak jak kolega napisał że jak założysz MBC to dopiero wtedy się skończą problemy z przeładowywaniem na wysokich biegach szczególnie pod obciążeniem]



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz maja 20, 2012 09:16

arwam, jakbyś spojrzał na specyfikację każdej seryjnej pompy od m-tdi to byś zobaczył, że właśnie zaraz po przekroczeniu 4 tys obr/min każda tnie wszystko... ot takie zabezpieczenie producentów przed różnymi upalaczami samochodów... jak pisałem wcześniej... do pompy zajrzę dopiero pod koniec czerwca kiedy wrócę z wycieczki :helm: . Wiem już, że tłoczek tymingu będę mógł skrócić o 3mm może nawet o 4mm, do gov'a też zajrzę, ale tu mam mały problem co zrobić... czy wywalić tą górę z land rovera i założyć zwykła od TD, która nie ma dźwigni ogranicznika skoku dźwigni dozownika, czy może zostawić tą od land rovera i zająć się gov'modem, albo jeszcze lepiej gov'a zostawić w spokoju a dać jego dłuższe ramie??
arwam pisze:jak dla mnie zacznie to jechać jak przekroczysz granicę 350Nm
Na k24 jest to raczej awykonalne :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

spatz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr maja 23, 2012 20:58

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: spatz » czw maja 24, 2012 22:47

arwam pisze:jak dla mnie zacznie to jechać jak przekroczysz granicę 350Nm i auto nie bedzie słabło tuż powyżej 4000rpm
bez urazy :pub: ale jak widać z biegiem czasu nic się nie zmienia
marcinas1983 pisze:Jakby ktoś mówił, że m-tdi nie jedzie... no to mam dowód na to, że potrafi jechać :helm: :dol:
Silnik to 1.9 SDI, przerobiony na m-TDI
- kolektor ssący AWX,
- turbo k24, doładowanie ustawione na 1 bar, ale się rozjeżdżą :panna:
- dawka lekko zwiększona
- pin dany od ducato 2.45 TD z ori podkładką między pina a słoneczko
- wtryski seryjne od SDI [/quote] :pub: choć to 11,,seryjna" , ładnie jak na początek zabawy , ale tego wyniku na tym setupie nie uzyskał byś na słupku 1Z :bajer:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt maja 25, 2012 08:35

spatz pisze: ładnie jak na początek zabawy , ale tego wyniku na tym setupie nie uzyskał byś na słupku 1Z :bajer:
a czym takim różni się słupek 1z od SDI?? Ja Tobie napiszę... tłoki i korbowody ( czasem też mówią, że wałek rozrządu, ale to niepotwierdzone informacje ). Z tego co na forum piszą wtryski są takie same. Ze mną hamowały się też 1z seryjny jak i trochę pomodzony... miałem z nich najwięcej KM, i Nm ( bez włączonego opornika ). Jeden po włączeniu opornika miał 105KM i 266Nm( http://img402.imageshack.us/img402/9580/88858415.png" onclick="window.open(this.href);return false; ) a drugi 110Nm i 288Nm ( http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... ornik.gif/" onclick="window.open(this.href);return false; ).


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt maja 25, 2012 21:26

W porównaniu do tych silników 1Z miałeś najlepiej ułożony moment obrotowy, ciekawi mnie jak by wyglądał wykres po gov modzie :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości