M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Wie ktoś może jak rozpoznać wałek rozrządu z 1.9TD AAZ bo mam dwa jeden z TDI 1Z drugi z TD AAZ i mi się pomieszały
Jak rozpoznać który jest z jakiego silnika???
Jak rozpoznać który jest z jakiego silnika???
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
od AAZ'a masz o krótszych fazach rozrządu. problem w odróżnieniu mógłbyć mieć z wałkami AAZ i JR a nie TD i TDI
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Krótsze fazy rozrządu oznaczają wcześniejsze otwarcie zaworu?arwam pisze:od AAZ'a masz o krótszych fazach rozrządu
Czyli ten z AAZ powinien mieć wyższe krzywki dobrze myślę?
Mierzyłem wysokość krzywek i nie są takie same w porównaniu do drugiego wałka.
PS poleciała mi uszczelka pod głowicą na dodatek miałem dwa lejące wtryski z ASV i to zdecydowało że powracam do AAZ
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
krótsze fazy rorządzu to późniejsze otwarcie i wcześniejsze zamknięcie zaworów.
a co do uszczelki jak zakręciłeś kluczem dynamometrycznym i potem dwa razy po 90* użyłeś nowej uszczelki i śrób to nie jest to wina uszczelki. tylko masz albo kiepską głowicę ale pękł blok. te uszczelki nie mają takich wad. a już na pewno nie przy małym doładowaniu.
a co do uszczelki jak zakręciłeś kluczem dynamometrycznym i potem dwa razy po 90* użyłeś nowej uszczelki i śrób to nie jest to wina uszczelki. tylko masz albo kiepską głowicę ale pękł blok. te uszczelki nie mają takich wad. a już na pewno nie przy małym doładowaniu.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Arwam Czyli wałek rozrządu z AAZ powinien mieć niższe krzywki?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
nie
krzywki są inaczej zarysowane. maja "krótsze" szczyty krzywek.
krzywki są inaczej zarysowane. maja "krótsze" szczyty krzywek.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Dzięki arwam za łopatologiczne wyjaśnienia już wiem który wałek jest z AAZ i taki też założyłem do silnika.
Co do uszczelki pod głowicą robiąc M-tdi założyłem uszczelkę z tdi na dodatek jakąś tanią i zastosowałem stare śruby. Uszczelka była miekka a nie metalowa tak jak w AAZ. To był duży błąd
Po zdjęciu czapki okazało się że uszczelkę niemal wyrwało z pod głowicy, otwory w niej na tłoki z okrągłych zmieniły się na owalne.
Kupiłem sprawną głowicę z AAZ poszła pod planowanie sprawdzenie szczelności, wymianę uszczelniaczy dotarcie zaworów. Po za tym chłopacy zajmujący się regeneracją głowic stwierdzili że nic więcej z nią nie trzeba robić jest w idealnym stanie
Wymieniłem też pierścienie tłokowe (goetze)
Wszelkie uszczelki śruby elringa
Przy okazji nowy rozrząd i paski. Zmieniłem śrubę w głowicy i zastosowałem napinacz paska z TDI
Motor jutro powinien już chodzić.
Co do uszczelki pod głowicą robiąc M-tdi założyłem uszczelkę z tdi na dodatek jakąś tanią i zastosowałem stare śruby. Uszczelka była miekka a nie metalowa tak jak w AAZ. To był duży błąd
Po zdjęciu czapki okazało się że uszczelkę niemal wyrwało z pod głowicy, otwory w niej na tłoki z okrągłych zmieniły się na owalne.
Kupiłem sprawną głowicę z AAZ poszła pod planowanie sprawdzenie szczelności, wymianę uszczelniaczy dotarcie zaworów. Po za tym chłopacy zajmujący się regeneracją głowic stwierdzili że nic więcej z nią nie trzeba robić jest w idealnym stanie
Wymieniłem też pierścienie tłokowe (goetze)
Wszelkie uszczelki śruby elringa
Przy okazji nowy rozrząd i paski. Zmieniłem śrubę w głowicy i zastosowałem napinacz paska z TDI
Motor jutro powinien już chodzić.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
czyli założyłeś od zwykłego Dieslaneedved pisze:Uszczelka była miekka a nie metalowa tak jak w AAZ.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Miała być od tdi a od czego była to trudno mi powiedzieć nie miała tych dwóch otworów na kołki żeby ustalić położenie uszczelki na bloku była firmy 4max czy coś takiego i tak jak mówię niemal ją wyrwało z pod głowicyarwam pisze:czyli założyłeś od zwykłego Diesla
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
needved, tak jak arwam, napisał uszczelka była od zwykłego diesla 1.9D... ja jak swoją kupowałem to też kumpel mnie się pytał czy ma być do 1.9D czy do TD bo jedna była zwykła a druga stalowa... więc nie dziwota, że się skończyła . Dlaczego wracasz do TD??
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983 pisze:. Dlaczego wracasz do TD??
marcinas1983, chyba kiedyś pisałem dlaczego wraca się do TD
ja jakbym nadal miał M-TDI pod maską i opcję powrotu do TD to ponownie bym z niej skorzystał. może tylko aż tak bardzo bym nie odpręzał motoru bo puki co nie mam drugiego sprawnego auta tylko dla siebie.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
sawmen, Patrząc na numer masz 484 - tłoczek 8mm. 494 - tłoczek 9mm. 404 - tłoczek 10mm. 414 - tłoczek 11mm.
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Wracam bo do w pełni poprawnej i niezawodnej pracy silnika tdi jest niezbędna elektronika.marcinas1983 pisze: Dlaczego wracasz do TD??
Druga sprawa to moc nie da się dużo ugrać z m-tdi blokuje go dźwignia dozownika, wtryski
następna rzecz to TD wybacza drobne błędy TDI natomiast już mniej.
kolejna to TD wyżej się kręci.
Żeby m-tdi dobrze chodziło i nieźle się zbierało trzeba dużo rzeźby a kto później coś takiego odkupi
Więc puki daleko w to nie zabrnąłem wycofuję się
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości