M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » czw lut 16, 2012 13:10

Wie ktoś może jak rozpoznać wałek rozrządu z 1.9TD AAZ bo mam dwa jeden z TDI 1Z drugi z TD AAZ i mi się pomieszały :kac:
Jak rozpoznać który jest z jakiego silnika???



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw lut 16, 2012 15:02

od AAZ'a masz o krótszych fazach rozrządu. problem w odróżnieniu mógłbyć mieć z wałkami AAZ i JR a nie TD i TDI



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt lut 17, 2012 13:05

arwam pisze:od AAZ'a masz o krótszych fazach rozrządu
Krótsze fazy rozrządu oznaczają wcześniejsze otwarcie zaworu?
Czyli ten z AAZ powinien mieć wyższe krzywki dobrze myślę?
Mierzyłem wysokość krzywek i nie są takie same w porównaniu do drugiego wałka.

PS poleciała mi uszczelka pod głowicą na dodatek miałem dwa lejące wtryski z ASV i to zdecydowało że powracam do AAZ



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt lut 17, 2012 13:21

krótsze fazy rorządzu to późniejsze otwarcie i wcześniejsze zamknięcie zaworów.
a co do uszczelki jak zakręciłeś kluczem dynamometrycznym i potem dwa razy po 90* użyłeś nowej uszczelki i śrób to nie jest to wina uszczelki. tylko masz albo kiepską głowicę ale pękł blok. te uszczelki nie mają takich wad. a już na pewno nie przy małym doładowaniu.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt lut 17, 2012 17:24

Arwam Czyli wałek rozrządu z AAZ powinien mieć niższe krzywki?



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt lut 17, 2012 23:55

nie

krzywki są inaczej zarysowane. maja "krótsze" szczyty krzywek.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » ndz lut 19, 2012 14:17

Dzięki arwam za łopatologiczne wyjaśnienia już wiem który wałek jest z AAZ i taki też założyłem do silnika.

Co do uszczelki pod głowicą robiąc M-tdi założyłem uszczelkę z tdi na dodatek jakąś tanią i zastosowałem stare śruby. Uszczelka była miekka a nie metalowa tak jak w AAZ. To był duży błąd
Po zdjęciu czapki okazało się że uszczelkę niemal wyrwało z pod głowicy, otwory w niej na tłoki z okrągłych zmieniły się na owalne.
Kupiłem sprawną głowicę z AAZ poszła pod planowanie sprawdzenie szczelności, wymianę uszczelniaczy dotarcie zaworów. Po za tym chłopacy zajmujący się regeneracją głowic stwierdzili że nic więcej z nią nie trzeba robić jest w idealnym stanie :bigok:
Wymieniłem też pierścienie tłokowe (goetze)
Wszelkie uszczelki śruby elringa
Przy okazji nowy rozrząd i paski. Zmieniłem śrubę w głowicy i zastosowałem napinacz paska z TDI
Motor jutro powinien już chodzić.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz lut 19, 2012 15:10

needved pisze:Uszczelka była miekka a nie metalowa tak jak w AAZ.
czyli założyłeś od zwykłego Diesla



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » ndz lut 19, 2012 16:49

arwam pisze:czyli założyłeś od zwykłego Diesla
Miała być od tdi a od czego była to trudno mi powiedzieć nie miała tych dwóch otworów na kołki żeby ustalić położenie uszczelki na bloku była firmy 4max czy coś takiego i tak jak mówię niemal ją wyrwało z pod głowicy :shock:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lut 19, 2012 16:51

needved, tak jak arwam, napisał uszczelka była od zwykłego diesla 1.9D... ja jak swoją kupowałem to też kumpel mnie się pytał czy ma być do 1.9D czy do TD bo jedna była zwykła a druga stalowa... więc nie dziwota, że się skończyła :helm: . Dlaczego wracasz do TD??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz lut 19, 2012 18:57

marcinas1983 pisze:. Dlaczego wracasz do TD??

marcinas1983, chyba kiedyś pisałem dlaczego wraca się do TD :hmm:

ja jakbym nadal miał M-TDI pod maską i opcję powrotu do TD to ponownie bym z niej skorzystał. może tylko aż tak bardzo bym nie odpręzał motoru bo puki co nie mam drugiego sprawnego auta tylko dla siebie.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » ndz lut 19, 2012 21:19

sawmen, Patrząc na numer masz 484 - tłoczek 8mm. 494 - tłoczek 9mm. 404 - tłoczek 10mm. 414 - tłoczek 11mm. :bigok:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » ndz lut 19, 2012 22:50

marcinas1983 pisze: Dlaczego wracasz do TD??
Wracam bo do w pełni poprawnej i niezawodnej pracy silnika tdi jest niezbędna elektronika.
Druga sprawa to moc nie da się dużo ugrać z m-tdi blokuje go dźwignia dozownika, wtryski
następna rzecz to TD wybacza drobne błędy TDI natomiast już mniej.
kolejna to TD wyżej się kręci.
Żeby m-tdi dobrze chodziło i nieźle się zbierało trzeba dużo rzeźby a kto później coś takiego odkupi
Więc puki daleko w to nie zabrnąłem wycofuję się



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości